Το Dark Deity είναι για εσάς που είστε βετεράνοι των Fire Emblem από τις ημέρες του GBA και θέλετε κάτι που να σας θυμίσει τα πρώτα σκιρτήματα εκείνης της εποχής.
Εισαγωγικά
Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για την πλοκή, θα πρέπει να πούμε το εξής: Ετοιμαστείτε για πολλούς παραλληλισμούς με το Fire Emblem. Δεν είναι διόλου εσκεμμένο, απλά είναι εμφανές πως το Dark Deity απευθύνεται σε ένα κοινό διψασμένο για ένα ατόφιο παιχνίδι, όπως τα Strategy-RPG που γνωρίσαμε τόσα χρόνια πριν στο GBA αλλά και το GC.
Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να προετοιμαστείτε για μια πλοκή γεμάτη δράμα, πολιτική ίντριγκα και πανίσχυρες φιγούρες που κινούν τα νήματα από τα παρασκήνια. Όλοι αυτοί οι παράγοντες πλέκουν ένα επικίνδυνο αραχνοΰφαντο για το οποίο οι πρωταγωνιστές μας δεν είναι προετοιμασμένοι. Μαζί τους, εσείς θα παρακολουθήσετε τους νεαρούς ήρωες να έρχονται αντιμέτωποι με περιστάσεις που θα δοκιμάσουν το ήθος αλλά και τις αξίες τους.
Δυστυχώς, θα ήταν κρίμα να αποκαλύψουμε περισσότερα οπότε θα πρέπει να αρκεστούμε στις πληροφορίες που θέτουν τη σκηνή του δράματος που θα εκτυλλιχθεί επί της οθόνης:
Σενάριο
Λέγεται ότι, την Εποχή της Ανέλιξης, οι θεοί περιδιάβαιναν τον κόσμο ανάμεσα στους θνητούς. Ότι έτσι χτίστηκε μια απέραντη αυτοκρατορία που απλώθηκε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου χάρη στη μαγεία και την εξελιγμένη τεχνολογία της ώσπου η ειρήνη επικράτησε στον κόσμο της Terrazael.
Λίγα είναι πλέον τα ίχνη εκείνης της εποχής μετά τη μεγάλη Συμφορά που ακολούθησε. Το μόνο που έχει απομείνει είναι ερειπωμένοι ναοί αφιερωμένοι στους θεούς και τα αρχαία κειμήλια που στέκουν ξεχασμένα εκεί.
Μεταφερόμαστε στο έτος 1105 και την ήπειρο της Etlan. Το Βασίλειο της Delia στέκεται καταμεσής της ηπείρου, ευλογημένο με εύφορα εδάφη ισχυρό εμπόριο. Μετά από 25 χρόνια ειρήνης, ο βασιλιάς Varic Val’Distar αποφασίζει πως ήρθε η ώρα να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα του 10 χρόνια πριν. Με αφορμή μια αψιμαχία στα σύνορα, στέλνει στρατεύματα για να καταστρέψουν μια πόλη του γειτονικού έθνους της Aramora.
Ο κίνηση αυτή πυροδοτεί μια γενικευμένη σύρραξη που απειλεί να εξελιχθεί σε μια θύελλα από μαγεία, ατσάλι και αίμα. Για να ενισχύσει τα στρατεύματά του, ο βασιλιάς δίνει εντολή όλοι οι σπουδαστές της στρατιωτικής ακαδημίας να επιστρατευτούν με συνοπτικές διαδικασίες. Μια πρωτοφανής κίνηση που σπάει παραδόσεις και όρκους χιλίων ετών.
Οι πρωταγωνιστές μας είναι απόφοιτοι και σπουδαστές της ακαδημίας, αναγκασμένοι να υπακούσουν στις εντολές για το καλό της πατρίδας τους. Τίποτα όμως δεν τους έχει προετοιμάσει για αυτό που τους περιμένει…
Gameplay
Για τους αδαείς, να πούμε πως το παιχνίδι είναι ένα turn-based strategy RPG με το χάρτη να αποτελείται από τετραγωνάκια. Το ίδιο το παιχνίδι χωρίζεται σε κεφάλαια, με την ιστορία να εκτυλίσσεται πριν και μετά τη νίκη σας στην κάθε μάχη.
Καθένα από τα 28 κεφάλαια ορίζει διαφορετικές συνθήκες για τη νίκη, ανάλογα με το τι θα πρέπει να επιτύχετε στο σενάριο. Μπορεί να πρέπει να ξεπαστρέψετε μια ομάδα από επιδρομείς, να ταπεινώσετε απλά τον ηγέτη μιας στρατιάς, να υπερασπιστείτε τη θέση σας για ένα ορισμένο αριθμό από γύρους ώσπου να έρθουν ενισχύσεις και ούτω καθεξής. Κάθε γύρος αποτελείται από δύο φάσεις. Πρώτοι παίζετε εσείς και, όταν κινήσετε όποιες μονάδες σας θέλετε, τότε μπορείτε να τελειώσετε τη δική σας φάση οπότε έρχεται η σειρά του εχθρού.
Κάθε μονάδα είναι ένας ξεχωριστός χαρακτήρας με τη δική του προσωπικότητα και τη δική του χρησιμότητα. Ανάλογα με την κλάση του, καθένας έχει τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες, ειδικές ικανότητες, παθητικά skills αλλά και move speed που μεταφράζεται σε απόσταση κίνησης επί του χάρτη. Οι μονάδες σας μπορούν να περάσουν μέσα από συμμάχους αλλά όχι μέσα από τετράγωνα με εχθρούς, ενώ ανώμαλο έδαφος μειώνει την ταχύτητά τους (συνήθως). Όπως στο Fire Emblem, τα στατιστικά επηρεάζουν την έκβαση κάθε συμπλοκής με απλό και κατανοητό τρόπο.
Στη μάχη, παρασκηνιακά λειτουργεί ένα «weapon triangle» που καθορίζει ποια όπλα έχουν το πλεονέκτημα και σε ποιες περιπτώσεις. Κάθε μονάδα κάνει level up όταν μαζέψει 100EXP που κερδίζει κάνοντας επιθέσεις και χρησιμοποιώντας skills και, όσο έχετε μονάδες να πολεμούν κοντά-κοντά, τότε χτίζουν δεσμούς που ενισχύονται.
Όπως θα έπρεπε, μπορείτε να ανά πάσα στιγμή μπορείτε να δείτε tooltips με εξηγήσεις για το καθετί, από την εμβέλεια και τα στατιστικά των εχθρών σας μέχρι και τα growth rates (το πόσες πιθανότητες έχει να ανέβει κάθε στατιστικό ανά level up) των μονάδων σας.
Τι κάνει το Dark Deity να ξεχωρίζει;
Η πληθώρα των επιλογών που προσφέρει το παιχνίδι ευθύς εξαρχής, που αυξάνουν κατακόρυφα το replayability. Ρίξτε μια ματιά:
Κι ύστερα έχουμε τις υπόλοιπες διαφοροποιήσεις, που κάνουν την κλασική φόρμουλα πιο φρέσκια και ασυνήθιστη.
Κατ’αρχάς κάθε κλάση έχει ένα τύπο όπλου και μόνο, αλλά σε τέσσερις παραλλαγές που δίνουν έμφαση σε τέσσερις διαφορετικές παραμέτρους: Ζημιά, ευστοχία, critical hit % bonus και βάρος το οποίο μειώνει την battle speed του χαρακτήρα.
Δεν υπάρχει durability, αλλά όσο σφάζετε τους κακόμοιρους που θα σταθούν στο δρόμο σας, θα κερδίζετε tokens που σας επιτρέπουν να αναβαθμίσετε την κάθε κατηγορία ανά ένα tier.
Μιας και μιλάμε για όπλα, είπαμε παραπάνω για το weapon triangle. Εδώ το πλεονέκτημα κάθε όπλου (σπαθί, δόρυ, μαχαίρι κλπ.) καθορίζεται στο πόσο αποτελεσματικό είναι ενάντια σε κάθε τύπο πανοπλίας (plate, chain, leather κλπ).
Τα Promotions έρχονται πολύ πιο σύντομα εδώ, κι αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν class trees για αναβαθμίσεις σε συνολικά 54 κλάσεις, που σημαίνει ότι οι δυνατότητες εξέλιξης προσθέτουν ακόμη περισσότερο στο replayability.
Σημειώστε πως, όπως και στο FE, διαφορά 5+ στο combat speed σημαίνει διπλή επίθεση αλλά εδώ τα critical hits κάνουν διπλάσια μόνο και όχι τριπλάσια ζημιά.
Επίσης, αν μια μονάδα σας φτάσει στα 0HP βγαίνει εκτός μάχης και τρώει ένα μόνιμο penalty σε κάποια από τις παραμέτρους της, αλλά δεν πεθαίνει οριστικά – τουλάχιστον όχι αμέσως.
Τέλος, τα support conversations δεν προσφέρουν κάποιο in-game bonus και είναι εκεί κυρίως για να γνωριστείτε εσείς με τους χαρακτήρες δίχως κάποιο περιορισμό.
Και κάτι ακόμη: Ξεχάστε τις αγωνιώδεις μάχες για να μιλήσετε σε ένα συγκεκριμένο εχθρό με μία συγκεκριμένη δική σας μονάδα για να τον πάρετε με το μέρος σας. Αυτά γίνονται σεναριακά χωρίς να χρειάζονται 40 restart μέχρι να ευθυγραμμιστούν οι πλανήτες και οι συνθήκες σας ευνοήσουν επιτέλους.
Οπτικοακουστικός τομέας
Να ξεκινήσουμε με το βασικό.
Κάθε μονάδα έχει καταπληκτικά ρευστά animations και τα critical hits είναι το αποκορύφωμα της ποζεριάς. Όσο πιο εξελιγμένη είναι η μονάδα, τόσο πιο πολλή η λεπτομέρεια που θα απολαύσετε επί της οθόνης. Ακόμη και ο μετρητής life του νεκρού διαλύεται με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με το είδος του damage που τον σκότωσε!
Οι χάρτες είναι επίσης πλούσιοι σε λεπτομέρεια, αλλά ξεκάθαροι. Το artwork είναι επίσης φανταστικό και συναγωνίζεται στα ίσια το character και background art που είδαμε στα Fire Emblem του GameCube και του Wii. Μόνο ψεγάδι είναι το μέγεθος της γραμματοσειράς η οποία είναι μερικές φορές πολύ μικρή και δυσανάγνωστη.
Η μουσική είναι επίσης στα ίδια επίπεδα με το παιχνίδι που ενέπνευσε το Dark Deity και καταφέρνει να αποδώσει σωστά την ατμόσφαιρα και το συναίσθημα της κάθε περίστασης. Τα ηχητικά εφέ συμπληρώνουν το καρέ και το παρών δίνουν και φωνητικές ατάκες από τους χαρακτήρες, χωρίς να υπάρχει βέβαια πλήρες voice-over στο ογκωδέστατο κείμενο που σας περιμένει.
Γενικότερα, δεν έχουμε κανένα παράπονο στον τομέα του presentation πέρα από το optimization που θέλει λίγη παραπάνω δουλειά. Περιστασιακά slowdowns όσο κάνετε scroll στο χάρτη και αισθητά loading times κάνουν την εμφάνισή τους, αλλά δεν αρκούν για να μας πτοήσουν.
Dark Deity – Ώρα της λατρείας ή να γυρίσουμε στο Έμβλημα της Φωτιάς;
Και τα δύο!
Το Dark Deity είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους που έχουμε παίξει εδώ και πολλά χρόνια και προσφέρει μπόλικο replayability. Μερικές σχεδιαστικές επιλογές δε μας βρίσκουν σύμφωνους (όπως τα support/bond levels που δεν προσφέρουν κάποιο bonus και τα ανύπαρκτα terrain bonuses) αλλά κατά τα άλλα είναι ένα διαμαντάκι!
Θα το κατατάσσαμε στο ίδιο επίπεδο με τα αγαπημένα μας Fire Emblem αλλά μερικά ψεγάδια μας αποτρέπουν να το βάλουμε στο ίδιο βάθρο με τα Path Radiance/Radiant Dawn. Κυρίως γιατί πρέπει να γίνει λίιιγη παραπάνω δουλειά με το UI. Είναι αστείο φερ’ ειπείν να μην αλλάζουν οι πληροφορίες στο pre-combat window όταν αλλάζουμε στόχο και να πρέπει να πατήσουμε B για να στοχεύσουμε ξανά τον άλλο στόχο πριν αποφασίσουμε σε ποιον θα επιτεθούμε.
Τέτοιου είδους παραλείψεις, μαζί με τα προαναφερθέντα θέματα του optimization είναι που προδίδουν τις ερασιτεχνικές ρίζες του τίτλου στο Kickstarter, αλλά δεν αρκούν για να μειώσουν την αίσθηση που μας άφησε.
Παίζοντας νιώσαμε όπως τότε, ένα καλοκαίρι όταν ήμασταν φοιτητές, ξενυχτούσαμε για πρώτη φορά πάνω από μια οθόνη του GBA γιατί δε μπορούσαμε να ξεκολλήσουμε από τα μικρά μπαρμπαδάκια. Γιατί για μας ήταν άνθρωποι με συναισθήματα και προσωπικότητες και θέλαμε να τους κρατήσουμε όλους ζωντανούς και αρτιμελείς. Αυτό ακριβώς το συναίσθημα μιας πιο αθώας εποχής ξύπνησε μέσα μας το Dark Deity και, αν το δούμε καθαρά υλιστικά, προσφέρει όσα ζητούσαμε στο 1/3 της τιμής ενός full price τίτλου. Μάλιστα, τώρα που γράφουμε αυτές τις αράδες, ο τίτλος είναι σε έκπτωση γνωριμίας οπότε προλάβετε.
Δε θα το μετανιώσετε!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Strategy / RPG
- Εκδότης: Freedom Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Sword & Axe
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Freedom Games