Το Remote Life είναι ένα shoot ‘em up που επιτέλους έκανε το παρθενικό του ταξίδι και στην αγαπημένη μας κονσόλα. Είναι όμως ζωντανό ή θνησιγενές; Πάμε να δούμε:
Στενές επαφές τρίτου τύπου
Στο μακρινό μέλλον του 2324, ο διαστημικός σταθμός Hope II δέχθηκε επίθεση από ένα εξωγήινο σκάφος κολοσσιαίου μεγέθους. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ο διαστημικός σταθμός όχι μόνο καταστράφηκε, αλλά κατασπαράχθηκε από το εχθρικό σκάφος!
Η επόμενη κίνηση της ανθρωπότητας ήταν ένα σχέδιο παράτολμο: Να τηλεμεταφέρει ένα μαχητικό κατηγορίας «Sentinel» στο εσωτερικό του εξωγήινου εχθρού. Το άλμα ήταν επιτυχές…
Πέντε ημέρες μετά, ήρθε η δική σας ώρα. Στο ρόλο του John Leone θα κάνετε την πρώτη επίθεση ενάντια στο εχθρικό σκάφος το οποίο έχει πλέον αναγνωριστεί ως μια φωλιά ζωντανών οργανισμών!
Αυτή τη φορά όμως η επίθεση θα γίνει «παραδοσιακά»: Εσείς, ως μοναχικός καουμπόυ θα σπάσετε όλες τις άμυνες του εχθρού και θα φτάσετε ως τον πυρήνα για να διαλύσετε την εξωγήινη φωλιά εκ των ένδον.

Not enough life
Και πρόκληση είναι η λέξη που περιγράφει σύντομα και περιεκτικά όλη την εμπειρία. Έχουμε συνηθίσει σε δύσκολα shoot ‘em up (παίζοντας R-Type και Salamander μεγαλώσαμε άλλωστε) αλλά το Remote Life μας έκανε να γονατίσουμε και να ζητάμε έλεος.
Αντίθετα όμως με τα περισσότερα σύγχρονα shoot ‘em up που έχουν εκφυλιστεί σε bullet hell, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά καλοφτιαγμένο και εξαιρετικά δύσκολο shoot ‘em up παλαιάς κοπής.
Ετοιμαστείτε για απειλές που έρχονται από παντού, δαιδαλώδη layouts που απαιτούν ακρίβεια πτήσης (αφού ένα και μόνο άγγιγμα σε κάποιο τοίχο σημαίνει θάνατο) και αδιάκοπη δράση που απαιτεί να είστε 100% συγκεντρωμένοι. Ακόμη και στο Easy mode δυσκολευτήκαμε αρκετά να βγούμε ζωντανοί από τις, συνολικά 16, πίστες του παιχνιδιού.
Το ευτύχημα είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε πίστα θέλετε από το κεντρικό μενού, οπότε ένα Game Over δε σημαίνει φτου κι απ’ την αρχή!
Δύναμη πυρός
Το σκάφος σας έχει στη διάθεσή του 3 διαφορετικά όπλα, τα οποία εναλάσσετε κατά βούληση με τα L και R και μία βόμβα. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι να κάνετε αλλαγές στον οπλισμό σας εν ριπή οφθαλμού για να αντιμετωπίσετε τις αμέτρητες απειλές, ενώ τα power-up που θα βρείτε δυστυχώς έχουν πολύ περιορισμένα πυρομαχικά.
Μια μεγάλη διαφορά με τα συνηθισμένα side-scrolling shoot ‘em up είναι πως το όπλο του σκάφους σας ελέγχεται με το δεξί stick, που σημαίνει πως μπορείτε να πυροβολήσετε προς πάσα κατεύθυνση.
Τα προβλήματα που έχουμε με τα όπλα είναι πως σπάνια είναι αρκετά ισχυρά ή χρήσιμα και, τις φορές που είναι, έχουν πολύ λίγα πυρομαχικά. Το ίδιο ισχύει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό για τα διάφορα satellites που θα βρείτε. Εκεί που συνήθως κρατάτε τέτοιου είδους power-ups μέχρι να χάσετε μια ζωή, εδώ έχουν πολύ περιορισμένη διάρκεια ζωής…
Σε συνδυασμό με το πιο ενοχλητικό στοιχείο του level design, κάτι γιγάντιες πύλες που πρέπει να περιμένετε να ανοίξουν, πολύ συχνά θα καταλήξετε να χάνετε το satellite σας περιμένοντας να ανοίξει η πόρτα.
Υπέροχα αλλόκοτη αισθητική
Τα γραφικά είναι σίγουρα ένα δυνατό σημείο του Remote Life, τουλάχιστον όσον αφορά την ιδέα και το σχεδιασμό. Όλο το περιβάλλον είναι μια αλλόκοτη και διεστραμμένη μίξη μηχανών και ζωντανών οργανισμών. Οι πίστες είναι γεμάτες πλάσματα και στοιχεία μηχανικά με οργανικές ιδιότητες, οργανικά με μηχανικές ιδιότητες ένα αρρωστημένο αμάλγαμα των δύο.
Το αποτέλεσμα είναι μια παράξενα ελκυστική αισθητική που θυμίζει έντονα H.R. Giger και R-Type. Σε συνδυασμό με τα εκτυφλωτικά εφέ των εκρήξεων αλλά και το φωτισμό, έχουμε ένα σύνολο που είναι όντως αξιέπαινο.
Όσο για τη μουσική, μπιτάτη τέκνο συνοδεύει τη δράση με μελωδίες που βοηθάνε να παραμείνετε μέσα στη δράση και σας βάζουν για τα καλά στο απόκοσμο σκάφος που πρέπει να καταστρέψετε. Το ίδιο ισχύει και για τα ηχητικά εφέ που αποτελούνται από τα συναρπαστικά κροταλίσματα των όπλων, τα σιχαμερά κομματιάσματα των εχθρών αλλά και τις απαραίτητες εκκωφαντικές εκρήξεις!
Κι εδώ όμως έχουμε μερικά μελανά σημεία. Πρώτο και καλύτερο είναι το framerate της Switch έκδοσης που για κάποιο λόγο δεν είναι ιδιαίτερα σταθερό. Υποτίθεται ότι θα έπρεπε να είναι κολλημένο στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο αλλά πάντα είχαμε την αίσθηση ότι δεν ήταν τόσο ομαλό όσο θα έπρεπε. Ακόμη κι όταν πήγαμε στα options και «κατεβάσαμε» τα εφέ των γραφικών, η κατάσταση δε βελτιώθηκε.

Μιας και το αναφέραμε, να πούμε πως τα επιπλέον φίλτρα των γραφικών δεν είναι και ιδιαίτερα ικανοποιητικά, αφού απλά ρίχνουν το χρωματικό βάθος και δε θυμίζουν ιδιαίτερα ούτε CRT οθόνη, αλλά ούτε και 8-bit συστήματα. Μάλιστα, αν παίζετε σε handheld mode, κάνουν τη δράση ιδιαίτερα δυσδιάκριτη οπότε θα σας προτείναμε να τα αποφύγετε.
Τέλος, το παιχνίδι διαθέτει voice acting αλλά με text-to-speech! Αυτό θα μπορούσαμε να το θεωρήσουμε αρνητικό αλλά, περιέργως, ίσως λόγω της τριβής μας με αυτό το είδος voice over τα τελευταία χρόνια μέσα από διάφορα βίντεο, ήταν μόνο η αρχική έκπληξη που μας έκανε εντύπωση αφού σύντομα συνηθίσαμε την παρουσία του.
Remote Life – Γεμάτο ζωντάνια ή μήπως πάει για ευθανασία;
Θα λέγαμε πως είναι όντως γεμάτο ζωντάνια και φρεσκάδα!
Δεν είναι άψογο, αλλά έχει μπόλικες φρέσκιες ιδέες και η αισθητική του μας άρεσε ιδιαίτερα. Φυσικά, το υψηλότατο επίπεδο δυσκολίας του σημαίνει ότι όσοι δεν είναι προετοιμασμένοι να περάσουν δια πυρός και σιδήρου δε θα το απολαύσουν και τόσο πολύ.
Ύστερα, μερικά σχεδιαστικά ατοπήματα αλλά και οι ύποπτες επιδόσεις του τίτλου στο Switch θαμπώνουν τη λάμψη που θα μπορούσε να είχε. Παρόλα αυτά, είναι ένα αξιολογότατο παιχνίδι που, πρέπει να σημειωθεί, δημιουργήθηκε εξ’ ολοκλήρου από έναν και μόνο άνθρωπο: Τον Ιταλό Mario Malagrino που εμφανώς έχει πολύ μεράκι αλλά και ταλέντο.
Περιμένουμε λοιπόν το επόμενο project του. Στο μεταξύ όμως, η εξωγήινη απειλή δε θα εξαφανιστεί από μόνη της, οπότε μην κάθεστε!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Shoot ’em up
- Εκδότης: Ratalaika Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Next Game Level
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Ratalaika Games