Στο πέρασμα των χρόνων, έχουμε παρουσιάσει πολλά κλασικά 2D παιχνίδια της μικρής μαγισσούλας Cotton στο Switch. Ώρα για το Rainbow Cotton από το Dreamcast!
Πλοκή
Για άλλη μια φορά, η ιστορία περιστρέφεται γύρω από το βασίλειο των Νεράιδων και τα μαγικά Willow που μπαίνουν για άλλη μια φορά στο στόχαστρο μοχθηρών δυνάμεων.
Η λύση, για άλλη μια φορά, είναι να στραφούν οι νεράιδες στην Cotton – της οποίας η όρεξη για τα Willow είναι απλά ακόρεστη!
Η ιστορία αυτή τη φορά παρουσιάζεται μέσα από σκηνές που είναι κυριολεκτικά ένα υποτιτλισμένο anime επί της οθόνης σας…
Είναι εμφανές λοιπόν ότι βρισκόμαστε σε μια νέα γενιά όσον αφορά το presentation. Τί γίνεται όμως με το…
Gameplay
Πριν παίξουμε το παιχνίδι είδαμε ότι τα γραφικά του Rainbow Cotton αποτελούνται εξ’ ολοκλήρου από 3D πολύγωνα. Φανταστήκαμε λοιπόν ότι θα δούμε την σωστή υλοποίηση της ιδέας πίσω από το Panorama Cotton – ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, που όμως υπέφερε από την εγγενή του φύση ως ψευδο-3D shoot ‘em up που προσπαθούσε να αποδώσει την αίσθηση του βάθους με sprite scaling.
Αυτή τη φορά όμως, χάρη στα πλήρως 3D γραφικά όλα θα είναι καλύτερα, σωστα;
Μπορεί στη θεωρία να είναι αδύνατον να πάει κάτι στραβά, στην πράξη όμως η Cotton κάπου σκόνταψε παρόλο που πετάει με τη σκούπα της.
Αντίθετα με τα παλιότερα παιχνίδια που είχαν μια μικρή επεξήγηση των μηχανισμών, εδώ δεν υπάρχει καμία καθοδήγηση σχετικά με το πώς λειτουργούν τα πράγματα.
Τα βασικά είναι ότι πυροβολάτε με το A ή το Y ενώ τα X ή B εξαπολύουν μαγεία, που κερδίζετε χτυπώντας τους εχθρούς που μοιάζουν με χρυσά πιθάρια. Αυτοί ρίχνουν κρυστάλλους που αλλάζουν χρώμα όσο τους χτυπάτε ούτως ώστε να μπορείτε να επιλέξετε το ξόρκι που θέλετε.
Όμως το βασικό πρόβλημα είναι αυτό που είχαμε και με το Panzer Dragoon Remake – ήτοι η ελλιπής αίσθηση της ζημιάς που κάνετε. Αυτός ήταν και ο λόγος που όσο παίζαμε απορούσαμε αν κάνουμε κάτι λάθος.
Βλέπετε, υπάρχει ένα ολοκαίνουριο lock-on σύστημα που κατανοήσαμε παίζοντας. Οι νεράιδες, που απελευθερώνετε από τα «χρυσά πιθάρια», σας ακολουθούν σαν τα satellites των κλασικών shoot ‘em up. Ε, αν κάνετε Lock-on τότε επιτίθενται στους εχθρούς. Κάνουν όμως λίγη ζημιά, και το εφέ είναι τόσο δυσδιάκριτο, που δεν είναι εμφανές με μια πρώτη ματιά τι ακριβώς συμβαίνει.
Συγκρούσεις στους αιθέρες
Το μεγάλο μειονέκτημα του Rainbow Cotton σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, τόσο τότε όσο και τώρα, είναι η δομή της δράσης του. Βλέπετε οι αρχές ενός καλού arcade shoot ‘em up, 2D ή 3D, είναι απλές και ακολουθούνται πιστά από όσα παιχνίδια του είδους σέβονται τον εαυτό τους.
Για αρχή, πρέπει ο παίκτης να μπορεί να δει πού σημαδεύει, που βρίσκεται και να έχει μια επαρκή ανάδραση για τις βολές του. Τα δύο πρώτα είναι απαραίτητα για να μπορεί να παίξει το παιχνίδι και το τελευταίο γιατί είναι απαραίτητο για τον (πολύτιμο) παράγοντα διασκέδαση.
Το Rainbow Cotton αποτυγχάνει και στα δύο. Δεν καταλάβαμε διαφορά μεταξύ απλών και αναβαθμισμένων επιθέσεων και οι εχθροί είναι «σφουγγάρια». Η Cotton καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της οθόνης, κινείται αργά ενώ τα «όρια» της πίστας δεν είναι ποτέ σαφή. Αυτό το τελευταίο είναι δύσκολο να το εξηγήσουμε με λόγια αλλά, πιστέψτε μας, αν παίξετε θα καταλάβετε.
Βάλτε στην εξίσωση τον κακό χαμό από εχθρούς, ριπές και στοιχεία του περιβάλλοντος που τείνουν να κατακλύζουν την οθόνη και μόνο η λέξη «χάος» μπορέι να περιγράψει τη δράση. Επιπλέον, κάθε χτύπημα που δέχεστε χαλάει τη ροή της δράσης γιατί χάνετε τον έλεγχο της Cotton και δεν έχετε κάποια μέθοδο να τα αποφύγετε…
…οπότε όλη το παιχνίδι εν τέλει αφήνει μια αίσθηση αλλοπρόσαλη, σα να είναι όλα εκτός ελέγχου. Τουλάχιστον αν χτυπήσετε στα πολυάριθμα εμπόδια του περιβάλλοντος δεν δέχεστε ζημιά. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί ήδη είναι πολύ κουραστικό το continue από την αρχή της πίστας (όχι δεν υπάρχουν checkpoints) αν χάσετε όλη σας τη ζωή.
Ένα μαγικό ουράνιο τόξο
Φυσικά, πρέπει να έχουμε υπόψιν πως πρόκειται για low-budget παιχνίδι του Dreamcast οπότε μη φανταστείτε και τα πιο εντυπωσιακά γραφικά του κόσμου. Παρόλους τους περιορισμούς όμως και χάρη σε μερικά σύγχρονα εφέ, το Rainbow Cotton καταφέρνει να φαίνεται φρέσκο χάρη στο παλαβό και πολύχρωμο art direction του.
Από εκεί και μετά όμως, οι σύγχρονες προσθήκες όπως η διεύρυνση της εικόνας σε αναλογία 16:9…
Για παράδειγμα, πολλές πίστες φαντάζουν πολύ άδειες (ειδικά στα πλαϊνά της οθόνης) ενώ το draw distance είναι πολύ πιο εμφανές. Το ευτύχημα είναι ότι το framerate είναι άψογο ενώ υπάρχει και το retro mode που, κυριολεκτικά η Dreamcast version.
Από την άλλη βέβαια στο retro mode χάνονται και οι νέες gameplay δυνατότητες όπως το lock-on οπότε διαλέγετε και παίρνετε.
Ηχητικά το Rainbow Cotton είναι γεμάτο όμορφες μελωδίες και πολύ (πολύ όμως) voice acting όχι μόνο στα anime κομμάτια αλλά και εν ώρα gameplay. Βλέπετε η Cotton και οι νεραϊδούλες στο πλευρό της δε σταματάνε να μιλάνε και μιλάνε μόνο Ιαπωνικά!
Τα ηχητικά εφέ είναι λίγο «λειψά» βέβαια όσον αφορά το feedback, αλλά αυτό είναι πρόβλημα με το παιχνίδι γενικότερα. Συνολικά όμως, όσον αφορά το presentation, το Rainbow Cotton είναι αρκετά καλό.
Rainbow Cotton – Λαμπερό ή τα έκανε μούσκεμα;
Έχει μερικές πολύ καλές ιδέες όπως πολλαπλά μονοπάτια μέσα στις 4 πίστες όπως τα κλασικά shoot ‘em up. Βέβαια, δεδομένου ότι το Lylat Wars πέτυχε το ίδιο αποτέλεσμα πολύ καλύτερα χρόνια πριν την αρχική του κυκλοφορία, πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο στο Rainbow Cotton.
Ύστερα, υπάρχει το co-op που είναι μια φανταστική ιδέα και αυξάνει κατακόρυφα το replayability και τη διασκέδαση. Από την άλλη όμως, θα πρέπει να βρείτε κάποιον πρόθυμο να υποφέρει μαζί σας και να ανεχτεί όλα τα προβλήματα που έχει το παιχνίδι. Όταν όμως υπάρχουν ένα σωρό καλύτερα και πιο διασκεδαστικά παιχνίδια για διπλό συνεργατικό, ακόμη και του ίδιου είδους, αντιλαμβάνεστε πως είναι μια πρόταση που δύσκολα θα έχει καταφατική απάντηση.
Φαίνεται λοιπόν πως η Success δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στο όνομά της με τη μεταφορά της Cotton στις τρεις διαστάσεις και σε τελική ανάλυση το Rainbow Cotton προτείνεται μόνο στους συλλέκτες και τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις των retro shoot ‘em up.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Arcade / 3D Shoot ’em up
- Εκδότης: ININ Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Success, Kritzelkratz 3000
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop, φυσική από τη Strictly Limited Games
- Παίχτες: 1-2
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της ININ Games