Το Terra Memoria απαντά στα ερωτήματα: Πώς θα ήταν το Octopath Traveler αν είχε λίγα στοιχεία από Animal Crossing: New Horizons; Αξίζει το τελικό αποτέλεσμα; Πάμε να δούμε:
Σενάριο
Η βασική ιδέα, και το εφαλτήριο για το ξεκίνημα της περιπέτειας στο Terra Memoria, μας θύμισε λιγάκι άλλα γνωστά RPG.
Η εισαγωγή σας βάζει στο επίκεντρο μιας εισβολής από αρχαίες μηχανές που ξαφνικά αφυπνίστηκαν και επιτίθενται στους κατοίκους της Terra – ενός κόσμου που βασίζεται στη χρήση μαγικών κρυστάλλων για να τροφοδοτήσει όλες τις ανάγκες των κατοίκων του.
Πλέον όμως υπάρχει σημαντική έλλειψη μαγικών κρυστάλλων, οι παλιές παραδόσεις της μαγείας και των πνευμάτων χάνονται σιγά σιγά όσο η απειλή των μηχανών αυξάνεται, μια ομάδα από ιδιαίτερους χαρακτήρες θα ξεκινήσει ένα ταξίδι για να σώσει τον κόσμο αι να αποκαλύψει το μυστήριο πίσω από όλα όσα συμβαίνουν.
Για να πούμε την αλήθεια, η πλοκή δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αφού αποτελεί απλά το έναυσμα για τα τεκταινόμενα του παιχνιδιού. Περισσότερο εστιάζει στο (χλιαρό) worldbuilding και τη σχέση μεταξύ των χαρακτήρων, δυστυχώς όμως παρουσιάζεται μέσα από διαρκείς και ατελείωτους διαλόγους.
Διαλόγους που, δυστυχώς, δεν έχουν καμία ουσία και είναι γεμάτοι με millennial writing…
…που μας ανάγκασαν να παίζουμε με το ZR διαρκώς πατημένο.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα πανταχού παρόν, από τις φλύαρες συζητήσεις μέχρι το περιεχόμενο του «ταξιδιωτικού οδηγού» που συμπληρώνετε όσο παίζετε.
Δεδομένου λοιπόν ότι μεγάλο μέρος του παιχνιδιού βασίζεται στο κείμενο και την αφήγηση, όλο το βάρος του παράγοντα διασκέδαση πέφτει στο…
Gameplay
Το Terra Memoria παίζεται σαν ένα κλασικό JRPG παλαιάς κοπής (ή ένα σύγχρονο retro RPG). Η προοπτική είναι ελαφρώς υπερυψωμένη όσο εξερευνείτε τον κόσμο, που είναι γεμάτος με πράγματα να κάνετε: Από συνομιλίες και side quests μέχρι κρυμμένους θησαυρούς, συνταγές και μυστικά.
Όσο παίζετε και μαθαίνετε περισσότερα για τον κόσμο συμπληρώνετε τον προαναφερθέντα ταξιδιωτικό οδηγό που βοηθάει κι εσάς ως παίκτες.
Η φαντασία και η δημιουργικότητα δίνουν το παρών σε μερικά εμπνευσμένα σκηνικά, ενώ πρέπει να πούμε πως θα συναντήσετε και μερικούς ενδιαφέροντες χαρακτήρες, με την ομάδα σας να αποτελείται από 6 μέλη – 3 από τα οποία είναι support.
Σε ορισμένα σημεία θα μπορέσετε να κατασκηνώσετε με την ομάδα σας. Εκεί κάνετε level-up ενώ μπορείτε να δοκιμάσετε να μαγειρέψετε μια από τις συνταγές που γνωρίζετε
…για να κερδίσετε ορισμένα bonus την επόμενη μέρα.
Μη φανταστείτε τίποτα συναρπαστικό ή καινοτόμο όσον αφορά την εξερεύνηση, αφού το παιχνίδι διαφημίζεται ως ένα χαλαρό RPG, οπότε μην πάει το μυαλό σας σε ιδιαίτερα mechanics ή πρωτότυπες ιδέες.
Τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια βέβαια είναι τα διάφορα puzzles που θα πρέπει να λύσετε για να προχωρήσετε, που συχνά απαιτούν να χρησιμοποιήσετε λίγο και το μυαλουδάκι σας. Τέλος, σας δίνεται η δυνατότητα να κατασκευάσετε και να διακοσμήσετε μια αποικία με τον τρόπο που εσείς θέλετε.
Ώρα για μάχη!
Ε, σε ένα τέτοιο παιχνίδι δε μπορούσε να απουσιάζει η μάχη, που είναι turn-based κι έχει μερικές έξυπνες ιδέες. Όπως κάθε πτυχή του παιχνιδιού βέβαια…
Για αρχή, να πούμε πως δεν υπάρχουν random encounters, αλλά μπορείτε να δείτε τους εχθρούς ως φλόγες στην οθόνη της εξερεύνησης. Αν τις αγγίξετε, μεταφέρεστε την οθόνη μάχης που έχει μια γνώριμη προοπτική που μας θύμισε Breath of Fire ή Suikoden.
![](https://nintendonext.gr/wp-content/uploads/2024/05/Terra-Memoria-58-1024x576.jpg)
Οι εχθροί, από την άλλη, έχουν στοιχειακές αδυναμίες. Αν τις εκμεταλλευτείτε, θα σπάσετε πολύ γρήγορα την άμυνά τους και θα γίνουν ευάλωτοι σε κάθε είδους επιθέσεις.
Αντί για Magic Points (ή κάτι παρεμφερές), κάθε κίνηση δεν έχει κόστος. Αντίθετα, η δύναμή της καθορίζει το πόσο αργότερα θα έρθει η ξανά σειρά του χρήστη.
![](https://nintendonext.gr/wp-content/uploads/2024/05/Terra-Memoria-76-1024x576.jpg)
Οι support characters αποφασίζουν μόνοι τους τυχαία ποιον από τους επιτιθέμενους θα στηρίξουν, δίνοντάς τους εναλλακτικές δυνατότητες. Αυτό θα είχε ενδιαφέρον και θα έκανε πιο νόστιμη τη συνταγή αν υπήρχε ένα πολύ σημαντικό συστατικό: Η πρόκληση, που απουσιάζει πλήρως από το παιχνίδι.
Βλέπετε, οι μάχες είναι τόσο εύκολες και οι χαρακτήρες αναρρώνουν πλήρως μετά από κάθε συμπλοκή που σύντομα θα καταλήξετε να παίζετε κρατώντας το ZR πατημένο για να πηγαίνουν όλα σε Fast-Forward.
Γραφικά – Ήχος
Οπτικά το Terra Memoria είναι χάρμα οφθαλμών. Τα μόνα ψεγάδια που έχει είναι το menu και το character design που μας άφησε παγερά αδιάφορους, αφού προσπαθεί να ειναι quirky αλλά όχι με πολύ επιτυχημένο τρόπο.
Πέραν τούτου όμως, τα γραφικά είναι εξαιρετικά αφού φέρνουν στο νου τις μεγάλες HD-2D κυκλοφορίες στο Switch (ήτοι τα Octopath Traveller και Live-A-Live). Πολύχρωμα, όμορφα τοπία και πεντακάθαρα 3D γραφικά στο περιβάλλον με υψηλής ποιότητας 2D sprites για τους χαρακτήρες συνθέτουν μια πολύ όμορφη εικόνα επί της οθόνης.
Στη μάχη, τα ειδικά εφέ είναι εξίσου ποιοτικά και εντυπωσιακά με φροντισμένα animations που ζωντανεύουν οτιδήποτε κινείται.
Ηχητικά το παιχνίδι τα καταφέρνει πολύ καλά με όμορφες μελωδίες και ταιριαστά ηχητικά εφέ που συμπληρώνουν ένα απολαυστικό καμβά όσον αφορά την αισθητική.
Το καλύτερο είναι πως το παιχνίδι τρέχει άριστα και δεν έτυχε να αντιμετωπίσουμε τεχνικά προβλήματα ή δυσβάσταχτους χρόνους φόρτωσης.
Terra Memoria – Ένα αξέχαστο ταξίδι ή μια πικρή ανάμνηση;
Δυστυχώς, το Terra Memoria πάσχει από το ίδιο πρόβλημα που ταλανίζει την πολλά σύγχρονα παιχνίδια. Είναι πολύ καλοφτιαγμένο, πολύ ισορροπημένο και άρτιο όσον αφορά το σχεδιασμό.
Του λείπει όμως η σπιρτάδα και η νοστιμάδα. Όλα είναι υπεραπλουστευμένα, η έλλειψη κινδύνου, προσπαθεί να είναι τόσο inoffensive που είναι άγευστο, η πλοκή (που ποτέ δεν έγινε ιδιαίτερα συναρπαστική) τελειώνει σας μπαλόνι που ξεφουσκώνει, τα side-quests κυμαίνονται από ανέκδοτα (με την κακή έννοια) μέχρι πληκτικά ενώ η βαρεμάρα ήταν μακράν το κύριο συναίσθημα που μας διακατείχε καθ’ όλη τη διάρκειά του.
Κι αυτό είναι το πρόβλημα.
Δεν κάνει κάτι πολύ λάθος, αλλά ούτε και κάτι πολύ σωστά. Τα κάνει όλα ΟΚ, οπότε αν ψάχνετε για ένα σύντομο και απλό RPG για να γεμίσετε περίπου 10 ώρες μέχρι την κυκλοφορία του Paper Mario: The Thousand Year Door, δοκιμάστε το. Από την άλλη όμως δεν είναι κάτι αξιομνημόνευτο και υπάρχουν πάμπολλες, και πολύ ανώτερες, εναλλακτικές προτάσεις στο ίδιο εύρος τιμής για να το προτείνουμε.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: RPG
- Εκδότης: Dear Villagers
- Εταιρεία Ανάπτυξης: La Moutarde
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίκτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού είναι μια ευγενική προσφορά της Dear Villagers