Το Blackwind είναι ένα παιχνίδι που βάλαμε στο μάτι από την πρώτη στιγμή, γιατί φαίνεται να πατάει όλα τα κουμπιά μας. Τα κατάφερε όμως ή μήπως είναι φτερό στον άνεμο;
Σενάριο
Στο μακρινό μέλλον, η ανρθωπότητα έχει κατακτήσει το ταξίδι στο σύμπαν. Χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας, έχει καταφέρει να αποικίσει μακρινούς πλανήτες έτη φωτός μακριά από τη Γη.
Στο παιχνίδι παρακολουθούμε τον καθηγητή Hawkins και το γιο του καθ’ οδόν για τον πλανήτη Μέδουσα-42, όπου πρόκειται να παραδώσουν ένα πρωτότυπο Battle Frame (θωράκιση μάχης) στον στρατηγό Venger, που ηγήται της εκκαθάρισης του πλανήτη από τα αιμοσταγή γηγενή πλάσματα.
Ο πατέρας Hawkins, όντας ιδιοφυία, προνόησε και δημιούργησε ένα δεύτερο battle frame, με βάση το πρώτο, για το γιο του. Καθώς όμως ο υιός Hawkins δεν έχει πολεμική εμπειρία (όντας έφηβος), στο δεύτερο αυτό battle frame ενσωμάτωσε ένα βοηθητικό AI που θα αναλάβει να συμπληρώσει τα κενά σε περίπτωση που ο νεαρός βρεθεί σε κίνδυνο.
Τι θέλανε και το μελετούσανε όμως; Δεν προλαβαίνουν να αποσώσουν την κουβέντα τους, πατέρας και γιος ανακαλύπτουν πως το σκάφος που τους μεταφέρει δέχεται επίθεση από την επιφάνεια του πλανήτη. Η ζημιά στο σκάφος είναι ανεπανόρθωτη και η κατάληξη είναι μία: Μια άσχημη προσγείωση στην επιφάνεια του Μέδουσα-42 από τροχιά.
Ο πατέρας Hawkins δε χάνει καιρό και χώνει το γιο του κακήν-κακώς μέσα στο πρωτότυπο Battle Frame που θα τον κρατήσει ζωντανό στην πρόσκρουση, αλλά και μέχρι να βρει βοήθεια στην επιφάνεια. Ο νεαρός Jimmy εκτοξεύεται από το σκάφος που καταρρέει με την είσοδό του στην ατμόσφαιρα του πλανήτη.
Όταν ο πρωταγωνιστής μας συνέρχεται, βρίσκει τον εαυτό του καταμεσής μιας ερήμου ευτυχώς σώο και αβλαβή. Την ίδια στιγμή, το AI της στολής ενεργοποιεί το πρωτόκολλο Blackwind, που δίνει και τον τίτλο στο παιχνίδι. Οι δυο τους θα πρέπει να επιβιώσουν μέχρι να βρουν ξανά ανθρώπινο πολιτισμό αλλά και να ανακαλύψουν τι απέγινε ο Δρ. Hawkins.
Οι ασκοί του Αιόλου
Ο πιο απλός τρόπος να περιγράψουμε τη ροή του gameplay στο Blackwind είναι να πούμε πως παίζεται σαν ένα κλασικό 2D Metroid, από υπερυψωμένη προοπτική 2D Zelda με πρωταγωνιστή τον Fulgore του Killer Instinct κι ένα σύστημα μάχης που θυμίζει τα παλιά God of War.
Το παιχνίδι χωρίζεται σε διαφορετικές περιοχές, διασυνδεδεμένες μεταξύ τους με τρόπο που δεν είναι άμεσα εμφανής. Καθεμιά από αυτές έχει το δικό της χάρτη που διαθέτει τα δικά του save points και είναι γεμάτος μυστικά για να ανακαλύψετε και εχθρούς να αντιμετωπίσετε.
Τα μυστικά αυτά είναι είτε επιπλέον skins για το Battle Frame σας, είτε πυρήνες από το σπάνιο υλικό που κυνηγά η ανθρωπότητα στον απομακρυσμένο αυτό πλανήτη. Το υλικό αυτό λέγεται B-Wolfrium και η απόκτησή του δίνει στην αρματωσιά σας επιπλέον δυνάμεις…
Το Battle Frame σας τρέχει ταχύτατα, διαθέτει δυνατότητες για διπλό άλμα, από ένα plasma blade σε κάθε χέρι αλλά και εκτοξευτές λέιζερ όπως η στολή του Iron Man. Επιπλέον, ανά πάσα στιγμή, έχετε τη δυνατότητα μπορείτε να ενεργοποιήσετε ένα δευτερεύον drone το οποίο μπορεί να χωρέσει σε περάσματα που το ογκώδες Battle Frame αδυνατεί να διαπεράσει.
Από αεραγωγούς μέχρι ενισχυμένες πόρτες, το drone εξυπηρετεί το ρόλο της Morph Ball στην εξερεύνηση και θα σας βοηθήσει να ανοίξετε νέους δρόμους.
Η ιαχή της μάχης
Η εξερεύνηση λοιπόν είναι το ένα μισό του Blackwind, με το άλλο μισό να αποτελείται από τη μάχη ενάντια σε αδυσώπητους εχθρούς.
Ευτυχώς η πανοπλία σας είναι πλήρως εξοπλισμένη για μάχη εκ του σύνεγγυς αλλά και εξ αποστάσεως. Χάρη στο skill tree μάλιστα μπορείτε να αναβαθμίσετε τις δυνατότητές της κατά το δοκούν και ανάλογα με το δικό σας playstyle. Από επιπλέον melee combos μέχρι spread shots αλλά και βελτιώσεις στα διάφορα powers που θα αποκτήσετε, μπορείτε να διαμορφώσετε την φονική σας μηχανή ανάλογα με τα δικά σας γούστα.
Μπορείτε να δώσετε έμφαση σε ασπίδες προστασίας και φονικά κύματα φωτιάς για να γίνετε μια ζωντανή μπάλα κατεδάφισης που μπαίνει ανάμεσα στους εχθρούς πριν ανατινάξετε τα πάντα γύρω σας. Ή μπορείτε να γίνετε μια κινούμενη πλατφόρμα πυροβολικού, με εκτοξευτές πυραύλων που δεν αφήνει τίποτε να πλησιάσει. Εναλλακτικά, μπορείτε να γίνετε ένας μηχανικός χασάπης που πετσοκόβει τα πάντα στο πέρασμά του με τρόπο που θα έκανε τα μπλέντερ της Moulinex να σκάσουν από τη ζήλια τους!
Το μόνο που χρειάζεστε για τα upgrades αυτά είναι οι μπλε σφαίρες που βρίσκετε μέσα σε αντικείμενα στο περιβάλλον αλλά και από τα άψυχα τομάρια των εχθρών σας, οπότε μην αφήσετε τίποτα όρθιο!
Το drone μάλιστα διαθέτει το δικό του οπλισμό με κανόνια λέιζερ και νάρκες και ο έλεγχός του είναι σαν ένα twin-stick shooter. Ακόμα καλύτερα; Ένας δεύτερος παίκτης μπορεί να αναλάβει τον ελεγχό του με το πάτημα του + στο δεύτερο χειριστήριο! Έτσι μπορείτε όχι μόνο να παίζετε παρέα αλλά να έχετε επιπλέον δύναμη πυρός. Όσο το drone είναι ενεργό όμως, το κυρίως Battle Frame χάνει μέρος των δυνατοτήτων του, όπως το διπλό άλμα και τα λέιζερ.
Αυτό σημαίνει ότι οι δύο παίκτες θα πρέπει να λειτουργούν συνεργατικά για να καλύπτουν ο ένας τον άλλον από τις, συχνά πολυάριθμες, ορδές των εχθρών.
Ούριος άνεμος
Το Blackwind λοιπόν διαθέτει πολλά από στοιχεία που το κάνουν ιδιαίτερα ευχάριστο σαν παιχνίδι. Ευτυχώς, ο οπτικοακουστικός τομέας ανταποκρίνεται με τη σειρά του στις προσδοκίες.
Ναι, σαφώς τα πιο εξελιγμένα εφέ φωτισμού και οι shaders που είδαμε στα διάφορα trailer απουσιάζουν από την έκδοση του Switch. Αυτό όμως δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τη συνολική εικόνα του τίτλου που είναι αξιοπρεπέστατη, με εξαίρεση ίσως το εσωτερικό των στρατιωτικών εγκαταστάσεων που θα επισκεφθείτε.
Πέρα όμως από εκείνα τα σημεία, το Blackwind επιδεικνύει τοποθεσίες με εντυπωσιακή μερικές φορές έκταση, που αποδίδονται πολύ όμορφα και με πληθώρα από πλάσματα που θέλουν να σας βάλουν σε ένα πρόωρο τάφο.
