Όταν η ανθρώπινη περιέργεια οδηγεί σε ξεχασμένη και απαγορευμένη γνώση η κατάληξη είναι μία: Το Darkest Dungeon, το καλύτερο dungeon crawler όλων των εποχών!
Το παρασκήνιο
Όντας άνθρωποι, όλοι έχουμε τις δικές μας προκαταλήψεις. Έτσι κι εγώ πριν πολλά χρόνια κοιτούσα τα indie παιχνίδια υποτιμητικά. Πολλά είχαν φανταστικές ιδέες αλλά είτε δεν είχαν υλοποιηθεί σωστά, είτε δεν είχαν μεστώσει ακόμη. Μερικά χρόνια πριν, ένας καλός φίλος αποφάσισε να μου δείξει μερικά indie παιχνίδια που μόλις είχαν κυκλοφορήσει στους υπολογιστές. Ανάμεσά τους, δύο ξεχώρισαν: Το Papers, Please και το Darkest Dungeon.
Η αλήθεια ειναι πως το Darkest Dungeon δε με είχε συνεπάρει και πολύ εκ πρώτης όψεως γιατί δεν είμαι και πολύ φίλος των roguelike. Πέρασε ο καιρός και όταν βρέθηκα, όπως όλοι μας, με μπόλικο χρόνο στα χέρια μου, αποφάσισα να ξαναρίξω μια ματιά στο παιχνίδι. Μόνο με την ενασχόληση συνειδητοποίησα το πόσο λάθος έκανα!Και να που αποδείχθηκε οτι κάτι ήξερε ο παλίκαρος τότε.
Ένας θάνατος στην οικογένεια
Το Darkest Dungeon ξεκινάει με το θείο σας να αφηγείται την ακολουθία των γεγονότων που θα οδηγήσουν εσάς στο απέραντο κτήμα των προγόνων σας. Ο θείος σας, ένας βαθύπλουτος ευγενής, ζούσε όλη του τη ζωή στη μεγαλόπρεπη έπαυλη της οικογένειας. Με τα χρόνια, είχε εξαντλήσει κάθε ηδονή που μπορούσε να προσφέρει ο μάταιος τούτος κόσμος. Αναζητώντας κάτι ενδιαφέρον να κάνει, άρχισε τις αποκρυφιστικές αναζητήσεις.
Στη βιβλιοθήκη της έπαυλης ανακάλυψε πως βαθιά κάτω από τα θεμέλια κρύβεται μια ανείπωτη δύναμη που περιμένει κάποιον άξιο. Έτσι, με τα απαραίτητα υλικά και τις δέουσες τελετουργίες ανακάλυψε τα μυστικά που περίμεναν θαμένα στα έγκατα της γης. Εξάντλησε λοιπόν όλη του την περιουσία για να βγάλει στην επιφάνεια το θησαυρό.
Αυτό που ανακάλυψε όμως με τους σκαπανείς του, δεν ήταν αυτό που περίμενε…
Όπως καταλαβαίνετε, το παιχνίδι έχει σαφείς λαβκραφτιανές επιρροές και πέρα από tactical RPG είναι και horror παιχνίδι. Έτσι, αφού ονοματίσετε την κληρονομιά σας, με το γράμμα του θείου και τους τίτλους ιδιοκτησίας ανά χείρας, ξεκινάτε για το ζοφερό τοπίο της δικής σας περιουσίας. Απώτερος σκοπός σας; Να εισβάλλετε στο ομώνυμο Darkest Dungeon για να καθαρίσετε τη βρομιά μια και καλή.
Η αυγή μιας νέας ημέρας σε ένα σκοτεινιασμένο τόπο
Λίγο πριν η άμαξά σας φτάσει στον προορισμό της, ένα απρόοπτο συμβάν θα σας αφήσει εκτεθειμένους στο δάσος! Ευτυχώς για σας, μπορεί να μην είστε άνθρωπος της περιπέτειας, είστε όμως από τζάκι. Αυτό σημαίνει οτι στο ταξίδι σας είχατε συνοδεία δύο μισθοφόρους, που θα φροντίσουν ο δρόμος σας να είναι ασφαλής.
Το εισαγωγικό κομμάτι θα σας συστήσει τα βασικά για το σημαντικότερο κομμάτι του Darkest Dungeon: Το dungeon crawling.
Στο παιχνίδι εσείς, ως χαρακτήρας, δεν εμφανίζεστε πουθενά. Είστε η αόρατη δύναμη που κινεί τα νήματα των απλών θνητών με αντίτιμο πολύτιμο χρυσάφι. Όσο εξερευνείτε τα «dungeons» χειρίζεστε άμεσα την ομάδα των μισθοφόρων σας. Τα dungeons είναι σε εισαγωγικά γιατί δε θα βλέπετε μόνο υγρές και σκοτεινές κατακόμβες. Η πρώτη σας εξόρμηση από τα συντρίμμια της άμαξάς σας ως το χωριό θα γίνει σε ένα δάσος, φερ’ ειπείν.
Σε κάθε dungeon, ο χάρτης είναι χωρισμένος σε δωμάτια και διαδρόμους. Όταν βρίσκεστε σε ένα δωμάτιο, επιλέγετε ένα δωμάτιο του χάρτη ως προορισμό και εν συνεχεία ξεκινάτε το δρόμο σας. Όλη η εξερεύνηση γίνεται από 2D side-scrolling οπτική, κάτι που θα ξενίσει αρχικά τους γνώστες του είδους που έχουν πιθανώς συνηθίσει σε προοπτική πρώτου προσώπου. Σύντομα θα καταλάβετε όμως οτι όλα έχουν νόημα και υπάρχει μεγάλο βάθος πίσω από το απλό παρουσιαστικό του παιχνιδιού.
Τα βασικά του Darkest Dungeon
Από τη στιγμή που θα φτάσετε στο χωριό, το παιχνίδι θα σας ανοίξει τις πόρτες του. Στην πλατεία, σας περιμένουν όλες οι εγκαταστάσεις που χρειάζεστε εσείς και οι υποψήφιοι τυχοδιώκτες σας για να επιβιώσετε. Από το χωριό μπορείτε να προσλάβετε νέους τυχοδιώκτες, να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό τους και να αναπτύξετε τις δυνάμεις τους.
Κάθε εβδομάδα, θα μπορείτε να στείλετε μια ομάδα τεσσάρων μισθοφόρων σε μια εκστρατεία που θα κάνετε σε μία από τις περιοχές που μαστίζονται από σιχαμένα πλάσματα ή διεφθαρμένους ανθρώπους. Για την τετράδα σας έχετε πάρα πολλές επιλογές, καθώς το παιχνίδι διαθέτει μια πληθώρα από κλάσεις που μπορείτε να συνδυάσετε με χίλιους δυο τρόπους. Κάθε κλάση έχει τα δικά της προτερήματα και ελαττώματα. Τις δικές της ικανότητες αλλά και ελλείψεις. Και φυσικά, κάθε άνθρωπος έχει και τις δικές του αρετές και τα δικά του βίτσια.
Για παράδειγμα, ένας Λεπρός (Leper) είναι χειροδύναμος και έχει αντοχές σε πανούκλα, αλλά δε βλέπει καθαρά. Αυτό σημαίνει πως κάνει μόνο επιθέσεις εκ του σύνεγγυς που είναι αρκετά πιθανό να αστοχήσουν. Ναι καλά διαβάσατε. Μπορείτε να προσλάβετε λεπρούς για να στείλετε σε εξορμήσεις! Μια Τυμβωρύχος έχει πιο πολλές πιθανότητες να εντοπίσει και να αφοπλίσει παγίδες αλλά είναι πιο ευάλωτη στη μάχη. Φυσικά, κάνουμε μεγάλες γενικεύσεις εδώ γιατί απλά προσπαθούμε να σας δώσουμε μια γεύση με τα πιο υποτυπώδη παραδείγματα. Με 17 διαφορετικές κλάσεις στο βασικό παιχνίδι, καταλαβαίνετε πως η τετράδα που θα φτιάξετε αναπαριστά περισσότερο το δικό σας στυλ παιχνιδιού παρά οτιδήποτε άλλο.
Ξεκινώντας
Το χωριό είναι η βάση επιχειρήσεών σας και από εκεί ξεκινά κάθε εβδομάδα στο παιχνίδι.
Μπορείτε να ελέγξετε την άμαξα για να δείτε ποιοι νέοι τυχοδιώκτες είναι διαθέσιμοι για πρόσληψη στο δυναμικό σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες των εκπαιδευτών για να αναπτύξετε τις τεχνικές των μισθοφόρων σας. Να ζητήσετε από το σιδηρουργό να κατασκευάσει καλύτερα όπλα και θωράκιση. Στην άμαξα της τσιγγάνας μπορείτε να αγοράσετε τεχνουργήματα και κειμήλια που θα βοηθήσουν τους γενναίους και τις γενναίες σας να επιβιώσουν.
Αν, μετά από μια εκστρατεία, τα παλικάρια σας χρειάζονται περίθαλψη μπορείτε να τους στείλετε στο θεραπευτήριο. Αν τα νοσήματά τους είναι ψυχολογικά μπορείτε να τους κλείσετε στο σανατόριο για να τους «διορθώσετε». Κάποιοι μισθοφόροι σας μπορεί να έχουν έφεση στις ηδονές της σάρκας οπότε θα πρέπει να τους «παρκάρετε» στον οίκο ανοχής. Άλλοι πάλι είναι πιο πνευματικοί και προτιμούν την ησυχία και την προσευχή.
Μερικές φορές μπορεί να γίνουν και γιορτές που έχουν κάποια ευνοϊκά αποτελέσματα για σας και την ομάδα σας. Επίσης έχετε στη διάθεσή σας τα ημερολόγια του μακαρίτη του θείου που πιθανώς να έχετε βρει αλλά και το κοιμητήριο που θα σας θυμίζει πάντα όσους έπεσαν ηρωικά ακολουθώντας τις εντολές σας.
Τέλος, κάθε υπηρεσία που σας προσφέρει το χωριό μπορεί να αναβαθμιστεί και να γίνει όλο και πιο αποδοτική και αποτελεσματική. Για να γίνει όμως αυτό, θα χρειαστεί να μαζέψετε υλικά από τα dungeons.
Προετοιμασίες
Αφού τελειώσετε με τις δουλειές σας και είστε έτοιμοι να στείλετε κόσμο στου Χάρου τα δόντ.. εεε… σε νέες περιπέτειες, θα έρθει η ώρα της προετοιμασίας. Έχετε στη διάθεσή σας πέντε διαφορετικές τοποθεσίες. Κάθε τοποθεσία έχει διαφορετικούς εχθρούς που έχουν τις δικές τους δυνάμεις και αδυναμίες. Αν, για παράδειγμα, πρόκειται να πάτε στα ερείπια που είναι γεμάτα απέθαντους, μην ετοιμάσετε ομάδα που βασίζεται σε αιμορραγίες (bleed) για damage-over-time γιατί, πολύ απλά, οι σκελετοί δε ματώνουν!
Οι αποστολές που θα πρέπει να αναλάβετε ποικίλουν και είναι τυχαίες, οπότε διαλέξτε ό,τι σας βολεύει καλύτερα. Επίσης, το νου σας στις ανταμοιβές γιατί ίσως κάτι σας ενδιαφέρει που αξίζει λίγο επιπλέον κίνδυνο.
Αφού επιλέξετε τον προορισμό, πρέπει να ετοιμάσετε και την ομάδα που θα στείλετε. Κάθε μέλος της ομάδας έχει δύο κενές θέσεις για μαγικά αντικείμενα (trinkets), οπότε αν τα έχετε χρησιμοποιήστε τα! Στο τέλος έρχεται η ώρα των προμηθειών. Μπορείτε να μπείτε έτοιμοι με δαυλούς, τρόφιμα, κατασκηνωτικό εξοπλισμό (που είναι απαραίτητος σε μεσαίου μεγέθους ή μεγαλύτερα dungeons) ή αναλώσιμα. Αυτά μπορεί να είναι κλειδιά, αντίδοτα, φτυάρια ή χίλια δυο άλλα που θα σας χρειαστούν για να βγείτε ζωντανοί.
Το ζύγισμα που πρέπει να κάνετε εδώ αφορά το χώρο που έχετε διαθέσιμο, καθώς η ομάδα σας έχει μόνο 16 διαφορετικές θέσεις (slots) για προμήθειες. Κάθε θέση επίσης έχει περιορισμό στον αριθμό των αντικειμένων που μπορεί να κρατήσει. Ένα slot π.χ. μπορεί να κρατήσει 8 δαυλούς ή 12 μερίδες φαγητού και πάει λέγοντας. Κάθε αντικείμενο επίσης έχει τη δική του αξία, οπότε θα πρέπει να ζυγίσετε προμήθειες με τα χρήματα που είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε αλλά και το πόσο χώρο θα αφήσετε για λάφυρα!
Στα πρώτα σας βήματα καλό είναι, αν σας δοθεί η ευκαιρία, να προσλάβετε μια αρχαιολόγο (Antiquarian). Όχι μόνο βρίσκει επιπλέον λάφυρα, αλλά επιτρέπει να κουβαλάτε περισσότερα αντικείμενα ανά slot. Ανεκτίμητο στα πρώτα σας βήματα που θα μετράτε τα φραγκοδίφραγκα σαν το Σκρούτζ!
Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς
Αφού νιώσετε έτοιμοι, ξεκινάτε το dungeon crawling. Το πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού και σίγουρα το πιο εθιστικό! Οι βετεράνοι του είδους θα είναι στο στοιχείο τους, αλλά για τους υπόλοιπους πρέπει να πούμε μερικά βασικά και να εξηγήσουμε κάποια πράγματα.
Κάθε φορά που μπαίνετε σε ένα dungeon, η διεστραμμένη φύση της δύναμης που ξύπνησε ο θείος σας αλλάζει άρδην τους χάρτες. Δε θα συναντήσετε ποτέ το ίδιο μπουντρούμι, καθώς το στήσιμό τους είναι τυχαίο κάθε φορά. Διαφορετικές παγίδες, διαφορετικές ανταμοιβές, διαφορετικό πλήθος και ποικιλία εχθρών.
Η μόνη σταθερά είναι οτι οι μισθοφόροι σας είναι ευάλωτοι και ο θάνατός τους μόνιμος. Ναι, έχουν δυνάμεις και ικανότητες που θα τους βοηθήσουν, αλλά δεν παύουν να είναι άνθρωποι. Αυτό σημαίνει οτι αν δεν προσέξετε θα τους χάσετε, ή θα τα χάσουν, ή πρώτα το ένα και μετά το άλλο.
Όλο το παιχνίδι λοιπόν έχει να κάνει με επιλογές ζωής και θανάτου με υπολογισμένο ρίσκο. Αξίζει να συνεχίσετε την προσπάθεια για το επόμενο δωμάτιο, όπου μπορεί να σας περιμένει μια ομάδα εχθρών; Δύο χαρακτήρες είναι στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού, ο ένας παραμιλάει μόνος του ενώ ο τελευταίος μόνο στέκει καλά στα πόδια του. Οι ανταμοιβές όμως είναι τόσο, μα τόσο γλυκές… κι έχουμε θυσιάσει ήδη τόσα πολλά για να φτάσουμε μέχρι εδώ…
Μάχη ενάντια στα βδελύγματα του χάους
Εφόσον το παιχνίδι παίζεται σαν 2D side-scroller, η ομάδα σας περπατάει σε σειρά. Στη μάχη θα αντιληφθείτε αμέσως τη σημασία που έχει η τοποθέτηση των χαρακτήρων και η σωστή επιλογή των ικανοτήτων τους. Κάποιες κλάσεις αποδίδουν καλύτερα σε συγκεκριμένες θέσεις. Άλλες δε μπορούν σχεδόν να λειτουργήσουν αν δεν έχουν τοποθετηθεί κατάλληλα. Κι ύστερα υπάρχουν κι εκείνες οι κλάσεις που ειδικεύονται στη συνεχή αλλαγή και μετακίνηση μεταξύ θέσεων.
Όπως θα μάθετε πολύ νωρίς, όταν ξεκάνετε έναν εχθρό τότε το τσακισμένο πτώμα καταλαμβάνει ακόμα τη θέση του στο πεδίο της μάχης. Αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα και οι λύσεις είναι δύο: Είτε κοπανάτε το πτώμα μέχρι να γίνει κομμάτια είτε ξεπαστρεύετε εχθρούς με έμμεσους τρόπους. Αν δηλαδή σκοτώσετε εχθρό με αιμορραγία ή πανούκλα τότε δε θα μείνει πίσω κανένα κουφάρι!
Πρέπει λοιπόν να έχετε πάντα κατά νου το σχηματισμό σας και το ποιές θέσεις του εχθρού μπορείτε να πλήξετε ανά πάσα στιγμή. Ανάλογα με τις επιλογές που έχετε κάνει, μπορεί να βρεθείτε στη δυσάρεστη κατάσταση να μη μπορείτε να χτυπήσετε τους πίσω εχθρούς γιατί απλά δεν τους φτάνετε!
Στη μάχη φυσικά δεν παίζει ρόλο μόνο η ζημιά, αλλά και το πόσο καλά μπορείτε να διαχειριστείτε τα διάφορα status effects που θα επιχειρήσουν να σας προκαλέσουν οι εχθροί. Από την άλλη, ένας έμπειρος τυχοδιώκτης θα ξέρει και τις αδυναμίες των εχθρών του, για να προετοιμαστεί κατάλληλα και να παίξει με τους δικούς του όρους.
Στο χέρι σας είναι να διαλέξετε πώς θα πολεμήσετε και τι κλάσεις θα επιλέξετε να φέρετε στη μάχη, ανάλογα με το τι σας βολεύει καλύτερα!
Τι σας περιμένει στα μαύρα σκοτάδια του Darkest Dungeon;
Το πρώτο πράγμα που σας περιμένει είναι αυτό ακριβώς: Τα μαύρα σκοτάδια. Στο πάνω μέρος της οθόνης έχετε πάντα ένα μετρητή που σας δείχνει το φως. Όσο πιο πολύ φως έχετε, τόσο το καλύτερο για σας.
Όταν υπάρχει άπλετο φως, οι γενναίοι σας εντοπίζουν παγίδες, έχουν περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν τον εχθρό απροετοίμαστο και καταφέρνουν χτυπήματα με μεγαλύτερη συχνότητα. Όσο το φως λιγοστεύει, τα τέρατα που λυμαίνονται τον τόπο μπορεί να σας στήσουν πιο εύκολα ενέδρα, να σας πετύχουν πιο συχνά και να σας καταφέρουν περισσότερα καίρια χτυπήματα (critical hits). Το αντίβαρο είναι οτι όσο πιο σκοτεινά είναι, τόσο περισσότερα λάφυρα θα βρίσκετε.
Όσο περιδιαβαίνετε τους στοιχειωμένους διαδρόμους, η ομάδα σας μπορεί να πεινάσει οπότε θα χρειαστείτε μια μερίδα για κάθε μέλος της. Τέσσερις μερίδες για όλους δηλαδή. Εναλλακτικά, μπορείτε να τους αφήσετε νηστικούς και να τους πιάσει το άγχος. Εμπόδια που θα συναντήσετε μπορούν να παραμεριστούν με φτυάρια. Αν δεν έχετε, τότε αναγκαστικά η δουλειά θα γίνει με τα χέρια. Κάτι που χρειάζεται χρόνο και θα αγχώσει την ομάδα σας γιατί κάνει πολλή φασαρία.
Θα συναντήσετε επίσης παγίδες και διάφορα άλλα παρατημένα αντικείμενα, όπως βιβλία. Οι παγίδες μπορούν να αφοπλιστούν με σχετική ασφάλεια από κάποιο ικανό μέλος της ομάδας σας. Βιβλία, ντουλάπια ή ανόσια τεχνουργήματα μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε με πολλούς τρόπους. Ένα βωμό σε ακατανόμαστες θεότητες μπορείτε να τον ψάξετε (με τα ανάλογα αποτελέσματα) ή να τον ποτίσετε με αγιονέρι. Μια στοίβα βιβλία μπορείτε να την ψάξετε. Αν βάλετε ένα πιο φιλομαθή χαρακτήρα, όπως τον Αποκρυφιστή (Occultist) να τα κοιτάξει, τότε πολύ πιθανό να κερδίσετε κάτι παραπάνω. Ή μπορεί να διαβάσει κάτι που θα τον στοιχειώσει για πάντα!
Ποτέ δεν ξέρετε τι σας περιμένει, κι αυτό ίσως σας προκαλέσει…
Άγχος
Το άγχος είναι βασικός παράγοντας στο παιχνίδι και επηρεάζει τους χαρακτήρες σας διαρκώς. Ιδανικά, ξεκινώντας ένα dungeon όλοι θα έχουν μηδενικό άγχος. Όμως είτε επειδή εξερευνούν το άγνωστο, είτε επειδή κάποιος πάτησε μια παγίδα από το πουθενά, είτε επειδή είδαν ένα βδελυρό γουρουνάνθρωπο να ξερνάει σκουλήκια στα μάτια του μπροστινού τους, οι χαρακτήρες αγχώνονται.
Αν το άγχος κάποιου φτάσει στο 100, τότε αρχίζουν τα δύσκολα. Το πιο πιθανό είναι ο χαρακτήρας εκείνος να πάθει κάποιου είδους νευρικό κλονισμό. Να παρανοήσει, να αρχίσει να παραλογίζεται ή χίλια δυο άλλα. Το αποτέλεσμα είναι να αρχίσει να συμπεριφέρεται παράλογα ή μανιωδώς μέσα στο dungeon και να προκαλεί προβλήματα για εσάς και την ομάδα που θα αγχώνεται όσο τον βλέπει να συμπεριφέρεται έτσι. Αν είστε ιδιαίτερα τυχεροί, τότε ο χαρακτήρας θα γίνει μια δέσμη φωτός στο σκοτάδι και θα εμπνεύσει και όλους τους υπόλοιπους να προσπαθήσουν περισσότερο!
Επιστροφή στη βάση επιχειρήσεων
Με το πέρας κάθε αποστολής η ομάδα επιστρέφει στο χωριό. Όλοι οι θησαυροί που έχετε καταφέρει να κρατήσετε στα υπάρχοντά σας έχουν κάποια χρηματική αξία που υπολογίζεται και προστίθεται στα αποθέματά σας. Μαγικά αντικείμενα και κειμήλια παραμένουν στα χέρια σας για να τα μοιράσετε ανάλογα ή να τα μοσχοπουλήσετε.
Η ομάδα που έλαβε μέρος στην τελευταία περιοδείο γυρίζει νικήτρια μεν, με κηλιδωμένη ψυχή και σώμα δε. Από εκεί και μετά, θα πρέπει εσείς να πάρετε αποφάσεις. Είτε να περιθάλψετε τα ψυχολογικά τραύματα και τις ασθένειες ή τα κουσούρια που απέκτησαν, είτε να τους «δώσετε πόδι».
Και οι δύο επιλογές έχουν θετικά και αρνητικά που πρέπει να ζυγίσετε με το μυαλό σας. Είναι έξοδο η θεραπεία, ναι. Από την άλλη, ίσως το να εκπαιδεύσετε από την αρχή ένα νεόφερτο μέλος που θα αντικαταστήσει το παλιό να αποδειχθεί μεγαλύτερο έξοδο στην πορεία.
Η ανατριχιαστική αισθητική του Darkest Dungeon
Ήρθε λοιπόν η ώρα να μιλήσουμε και γι’ αυτό.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως, παρά τα εκ πρώτης όψεως απλοϊκά 2D γραφικά, το παιχνίδι ξεπερνά τους περιορισμούς του και με το παραπάνω. Ο σχεδιασμός και όλος ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η ατμόσφαιρα και απεικονίζεται η δράση είναι, με μία λέξη, καταπληκτικός.
Τα χρώματα, το σχέδιο και τα εφέ που θα δείτε αποδίδουν με εντυπωσιακό τρόπο την παρακμή του τόπου. Από τις φιγούρες των χαρακτήρων σας, μέχρι τα αηδιαστικά σχεδιασμένα τέρατα, κάθε εικόνα του παιχνιδιού μοιάζει να ξεπήδησε από ποιοτικό graphic novel. Ακόμη και τα animation, που ίσως σας ξενίσουν στην αρχή, γίνονται απολαυστικά.
Ιδιαίτερη μνεία όμως πρέπει να γίνει στο ακουστικό κομμάτι. Πλαισιώνει άψογα την ατμόσφαιρα με τρόπο γλαφυρό και δίνει στα τεκταινόμενα μια επιπλέον διάσταση απόγνωσης ή θριάμβου, ανάλογα με την περίσταση. Οι περιβαλλοντικοί ήχοι είναι πάντοτε σωστοί και, φυσικά, δε μπορούμε παρά να πλέξουμε το εγκώμιο του αφηγητή. Από την πρώτη στιγμή που θα τον ακούσετε, θα καταλάβετε τι εννοούμε. Πρέπει να είναι η καλύτερη αφήγηση που έχουμε δει σε παιχνίδι και δίνει μια ιδιαίτερη νότα σε όσα θα ζήσετε στο Darkest Dungeon.
Τα ελαττώματα
Όπως συμβαίνει όμως με τους χαρακτήρες που έχετε στη δούλεψή σας, έτσι και το ίδιο το Darkest Dungeon έχει τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματά του.
Ξεκινάμε από το βασικό: Το παιχνίδι βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τυχαιότητα των ενδεχομένων. Όπως και στην πραγματική ζωή, μπορείτε να προετοιμαστείτε όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν, αλλά σε μία κακιά στιγμή μπορεί να έρθουν όλα τούμπα και οι κόποι σας να πάνε στράφι. Ακόμη και οι βετεράνοι των Fire Emblem πρέπει να είναι έτοιμοι να χάσουν κόσμο, με τη διαφορά οτι εδώ δεν υπάρχουν restart. Θα πρέπει να ζήσουν με τις συνέπειες των πράξεων ή της κακοτυχίας τους.
Αυτό αυτόματα κάνει το παιχνίδι να μην απευθύνεται σε όλους. Υπάρχουν παίκτες που θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο και να αποκλείσουν οποιαδήποτε πιθανότητα να πάει κάτι στραβά. Αυτό δε γίνεται στο Darkest Dungeon. Πάντα υπάρχει η περίπτωση να πάει κάτι στραβά. Το καλό είναι οτι υπάρχουν και τρόποι να αναστρέψετε, τρόπον τινά, τις αναποδιές αλλά το πώς θα πρέπει να το ανακαλύψετε μόνοι σας.
Το δεύτερο έχει να κάνει με το γεγονός πως το παιχνίδι είναι μεταφορά από τα PC και φαίνεται. Το κείμενο είναι δυσανάγνωστο σε handheld mode ή αν κάθεστε μακριά από την τηλεόραση. Το περιβάλλον χρήστη (το UI δηλαδή) είναι γεμάτο πληροφορίες. Ναι μεν καλό είναι να φαίνονται ανά πάσα στιγμή, αλλά μόνο όταν παίζετε σε PC (δηλαδή σε απόσταση το πολύ ενός μέτρου από το μόνιτορ) είναι ευανάγνωστες.
Ως επέκταση αυτού, παρόλο που σε handheld mode το παιχνίδι υποστηρίζει touch screen (φανταστική ιδέα) ως υποκατάστατο του δείκτη του ποντικιού, δε μπορούμε να πούμε πως ο έλεγχος με χειριστήριο είναι ιδανικός. Υπάρχουν τόσες πολλές λειτουργίες που απαιτούν τόσους συνδυασμούς πλήκτρων που δε γίνεται να μην τα μπλέξετε, τουλάχιστον στην αρχή. Αργότερα στρώνουν λίγο τα πράγματα, αλλά πάντα υπάρχει μια αίσθηση ότι ο χειρισμός είναι πιο δύσχρηστος απ’ όσο θα έπρεπε. Σίγουρα θα μπορούσε να είχε γίνει λίγο καλυτερη δουλειά σ’ αυτό το κομμάτι.
Αξίζει λοιπόν το Darkest Dungeon ή θα το φάει η μαρμάγκα;
Αν αξίζει λέει; Και με το παραπάνω! Υπάρχει λόγος που δεν αναπτύξαμε ενδελεχώς πολλά συστήματα του παιχνιδιού. Γιατί έχουν πιο πολύ βάθος κι απ’ το… Darkest Dungeon. Κρίθηκε σκόπιμο λοιπόν να αφήσουμε τον καθένα σας να ανακαλύψει μόνος του τον πλούτο που κρύβει το παιχνίδι.
Οι φίλοι των dungeon crawlers, από τους αρχαίους του Bard’s Tale μέχρι τους νεότερους του Blackrock Dungeon, θα το λατρέψουν. Οι αδαείς ίσως δυσκολευτούν αλλά υπάρχουν πολλά φανταστικά στοιχεία στο παιχνίδι που θα τους μαγέψουν. Ειδικά αν είναι φίλοι των tactical RPGs, τότε το παιχνίδι έχει να προσφέρει αμέτρητες ώρες απόλαυσης. Κι αν πιστεύετε πως θα τα βρείτε μπαστούνια, μπορείτε να παίξετε και σε μειωμένη δυσκολία (που προτείνεται μάλιστα).
Τα προαιρετικά DLC που μπορείτε να αγοράσετε προσθέτουν ακόμη περισσότερη αξία σε ένα ήδη δελεαστικό πακέτο. Μιλάμε για επιπλέον χάρτες με δικούς τους κινδύνους αλλά και νέες δυνατότητες όπως επιπλέον κλάσεις, αλλά και περιπλανώμενα bosses που μπορείτε να βρείτε κατά τύχη στις περιπέτειές σας για επιπλέον πρόκληση.
Για να μην τα πολυλογούμε, ας το θέσουμε διαφορετικά. Εφόσον κατάφερε το παιχνίδι να πείσει ακόμη κι εμένα, που δεν πολυσυμπαθώ τα roguelike και κοιτάω τα indies με μισό μάτι, το παιχνίδι δεν αξίζει απλά. Είναι υπόδειγμα!
Αποκτήστε το και ζήστε τις δικές σας, ανεπανάληπτες συγκινήσεις!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Roguelite, RPG, Strategy
- Εκδότης: Red Hook Studios
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Red Hook Studios
- Διάθεση: Υλική από τα καταστήματα και ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves