Η σειρά Picross έχει έρθει πολλές φορές σε κονσόλες της Nintendo, με το Picross 6 να αποτελεί τον έκτο – και πιο πρόσφατο τίτλο για το 3DS.
Πρόκειται για μια παραλλαγή του Nonogram, το οποίο επινοήθηκε περίπου τρεις δεκαετίες πριν, αλλά όντας ένα παιχνίδι puzzle/σταυρολέξου με αριθμούς, η αξία του μένει αναλλοίωτη στο χρόνο. Το χαρακτηριστικό, όμως, που διαφοροποιεί το συγκεκριμένο παιχνίδι από τα άλλα του είδους, αλλά και του δίνει περισσότερο ενδιαφέρον, είναι ότι η λύση του σχηματίζει μια ψηφιδωτή εικόνα με τα τετράγωνα τα οποία έχουν «ανοίξει», καθιστώντας το παιχνίδι πιο «εύπεπτο», θα έλεγα, και πιο διασκεδαστικό σε όσους δεν είναι λάτρεις των γρίφων.
Υπόθεση – Περιεχόμενο
Καλώς ή κακώς, το παιχνίδι δεν ενσωματώθηκε με κάποια ιστορία, όπως τείνει να συμβαίνει σήμερα, δηλαδή κάποια υποτυπώδη υπόθεση να πλαισιώνει παιχνίδια του είδους, με σκοπό να δώσουν κίνητρο στον παίχτη να συνεχίσει. Ο τίτλος φαίνεται πως δημιουργήθηκε για να προσφέρει χαλάρωση και λίγες σπαζοκεφαλιές σε αυτόν που θα επιλέξει να ασχοληθεί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να παίξει όποιο θέλει, ανά πάσα στιγμή, ανάμεσα σε 300 και πλέον νέα σταυρόλεξα, τοποθετημένα κατά αύξουσα σειρά δυσκολίας. Έτσι, υπάρχουν σταυρόλεξα μεγέθους από 5×5 ως και 20×15 τετραγώνων.
Παρά το πλήθος των νέων γρίφων, οι σοβαρές προσθήκες σε σχέση με τους προκατόχους του φαίνεται να σταματούν εδώ. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να σηκώσουμε το φτυάρι, καθώς όταν πρόκειται για ένα κλασικό puzzle game σαν και αυτό, με αυστηρούς κανόνες, η εύρεση νέων τρόπων παιχνιδιού και επίλυσης είναι εξαιρετικά δύσκολη ως και αδύνατη, σε πολλές περιπτώσεις.
Έτσι, όπως συμβαίνει και με τους προκατόχους του παιχνιδιού, τα δύο κλασικά Modes, Picross και Mega Picross, υποστηρίζουν το καθένα και τα 300 νέα παζλ (με εξαίρεση τα 20×15, τα οποία δεν υπάρχουν στο Mega Picross), ενώ το Micross είναι ένα εντελώς διαφορετικό Mode, το οποίο προσωπικά μου τράβηξε περισσότερο την προσοχή. Η έλλειψη πρωτοτυπίας σε ό,τι αφορά τα Modes παιχνιδιού, ίσως ξενίσει πολλούς στο άκουσμα ενός έκτου, πρακτικά ίδιου τίτλου, στην ίδια κονσόλα, μέσα σε περίπου 2 χρόνια. Ωστόσο, όσοι έχουν παίξει και απόλαυσαν κάποια από τα προηγούμενα παιχνίδια, δε θα έχουν πρόβλημα να κάνουν το ίδιο και με αυτό. Μάλιστα, όσοι έχουν στην κατοχή τους κάποιο από τα Picross e, e2 και e3, μπορούν να ξεκλειδώσουν ως «δώρο» κάποια επιπλέον σταυρόλεξα στην έκδοση αυτή.
Κανόνες του παιχνιδιού
«Αριθμοί; Σταυρόλεξο; Puzzle; Μακριάαααααα!!!!!!» Όχι!!! Ψυχραιμία! Ακόμα και όσοι σιχαίνονται τα παραπάνω, δε θα έχουν πρόβλημα να παίξουν και πιθανότατα να αγαπήσουν το παιχνίδι αυτό. Οι κανόνες του και ο τρόπος επίλυσης είναι αρκετά απλοί και περιγράφονται αναλυτικότατα και στο παιχνίδι, αλλά και παρακάτω:
Σε ένα ορθογώνιο πλαίσιο χωρισμένο σε τετράγωνα, ο σκοπός είναι να ανοίξετε τα κατάλληλα, ώστε να λύσετε το γρίφο και να σχηματίσετε την εικόνα που κρύβεται. Η ζωή σας όμως γίνεται πιο δύσκολη αμέσως, αφού κάθε γραμμή και στήλη σημαδεύεται από έναν ή περισσότερους αριθμούς, οι οποίοι υποδεικνύουν το πόσα τετράγωνα πρέπει να ανοιχθούν στη σειρά σε κάθε γραμμή ή στήλη αντίστοιχα. Όταν υπάρχουν πάνω από ένας αριθμός, για παράδειγμα το 3, και αμέσως από κάτω το 4 σε μία στήλη, τότε αυτό σημαίνει ότι κάπου μέσα σε αυτήν πρέπει να ανοιχτούν πρώτα τρία τετράγωνα στη σειρά και μετά άλλα τέσσερα, με τουλάχιστον ένα τετράγωνο να μεσολαβεί ανάμεσά στα δύο αυτά σετ. Έτσι, δημιουργείται ένας μοναδικός συνδυασμός, τον οποίο ο παίχτης καλείται να λύσει και να σχηματίσει την κρυμμένη εικόνα.
Βέβαια οι αριθμοί δεν είναι το παν. Τα τετράγωνα τα οποία ανοίγουν γίνονται μαύρα, οπότε πολλές φορές ο παίχτης, ακόμη και χωρίς τους αριθμούς, είναι δυνατό να φανταστεί από μόνος του πιο τετράγωνο πρέπει να ανοίξει. Αυτό, φυσικά, είναι πιο εύκολο στα μεγαλύτερα σταυρόλεξα, όπου οι ψηφίδες είναι μικρότερες και η εικόνα περισσότερο ευδιάκριτη, οπότε μετά από ένα σημείο είναι εύκολο να φανταστεί κανείς την κρυμμένη εικόνα, ή έστω μέρος αυτής.
Modes και… καλλιτεχνικά
Το Picross ακολουθεί ακριβώς τους παραπάνω κανόνες, με το χρόνο να κυλά και με το κάθε λάθος να σας κοστίζει μερικά λεπτά. Ο χρόνος όμως, δεν είναι εκεί για να αγχώσει τους παίχτες και συνεπώς δε μετρά αντίστροφα. Απλώς, όταν η λύση έρθει πριν από κάποιο χρονικό διάστημα, σαν επιβράβευση, η εικόνα που αποκαλύπτεται γίνεται έγχρωμη.
Τα ίδια, πλην μερικών puzzles, μπορούν να παιχτούν και στο Mega Picross. Η διαφορά είναι ότι υπάρχουν αριθμοί που καλύπτουν δύο γραμμές ή στήλες, πράγμα που σημαίνει ότι στις γραμμές ή στήλες αυτές υπάρχει αθροιστικά στη σειρά αυτός ο αριθμός τετραγώνων που πρέπει να ανοιχτεί, με σημειωτέον το γεγονός ότι τα τετράγωνα των δύο γραμμών ή στηλών πρέπει να «επικοινωνούν».
Στα δύο παραπάνω modes υπάρχει η επιλογή να εμφανίζεται με «x» η υπόδειξη σε περίπτωση λάθους με κάποια ποινή σε χρόνο, όπως προαναφέρθηκε, καθώς η επιλογή να αποκαλύπτεται τυχαία μια γραμμή και μία στήλη σαν hint. Αφού όμως έχετε απεριόριστο χρόνο, σημαίνει ότι η ένδειξη “GAME OVER” δεν πρόκειται να εμφανιστεί ποτέ, άρα ο παίχτης δεν πρόκειται να χάσει ποτέ, κάτι που κάνει πιο εύκολο και χαλαρό το παιχνίδι, αλλά κάνει την πρόκληση να εκλείπει για τους σκληροπυρηνικούς του είδους. Ωστόσο, μπορεί η επιλογή υπόδειξης λάθους να απενεργοποιηθεί και να παίζετε συνεχώς χωρίς να σας υποδειχτεί λάθος, μέχρι να καταλήξετε σε λύση ή να καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Τέλος, στο Micross, το οποίο προσωπικά θεωρώ πως είναι το mode με τη μεγαλύτερη πρόκληση και ουσία, υπάρχει συνέχεια, σε αντίθεση με τα μεμονωμένα σταυρόλεξα των δύο άλλων. Εδώ η επιλογή υπόδειξης λάθους και τα hints δεν υφίστανται, άρα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί κατά τη λύση. Επιπλέον, αντί για πολλά μεμονωμένα puzzles, σας δίνονται 3 μεγάλα, τα οποία μόλις λύσετε, πάνω στα τετράγωνα, τα οποία ανοίξατε, εμφανίζονται μικρότερα σταυρόλεξα. Αυτά μπορείτε να τα λύσετε με όποια σειρά θέλετε. Η διαφορά όμως, είναι ότι για κάθε μικρό σταυρόλεξο που θα λύσετε, σχηματίζεται ένα κομμάτι από την εικόνα του αρχικού μεγάλου. Έτσι, ολοκληρώνοντάς τα όλα, θα αποκαλύψετε μία από τις 3 μεγάλες εικόνες.
Στο Mode αυτό, καθώς δεν υπάρχει η υπόδειξη λάθους, πολλά σταυρόλεξα λύνονται, είτε με τη μέθοδο δοκιμής και σφάλματος, είτε λύνοντας κάποια ευκολότερα μικρά σταυρόλεξα και έπειτα τα διπλανά τους, παρατηρώντας τις γραμμές της μεγάλης εικόνας που έχουν αποκαλυφθεί. Αυτό αφυπνίζει και διεγείρει τη φαντασία σας, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει και τον… καλλιτέχνη μέσα σας.
Μηχανισμοί
Δεν υπάρχει κάτι τρομερό να αναφερθεί σε αυτόν τον τομέα. Ο χειρισμός πραγματοποιείται είτε με τη γραφίδα του 3DS, είτε με τον αναλογικό μοχλό. Στην πρώτη περίπτωση, ο παίχτης ανοίγει ή σημαδεύει με «χ» τα τετράγωνα που δε θέλει να ανοίξει, αγγίζοντας την κατάλληλη επιλογή και έπειτα το επιθυμητό τετράγωνο, ενώ στη δεύτερη κινεί τον κέρσορα με τον αναλογικό μοχλό και επιλέγει με το πλήκτρο Α. Και στις δυο περιπτώσεις, όταν κάποιος θέλει να επιλέξει πολλά τετράγωνα στη σειρά σε μια γραμμή ή στήλη, μπορεί- αντί να τα επιλέξει ένα ένα- να σύρει τη γραφίδα πάνω τους, αλλιώς να κρατά πατημένο το Α και να προχωρά με το μοχλό προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Εδώ να σημειωθεί ότι σε μεγάλα puzzle, όπου προφανώς τα τετράγωνα ήταν μικρότερα, η ακρίβεια του χειρισμού με το stylus ήταν ικανοποιητική, αλλά όχι πλήρως ακριβής. Έτσι, παρ’ όλο που έπαιζα το παιχνίδι στο 3DS XL, δεν ήταν λίγες οι φορές που επιλέχθηκε κατά λάθος το διπλανό τετράγωνο από αυτό που ήθελα.
Ακόμη, μέσα στο παιχνίδι υπάρχει ένα είδος καθοδήγησης, η οποία ενεργοποιείται και απενεργοποιείται είτε αγγίζοντας ένα ερωτηματικό κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, είτε με τις σκανδάλες της κονσόλας. Προσωπικά δεν τη βρήκα καθόλου χρήσιμη σαν επιλογή, αλλά είναι καλό ίσως να υπάρχει για να κατευθύνει τους παίχτες στην αρχή και σε εύκολα σταυρόλεξα.
Οπτικός τομέας
Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, δεν υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο. Είναι ένα απλό puzzle game χωρίς να χρειάζεται, αλλά ούτε και να έχει κάτι εντυπωσιακό. Παρ’ όλα αυτά, όμως, το 3D λειτουργεί κανονικότατα κατά το παιχνίδι αλλά και στις εικόνες που αποκαλύπτετε. Βέβαια, πιο πολύ εντυπωσιάζει το background σε 3D παρά κάτι άλλο. Προσωπικά δε θεωρώ ότι το 3D ήταν απαραίτητο, αλλά αφού υπάρχει είναι καλοδεχούμενο μιάς και παραδόξως είναι σχετικά καλά δουλεμένο, δεδομένου του είδους του παιχνιδιού.
Προχωρώντας προς στις εικόνες, θα έλεγα ότι ειδικά στα μικρότερα σταυρόλεξα, έπρεπε να διαβάσω στο τέλος την περιγραφή για να καταλάβω τι αντιπροσωπεύει η εικόνα. Λογικό, εν μέρει, καθώς οι εικόνες αποτελούνται από ψηφίδες, δηλαδή τα τετράγωνα που ανοίγετε. Σε μεγαλύτερα puzzles, όμως, όπου οι ψηφίδες είναι περισσότερες, οι λεπτομέρειες είναι πλέον ευδιάκριτες. Βέβαια, οι πιο όμορφες και λεπτομερείς είναι αυτές του Micross, οι οποίες κατά την αποκάλυψή τους δικαιώνουν πραγματικά τον παίχτη για το χρόνο που αφιέρωσε κατά την επίλυσή τους.
Τέλος, μια παραπάνω αισθητική πινελιά δίνει η επιλογή του εφέ κατά το άνοιγμα ενός τετραγώνου, ίσα ίσα για να ξεφύγει το μάτι από τη μονοτονία τετραγώνων και αριθμών, χωρίς να αποσπά την προσοχή του λύτη, αλλά και χωρίς να εντυπωσιάζει ή να έχει πλήθος επιλογών.
Ήχος
Ούτε εδώ υπάρχει κάτι εντυπωσιακό ή αξιοσημείωτο, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη και το ότι ο τίτλος δεν προσφέρεται για επικά ηχητικά εφέ. Έτσι, καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, η ίδια μουσική ντύνει το παρασκήνιο με κάποια διακριτικά εφέ να την εμπλουτίζουν όταν ο παίχτης κάνει μια επιλογή. Συνεπώς, υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα από άποψη ήχου, με εφέ τα οποία δεν ενοχλούν, αλλά αφομοιώνονται αρκετά καλά με το περιβάλλον του παιχνιδιού.
Τελικό συμπέρασμα
Συγκεφαλαιώνοντας, το Picross e6 είναι ένα ευχάριστο puzzle game, διαφορετικό από τα υπόλοιπα γενικά, το οποίο όμως δε διαφέρει σε πολλά από τους 5 προκατόχους του στο 3DS. Η δυσκολία του για παιχνίδι του είδους του έχει πολλές διαβαθμίσεις, αλλά δεν αφήνει ποτέ τον παίχτη να χάσει, μειώνοντας έτσι το επίπεδο δυσκολίας. Η τιμή του στα 5€ εκτιμώ ότι είναι σε πολύ λογικά πλαίσια, λαμβάνοντας υπόψη το πλήθος των γρίφων του, αλλά δυστυχώς τέτοια παιχνίδια έχουν χαμηλό replay value, εφ’ όσον είναι ανούσιο να λύσει για δεύτερη και τρίτη φορά τα ίδια σταυρόλεξα. Κλείνοντας, θα έλεγα πως είναι ένας αρκετά απλός, ωστόσο και προσεγμένος τίτλος, χωρίς σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ο οποίος αναμένεται να σας χαρίσει αρκετές ώρες χαλάρωσης και διασκέδασης, πολλές σπαζοκεφαλιές, καθώς και να απελευθερώσει τις… καλλιτεχνικές ανησυχίες σας!
Τέλος, οφείλω να ευχαριστήσω τη TheOlympia94 (Ολυμπία Ευστρατιάδου) που μου επέτρεψε να παίξω το παιχνίδι στη δική της κονσόλα για τη σύνταξη του εν λόγω Review.
- Κονσόλα: Nintendo 3DS
- Είδος: Puzzle
- Εταιρία ανάπτυξης: Jupiter Corporation
- Εκδότης: Jupiter Corporation
- Διάθεση: –
- Αριθμός παιχτών: 1 Παίχτης
- Online Στοιχεία: Όχι
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
Καταπληκτική παρουσίαση.Να βλέπουμε και games πέρα από τα συνηθισμένα.
Φοβερό το picross, από τα αγαπημένα μου puzzle που κυριολεκτικά λιώνω. Το θέμα είναι ότι δυσκολο να πουλήσει αφού τα smart phones έχουν κατακλυστεί με free apps του είδους.
Αν ήταν ποιό εγχρωμο και με ιστοριούλά όπως το παλιό κλασσικό αγαπημένο arcade logic pro (το οποίο έχω λιώσει) https://www.youtube.com/watch?v=s4I-C4GoVEY
ίσως τα πράγματα να ήταν καλύτερα.
Συμφωνώ απόλυτα! Και στο ότι είναι πολύ καλό puzzle game, αλλά και στο ότι ακόμη και τα χαμηλού κόστους παιχνίδια υποσκιάζονται πολλές φορές από τα εντελώς δωρεάν…
Όσον αφορά την ιστοριούλα, βέβαια, πιστεύω ότι θα ήταν καλή ιδέα, αλλά πιθανόν να περιόριζε την ελευθερία του παίχτη και να τον ανάγκαζε να παίξει με τη σειρά τα σταυρόλεξα, ένα ένα…
θκιάολε σ’ευχαριστώ για όσα έκανες 🙂 !! <3 φοβερό review! άντε, καλή αρχή 😉 !!!
ευγε..κατατοπιστικοτατο!