Η απόδοση του τίτλου είναι επίσης αξιέπαινη, με το framerate να παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Στοχεύει στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και, παρόλο που δεν καταφέρνει να τα διατηρήσει πάντα, οι πτώσεις ποτέ δεν είναι αισθητές.
Όσον αφορά τον ήχο, η μουσική είναι ατμοσφαιρική και δυναμική. Αυτό σημαίνει ότι, όταν ξεκινά η μάχη, αυξάνει ένταση και ρυθμό ενώ επανέρχεται στο κανονικό όταν οι απειλές συναντήσουν το δημιουργό τους. Επιπλέον, το Blackwind διαθέτει και voice acting από ηθοποιούς που είμαστε σίγουροι πως έχουμε ξανακούσει πολλές φορές σε παρόμοιου budget παιχνίδια και όχι μόνο! Οι άνθρωποι κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους αν αναλογιστούμε το υλικό που έχουν στα χέρια τους.
Δηλαδή πολύ μέτριους διαλόγους και ατάκες που μόνο συναρπαστικές δε θα τις λέγαμε.
Η μαύρη του η μοίρα
Δυστυχώς, παρόλο που διαθέτει πολλά καλά και μας άρεσε σε γενικές γραμμές, το Blackwind έχει μερικά προβλήματα που αφήνουν την αίσθηση ότι όλο το παιχνίδι είναι μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία, ενώ στις χειρότερες περιπτώσεις το κάνουν ιδιαίτερα ενοχλητικό.
Κατ’ αρχάς, το worldbuilding είναι ελλιπές με το storytelling να αναλώνεται σε πεζά κλισέ που δε αναπτύσσουν επαρκώς τον κόσμο ή τους χαρακτήρες που συναντάμε. Παρόλο που υπάρχει μια σχετική ποικιλία στα εξωτερικά περιβάλλοντα, το μισό παιχνίδι λαμβάνει χώρα μέσα στις προαναφερθείσες στείρες, ψυχρές μεταλλικές βάσεις που δεν έχουν ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Σε εκείνες τις τοποθεσίες (και μόνο εκεί) μπορείτε να βρείτε ένα map terminal, που θα σας ανοίξει το minimap στη γωνία της οθόνης. Το απίστευτο όμως είναι πως δε μπορείτε να ανοίξετε ποτέ και με κανένα τρόπο το χάρτη για να δείτε που βρίσκεστε και πού πηγαίνετε! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταλήξετε να κάνετε κύκλους, ειδικά αν είστε σαν κι εμάς και σας αρέσει να ψάχνετε για μυστικά.
Παρόλο που αναφέραμε πως υπάρχουν σημεία που θα δοκιμάσουν τις ικανότητές σας στα ακροβατικά, αυτές οι προκλήσεις θα λέγαμε πως είναι πολύ λίγες, αφού πολύ μεγάλο μέρος της περιπέτειας το περνάτε μέσα στους άδειους διαδρόμους στρατιωτικών βάσεων. Υποθέτουμε πως εξυπηρετούν τον ρόλο των «dungeons» όμως δεν έχουν καν ορόφους και είναι απλά σειρές από πανομοιότυπα χολ, δωμάτια-αρένες και δωμάτια με γρίφους.
Παρόλο που η καταστροφή που μπορείτε να προκαλέσετε σε περιβάλλον και εχθρούς είναι αξιοσημείωτη, το Blackwind πέφτει στην παγίδα του Warhammer 40.000: Space Marine, ενός ακόμη τίτλου με σύστημα μάχης εμπνευσμένο από το God of War: Το αριθμητικό πλήθος των εχθρών, σε συνδυασμό με τη μικρή ποικιλία τους εχει ως αποτέλεσμα πολύ λίγα execution animations.
Παρότι απολαυστικά, καταλήγουν να επαναλαμβάνονται πολύ σύντομα, το ίδιο και οι τρεις ατάκες του άνοστου έφηβου πρωταγωνιστή.
Το μεγαλύτερο ελάττωμα του Blackwind
Είναι μακράν η κάμερα.
Στους βαρετούς οπτικά εσωτερικούς χώρους λειτουργεί περίφημα, αφού δεν υπάρχουν πολλά φυσικά εμπόδια και το απλοϊκό map design συμβάλλει σ’ αυτό. Παρόλα αυτά, θα βαρεθείτε να ακούτε τα διαρκή σχόλια της στολής σας για αεραγωγούς οι οποίοι θα ήταν καλύτερα να έχουν μια πιο ξεκάθαρη οπτική ένδειξη για να ξεχωρίζουν καλύτερα στην υπερυψωμένη προοπτική.
Στους εξωτερικούς χώρους όμως, όταν η κάμερα θα αλλάξει γωνία για να σας προσφέρει μια πανοραμική άποψη ενός χώρου ή όταν περπατάτε μέσα σε ένα δάσος και τα δέντρα καλύπτουν όλη την οθόνη τότε θα βλαστημήσετε την ώρα και τη στιγμή που ξεκινήσατε να παίζετε.
Δε μπορείτε με κανένα τρόπο να τη γυρίσετε ή να την αλλάξετε, καθώς το δεξί stick αξιοποιείται για να στοχεύετε με τα λέιζερ των χεριών σας οπότε απλά θα πρέπει να την υποστείτε. Το πρόβλημα της κάμερας κάνει πολλά άλματα δυσκολότερα απ’ όσο θα έπρεπε να είναι, αλλά το χειρότερο είναι η περίπτωση που θα πρέπει να πολεμήσετε κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Σας ευχόμαστε καλή τύχη όσο προσπαθείτε να κρίνετε με ακρίβεια την απόσταση των εχθρικών ριπών ή το timing των επιθέσεών τους για να κάνετ ένα perfect block. Πολλές φορές νιώσαμε πως τα overpowered upgrades που κάναμε απλά μας επέτρεψαν να υπερβούμε τους περιορισμούς του παιχνιδιού και όχι ότι απλά μας άνοιξαν περισσότερες δυνατότητες στη μάχη.
Blackwind – Μια αναζωογονητική αύρα ή μήπως να φορέσουμε τα μαύρα;
Δυστυχώς, όσο κι αν θέλαμε να το συστήσουμε ανεπιφύλακτα, το παιχνίδι έχει μερικά σοβαρά θέματα που μας αποτρέπουν από κάτι τέτοιο.
Ναι, το hack and slash είναι απολαυστικό και η κίνηση του battle frame είναι ρευστή αλλά όλο το παιχνίδι είναι ένα μεγάλο κρίμα. Κρίμα γιατί έχει εμφανώς φτιαχτεί με μεράκι από λάτρεις του sci-fi (τα easter eggs περιέχουν αναφορές σε γνωστές ταινίες και videogames).
Δυστυχώς χρειαζόταν να ψηθεί για περισσότερο χρόνο αφού με λίγες βελτιώσεις θα μπορούσε να είναι τόσο καλύτερο! Από σκαλώματα στη δράση όταν το παιχνίδι φορτώνει, μέχρι μικρά glitches που μπορούν να σας κάνουν να κολλήσετε στο περιβάλλον (ή να πέσετε εκτός ορίων του κόσμου) αλλά και τις μικροενοχλήσεις που καταλήγουν εκνευριστικές στα τελευταία στάδια του παιχνιδιού.
Για παράδειγμα, παρόλο που μπορείτε να κάνετε fast travel σε κάποια περιοχή μέσα από κάποιο save point, δε μπορείτε να επιλέξετε σε ποιο save point θα βγείτε στον προορισμό σας. Αντίθετα θα ξεπροβάλλετε από την είσοδο και μόνο.
Το τέλος ήταν επίσης απογοητευτικό, εξαιτίας του απαράδεκτου backtracking που αναγκαστήκαμε να κάνουμενετε, αλλά και λόγω της μάχης με ένα τελευταίο boss που δεν καταλάβαμε καν ότι ξεκίνησε, πόσο μάλλον ότι το νικήσαμε.
Μας πονάει που το λέμε, αλλά δυστυχώς η κάμερα είναι η γαρνιτούρα στα προβλήματα ενός, κατά τα άλλα, αξιοπρεπέστατου τίτλου δράσης. Δε θα ήταν κάτι το ξεχωριστό, αλλά θα ήταν κάτι που θα μπορούσαμε να προτείνουμε στους fan του είδους. Ως έχει όμως, θα πρέπει να συστήσουμε προσοχή.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / Advenure
- Εκδότης: Blowfish Studios
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Drakkar Dev
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1-2 (τοπικά)
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά των Blowfish Studios