Αν θυμάστε, όταν πρωτοπαρουσιάσαμε το BPM: Bullets per Minute το περιγράψαμε ως το Crypt of the Necrodancer αλλά σε μορφή First-Person Shooter. Αξίζει όμως; Ώρα να μάθουμε!
Πλοκή υπάρχει;
Χα! Όχι βέβαια. Το BPM είναι ό,τι πιο ατόφιο έχουμε δει σε arcade-style παιχνίδι (και δη, FPS) εδώ και αρκετό καιρό. Το μόνο που υπάρχει είναι μια θεματολογία, η οποία έχει να κάνει με νορβηγική μυθολογία και Ragnarök.
Εσείς απλά επιλέγετε τη Βαλκυρία Göll, η οποία είναι οπλισμένη με ένα εξάσφαιρο πιστόλι και τη δυνατότητα να κάνει dash προς πάσα κατεύθυνση. Σκοπός σας είναι να «καθαρίσετε» μερικά βασίλεια των εννέα κόσμων από τα βδελυρά πλάσματα του χάους, αρχής γενομένης από την Asgard.
Στην πορεία, θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε 9 επιπλέον χαρακτήρες…
…ο οποίος διαθέτει Armor κι ένα εξάσφαιρο περίστροφο – πιο δυνατό σαν όπλο, αλλά γεμίζει πολύ πιο αργά.
Αρκετά όμως με τα ανούσια, πάμε στο ψητό.
Gameplay
Όλο το παιχνίδι είναι ένα roguelite First-Person Shooter με μερικά επιπλέον mechanics τα οποία αλλάζουν άρδην τον τρόπο με τον οποίο παίζετε.
Ξεκινάμε με το πιο βασικό, το rhythm game mechanic. Καθετί που κάνετε μέσα στο παιχνίδι (από πιστολιές μέχρι dashes και πάει λέγοντας) πρέπει να πάνε με το ρυθμό. Ο ρυθμός είναι τόσο ζωτικής σημασίας που το πρώτο πράγμα που θα κάνετε μόλις ανοίξετε το παιχνίδι είναι ένα latency test για να ρυθμιστεί το gameplay στα μέτρα της οθόνης σας.
Το πρόβλημα είναι ότι, απ’ όσο είδαμε, δεν υπάρχει τρόπος να ξανακάνουμε το τεστ και η διαφορά στο latency μεταξύ τηλεόρασης και handheld είναι αισθητή. Ευτυχώς στα options υπάρχουν επιλογές για το πόσο «αυστηρό» θα είναι το παιχνίδι με το ρυθμό, αλλά και το αν θα βλέπετε επί της οθόνης την ένδειξη του ρυθμού ανά πάσα στιγμή.
Και τα δύο ήταν ζωτικής σημασίας για τα δικά μας γερασμένα αντανακλαστικά και την παντελή έλλειψη ρυθμού που μας διακρίνει. Όσο παίζαμε νιώθαμε σαν ατάλαντοι ντράμερ σε συναυλία thrash metal, με τα όπλα μας πολλές φορές να κάνουν το χαρακτηριστικό «κλικ» (που στην ουσία είναι ο ήχος που κάνει το BPM όταν σας ρίχνει μια μούτζα) γιατί ήμασταν off-beat.
Για τους χειρούργους ανάμεσά σας υπάρχουν επιλογές και μικρο-ρυθμίσεις για motion controls, ενώ αν θέλετε να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη ο τίτλος προσφέρει Aim Assist και Auto-Rhythm αν δείτε ότι δεν αντέχετε άλλο την ταπείνωση.
Θα λέγαμε ότι καλό είναι στην αρχή να το πάρετε αργά και με το δικό σας… ρυθμό (χα!) γιατί το BPM δε χαρίζει κάστανα και συχνά θα καταλήξετε με τα μούτρα σας να σφουγγαρίζουν τα πατώματα.
Τα roguelite (και όχι μόνο) mechanics
Ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας πηγάζει από πολλούς παράγοντες, με πρώτο και καλύτερο το υψηλό damage που τρώτε από κάθε χτύπημα (τουλάχιστον 25 και ξεκινάτε με 100). Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται σε κάθε μάχη κάποιες προτεραιότητες αφού μικροί εχθροί (όπως νυχτερίδες και σκουληκάκια), που σε άλλα παιχνίδια θα αποτελούσαν δευτερευούσης σημασίας ενοχλήσεις, εδώ γίνονται άκρως επικίνδυνοι. Τα bosses μάλιστα κάνουν τόση ζημιά και τόσο γρήγορα που πολλές φορές δεν καταλάβαμε τι συνέβη και πεθάναμε.
Επιπροσθέτως, τα όπλα σας δεν έχουν απεριόριστη εμβέλεια (όπως ακριβώς στο πρώτο Metroid) οπότε εκ των πραγμάτων θα πρέπει να πλησιάσετε σε μια μέση απόσταση και να ριψοκινδυνεύσετε τη ζωή σας για να έχετε την ευκαιρία να σκοτώσετε τους εχθρούς σας. Καλά μέχρι εδώ; Ωραία, πάμε στο παρασύνθημα.
Κάθε φορά που καθαρίζετε ένα δωμάτιο τότε εμφανίζεται ένα σεντούκι που μέσα έχει νομίσματα ή, αν σας έφεξε, ένα φίλτρο που γεμίζει 25 πόντους υγείας. Διάσπαρτα μέσα στους τυχαίους χάρτες θα βρείτε αγάλματα. Αν καταθέσετε τον οβολό σας (τα φλουριά που καμιά φορά ρίχνουν και οι εχθροί) τότε θα κερδίσετε μπόνους σε κάποιο στατιστικό σας.
Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις που θα μπορέσετε να τζογάρετε περισσότερα φλουριά για καλύτερες ανταμοιβές.
Τα χρήματα μπορείτε επίσης να τα χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε χρήσιμα πράγματα από τα δύο υπερμεγέθη ζωάκια που ίσως τύχει να εμφανιστούν στο χάρτη. Και όσο περισσότερο αγοράζετε, τόσο περισσότερα και καλύτερα πράματα θα είναι διαθέσιμα για τα επόμενα run σας.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα όπλα, που όχι μόνο έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και μοναδικά animations (λατρέψαμε τα air guitars) που επίσης πρέπει να γίνονται με το ρυθμό! Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως κάθε στιγμή του BPM είναι ένας κυριολεκτικός χορός του θανάτου.
Πέτα μακριά τα κλειδιά της καρδιάς σου
Καμιά φορά, θα βρεθείτε μπροστά σε κλειδωμένα σεντούκια αλλά και πόρτες. Αυτά χρειάζονται κλειδιά που επίσης πέφτουν τυχαία (αλλά πολύ πιο σπάνια), οπότε πάντα παίζετε κορώνα-γράμματα για το αν θα επιλέξετε να ανοίξετε το ένα σεντούκι αντί ενός άλλου. Αυτά μπορεί να περιέχουν χρήσιμες πανοπλίες που προσφέρουν κάθε λογής παραμέτρους και μπορείτε να εξοπλίσετε σε ένα από τα τέσερα slots.
Κι ύστερα, τα κλειδιά μπορούν να ανοίξουν πόρτες που οδηγούν σε βιβλιοθήκες ή σε σκοτεινές κατακόμβες που είναι ακόμα πιο ζόρικα dungeons. Στις βιβλιοθήκες πάντα σας περιμένει ένας πάπυρος που θα σας δώσει ένα επιπλέον skill.
Αυτό μπορεί να είναι είτε κάποιο ultimate attack (από heal μέχρι κάποια σούπερ επίθεση), είτε κάποιο secondary fire (να πετάτε κέρματα για damage φερ’ ειπείν).
Μιας και αναφερθήκαμε στα κέρματα, να πούμε πως αν τύχει και εμφανιστεί η τράπεζα σε ένα run σας μπορείτε να αποταμιεύσετε μέχρι και 10 φλουριά για κάποιο επόμενο run.
Φυσικά, για να κάνετε ανάληψη πρέπει στο εν λόγω run να επανεμφανιστεί η τράπεζα, που σημαίνει φέξε μου και γλίστρησα με λίγα λόγια!
Οπτικοακουστικός τομέας
Όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας από τα στιγμιότυπα ως τώρα, το BPM: Bullets Per Minute παρουσιάζει τον κόσμο του μέσα από απλά, λιτά και υπερκορεσμένα γραφικά. Κάθε «κόσμος» διαθέτει τη δική του αισθητική (οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες αλλά αρκετά σαφείς) αλλά και ένα κυρίαρχο χρώμα (πάντα σε γήινους τόνους).
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι όλο το look του τίτλου είναι πολύ generic, από τα περιβάλλοντα μέχρι το σχεδιασμό των εχθρών αλλά εμείς θα λέγαμε πως είναι απλά, λειτουργικά και ξεχωρίζουν ακριβώς λόγω των επιλογών που έχουν γίνει στην αισθητική.
Το framerate κυμαίνεται στα τυπικά επίπεδα για παιχνίδια της Unreal Engine 4 στο Switch, που σημαίνει 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο σταθερά, ομαλά και απροβλημάτιστα.
Το πρόβλημα το δικό μας είναι στην ανάλυση της εικόνας, η οποία είναι αρκετά χαμηλή, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι πάντα ξεκάθαρο το τι βλέπετε και τι συμβαίνει. Ειδικά σε δωμάτια που είναι μεγάλα σε μέγεθος και με περίπλοκο διάκοσμο, είναι πολύ πιθανό να μην ξεχωρίσετε τις εχθρικές ριπές μέχρι να είναι ήδη πολύ αργά!
Όσο για τον ήχο; Ε… τι να πει κανείς;
Πιασάρικη, ρυθμική και ασταμάτητη μέταλ μουσική που ανεβάζει την αδρεναλίνη και σας βάζει για τα καλά στο ρυθμό του παιχνιδιού! Μακράν το πιο ξεχωριστό και πιο καλοσχεδιασμένο κομμάτι του τίτλου, πράγμα απαραίτητο αν σκεφτεί κανείς ότι ο ρυθμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με όλη τη δράση. Απλά αξιέπαινο αποτέλεσμα που μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους και με λερωμένα εσώρουχα (το εννοούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αν μας πιάνετε)!
BPM: Bullets per Minute – Θανάσιμο beat ή μήπως… shot through the heart;
Ναι και όχι.
Η αλήθεια είναι πως, για αυτό που στοχεύει να είναι, τα καταφέρνει περίφημα. Είναι αδυσώπητα προκλητικό, εθιστικό, γεμάτο δράση και με μουσική που απλά… τα σπάει! Οι επιπλέον παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τους χάρτες…
…προσθέτουν ακόμη περισσότερες αναπάντεχες και διασκεδαστικές παραμέτρους που αυξάνουν το replayability.
Παρόλα αυτά όμως πρέπει να ομολογήσουμε πως έχει μερικά ψεγάδια που αμαυρώνουν λίγο τη λάμψη του.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, παρόλο που μας αρέσει η αισθητική του, θα λέγαμε πως, σε τελική ανάλυση, οπτικά είναι απλά λειτουργικό. Το στοιχείο της τυχαιότητας ίσως είναι υπέρ του δέοντος… τυχαίο. Οξύμωρον, αλλά δεν μπορούμε να το περιγράψουμε αλλιώς.
Όσο για το χειρισμό η αλήθεια είναι πως, όσο κι αν το παλέψαμε, δεν καταφέραμε να προσαρμοστούμε ούτε στα διπλά sticks ούτε και στα motion controls. Είναι, καλώς ή κακώς, ένα παιχνίδι που παίζεται πολύ πιο άνετα σε ένα PC γιατί η ακρίβεια που απαιτεί είναι δύσκολο να επιτευχθεί με άλλη μέθοδο πέραν του συνδυασμού ποντίκι & πληκτρολόγιο.
Και όχι, δεν το λέμε αυτό μόνο επειδή το παιχνίδι μας τάισε χώμα ένα σωρό φορές!
Επίσης, εκ των πραγμάτων στο Switch είναι λίγο-πολύ αδύνατον να γίνει ο τίτλος όσο ελεύθερος είναι στα PC – ξεχάστε δηλαδή την πιθανότητα να μπορείτε να βάλετε δική σας μουσική να ακούγεται όσο παίζετε.
Κάπως έτσι λοιπόν, παρόλο που απολαύσαμε τη δράση, τα τερτίπια και, φυσικά, τη μουσική του θα λέγαμε πως, αν έχετε τη δυνατότητα, ίσως είναι καλύτερα να το προτιμήσετε σε ένα PC.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Rhythm / First-Person Shooter / Arcade
- Εκδότης: Playtonic Friends
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Awe Interactive
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Playtonic