Το Oddworld: Νew ‘n’ Τasty! είναι μια σκοτεινή, χιουμοριστική περιπέτεια που απαιτεί την προσοχή σας. Είναι άξιο ως remake όμως;
Ένα genre αγαπημένο αλλά από πολλούς ξεχασμένο
Όταν μου έρχεται στο μυαλό το Prince of Persia, το μυαλό μου ταξιδεύει με μαγικό χαλί στο δυστοπικό Flashback και με ένα flashback μεταφέρομαι στο Oddworld: Abe’s odyssee. Με ακριβώς αυτήν την χρονική σειρά έπαιξα νεότερος τους παραπάνω τίτλους και ομολογουμένως, αυτά τα 3 παιχνίδια αποτελούν το λόγο που έγινα θιασώτης του accurate platforming/adventure genre. Και όποιος δε ξέρει τι εστί “accurate platforming”, προφανώς και δε ξέρει τον μηχανισμό των παραπάνω παιχνιδιών οροσήμων στην gaming βιομηχανία.
Oddworld: Late Odyssey
“Καλώς τον κι ας άργησες”, έπρεπε να λέγεται ο τίτλος του review, μιας και το Oddworld: New ‘n’ tasty, μόνο new δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, έχοντας πια διανύσει έναν ολόκληρο χρόνο ζωής σε PC, PS4, Xbox One και βάλε, ενώ ακόμα και στο PSVita προηγείται κατά ένα μήνα η κυκλοφορία του. Το μόνο που δε ξέρουμε και θα μάθουμε κατόπιν, είναι το πόσο tasty είναι η Wii U έκδοση, η οποία βρέθηκε μεταξύ “σφύρας και άκμονος” και λίγο έλειψε να μας αποχαιρετίσει όπως και πολλοί άλλοι τίτλοι που ναι μεν διαφημίστηκαν για το Wii U, αλλά έπειτα τράπηκαν σε άτακτη φυγή και καλά λόγω αδύναμου hardware. H Nephilim studios είναι η εταιρία στην οποία έλαχε ο κλήρος να βγάλει τα κάρβουνα από τη φωτιά, ή μάλλον να ξαναζεστάνει χθεσινό φαγητό στο τραπέζι ενός μαγαζιού που πάει για κλείσιμο, στο Wii U.
Μη παρεξηγηθώ από τα προαναφερθέντα αλλά, δυστυχώς, το όντως ρηξικέλευθο remake του αρχικού PS1 τίτλου Oddworld Abe’s Odyssee, είναι σημάδι των καιρών που διανύει η βιομηχανία των videogames. Και θα εξηγηθώ! Όταν η Just add water και η Oddworld Inhabitants αποφάσισαν να βγάλουν τον τίτλο στο Wii U, αρχικά επρόκειτο να το αναλάβουν οι ίδιοι. Όταν όμως, έπεσαν με άγριες διαθέσεις τα PS4 και XBox One σε κάθε ενδιαφέρον project που ψηνόταν ακόμα εκείνο το καιρό, η Just add water έκανε πέρα τη Wii U version. Πιθανόν ήθελε λίγο παραπάνω δουλίτσα για να ρολλάρει στο μηχάνημα σε σχέση με τα δυνατότερα XBox One και PS4, ειδικά όταν τα τελευταία πουλούσαν με ταχύτητες που φάνταζαν δελεαστικότερες της ολοένα και χειρότερης οικονομοτεχνικής πορείας του Wii U. Και κάπως έτσι, φτάσαμε στο Φεβρουάριο του 2016 με ένα port από ανάδοχη εταιρία που θα δούμε αναλυτικότατα γιατί η φράση “το μη χείρον βέλτιστο” ταιριάζει γάντι στη λατρεμένη περιπέτεια του Mudokon Abe.
Σενάριο
Ο Abe είναι ένας φιλήσυχος ιθαγενής, ο οποίος δουλεύει σαν σκλάβος σε μια τεράστια εταιρία παραγωγής κρέατος και κρεατοεδεσμάτων, ευρείας κατανάλωσης. Μία μέρα όμως, που ο Abe έκανε τη βάρδια του, όλως τυχαίως έτυχε να κρυφακούσει τους ιθύνοντες της επιχείρησης να μιλάνε για πτώση πωλήσεων αλλά και για το νέο τους προϊόν που θα ανεβάσει τις πωλήσεις τους. Το νέο αυτό προϊόν όμως, προς μεγάλη του αρνητική έκπληξη, θα προερχόταν από Mudokons σαν και τον Abe. Έτσι, μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου, ο Abe ξεκινάει τρέχοντας την οδύσσεια μιας μεγάλης απόδρασης, αλλά και το χρονικό ενός δούλου που θα γίνει-ίσως- σωτήρας όλων των ιθαγενών του πλανήτη.
Gameplay
Στο Oddworld: New ‘n’ Tasty, ο παίκτης ελέγχει τον Abe. Όπως στο πρωτότυπο, έτσι και εδώ το gameplay είναι ένα platformer sidescrolling με έμφαση στην επίλυση γρίφων. Με τη βοήθεια της Unity το στυλ γραφικών παραμένει πιστό με το πρωτότυπο, κάνοντας το όμως με μαγικό τρόπο ακόμα πιο κινηματογραφικό και εντυπωσιακό με τη χρήση ενός 2.5D στυλ γραφικών. Ο Abe έχει τη δυνατότητα να περπατήσει, να τρέξει, να περπατήσει στις μύτες, να κουλουριαστεί, να σκύψει, να πηδήξει από στάση ή και εν κινήσει και τέλος να σκαρφαλώσει. Το platforming κομμάτι που απαιτεί τη σωστή χρήση όλων των παραπάνω κινήσεων, είναι αμείλικτο στο κακό timing και γενικά απαιτεί να έχετε καλά προσχεδιάσει το συνδυασμό των πράξεων σας προκειμένου να περάσετε από τα περισσότερα θανατηφόρα σημεία του παιχνιδιού, τα οποία είναι άπειρα.
Γενικά ο συχνός θάνατος είναι μέρος της ζωής του παιχνιδιού αυτού. Χωρίς να πεθάνετε δύσκολα θα μπορέσετε να καταλάβετε πως περνιούνται κάποια μέρη του παιχνιδιού ή πως λύνονται κάποιοι γρίφοι. Εκτός από το platforming υπάρχει κι ένα κομμάτι του gameplay που κάνει μοναδικό το Oddworld σε σχέση με άλλα games του genre κι αυτό είναι το σύστημα επικοινωνίας του Abe με άλλους Mudokons. Μιας και ο σκοπός του παίκτη είναι να σώσει όλους τους 299 Mudokons σκλάβους (3 φορές περισσότερους απ’ ό, τι στο αρχικό παιχνίδι) από τη RuptureFarms, η επικοινωνία του Abe έχει βαρύνουσα σημασία. 8 επιλογές επικοινωνίας είναι αρκετές για να μπορέσει ο Abe να χαιρετήσει, να ζητήσει να τον ακολουθήσουν ή να περιμένουν, να του δώσουν βόμβες, να τον αφήσουν να περάσει και να του μάθουν συνθηματικά. Η επικοινωνία αποτελείται από λέξεις, σφυρίγματα και πορδισμό ποικίλων ηχητικών υφών. Η διάσωση των Mudokons είναι όλο το ζουμί του παιχνιδιού, διότι οι πίστες και τα δωμάτια στα οποία βρίσκονται διάσπαρτοι ή κατά ομάδες οι Mudokons, φρουρούνται ενδελεχώς. Απώτερος σκοπός είναι να τους περάσει ο Abe μέσα από ένα escape portal. Αυτό δημιουργείται από τον ίδιο τον Abe μέσω διαλογισμού, αλλά σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας, όπου υπάρχουν κάποια πουλιά και για να τους φτάσει σώους και αβλαβείς ο Abe, πρέπει να έχει σκεφτεί καλά το σχέδιο απόδρασης.
Οι παγίδες είναι πολλές και οι φρουροί έχουν όπλα γαζώτρες. Ευτυχώς, ο Abe μέσω τηλεπάθειας, μπορεί να μπει στο μυαλό των φρουρών Sligs και να τους κινήσει προς όφελος του, είτε σκοτώνοντας άλλους εχθρούς, αυτοκτονώντας τους, είτε βάζοντας τους να πατήσουν μοχλούς που ο ίδιος δεν μπορεί να προσεγγίσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Mudokons είναι κρυμμένοι σε μυστικές περιοχές που δεν ανακαλύπτονται εύκολα και οι οποίες συχνά περιλαμβάνουν πολύπλοκες καταστάσεις. Το παιχνίδι έχει δύο τερματισμούς, ανάλογα με τον αριθμό των Mudokons που έχουν διασωθεί ως το φινάλε του παιχνιδιού. Σε ορισμένα επίπεδα ο Abe συναντά κι ένα ζώο που ονομάζεται Elum και προσφέρεται για καβάλα. Το Elum λατρεύει το μέλι και μισεί τις σφήκες κι ο νοών νοείτο. Εν τέλει του αρέσουν τα μεγάλα άλματα και η ταχύτητα είναι το μεσαίο του όνομα.
Τα loading times από πίστα σε πίστα και από portal σε portal, πρέπει να σημειωθεί ότι αργούν πολύ περισσότερο από όσο θα περίμενε κάποιος για να θεωρήσει ότι το παιχνίδι φορτώνει και φέρεται φυσιολογικά. Είναι στιγμές που σου δίνεται η αίσθηση ότι κόλλησε ο εξωτερικός σκληρός δίσκος. Αυτό αλλά και η βαριά μηχανή γραφικών για την οποία θα μιλήσουμε στον οπτικό τομέα είναι οι άκανθοι της Wii U έκδοσης, που δεν την αφήνουν να αγιάσει. Καθότι άλλοτε ο χειρισμός είναι ανταποκρίσιμος κι άλλοτε σπαστικός μέχρι αηδίας.
Οπτικός τομέας
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι ό,τι ονειρευόντουσαν οι αρχικοί δημιουργοί του παιχνιδιού τότε στα 90s και δεν μπορούσαν να το επιτύχουν με την τότε τεχνολογία. Από το εργοστάσιο κρέατος της Rapture Farms , μέχρι το αρχαίο χωριό των Mudokons κι από την αμμώδη Scrabania έως την καταπράσινη Paramonia, ο οπτικός τομέας διακρίνεται για την αυθεντικότητα του και την εμπνευσμένη εικαστική διεύθυνση. Σε ταξιδεύει και σε μπάζει στον αφιλόξενα όμορφο κόσμο του Abe, τόσο εύκολα, όσο δύσκολα σε αφήνει να χαρείς την θνησιμότητα των Mudokons. Όμως, η έκδοση του Wii U δεν είναι απροβλημάτιστη. Αντιθέτως, υπάρχουν πολλά καίρια σημεία, όπου το accurate platforming με το ραγδαίο framedropping δε συμβαδίζουν και δεν συνυπάρχουν αρμονικά. Προσωπικά, έχω τελειώσει το εν λόγω game σε άλλες του 2 εκδόσεις σε άλλα platforms και δυστυχώς, έχω να διαπιστώσω ότι προς το παρόν, χωρίς την ύπαρξη ως τώρα που μιλάμε ενός fix update, η Wii U έκδοση είναι η πιο προβληματική.
Ήχος
Η μουσική είναι υποβλητική, original και ταιριάζει κάλλιστα σε sci-fi blockbuster που σέβεται τον εαυτό του. Tribal κρουστά έχουν την τιμητική τους και ακατέργαστες μελωδίες που εμποτίζουν τον ήδη πρωτόγονο φουτουριστικό πλανήτη, όπως απεικονίζεται από την παλέτα της 720p ανάλυσης. Τα ηχητικά εφέ και τα voices των Mudokons και των Sligs είναι το σήμα κατατεθέν του Oddworld εδώ και χρόνια και όποιος δε ξέρει να μιμηθεί το “Hello” του Abe (ενώ ξέρει της Adelle), του εύχομαι ο ήχος αερισμού των Mudokons να τον στοιχειώνει για ένα μήνα.
Multiplayer/gamepad features
Στο Oddworld: new ‘n’ tasty υπάρχει ένα co- op mode, το οποίο δεν αξίζει και ιδιαίτερης αναφοράς, ενώ τα gamepad features περιορίζονται στο κλασσικό μα πολύ αγαπημένο Off-TV play. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν online leaderboards, μιας και πολλοί είναι αυτοί που έχουν το σαδομαζοχισμό μέσα τους να το τελειώνουν σε χρόνο απίθανο, ένα τόσο δύσκολο παιχνίδι, που για το “πρώτο χέρι” ένας έμπειρος νορμάλ παίκτης θα χρειαστεί ένα 6ωρο τουλάχιστον.
Τελικό συμπέρασμα – Αξίζει το Oddworld: New ‘n’ Tasty;
Όποιος περίμενε 3 χρόνια το Oddworld: New ‘n’ Tasty για το Wii U, οφείλει να στηρίξει την εκδότρια εταιρία που έστω και μετά κόπων και βασάνων παρέδωσε ένα εξαιρετικό παιχνίδι σε μέτρια προς καλή version. Δεν είναι παιχνίδι για πολλούς και οι ρίζες του από τα παλιά ευτυχώς για κάποιους σαν και μένα είναι εμφανείς και βαθιές. επιφυλάσσομαι σε για ένα 9 αν προκύψει βελτιωτική υποστήριξη στο εγγύς μέλλον. Έως τότε “follow me” – “OK”!
- Κονσόλα: Wii U (αρχική παρουσίαση), Switch
- Είδος: Platform / Adventure
- Εταιρία ανάπτυξης: Oddworld Inhabitants
- Εκδότης: Oddworld Inhabitants
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop (Switch)
- Αριθμός παιχτών: 1
- Online Στοιχεία: Όχι
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας