Το Mothmen 1966 είναι ένα από αυτά τα παράξενα παιχνίδια που μας τράβηξαν από την πρώτη στιγμή. Ποια είναι η τελική ετυμηγορία τώρα που είχαμε την ευκαιρία να το παίξουμε;
Πλοκή
Δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα visual novel, αντιλαμβάνεστε ότι η πλοκή είναι ζωτικής σημασίας. Ευτυχώς για όλους μας, το παιχνίδι έχει πολύ καλογραμμένη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιστορία, την οποία παρακολουθείτε από διαφορετικές προοπτικές. Βλέπετε, το παιχνίδι έχει τρεις συνολικά πρωταγωνιστές, με τον ενεργό πρωταγωνιστή να αλλάζει ανά κεφάλαιο.
Έτσι, πολλές φορές θα δείτε τα τεκταινόμενα υπό από το πρίσμα του εκάστοτε χαρακτήρα, ο οποίος μιλά σε πρώτο πρόσωπο. Όσο σχολιάζει τις περιστάσεις, ο κάθε χαρακτήρας εκφράζει τις δικές του ενδόμυχες σκέψεις και από τα συμφραζόμενα μπορείτε να αντιληφθείτε τη νοοτροπία του καθενός.
Όσο για το σενάριο καθαυτό, έχει να κάνει με ένα ουράνιο φαινόμενο που ονομάζεται βροχή διάττοντων αστέρων. Συγκεκριμένα, στο προσκήνιο μπαίνει η βροχή των Λεοντίδων που συνέβη το 1966. Εκείνη τη νύχτα, μια σειρά από ανεξήγητα περιστατικά συμβαίνουν σε ένα βενζινάδικο στην αμερικάνικη εξοχή.
Τρεις μυστήριοι άνδρες επισκέπτονται τον Holt, ιδιοκτήτη του βενζινάδικου. Ο αλλόκοτος τρόπος τους και τα ανατριχιαστικά λόγια τους τον κατατρομάζουν. Την ίδια ώρα, ο Lee και παίρνει βόλτα την αγαπημένη του Victoria με κατεύθυνση το βενζινάδικο του Holt για να δουν το θεαματικό φαινόμενο μακριά από τη φωτορύπανση της πόλης. Ο μόνος που φαίνεται να ξέρει τι πρόκειται να συμβεί είναι ο Lou. Ένας συγγραφέας, γνωστός στην κωμόπολη, ο οποίος για τους δικούς του λόγους θα βρεθεί κι εκείνος ανακατεμένος με τα ανεξήγητα φαινόμενα που θα επακολουθήσουν.
Δε θα πούμε περισσότερα για να μη χαλάσουμε την έκπληξη, αλλά θα πούμε πως όλη η ιστορία μας ενθουσίασε και μας άφησε με ανάμικτα συναισθήματα. Φρίκη, ανατριχίλα και πολλές απορίες σε μια περιπέτεια που σίγουρα αποδείχθηκε πολύ πιο ενδιαφέρουσα απ’ όσο περιμέναμε δεδομένου του τίτλου που φέρει.
Gameplay
Υπό φυσιολογικές συνθήκες θα είχε δίκιο, αλλά το Mothmen 1966 δεν είναι τυπικό visual novel. Κατ’ αρχάς να πούμε πως κάνει όλα τα βασικά σωστά. Δηλαδή έχει μηδενικούς χρόνους φόρτωσης, προσφέρει επιλογές για ταχύτητα κειμένου, δυνατότητα για αποθήκευση και επαναφόρτωση ανά πάσα στιγμή, αλλά και text history με το πάτημα ενός πλήκτρου.
Σε πολλά σημεία της πλοκής, θα σας δοθούν επιλογές διαλόγων (και όχι μόνο) που θα αλλάξουν τη ροή της συζήτησης και προσφέρουν επιπλέον replayability για τους μύστες του είδους. Φυσικά, θα υπάρξουν και περιπτώσεις όπου θα πρέπει να κάνετε επιλογές σε συνθήκες ζωής και θανάτου – με τη λάθος επιλογή να έχει ως κατάληξη ένα βίαιο θάνατο για εσάς αλλά και τους γύρω σας.
Το κομμάτι του gameplay που μας εντυπωσίασε ήταν η ποικιλία από mini-games που διαθέτει το Mothmen. Από τα τυπικά (όπως γρίφους λογικής), τα εθιστικά (όπως το Impossible Solitaire στο οποίο φάγαμε ανθυγιεινά πολλές ώρες) μέχρι τα αναπάντεχα (ένα turn-based strategy mini-game), το Mothmen συχνά-πυκνά κάνει την περιπέτεια πιο συναρπαστική με μερικούς πολύ καλοφτιαγμένους αντιπερισπασμούς που κάνουν όλη τη συνταγή πολύ πιο ενδιαφέρουσα!
Γραφικά – Ήχος
Εντάξει, δε χρειάζεται και ιδιαίτερη ικανότητα για να δει κάποιος τα στιγμιότυπα που κοσμούν το review και να αναφωνήσει «Ρε συ, μα πώς είναι έτσι χάλια τα γραφικά;»
Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, αυτή ήταν και η δική μας αντίδραση από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το παιχνίδι τον Δεκέμβριο του 2021. Η επιλογή των δημιουργών να προσανατολιστούν σε ένα look που θυμίζει τις παλιές, κακές εποχές των CGA γραφικών (όσοι τα έφαγαν στη μάπα μεγαλώνοντας, είμαστε σίγουροι ότι μόλις έζησαν ένα μικρό επεισόδιο PTSD) μας παραξένεψε ιδιαίτερα και ήμασταν έτοιμοι στο μυαλό μας να πάρουμε τα φτυάρια και να το «θάψουμε».
Πραγματικά δεν περιμέναμε να το γράψουμε ποτέ αυτό, αλλά φαίνεται ότι οι δημιουργοί ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν! Για κάποιον παράξενο λόγο, η περιορισμένη χρωματική παλέττα μαζί με τον ήχο που θυμίζει εκείνα τα «PC beeps» που ακούγαμε από τις μητρικές των IBM συμβατών της δεκαετίας του ’80, συνδυάζονται αρμονικά και δημιουργούν μια καταπληκτικά αλλόκοτη αίσθηση που δίνει «άλλον αέρα» στην ατμόσφαιρα μυστηρίου του Mothmen. Πραγματικά καταπληκτική δουλειά που όχι μόνο ξεχωρίζει αλλά λειτουργεί και θαυμάσια!
Mothmen 1966 – Αξίζει να τους γνωρίσουμε ή μήπως να εξοπλιστούμε με ναφθαλίνη;
Αν είστε λάτρεις των visual novels ή σας αρέσουν οι ιστορίες μυστηρίου τότε σίγουρα αξίζει!
Είναι όμως τέλειο;
Βλέπετε, οι μυστήριες επιλογές όσον αφορά την καλλιτεχνική διεύθυνση σίγουρα θα αποτελέσουν ένα εμπόδιο για υποψήφιους αγοραστές αφού ακόμη κι εμείς δεν είχαμε πειστεί μέχρι που το παίξαμε. Το δεύτερο πρόβλημα του τίτλου είναι η διάρκειά του, η οποία δεν ξεπερνά το δίωρο. Βέβαια, οι διαφορετικές επιλογές και τα πιθανά τέλη (για να μην ξεχάσουμε την Impossible Solitaire που αναφέραμε νωρίτερα αυξάνουν το χρόνο που μπορείτε να αφιερώσετε, αλλά ακόμη κι έτσι, δε μπορούμε να πούμε πως θα δίναμε 7,99€ με κλειστά μάτια. Τέλος, ο επίλογος αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Από τη μία, μας άνοιξε την όρεξη για ένα πιθανό sequel, αλλά από την άλλη θα θέλαμε ένα καλύτερο κλείσιμο.
Σε τελική ανάλυση όμως είναι ένα αφηγηματικό παιχνίδι τρόμου και μυστηρίου που μας καθήλωσε και μας συνάρπασε όσο λίγα. Η παράξενη αισθητική προσθέτει ακόμη περισσότερο στην όλη εμπειρία και μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από τελικό αποτέλεσμα.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Visual Novel
- Εκδότης: Chorus Worldwide
- Εταιρεία Ανάπτυξης: LCB Game Studio
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Chorus Worldwide