Τι καλύτερος τρόπος να ξεκινήσουμε ένα αφιέρωμα στο spooktober από το Eternal Darkness; Είναι άλλωστε από τα καλύτερα παιχνίδια τρόμου όλων των εποχών!
Εισαγωγικά
Το Eternal Darkness κυκλοφόρησε σε μια μεταβατική περίοδο για τη Nintendo. Το N64 είχε ήδη απέλθει από το προσκήνιο και το GameCube είχε κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο ενώ το εκτυφλωτικό Resident Evil ήδη είχε δώσει νέο νόημα στις λέξεις φωτορεαλιστικά γραφικά, ανανεώνοντας το «γερασμένο» παιχνίδι του PlayStation για τη νέα γενιά, αποκλειστικά στο GameCube. Τι περισσότερο είχε να προσφέρει ένα νέο παιχνίδι τρόμου από μια, άγνωστη στους περισσότερους, εταιρεία;
Μια σύντομη ιστορική αναδρομή
Παρόλο που κυκλοφόρησε το 2002, το Eternal Darkness – Sanity’s Requiem (για να το πούμε με τον πλήρη τίτλο του) είχε πολύ μεγαλύτερο παρελθόν. Η ομάδα ανάπτυξής του ήταν η Silicon Knights η οποία, όπως είπαμε και παραπάνω, δεν έλεγε και πολλά ως όνομα στους περισσότερους παίκτες της εποχής. Το μόνο παιχνίδι που είχε δημιουργήσει ως τότε ήταν το καλτ, αλλά επίσης εκπληκτικό, Blood Omen: Legacy of Kain το 1996.
Έκτοτε η Silicon Knights είχε βάλει στα σκαριά ένα νέο παιχνίδι με τίτλο Too Human για το αρχικό PlayStation, το οποίο μπήκε στον πάγο όταν η εταιρεία εξαγοράστηκε από τη Nintendo. Ο λόγος; Για να δημιουργήσει το Eternal Darkness! Ένα ολοκαίνουριο παιχνίδι τρόμου για το N64, ικανό να βάλει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό του PSX και του Resident Evil.
Η ανάπτυξή του όμως έπαιρνε πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο και, στο μεταξύ, η Capcom ήδη είχε κυκλοφορήσει το επιτυχημένο και πολυβραβευμένο Resident Evil 2 στο N64. Και σα να μην έφτανε αυτό, είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του ολοκαίνουριου Resident Evil Zero, αποκλειστικά για το N64.
Έτσι λοιπόν, παρόλο που ως το 2000 το Eternal Darkness ήδη είχε εμφανιστεί σε πολλές εκθέσεις, η μοίρα της κονσόλας έδειχνε αναπότρεπτη. Αποδεχόμενη την ήττα, η Nintendo αποφάσισε να παύσει τη ανάπτυξη πολλών παιχνιδιών υψηλού προφίλ για το N64.
Παιχνίδια όπως το Eternal Darkness, το Dinosaur Planet αλλά και το ίδιο το Resident Evil Zero μεταπήδησαν στο, πολλά υποσχόμενο τότε, GameCube με στόχο να έχει η νέα κονσόλα ανεπανάληπτους τίτλους από την αρχή στη βιβλιοθήκη της. Θα τους χρειαζόταν άλλωστε, αφού η Nintendo έδωσε δύο χρόνια προβάδισμα για το PlayStation 2 στην παγκόσμια αγορά.
Το αποτέλεσμα
Εν τέλει, κανένα από τα παιχνίδια που «μαγείρευε» η Nintendo δεν κατάφερε να της φέρει το στέμμα της βασίλισσας, με το PlayStation 2 να παραμένει η πιο επιτυχημένη κονσόλα όλων των εποχών.
Όσο για το ίδιο το Eternal Darkness; Παρέμεινε ένα ένα ραγισμένο διαμάντι στο άδυτο των ξεχασμένων τίτλων που κυκλοφόρησε η Nintendo.
Του άξιζε όμως τέτοια μοίρα; Ώρα να το ανακαλύψουν οι νέοι και να θυμηθούν οι παλιοί!
Μια αρχέγονη ιστορία
Το Eternal Darkness είναι ίσως η μόνη φορά που η Nintendo κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι με κινηματογραφικά στοιχεία που δε μας κάνει να τραβάμε τα μαλλιά μας. Αντίθετα, η ιστορία και η πλοκή του παιχνιδιού αποτελούν ίσως ένα από τα δυνατότερα στοιχεία του. Η γραφή χαρακτηρίζεται τουλάχιστον αριστουργηματική και συνεισφέρει στη δημιουργία της απόκοσμης ατμόσφαιρας του παιχνιδιού.
Εμπνευσμένο από τα κείμενα του Λάβκραφτ και του Πόε, το Eternal Darkness καταπιάνεται με υπερκόσμια πλάσματα ανείπωτης δύναμης, την επιρροή τους στο ρου της ανθρώπινης ιστορίας, τις υπεράνθρωπες προσπάθειες μερικών ανθρώπων να αντισταθούν και τις συνέπειες αυτής της πάλης.
Η πλοκή διαδραματίζεται σε βάθος χιλιετηρίδων και, όπως αντιλαμβάνεστε, έχει παραπάνω από έναν πρωταγωνιστή όσο το σενάριο αναπτύσσεται ανά τους αιώνες. Η ιδιοφυία όμως του τίτλου έχει να κάνει με τον τρόπο που έχει στηθεί η ιστορία. Το παιχνίδι αποτελείται από 12 διαφορετικά κεφάλαια και πρωταγωνιστές, καθένα σε διαφορετική τοποθεσία και χρονολογία. Μια σειρά από ανατριχιαστικά στοιχεία και γεγονότα συνδέουν τα κεφάλαια αυτά μεταξύ τους και όλα ξεκινούν με, τι άλλο, μια τραγωδία.
Ένας θάνατος στην οικογένεια
Η κεντρική μας πρωταγωνίστρια, η φοιτήτρια Alexandra Roivas, ξυπνά μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα από ένα επίμονο τηλεφώνημα. Ο αστυνομικός επιθεωρητής από την άλλη πλευρά της γραμμής της ανακοινώνει πως ο παππούς της έχει πεθάνει με βίαιο τρόπο. Η παρουσία της στη σκηνή του εγκλήματος κρίνεται απαραίτητη, οπότε η δεσποινίδα αναγκάζεται να ταξιδέψει ως το παλιό αρχοντικό του παππού της.
Εκεί, έρχεται αντιμέτωπη με μια αποτρόπαια σκηνή, αφού το μόνο αναγνωριστικό στοιχείο που έχει για το βεβηλωμένο πτώμα του παππού της είναι το οικογενειακό δαχτυλίδι του. Η ίδια πιέζει τον επιθεωρητή για απαντήσεις που, όμως, δεν έρχονται. Οι μακροχρόνιες προσπάθειες της αστυνομίας αποδεικνύονται επίσης άκαρπες και η Alexandra, απηυδισμένη, αποφασίζει να αρχίσει τις δικές της έρευνες μέσα στο παμπάλαιο, και γιγάντιο, αρχοντικό.
Είναι αποφασισμένη να βρει τις απαντήσεις που ψάχνει πάσει θυσία, ίσως όμως οι απαντήσεις αυτές να έχουν πολύ μεγάλο τίμημα για την ίδια. Χωρίς να το γνωρίζει ακόμη, την περιμένει μια περιπέτεια που θα αποκαλύψει τη φρικιαστική αλήθεια όχι μόνο για το τι συνέβη στον παππού της, αλλά και στο ίδιο το ανθρώπινο γένος.
Εξερευνώντας το αιώνιο σκοτάδι
Όσον αφορά τους μηχανισμούς, το Eternal Darkness ήταν μια πραγματική εξέλιξη για το είδος των horror games και παραμένει πρωτοποριακό σε πολλούς τομείς.
Φαινομενικά, ακολουθεί τις υποδείξεις των Resident Evil. Η δράση παρουσιάζεται από προκαθορισμένες οπτικές γωνίες, ειδικά επιλεγμένες για να προκαλούν το συναίσθημα που επιθυμεί ο «σκηνοθέτης».
Μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον και να εξετάσετε όχι μόνο σημεία ενδιαφέροντος, αλλά και να μαζέψετε αντικείμενα που «φωτίζουν» για να ξεχωρίζουν από το παρασκήνιο. Τα αντικείμενα (και τα όπλα) αυτά μπορείτε να τα εξετάσετε από όλες τις πλευρές και τις γωνίες μέχρι να ανακαλύψετε τη χρήση τους.
Ο χάρτης βρίσκεται πάντα στη διάθεσή σας μέσα από το pause menu για να μη χάνετε τον προσανατολισμό σας, μαζί με τα ζωτικά σας στατιστικά. Από εκεί και μετά είναι στο χέρι σας να λύσετε γρίφους συνδυάζοντας αντικείμενα μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον. Φυσικά, θα πρέπει να ξεπαστρέψετε όλα τα τέρατα που θα βρεθούν στο δρόμο σας, πριν σας ξεπαστρέψουν εκείνα!
Γνώριμα ακούγονται όλα αυτά, έτσι δεν είναι;
Φως στο τούνελ
Η πρώτη διαφορά είναι εμφανής με μια ματιά. Αντίθετα με τα Resident Evil όπου, με ελάχιστες εξαιρέσεις, το περιβάλλον ήταν pre-rendered, τα γραφικά του Eternal Darkness είναι εξολοκλήρου 3D. Αυτό σημαίνει οτι τα πλάνα και οι λήψεις της κάμερας αλλάζουν δυναμικά όσο κινείστε στο χώρο, κάτι που δίνει «άλλο αέρα» στην ατμόσφαιρα. Πηγές φωτός όπως φακοί και δάδες φωτίζουν δυναμικά κάθε επιφάνεια, ενώ τα όπλα σας αλληλεπιδρούν κι εκείνα με το περιβάλλον!
Επιπλέον, δε χρειάζεται να πατάτε κάποιο πλήκτρο ασταμάτητα μέχρι να βρείτε το σημείο με το οποίο μπορείτε να κάνετε κάτι στο χώρο. Το πλήκτρο B θα εμφανιστεί επί της οθόνης όποτε μπορείτε να κάνετε ή να αλληλεπιδράσετε με κάτι. Πράγματα που ίσως στις μέρες μας φαντάζουν αυτονόητα, αλλά που ως τότε ήταν απόντα καθώς το κυνήγι των «hotspots» θεωρείτο σημαντικό στοιχείο του gameplay σε κάθε απόγονο των point-and-click adventures.
Τέλος, το Eternal Darkness προσφέρει πλήρως τρισδιάστατο και αναλογικό έλεγχο. Όσοι έχετε παίξει τα παλιότερα Resident Evil γνωρίζετε πολύ καλά τον όρο «tank controls» Ευτυχώς εδώ δεν ισχύει κάτι τέτοιο και οι χαρακτήρες κινούνται άμεσα προς την κατεύθυνση που σπρώχνετε το αναλογικό stick. Όσο πιο πολύ το σπρώχνετε μάλιστα, τόσο πιο γρήγορα περπατούν, ενώ με το πάτημα του L αρχίζουν το τρέξιμο.
Η κλαγγή των όπλων
Στη μάχη, ακολουθούνται οι βασικοί κανόνες που έθεσε το Resident Evil. Ετοιμάζετε το όπλο σας με το R και επιτίθεστε με το A.
Και πάλι όμως υπάρχουν διαφορές. Κατ’ αρχάς μπορείτε να κάνετε επιθέσεις και χωρίς να πατήσετε το R, ενώ κάθε όπλο διαθέτει διαφορετικές επιθέσεις, ανάλογα πάντα και με το χαρακτήρα που το κραδαίνει. Επειδή όμως το παιχνίδι διαδραματίζεται σε πληθώρα ιστορικών περιόδων, στις περισσότερες δεν υπάρχουν καν πυροβόλα όπλα!
Αυτό σημαίνει οτι το μεγαλύτερο μέρος των όπλων είναι για μάχη εκ του σύνεγγυς, καθένα με διαφορετική δύναμη και μέγεθος, πάντα όμως ταιριαστά με την εποχή και την τοποθεσία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή όχι μόνο η ποικιλία αλλά και η προσοχή στη λεπτομέρεια του κάθε όπλου.
Το σημαντικότερο στοιχείο της μάχης είναι οτι μπορείτε να σημαδέψετε όχι μόνο τον κορμό ή το κεφάλι, αλλά και τα άκρα του κάθε εχθρού (αν διαθέτει βέβαια). Μπορεί να ακούγεται ανούσιο, αλλά ένα όρθιο πτώμα πολύ δύσκολα θα μπορέσει να σας γραπώσει δίχως χέρια!
Τέλος, κάθε χαρακτήρας έχει ένα κρυφό απόθεμα αντοχής. Ανάλογα με την ιδιότητα, και άρα τη φυσική τους κατάσταση, θα τους δείτε να κουράζονται με διαφορετικό ρυθμό. Αρχικά θα αντιληφθείτε πως λαχανιάζουν όσο τρέχετε και στο τέλος κυριολεκτικά θα σέρνονται, ειδικά αν πρέπει να μονομαχήσουν σώμα με σώμα με κάποιο θηρίο μετά από εξοντωτικό τρέξιμο!
Isn’t it phenomenal, don’t you think it’s magickal?
Ένα πολύ ξεχωριστό στοιχείο του Eternal Darkness παραμένει το σύστημα μαγείας του. Είναι αναμφίβολα πρωτότυπο και σίγουρα πρωτοποριακό, ειδικά για παιχνίδι του είδους.
Το μόνο άλλο παράδειγμα που θα μπορούσαμε να φέρουμε ως αντιπαραβολή πρωτότυπου συστήματος μαγείας είναι αυτό του First-Person RPG Arx Fatalis, το οποίο κυκλοφόρησε με λίγες μόλις ημέρες διαφορά από το Eternal Darkness.
Το σύστημα λειτουργεί ως εξής:
Κάθε μαγικό ξόρκι είναι στην ουσία ένας συνδυασμός από λέξεις δύναμης. Για να εκτελέσετε οποιοδήποτε ξόρκι απαιτούνται τρία στοιχεία:
- Ένας μαγικός κύκλος
- Οι αντίστοιχοι ρούνοι δύναμης και
- επαρκή αποθέματα μαγείας.
Αν βρείτε τους ρούνους που αντιστοιχούν σε μια λέξη, τότε μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε.
Στην πορεία, θα βρείτε τα απαραίτητα συστατικά για να εκτελέσετε όλα τα μαγικά ξόρκια αλλά μπορείτε να πειραματιστείτε με δικούς σας συνδυασμούς ρούνων και να τα ανακαλύψετε «μόνοι σας».
Αυτό μπαίνει σε εισαγωγικά γιατί, παρόλο που τότε η δομή των μαγικών και ο πειραματισμός αποτελούσαν πράγματα που διαφήμιζε η Nintendo, στην πραγματικότητα όλη η διαδικασία είναι πολύ γραμμική και για κάθε ξόρκι που μπορεί να «ανακαλύψετε», πολύ σύντομα θα βρείτε και την αντίστοιχη περγαμηνή που θα σας το μάθει.
Μια φανταστική ιδέα που έχει το παιχνίδι είναι πως ο θεός του οποίου τη δύναμη επικαλείστε για να εκτελέσετε μαγεία προφέρει τα μαγικά λόγια. Όσο το ξόρκι εκτελείται πρέπει να μείνετε ακίνητοι, αλλιώς η επαφή με τις εξώτερες δυνάμεις θα διακοπεί.
Η μαγεία σας ανανεώνεται από μόνη της όσο κινείστε οπότε, όπως καταλαβαίνετε, υπάρχει μια πανέξυπνη δυναμική μεταξύ των μηχανισμών της μαγείας, της μάχης και της εξερεύνησης που λειτουργεί εκπληκτικά καλά. Ακόμη περισσότερο αν αναλογιστούμε πως, ως τότε, δεν είχε ξαναγίνει κάτι παρόμοιο και το όλο σύστημα παραμένει εντυπωσιακό μέχρι και σήμερα!
Να σημειώσουμε τέλος πως μπορείτε να αναθέσετε οποιαδήποτε πέντε ξόρκια σε καθεμιά από τις τέσσερις κατευθύνσεις του D-Pad αλλά και στο Y για να μην ασχολείστε συνέχεια με μενού!
Έλα μου, είναι ακίνδυνη η τρέλα μου! Έλα μου, έλα μου!
Μακράν το πιο ξακουστό (ή διαβόητο) στοιχείο του παιχνιδιού είναι το σύστημα της παραφροσύνης. Κάθε χαρακτήρας έχει ένα απόθεμα λογικής, το οποίο αδειάζει κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπος με αλλόκοτα ή ανεξήγητα φαινόμενα.
Όσο πιο πολύ αδειάζει το απόθεμα αυτό, τόσο πιο πολύ αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα πράγματα στον ίδιο, αλλά και σε εσάς ως παίκτη! Δε θα μπούμε εις βάθος στα απίστευτα πράγματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε λόγω απώλειας λογικής, γιατί καλύτερα είναι να τα ζήσετε μόνοι σας.
Είναι σίγουρα ένα στοιχείο του Eternal Darkness που το κάνει να ξεχωρίζει και να παραμένει μοναδικό, καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχουμε δει ανάλογη ή καλύτερη υλοποίηση ενός τέτοιου συστήματος σε βιντεοπαιχνίδι, ανεξαρτήτως είδους.
Κι αν πάλι δε θέλετε να κάνετε παρέα στην παραφροσύνη, μπορείτε να επαναφέρετε σταδιακά τη λογική σας εκτελώντας βάναυσα τα σωριασμένα τέρατα που θα συναντήσετε ή κάνοντας το ανάλογο μαγικό ξόρκι.
Εικόνες παρακμής
Και φτάνουμε στο πιο αδύναμο σημείο του Eternal Darkness, το οποίο είναι με μεγάλη διαφορά ο οπτικός τομέας.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, στο τέλος οι δημιουργοί δεν κατάφεραν να κρύψουν τις 64-μπιτες καταβολές του τίτλου. Το παιχνίδι έδειχνε παρωχημένο στα γραφικά από την πρώτη ημέρα που κυκλοφόρησε, ειδικά αν το σύγκρινε κανείς με το Resident Evil. Κι όταν οι πρώτες εντυπώσεις είναι σημαντικές, δεν αποτελεί έκπληξη η εμπορική αποτυχία του Eternal Darkness.
Τα μοντέλα των χαρακτήρων και το εφέ της φωτιάς είναι τα πιο τρανά παραδείγματα, καθώς βγάζουν μάτι και μετά βίας θα τα λέγαμε επιπέδου Dreamcast. Η αισθητική βέβαια σας αποζημιώνει, αφού καταφέρνει να ξεπεράσει τους περιορισμούς των γραφικών. Τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα λεπτομέρειες και παρουσιάζουν υπέροχο σχεδιασμό. Από τα πλούσια textures ως το φωτισμό, αποδίδουν μια υπέροχα καταπιεστική ατμόσφαιρα, παρά την ηλικία τους.
Τα animations είναι επίσης εξαιρετικά και όλα τα πλάσματα κινούνται με μια αληθοφανή φυσικότητα, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο για ανόσια αποκυήματα της αρρωστημένης φαντασίας των δημιουργών. Το παιχνίδι επίσης τρέχει στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (αν ενεργοποιήσετε το 60Hz mode) μόνιμα και χωρίς εξαιρέσεις, κάτι που λειτουργεί υπέρ του.
Παρόλο όμως που προσφέρει δυνατότητες widescreen (να θυμάστε οτι οι τηλεοράσεις με αναλογίες 16:9 δεν ήταν διαδεδομένες εν έτει 2002), η υλοποίηση δεν είναι ιδανική. Ο λόγος; Όλα τα cinematics όχι μόνο είναι μόνιμα σε αναλογίες 4:3, αλλά είναι και letterboxed. Δηλαδή έχουν τεράστιες μαύρες μπάρες πάνω και κάτω…
Αυτό ισχύει όχι μόνο για τα pre-rendered cinematics (που είναι επίσης χαμηλού bitrate και άρα αρκετά θολά) αλλά και για τα cinematics που χρησιμοποιούν τα γραφικά του παιχνιδιού. Είναι κάτι αρκετά ενοχλητικό, αφού δεν υπάρχει συνοχή στο presentation και χαλάει τη γενικότερη εικόνα του τίτλου αν επιλέξετε να τον παίξετε στις μέρες μας.
Βέβαια, όλα αυτά διορθώνονται αν παίξετε σε μια CRT τηλεόραση, αλλά είναι κατιτίς δυσεύρετες πλέον.
Ανατριχιαστικά καλός ήχος
Αντίθετα με τα γραφικά, ο ήχος του Eternal Darkness είναι κυριολεκτικά υποδειγματικός.
Μια ατμόσφαιρα που δημιουργείται αρχικά από την πληθώρα, αλλά και την αληθοφάνεια, των ηχητικών εφέ. Μιλάμε για τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια αφού, ανάλογα με το κεφάλαιο, αλλάζει ακόμη και το jingle που παίζει όταν αποκτάτε αντικείμενα ή όταν καταφέρνετε να λύσετε ένα γρίφο!
Από το ανήσυχο μουρμουρητό των μοναχών, ως τις αλλόκοτες κραυγές των πλασμάτων κι από το χτύπο της βροχής στα τζάμια ως το τρίξιμο του πατώματος με κάθε σας βήμα τα πάντα έχουν αποδοθεί έξοχα.
Θα ήμασταν απαράδεκτοί αν δεν αναφέραμε το άψογο voice acting, αφού οι ηθοποιοί δίνουν ρεσιτάλ! Είναι από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο, παράδειγμα ηθοποιίας που έχουμε δει σε βιντεοπαιχνίδι και, αν ο τίτλος μπορούσε να ανταποκριθεί και οπτικά, κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί υπόδειγμα παραγωγής κινηματογραφικού επιπέδου!
Όλα γίνονται ακόμη καλύτερα αν μπορείτε να απολαύσετε τον ήχο σε σύστημα Surround, καθώς η τεχνολογία Dolby ProLogic II αξιοποιείται άριστα.
Eternal Darkness ή μήπως Eternal Sunshine of a Spotless Classic;
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου εκεί έξω, όπως έλεγε και ο πρωταγωνιστής μιας κλασικής σειράς.
Το Eternal Darkness είναι σίγουρα ένα cult classic, αλλά spotless δε θα το λέγαμε σε καμία περίπτωση.
Αν έπρεπε να απαριθμήσουμε μερικά ψεγάδια, θα λέγαμε πως κάποια κεφάλαια ήταν πάντα κουραστικά, κάτι που γίνεται πολύ πιο έντονα αισθητό στις μέρες μας. Μάλιστα τα τελευταία βήματα πριν το τέλος θα σας αναγκάσουν να επαναλάβετε το πιο βαρετό και μακροσκελές κομμάτι του παιχνιδιού.
Μερικά στοιχεία, αλλά και sanity effects, χάνουν τη λάμψη τους λόγω της ηλικίας του παιχνιδιού ενώ τα γραφικά, που ήταν πάντα ένα μελανό σημείο, στις μέρες μας φαίνονται κάπως πρωτόγονα. Η δυσκολία επίσης είναι σε αρκετά χαμηλό επίπεδο ενώ υπάρχουν ξόρκια που δεν εξυπηρετούν κανένα σκοπό παρά μόνο για να λύσετε έναν ή δύο γρίφους.
Παρόλα αυτά, θα λέγαμε πως το Eternal Darkness πέτυχε το σκοπό του. Ακόμη και σήμερα παραμένει ένα υποδειγματικό παιχνίδι τρόμου, που βάζει τα γυαλιά σε αντίστοιχα παιχνίδια του είδους από την εποχή του, ενώ άνετα ταΐζει τη σκόνη του στα σύγχρονα «jump scare simulators». Είναι μια περιπέτεια όπου ο τρόμος θα σας συντροφεύει σε κάθε βήμα. Με κάθε βουτιά που θα κάνετε στα περιεχόμενα του ομώνυμου βιβλίου θα αρχίσετε κι εσείς να χάνετε τα λογικά σας με τις φρικαλεότητες και τις σοκαριστικές σκηνές που δεν έχουμε ξαναδεί σε παιχνίδι μέχρι σήμερα.
Κλείνοντας, να πούμε πως αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα παρασκήνια της ανάπτυξης, το Nintendo Life έχει ένα εξαιρετικό άρθρο, ενώ αν προτιμάτε να απολαύσετε ένα playthrough από τον υποφαινόμενο, απλά κάντε μια βόλτα στην YouTube playlist εδώ.
Πολλοί μπορεί να απομακρυνθούν λόγω της απωθητικής όψης του, όσοι όμως επιλέξουν να ασχοληθούν μαζί του θα απολαύσουν μια εμπειρία που θα θυμούνται για πολλά χρόνια. Προσφέρει μάλιστα αρκετό replayability και σίγουρα θα θελήσετε να το ξαναπαίξετε αμέσως μόλις το τελειώσετε!
…τολμήστε να κάνετε το βήμα και μπείτε στο μαγικά αρρωστημένο κόσμο του Eternal Darkness. Δε θα το μετανοιώσετε.
- Κονσόλα: Nintendo GameCube
- Είδος: Horror / Adventure
- Εκδότης: Nintendo
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Silicon Knights
- Διάθεση: –
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: –
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας