Για έναν καινούριο παίκτη Splatoon, υπάρχει τεράστια ποσότητα πληροφοριών και διαφόρων πόρων που καλείται να διαχειριστεί. Τελικός σκοπός είναι να φτιάξει Gear με καλά Abilities ώστε να τον βοηθήσουν στις Online μάχες του. Σε αυτό τον οδηγό, θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε για να είστε σε θέση να αποφασίσετε τι Gear είναι καλύτερο για εσάς και πώς να το φτιάξετε.
Τι είναι τα Abilities;
Abilities είναι παράγοντες που επηρεάζουν τον χαρακτήρα μας ή/και το Weapon μας. Τα abilities τα παίρνουμε από τα ρούχα (=Gear) που φοράμε. Κάθε gear έχει 4 Ability Slots, 1 Main και 3 Subs. Ισχύει ότι αν τα Main έχουν 10 πόντους (Ability points, AP), τα subs έχουν 3, οπότε 1 Main είναι περίπου ίσο με 3 Subs.
Στο SplatNet 3 στο Nintendo Switch Online App για το κινητό, το παιχνίδι μετράει τα abilities με δεκαδικά ψηφία: 1 Main = 1.0 και 1 Sub = 0.3 (πχ. 1 Main + 4 Subs = 22 AP = 2.2)
Ποια είναι τα Abilities;
Υπάρχουν 2 ειδών Abilities:
- Stackable: αυτά που μπορούν να είναι είτε Main είτε Sub (π.χ. Swim Speed). Σε αυτά τα Abilities μπορούμε να παίξουμε από καθόλου έως 3 Mains και 9 Subs. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε από ένα Ability, τόσο λιγότερη διαφορά κάνει από το αν χρησιμοποιούσαμε ένα Sub λιγότερο. Σκεφτείτε το σαν αυτό το διάγραμμα, που ανεβαίνει γρήγορα στην αρχή αλλά μετά πιο αργά.

- Non-Stackable: αυτά που είναι αποκλειστικά Main Ability. Στα Non-Stackable, μπορούμε να παίξουμε είτε 1 Main είτε καθόλου.
Τα Stackable Abilities είναι:
Stackable Ability | Περιγραφή |
---|---|
![]() | Ink Saver Main (ISM): μειώνει την κατανάλωση από το Ink Tank με το Main Weapon. Χρήσιμο σε όπλα που καταναλώνουν αρκετό μελάνι όπως Dynamo Roller, Explosher, Dualie Squelchers, E-liter 4K, Splat Brella, παρόλα αυτά στις περισσότερες από τις παραπάνω περιπτώσεις, προτιμήστε LDE. |
![]() | Ink Saver Sub (ISS): μειώνει την κατανάλωση από το Ink Tank με το Sub Weapon. Επίσης, μειώνει τα white ink frames (την περίοδο που δεν μπορούμε να κάνουμε recover Ink αφού πετάξουμε το Sub). Χρήσιμο σε όπλα με bombs (Splat/Suction/Auto/Fizzy/Torpedo). Σχεδόν πάντα, δεν αξίζει το investment για διπλή βόμβα (υπάρχει μια εξαίρεση, βλ. LDE). |
![]() | Ink Recovery Up (IRU): αυξάνει την ταχύτητα που ξαναγεμίζει το Ink Tank είτε σε Kid είτε σε Swim form. Χρήσιμο σαν 1 ή 2 Sub σε μερικά όπλα που καταναλώνουν αρκετό μελάνι, ωστόσο προτιμούμε ISM ή LDE στις περισσότερες περιπτώσεις. |
![]() | Swim Speed Up (SwimSpeed): Αυξάνει την τελική ταχύτητα που μπορεί να φτάσει ο χαρακτήρας μας σε Swim form. Δεν έχει επίδραση στην επιτάχυνση και το μήκος του άλματος. Είναι χρήσιμο σε οποιοδήποτε όπλο και το βάζουμε ως περίσσευμα στα builds δηλαδή, βάζουμε ό,τι Ability χρειαζόμαστε και το υπόλοιπο SwimSpeed. Αυτό δεν ισχύει στα Quick Respawn Builds, όπου θέλουμε όσο περισσότερο QR γίνεται, για αυτό χρησιμοποιούμε το μέγιστο 1 Main |
![]() | Run Speed Up (RunSpeed): Αυξάνει την τελική ταχύτητα που μπορεί να φτάσει ο χαρακτήρας μας σε Kid form. Δεν έχει επίδραση στην επιτάχυνση, την πορεία του άλματος και επίσης το να τρέχουμε μέσα σε αντίπαλο μελάνι σχεδόν εξουδετερώνει την επίδραση του Ability. Επίσης, δεν έχει επίδραση όταν τρέχουμε βάφοντας με Splatana, Roller ή Brush. Είναι χρήσιμο σε όπλα που κάθονται για αρκετή ώρα εκτός από το μελάνι (π.χ. Stringers, Splatlings, N-Zap), και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαζί με το SwimSpeed σε όπλα που προτιμούν επιθετικό playstyle. |
![]() | Special Charge Up (SCU): Μειώνει τους πόντους που χρειάζεται να βάψουμε για να πάρουμε Special. Χρήσιμο σε όπλα που έχουν Support Special (π.χ. Tacticooler, Tenta Missiles). Ποσότητες ανάμεσα σε 2 Subs και 1 Main είναι καλό για να παίρνουμε πιο γρήγορα Special, όταν το Special μας είναι σημαντικό κομμάτι του όπλου. |
![]() | Special Saver (SS): Μειώνει το ποσοστό του Special που χάνουμε πεθαίνοντας. Σχεδόν πάντα παίζουμε 0.3 γιατί η καμπύλη έχει πολύ μεγάλη κλίση στην αρχή και σώζουμε 7% κάθε φορά που πεθαίνουμε. |
![]() | Special Power Up (SPU): Βελτιώνει την απόδοση του Special Weapon και το αποτέλεσμα διαφέρει για κάθε Special. -Tri-Zooka: Αυξάνει την διάρκεια του Special καθώς και το πόσο βάφει -Killer Wail 5.1: Αυξάνει την διάρκεια κάθε λέιζερ -Triple Inkstrike: Αυξάνει το βεληνεκές των οδηγών που στέλνουμε με το R -Crab Tank: Αυξάνει την διάρκεια του Special -Zipcaster: Μειώνει την απώλεια Special ανά δευτερόλεπτο και ανά πήδημα με το R -Big Bubbler: Αυξάνει το HP της ασπίδας -Ink Vac: Αυξανει την διάμετρο της ρουφήχτρας -Reefslider: Αυξάνει τη διάμετρο που κάνει damage και βάφει το Special -Wave Breaker: Αυξάνει την διάρκει του Special καθώς και την μέγιστη διάμετρο κάθε κύκλου -Tacticooler: Αυξάνει την διάρκεια του αναψυκτικού. Τα αποτελέσματα του αναψυκτικού τελειώνουν αν πεθάνουμε είτε χρησιμοποιήσουμε SPU είτε όχι. -Tenta Missiles: Αυξάνει την διάμετρο του στόχαστρου και το πόσο βάφει κάθε missile -Ink Storm: Αυξάνει το βεληνεκές και την ταχύτητα με την οποία ρίχνουμε το Special και την διάρκεια της βροχής -Inkjet: Αυξάνει την διάρκεια του Special, το πόσο βάφει μια σφαίρα και την διάμετρο του damage καθε σφαίρας -Ultra Stamp: Αυξάνει την διάρκεια του Special -Booyah Bomb: Αυξάνει την ταχύτητα με την οποία charge-άρει από μόνο του το Special Δεν αξίζει το investment για κανένα Special και προτιμούμε να παίζουμε άλλα Abilities. |
![]() | Quick Respawn (QR): Μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνουμε respawn αν δεν έχουμε σκοτώσει κάποιον πριν από αυτό. Τα kills μας κάνουν reset για το ability με κάθε respawn. Στα παιχνίδια υψηλού επιπέδου είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όπλα που κερδίζουν χρόνο και χώρο για την υπόλοιπη ομάδα χωρίς απαραίτητα να περιμένουν να πάρουν kills (π.χ. Splatanas, Dark Tetra Dualies, Inkbrush). Σε αυτά τα όπλα παίζουμε όσο πιο πολύ μπορούμε. Στα υπόλοιπα όπλα, η χρησιμότητα του είναι σχετικά περιορισμένη επειδή βγάζει λιγότερο value από Abilities όπως SwimSpeed & LDE. |
![]() | Quick Super Jump (QSJ): Μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται για να εκτελέσουμε ένα Super Jump. Σχεδόν πάντα παίζουμε 0.3 γιατί η καμπύλη έχει μεγάλη κλίση στην αρχή και με αυτή την ποσότητα γλιτώνουμε 0.4 sec από κάθε Super Jump. Όλα τα όπλα μπορούν να επωφεληθούν από αυτό |
![]() | Sub Power Up (SubPower): Βελτιώνει την απόδοση του Sub Weapon και το αποτέλεσμα διαφέρει για κάθε ένα. -Auto / Burst / Curling / Fizzy / Splat / Suction Bombs / Toxic Mist / Torpedo: Αυξάνει την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει η βόμβα, καθώς και το βεληνεκές. Χρησιμοποιώντας 0.6 σε Bombs είναι καλό QoL για να κάνουμε poke όπλα με μεγαλύτερο Range από εμάς (φτάνει σε Jet Squelcher Range) -Angle Shooter: Αυξάνει την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει η βόμβα, το βεληνεκές, και τον χρόνο μαρκαρίσματος. Το Angle Shooter δεν βρίσκει πολλή χρήση όποτε καλό είναι να μην επενδύσουμε σε αυτό -Ink Mine: Αυξάνει την εμβέλεια της έκρηξης και τον χρόνο μαρκαρίσματος. Δεν αξίζει να χρησιμοποιήσουμε SubPower στα Mines γιατί σίγουρα δεν είναι το κύριο ατού του όπλου και προτιμούμε να επενδύουμε σε άλλες πλευρές -Splash Wall: Αυξάνει την ανθεκτικότητά του, χωρίς να αυξάνει την διάρκειά του. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε SubPower αν υπάρχει χώρος στο Build, ωστόσο προτιμάται το IRU για να πετάμε καινούριο Wall πιο γρήγορα. -Sprinkler: Αυξάνει την διάρκεια των πρώτων δύο φάσεων του Sprinkler. Δεν αξίζει να χρησιμοποιήσουμε SubPower στο Sprinkler. -Squid Beakon: Δίνει Quick Super Jump σε όσους πηδάνε στο Squid Beakon μας. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μέχρι 1.0 αν έχουμε ελεύθερο χώρο στο Build μας και έχουμε ομάδα που μπορεί να τα αξιοποιήσει. |
![]() | Ink Resistance Up (InkRes): Μειώνει το damage που λαμβάνουμε πατώντας σε εχθρικό μελάνι και διευκολύνει την κίνηση μας μέσα από αυτό. Κάνει αρκετή διαφορά σαν QoL να χρησιμοποιούμε 0.3 σε όπλα που μπορούν να βάψουν καλά τα πόδια τους και να μετακινηθούν γρήγορα (π.χ. Short-Range Shooters, Blasters, Sloshers). Σε πιο αργά όπλα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μέχρι 0.6 αν νιώθουμε ότι το χρειαζόμαστε. |
![]() | Sub Resistance Up (SubRes): Μειώνει το damage που λαμβάνουμε από sub weapons, καθώς και τον χρόνο μαρκαρίσματος από αυτά. Το παιχνίδι διαθέτει αρκετά 70+30 και 50+50 damage combos και χρησιμοποιώντας μόνο 0.3 από αυτό το Ability μπορούμε να τα αποφύγουμε. Όλα τα όπλα μπορούν να επωφεληθούν από αυτό. |
![]() | Intensify Action (IA): Μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται για να εκτελέσουμε ένα Squid Surge, μειώνει την απώλεια επιτάχυνσης στα συνεχόμενα Squid Rolls, και μειώνει την απόκλιση των σφαιρών του όπλου από εκεί που στοχεύουμε κατά τη διάρκεια ενός άλματος (spread/jump RNG). Το τελευταίο effect είναι μειωμένο για τα Blasters, ενώ δεν υφίσταται σε όπλα με τέλεια ακρίβεια (Splash-o-matic, H-3 Nozzelenose, Squeezer στο accuracy mode και όλα τα Chargers) καθώς και στα Rollers, Brushes, Sloshers, Brellas και το Nautilus 47. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε μικρές ποσότητες για όπλα που θέλουν να πηδάνε συχνά όπως Blasters, Dualie Squelchers, Short-Range Shooters. |
Από τα παραπάνω, αυτά που παίζουμε πάντα μέχρι 0.3 ή 0.6 ονομάζονται Utility Subs.
Τα Non-Stackable Abilities είναι:
Non-Stackable Ability | Περιγραφή |
---|---|
![]() | Opening Gambit (OG): Εμφανίζεται μόνο στα Headgear. Στα πρώτα 30 δευτερόλεπτα ενός αγώνα, μας δίνει 30 AP από: SwimSpeed, RunSpeed, InkRes. Το effect παρατείνεται κατά 7.5 δευτερόλεπτα για κάθε splat ή assist, ενώ σταματάει νωρίτερα αν πεθάνουμε. To Ability θεωρείται από τα χειρότερα στο παιχνίδι και δεν έχει δει ποτέ χρήση ή καλά αποτελέσματα σε ανταγωνιστικό επίπεδο |
![]() | Last-Ditch Effort (LDE): Εμφανίζεται μόνο στα Headgear. Στα τελευταία 30 δευτερόλεπτα ενός αγώνα, ή στα Ranked modes όταν η αντίπαλη ομάδα έχει λιγότερο από 30 πόντους να της απομένουν, μας δίνει 24 AP από: ISM, ISS, IRU. Μόνο για τα Ranked modes έχει επιπλέον effects: το Ability ενεργοποιείται όταν η αντίπαλη ομάδα φτάσει στους 50 πόντους δίνοντας 1AP, και ισχυροποιείται σταδιακά όσο προχωράει η αντίπαλη ομάδα, φτάνοντας στα 24 AP όταν η ομάδα φτάσει στους 30 πόντους. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όπλα που έχουν κάποιο Bomb ή καταναλώνουν πολύ Ink, αλλά στα υπόλοιπα ίσως να είναι καλύτερες εναλλακτικές να έχουμε παραπάνω SwimSpeed ή Run Speed ή QR |
![]() | Tenacity: Εμφανίζεται μόνο στα Headgear. Όταν η ομάδα μας έχει λιγότερα ζωντανά μέλη από την αντίπαλη και είμαστε και εμείς ζωντανοί, μας δίνει αυτόματα points for Special. Δεν βρίσκει χρήση σε ανταγωνιστικό επίπεδο. |
![]() | Comeback (CB): Εμφανίζεται μόνο στα Headgear. Μετά τον θάνατό μας, μας δίνει για τα επόμενα 20 δευτερόλεπτα από το repawn 10AP από: ISM, ISS, IRU, RunSpeed, SwimSpeed, SCU. Είναι αρκετά χρήσιμο σε όπλα που κάνουν benefit από QR. Αν δεν παίζετε build με QR, προτιμήστε LDE. |
![]() | Ninja Squid (NS): Εμφανίζεται μόνο στα Clothing. Αποτρέπει την εμφάνιση ink trail όταν κολυμπάμε μετά από μισό δευτερόλεπτο, πράγμα που μας κάνει ορατούς στους αντιπάλους, αλλά μειώνει την ταχύτητα με την οποία κολυμπάμε. Το αρνητικό αποτέλεσμα μπορεί να ξεπεραστεί με SwimSpeed. Δεν μπορεί να αποκρύψει το stored charge των Charger, Nautilus και Reef-Lux. Είναι σχεδόν απαραίτητο για όπλα που δεν μπορούν να δημιουργήσουν χώρο για τον εαυτό τους εύκολα και προτιμούν να κρύβονται (sharking) όπως Rollers και Blasters. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε όπλο που είναι μικρού ή μέτριου Range με επιτυχία. |
![]() | Haunt: Εμφανίζεται μόνο στα Clothes. Μαρκάρει τον εχθρό που μας σκότωσε μέχρι να πεθάνει ο ίδιος. Το μαρκάρισμα γίνεται με μια άσπρη σιλουέτα η οποία φαίνεται μέσα από τοίχους σε μια μακρινή απόσταση. Αν τον σκοτώσουμε εμείς, τότε καθυστερούμε το respawn του σαν το Respawn Punisher (βλ. κάτω). Τo Ability έχει αρχίσει ΄τώρα τελευταία να βρίσκει χρήση σε QR Builds, αλλά χρειάζεται ακόμη test-άρισμα για να πούμε αν είναι viable ή όχι. |
![]() | Thermal Ink (Thermal): Εμφανίζεται μόνο στα Clothes. Μαρκάρει εχθρούς που χτυπάμε με το Main Weapon μας για 16 δευτερόλεπτα ή μέχρι να πεθάνουν. Το μαρκάρισμα γίνεται με μια άσπρη σιλουέτα η οποία φαίνεται μέσα από τοίχους σε μια μακρινή απόσταση. Τo Ability θεωρείται από τα χειρότερα στο παιχνίδι και δεν έχει δει ποτέ χρήση ή καλά αποτελέσματα σε ανταγωνιστικό επίπεδο, ωστόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα Bloblobber, Tri-Stringer, Bamboozler 14 και Jet Squelcher γιατί είναι όπλα με αργό kill time και μεγάλο Range και θεωρητικά είναι ο καλύτερος συνδυασμός με το Ability. |
![]() | Respawn Punisher (RP): Εμφανίζεται μόνο στα Clothes. Αυξάνει τον χρόνο που χρειάζεται να κάνουν respawn οι εχθροί που σκοτώνουμε, αλλά και εμείς οι ίδιοι, και αυξάνει την απώλεια Special κατά το respawn. Το effect είναι πιο ισχυρό στον εαυτό μας, και προστίθεται με την ποινή του αντιπάλου αν μας σκοτώσει κάποιος ενώ έχουμε και οι δύο το ability. Μειώνει την ισχύ του QR κατά 80% και του SS κατά 30%. Τα αποτελέσματά του μπορούν να εξουδετερωθούν σχεδόν ολοκληρωτικά αν αυτός που πεθαίνει είναι υπό την επίδραση του Tacticooler. Θεωρητικά είναι καλό σε όπλα που δεν πεθαίνουν πολλές φορές μέσα στο παιχνίδι (π.χ. Chargers, άλλα Long-Range), ωστόσο είναι προτιμότερο να επενδύσουμε σε κάποιο άλλο Ability αν παίζουμε τέτοιο όπλο (ISM, QSJ, SCU). |
![]() | Ability Doubler (AD): Εμφανίζεται μόνο στο Splatfest Tee κατά την διάρκεια ενός Splatfest. Διπλασιάζει την ισχύ των Subs για την μπλούζα: 1 Sub = 6 AP / 0.6. Αυτό δημιουργεί έλλειμμα ενός AP καθώς μια κανονική μπλούζα έχει 19 AP (1 Main, 3 Subs) ενώ μια μπλούζα με AD έχει μόνο 18 AP. |
![]() | Stealth Jump (SJ): Εμφανίζεται μόνο στα Shoes. Κρύβει το σημείο στο οποίο θα κάνουμε Super Jump για απομακρυσμένους παίκτες. Δεν επηρεάζει όσους είναι σχεδόν δίπλα στο marker. Είναι καλό στα περισσότερα όπλα που παίζουν Aggressively (Short-Range: Shooters, Blasters, Sloshers) με αποτέλεσμα να πεθαίνουν πιο συχνά και το χρησιμοποιούν εκτός αν χρειάζεται να παίξουν OS. |
![]() | Object Shredder (OS): Εμφανίζεται μόνο στα Shoes. Κάνουμε αυξημένο damage προς αντικείμενα, πλην των Brellas και του Big Bubbler. Σε αυτά τα αντικείμενα συμπεριλαμβάνονται όλα τα breakable sub weapons (πχ. Splash Wall), special weapons (πχ. Crab Tank) και αντικείμενα των stages (πχ. σφουγγάρια). Ιδιαίτερο παράδειγμα είναι το Rainmaker Shield. Στο Splatoon 2 ήταν πολύ καλό σε συγκεκριμένα Special, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη τι χρήση θα βρει στο Splatoon 3. |
![]() | Drop Roller (DR): Εμφανίζεται μόνο στα Shoes. Στο τέλος ενός Super Jump, Inkjet ή Zipcaster, κάνουμε μια κωλοτούμπα προς την κατεύθυνση που θέλουμε με το L-Stick (σε απουσία κατεύθυνσης, πάμε μπροστά). Για τα επόμενα 3 δευτερόλεπτα, έχουμε 10AP SwimSpeed, RunSpeed και InkRes. Είναι αισθητά χειρότερο από τα άλλα 2 exclusives των Shoes, οπότε προτιμάται να χρησιμοποιούμε ένα από τα άλλα ή κάποιο Stackable Ability. Μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο αν παίζουμε όπλο με Inkjet ή Zipcaster. |
Τι είναι τα Brands?
Κάθε Gear παράγεται από κάποια εταιρεία και αυτή η εταιρία είναι το Brand. To Brand από το Gear αυξάνει την πιθανότητα για ένα συγκεκριμένο Ability (*5) και τη μειώνει (*0.5) για ένα άλλο. Μπορείτε να δείτε τα Brands και τα interactions με τα abilities στον παρακάτω πίνακα:
BRAND | LIKELY ABILITY | UNLIKELY ABILITY |
---|---|---|
![]() SquidForce | ![]() | ![]() |
![]() Zink | ![]() | ![]() |
![]() Krak-On | ![]() | ![]() |
![]() Rockenberg | ![]() | ![]() |
![]() Zekko | ![]() | ![]() |
![]() Forge | ![]() | ![]() |
![]() Firefin | ![]() | ![]() |
![]() Skalop | ![]() | ![]() |
![]() Splash Mob | ![]() | ![]() |
![]() Inkline | ![]() | ![]() |
![]() Tentatek | ![]() | ![]() |
![]() Takoroka | ![]() | ![]() |
![]() Annaki | ![]() | ![]() |
![]() Enperry | ![]() | ![]() |
![]() Toni Kensa | ![]() | ![]() |
![]() Barazushi | ![]() | ![]() |
![]() Emberz | ![]() | ![]() |
![]() Grizzco | ΚΑΝΕΝΑ | ΚΑΝΕΝΑ |
![]() Cuttlegear | ΚΑΝΕΝΑ | ΚΑΝΕΝΑ |
![]() amiibo | ΚΑΝΕΝΑ | ΚΑΝΕΝΑ |
Καλό είναι να υπάρχει μια ποικιλία στα ρούχα που έχουμε, αλλά αν δεν παίζουμε πολύ συχνά το παιχνίδι, πρέπει να επιλέξουμε ποια ρούχα θα αγοράσουμε γιατι δεν έχουμε αρκετά χρήματα.
Σαν Main abilities να προτιμάτε τα SwimSpeed, RunSpeed, LDE, NinjaSquid, OS, SJ, IA. Αν αυτά δεν υπάρχουν στο shop, να προτιμάτε ISM, ISS, SCU ή QR, σε μπλούζες και καπέλα, και Comeback.
Προτιμήστε να έχετε μια ποικιλία στα Brands που αγοράζετε για να παίρνετε Chunks από όλα τα Abilities. Επίσης, προτιμήστε Gear υψηλότερου Star Rating για να μην χρειάζεται να κάνετε extend τα slots με χρήματα ή Super Sea Snails.
Μια παρατήρηση όμως, ΜΗΝ αγοράσετε διπλότυπα ρούχα που έχουν “κακά” abilities, ακόμη και αν δεν έχει κάτι καινούργιο το μαγαζί, εκτώς αν είστε πολύ σίγουροι ότι θα μαζέψετε chunks για αυτό το ρούχο. Αν το βρείτε αργότερα στο SplatNet 3 ή το παραγγείλετε μέσω του Murch, ΔΕΝ θα μπορέσετε να κάνετε Boost Star Power την στιγμή που το αγοράζετε.
Τι είναι τα Chunks, πώς τα αποκτώ και πώς τα χρησιμοποιώ;

Τα Chunks είναι τα κομμάτια από Gear που κάνουμε scrub. Scrub μπορούμε να κάνουμε μιλώντας στον Murch, ο οποίος βρίσκεται έξω από το Lobby (στον Murch μπορούμε να κάνουμε διάφορα άλλα πράγματα που αφορούν τα Gear μας) και πληρώνοντας τον 20.000 G. Τα Chunks που παίρνουμε αποθηκεύονται για μετέπειτα χρήση και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ρούχα της προτίμησης μας. Χρησιμοποιώντας Chunks μπορούμε να αλλάξουμε τόσο Main όσο και Sub Abilities στα ρούχα (μπορούμε και να τα προσθέσουμε, απλά δεν συμφέρει να ξοδέψουμε Chunks όσο υπάρχει η πιθανότητα να πετύχουμε τυχαία αυτό που θέλουμε).
Αλλάζοντας Subs: Αν το Gear δεν έχει ήδη το συγκεκριμένο Ability και θέλουμε να βάλουμε 1 Sub χρησιμοποιούμε 10 Chunks. Αν το έχει μία φορά και θέλουμε να βάλουμε 2ο, χρησιμοποιούμε 20. Αν το έχει 2 φορές και θέλουμε να βάλουμε 3ο χρησιμοποιούμε 30. Σπανίως θα χρησιμοποιηθεί η 3η περίπτωση.
Αλλάζοντας Mains: Στο Splatoon 3, μπορούμε να αλλάξουμε και το Main Ability των Gear μας ανεξάρτητα από το που προέρχονται. Αν το Ability που θέλουμε να βάλουμε είναι Stackable, τότε χρειάζονται 45 Chunks από αυτό το Ability. Αν το Ability είναι Non-Stackable, τότε χρειάζονται 15 Chunks από 3 Abilities το καθένα. Μπορείτε να δείτε την αντιστοιχία στον παρακάτω πίνακα:
ABILITY | 15 CHUNKS ΑΠΟ | ||
---|---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Πώς μπορούμε να πάρουμε γρήγορα Chunks?
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι που μπορούμε να μαζέψουμε Chunks, ο καθένας με τα δικά του πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα.
Μέθοδος | Θετικά | Αρνητικά |
Κάνοντας Scrub τα Gear που δεν χρησιμοποιούμε | -Δεν μας ενδιαφέρει να χάσουμε τα Chunks από αυτά τα ρούχα. -Σχετικά efficient και οικονομικό αν έχουμε πολλά ρούχα με 3 Slots και γεμάτα με 3 Abilities. | -Χρειάζεται χρόνος για να ανεβάσουμε πολλά ρούχα. -Δεν παίρνουμε πάντα το Ability που θέλουμε. |
Παίζοντας Salmon Run | -Δεν ξοδεύουμε καθόλου χρήματα (βγάζουμε από τα υπόλοιπα rewards) -Σχετικά γρήγορο να φτάσουμε στο 2ο Superbonus αν είμαστε υψηλό Rank. | -Δεν παίρνουμε πολλά Chunks, εκτός αν παίξουμε αρκετά (ή αν κάνουμε Overfishing -πολύ δύσκολο-) -Συνήθως, δεν παίρνουμε το Ability που θέλουμε. |
Farm-άροντας Drink Tickets | -Σχετικά γρήγορη μέθοδος. -Η καλύτερη μέθοδος για να πάρουμε το Ability που μας ενδιαφέρει σε μεγάλες ποσότητες | -Χρειαζόμαστε Drink για το Ability (από Salmon/Gacha Machine) -Χρειαζόμαστε πολλά G για να αξιοποιήσουμε πλήρως το Drink (πάνω από 200.000-300.000) -Βασίζεται στην τύχη σε κάποιο βαθμό το αποτέλεσμα που θα πάρουμε. |
Κάνοντας Reroll | -Η πιο γρήγορη μέθοδος. -Είναι πιο πιθανό να πάρουμε το Ability που θέλουμε, αν κάνουμε reroll ρούχο με κατάλληλο Brand | -Ξοδεύουμε Super Sea Snails (αυτή τη στιγμή μπορούμε να πάρουμε μόνο μέσω Splatfest και είναι χρήσιμα για άλλα πράγματα) |
Από το Gacha Machine | -Μπορούμε να τύχουμε 10 Chunks από κάθε Ability. | -Κοστίζει 5.000G κάθε πρώτο pull της ημέρα και όλα τα υπόλοιπα 30.000G. -0.6% πιθανότητα να γίνει. |
Όλες οι μέθοδοι μπορούν να λειτουργήσουν (εκτός από την τελευταία) και αναλόγως τι θέλουμε, διαλέγουμε και την μέθοδο.
Drink Tickets

Αποκτώνται στο Salmon Run ή στο Gacha. Για τα επόμενα 20 παιχνίδια δίνουν 50% παραπάνω EXP για να κάνουμε level-up το gear καθώς και 30% περισσότερη πιθανότητα να πετύχουμε το επιθυμητό sub (δεν κάνει stack με το Brand του Gear).
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το αποτέλεσμα πολλές φορές είναι απογοητευτικό, επίσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα σας να κερδίζετε παιχνίδια για να παίρνετε περισσότερο EXP και να κάνετε καλύτερη χρήση του Drink. Για να υπάρχει μέγιστη αποτελεσματικότητα του Drink, πρέπει να είστε διαθέσιμοι να ξοδέψετε αρκετά G. Επίσης, οι παρακάτω αλγόριθμοι είναι βασισμένοι σε δεδομένα του Splatoon 2 (δεν έχουν αλλάξει πράγματα στο σύστημα πέρα από τα EXP που χρειάζονται για να πάρουμε slot σε ένα ρούχο, αλλά μπορεί να αλλάξουν στο μέλλον).
Ο καλύτερος τρόπος είναι να ανεβάζουμε ένα ρούχο τη φορά που δεν έχει γεμάτα subs παίζοντας Anarchy Battle (Open/Series) γιατί δίνει περισσότερο EXP.
Αν θέλουμε να φτιάξουμε το Gear για να το χρησιμοποιήσουμε:
Ανεβάζουμε το 1ο sub και αν θελουμε να το χρησιμοποιήσουμε, συνεχίζουμε, αλλιώς κάνουμε scrub. Στη συνέχεια, ανεβάζουμε το 2ο.
Aν θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε, το κρατάμε, αλλιώς κάνουμε scrub. Σε αυτό το σημείο πρέπει να κρίνουμε αν έχουμε αρκετά Chunks για να βάλουμε το επιθυμητό Ability σε περίπτωση που δεν το τύχουμε, αν έχουμε αρκετά G για να κάνουμε scrub και να συνεχίσουμε και αν το Drink έχει αρκετά games υπόλοιπο για να γεμίσουμε τα slots.
Προτιμούμε να κάνουμε Scrub στο 1ο ή το 2ο slot γιατί, για να ανέβουν αυτά, χρειάζονται πολύ λιγότεροι πόντοι από το 3ο. Επίσης, αν δεν πετύχουμε αυτό που θέλουμε και κάνουμε scrub νωρίς, μαζεύουμε Chunks τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιούμε αργότερα.
Αν απλά θέλουμε να farm-άρουμε chunks από το drink:
Κάνουμε level-up gear με όσα δυνατόν περισσότερα αστέρια μπορούμε. Αυτό γίνεται, γιατί παίρνει λιγότερο EXP για να ξεκλειδώσει Slot. Τα intervals με τα παιχνίδια που χρειάζονται για να ξεκλειδώσουμε τα Chunks μπορείτε να τα υπολογίσετε σε αυτό το υπολογιστικό φύλλο. Μπορούμε εδώ να κάνουμε level-up παραπάνω από ένα gear αλλά θα κοστίσει πολύ παραπάνω.
Οι ιδιαιτερότητες του Splatfest
Κατά την διάρκεια ενός Splatfest, και συγκεκριμένα μια βδομάδα πριν την εκκίνησή του, μόλις διαλέξουμε μια ομάδα, έχουμε στην κατοχή μας το Splatfest Tee.

Αυτό το μπλουζάκι είναι σαν ένα οποιοδήποτε άλλο από τα Clothes, αλλά έχει τις εξής διαφορές:
- Έχει σαν Main Ability το Ability Doubler
- ΟΛΑ τα Slots χρειάζονται 7.500 πόντους για να γεμίσουν αντί για τις μεταβλητές τιμές των κανονικών ρούχων.
- Για να κάνουμε Scrub τα Subs χρειάζεται μόνο 2.000G αντί για 20.000
- Είναι το ΜΟΝΟ από τα Clothes που μπορούμε να φορέσουμε κατά την διάρκεια ενός Splatfest (στα Private Battles μπορούμε να φορέσουμε όποιο άλλο ρούχο θέλουμε αλλά με το που βγούμε, το equipped ρούχο αλλάζει στο Splatfest Tee)
- Για να αλλάξουμε το Main Ability του χρειάζεται μόνο 6 συνολικά Chunks, ενώ για να αλλάξουμε τα Subs χρειάζεται 3, 6 ή 9 ανάλογα τον αριθμό.
Σε περίπτωση που αλλάξουμε το Main Ability του, ΔΕΝ θα παραμείνει το ίδιο στο επόμενο Splatfest και θα μας ξαναδοθεί με Ability Doubler. Για αυτόν τον λόγο, να αλλάξετε το Main Ability ΜΟΝΟ άμα έχετε τουλάχιστον 10 chunks από αυτό που θέλετε να του δώσετε (ή 6 από το καθένα για Non-Stackable ability), ώστε να έχετε ένα απόθεμα. Καλό θα ήταν, επίσης, πριν το τέλος του Splatfest να το αλλάξετε σε ένα ability (κατά προτίμηση Stackable) που δεν είναι χρήσιμο, όπως SPU, για να πάρετε πίσω τα chunks.
Επιπλέον, καθώς τα slots του έχουν μια σταθερή τιμή, δεν χρειάζεται να το κάνουμε scrub! Μετά το γέμισμα του τρίτου Slot, θα μας παρέχει από μόνο του με Bonus Chunks. Η ΜΟΝΗ φορά που χρειάζεται να κάνετε scrub (πέρα από το αν τύχεται κακά Abilities) είναι στο τελευταίο σας match πριν τη λήξη του Splatfest, ώστε να πάρετε και τα Chunks από τα γεμάτα Slots.
Χρήσιμο σε αυτό θα φανούν τα Conch Shells, που τα κερδίζουμε με κάθε Level Up στον Catalog μας, αφού διαλέξουμε ομάδα για το Splatfest. Αυτά, εκτός από το ότι βοηθούν την ομάδα μας για να κερδίσει, χρησιμοποιούνται στο Gacha Machine και είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε αυτά παρά 30.000G για την δεύτερη και πάνω χρήση του Gacha στην ίδια μέρα. Επίσης, δεν χρησιμεύουν σε κάτι άλλο αν τα κρατήσετε και τα χάνετε όλα με το τέλος του Splatfest.

Φτιάχνοντας Gear Builds

Έχοντας αποφασίσει ποια Main και Subs θα χρησιμοποιήσουμε ακολουθούμε τα εξής βήματα:
- Κοιτάμε να δούμε αν κάποιο έτοιμο gear μας τα φέρει ήδη για να φτιάξουμε 2 ρούχα αντί για 3.
- Κοιτάμε να δούμε αν έχουμε gear με το Main που θέλουμε και ανοιχτά και τα 3 Subs.
- Προσπαθούμε να φτιάξουμε gear τα οποία πιθανά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλα builds ώστε να εξοικονομήσουμε χρόνο, χρήμα, chunks. (π.χ. Είναι καλύτερο να φτιάξουμε Gear με 2+1 ή 1+1+1 Abilities αντί για 3 ίδια επειδή το διαφορετικό Ability μπορεί να είναι από τα Utility Subs -QSJ, SRU, InkRes, SS- που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα builds)
- Προσπαθούμε να συγκεντρώνουμε τα Utility Subs στον ίδιο τύπο Gear (π.χ. προσωπικά, προσπαθώ να βάζω το 1 Sub QSJ στα Shoes και 1 Sub SubRes στα Clothes) ώστε να είναι πιο εύκολο να συνδυάζουμε Gear από διαφορετικά builds.
- Αν βρούμε στο Rank κάποιο φτιαγμένο build σε gear που δεν αξιοποιούμε για κάτι άλλο το κάνουμε order στον Murch αμέσως μετά το παιχνίδι, γιατί θα πάρει πολύ λιγότερο Gold και χρόνο από ότι αν το κάναμε μόνοι μας.
Αξιοποίηση G και Super Sea Snail

Δεν υπάρχει απόλυτος τρόπος να το πετύχετε την βέλτιστη αξιοποίηση και μερικές φορές θα χρειαστεί να παραβείτε μερικές από τις παρακάτω συμβουλές για να κερδίσετε χρόνο. Ωστόσο τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε άμα είστε καινούριοι στο παιχνίδι είναι τα εξής:
- Προσπαθούμε να παραγγέλνουμε φτιαγμένα Gear που εντοπίζουμε online γιατί, ακόμα και αν ο Murch τα φέρει ακριβώς θα ξοδέψουμε πολύ λιγότερα από ότι αν τα φτιάχναμε οι ίδιοι τα Gear (100.000 G στην καλύτερη αντί για αρκετές -εκατοντάδες- χιλιάδες G ΣΥΝ πιθανά Super Sea Snails).
- Προσπαθούμε να κάνουμε μία παραγγελία τη μέρα και σε μικρό χρονικό διάστημα θα βελτιωθεί αισθητά η ποιότητα των Gear μας.
- Για αυτό το λόγο, προσπαθούμε να έχουμε πάντα παραπάνω από 100.000 G ΜΟΝΙΜΩΣ. Τόσο κοστίζει ένα ρούχο που έχει και τα 3 Slots γεμάτα από την παραγγελία του (πολύ σπάνιο αλλά συμβαίνει).
- ΜΗΝ αγοράζετε όλα τα Gear που προσφέρει η SplatΝet 3. Μόνο τα Gear που έχουν Main τα όποια μπορεί πιθανά να χρησιμοποιήσετε.
- Όταν χρησιμοποιείτε ένα Drink, με σκοπό να βγάλει μέτριο ως καλό value προσπαθήστε να μπορείτε να ξοδέψετε τουλάχιστον 200.000 G για scrubs.
- Ο πιο χρονικά αποδοτικός τρόπος να βγάλετε Gold είναι το Salmon Run. Αν το βαριέστε, προσπαθήστε τουλάχιστον να παίζετε τουλάχιστον μέχρι τους 1200 πόντους. Έτσι, θα βγάλετε περίπου 50.000 G σε περίπου μία ώρα.
- Μπορείτε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσετε κάποιο Ticket για G και να μπείτε σε Anarchy Battle το οποίο δίνει περισσότερα G. Να έχετε υπόψιν, ότι το ομαδικό Ticket δεν κάνει stack ούτε με άλλο ομαδικό ούτε με ατομικό, αλλά μπορείτε να έχετε ομαδικό για G και EXP ταυτόχρονα.
- Προσπαθήστε να κρατάτε τα Super Sea Snails σας πάνω από 6. Αυτό γιατί χρειάζεστε 6 Super Sea Snails για να κάνετε 3 καινούρια Gear από την αρχή τα οποία έχουν 0☆ pieces και δεν έχουν ξεκλειδωμένα slots, αυτό είναι το μέγιστο ποσό που μπορείτε να ξοδέψετε για να φτιάξετε ένα καινούριο build (εκτός από rerolls).
- ΜΗΝ χρησιμοποιείτε Super Sea Snails για Rerolls. Το RNG είναι κακό και πολύ σπάνια θα πάρετε κάτι που θέλετε εκτός από επιπλέον Chunks. Μπορείτε να farm-άρετε Chunks μόνο ξοδεύοντας Gold και Drink Tickets. Το Gold είναι πολύ λιγότερο χρήσιμο και αποκτάται πολύ πιο εύκολα από Super Sea Snails οπότε κάντε οικονομία σε αυτά.
- Ο πιο αποδοτικός χρονικά τρόπος να παίρνετε Super Sea Snails είναι να παίζετε στα Splatfest. Προσπαθήστε να παίζετε σε όλα τα Splatfest τουλάχιστον μέχρι το βαθμό που δίνει τον μεγαλύτερο αριθμό Snails ([Team] Ruler). Το μόνο άλλο που μπορείτε να κάνετε είναι να χρησιμοποιείτε EXP Food Tickets για να ανεβαίνετε Levels γρήγορα.
Ψάχνοντας Gear Builds
Το να αποδεχτούμε στα πρώτα μας βήματα ότι δεν ξέρουμε πολλά πράγματα και να αναζητήσουμε βοήθεια από το Internet δεν είναι ντροπή, μάλιστα πολλοί έμπειροι παίκτες το κάνουν, μέχρι και σήμερα. Το θέμα είναι: πού να ψάξουμε;
Μπορείτε να ψάξετε builds για όπλα από παίκτες που είναι Top 500 στο site: sendou.ink. Μπείτε στην καρτέλα Builds για να δείτε συνδυασμούς abilities που χρησιμοποιούν top παίκτες ή μπείτε στην καρτέλα Build Analyzer για να δείτε τι επίδραση έχει το build σας!

Πώς θα αξιοποιήσω στο μέγιστο το sendou.ink – Builds;
Όταν υπάρχουν τόσα πολλά builds να δει κανείς, ίσως σας φανεί δύσκολο να διαλέξετε κάποιο. Υπάρχουν δύο τρόποι να το διαχειριστείτε αυτό:
- Αντιγράψτε ένα από τα πρώτα. Είναι η εύκολη λύση, αλλά άμα χρειαστεί στο μέλλον να αλλάξετε το build του όπλου σας λόγω κάποιο patch / balance change, θα πρέπει πάλι να αντιγράψετε κάποιο νέο.
- Κοιτάξτε τον “μέσο όρο” των πρώτων builds. Μια πιο δύσκολη διαδικασία για αρχάριους, αλλά σας βοηθάει να καταλάβετε τι χρειάζεται το όπλο σας και θα μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε μελλοντικά patches και μόνοι σας.
Για το πρώτο, προφανώς, δεν χρειάζεται κάποια εξήγηση, παρά μόνο ότι θα ήταν καλό να περιοριστείτε στα 10 πρώτα builds. Στην σελίδα, οποιοσδήποτε μπορεί να ανεβάσει το build του (ακόμη και εσείς!) και ο δημιουργός το έχει αντιμετωπίσει βάζοντας πρώτα τα builds των top παικτών.
Για το δεύτερο, η διαδικασία είναι σχετικά απλή. Κοιτάμε, για αρχή, τα πρώτα builds στο όπλο που θέλουμε, π.χ. το Blaster:

Κοιτάμε, μετά, τι κοινά και τι διαφορές έχουν όλα αυτά (δεν έχουν σημασία τα ρούχα σαν εμφάνιση προφανώς, ούτε η τοποθέτηση των stackable abilities στην ίδια κατηγορία, δηλαδή από main σε main και από sub σε sub). Στο παράδειγμά μας, έχουμε τις εξής παρατηρήσεις:
- Όλα χρησιμοποιούν SJ
- Όλα χρησιμοποιούν SwimSpeed σε διάφορες ποσότητες, αλλά τουλάχιστον 0.6
- Σχεδόν όλα χρησιμοποιούν IA, τουλάχιστον 0.6
- Σχεδόν όλα χρησιμοποιούν ένα sub από τα InkRes, SubRes, QSJ (Utility Subs)
- Τα διαφορετικά Mains που βλέπουμε είναι τα: QR, LDE, NS, SCU, ISM. Κυριαρχούν τα πρώτα τρία.
- Δεν βλέπουμε μαζί τους εξής συνδυασμούς στα Main: LDE + QR, LDE + SCU, LDE + ISM
Με αυτές τις πληροφορίες, είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε ένα δικό μας build που θα ακολουθεί την νοοτροπία των καλύτερων παικτών.
Να έχετε πάντα στο νου σας ότι τα optimal builds μπορούν να αλλάξουν ραγδαία μετά από ένα patch. Καλό είναι, όταν βγει νέο patch, να ξανακοιτάξετε τα builds μετά από δυο-τρεις βδομάδες, ώστε να βγουν νέα.
Πώς θα αξιοποιήσω στο μέγιστο το sendou.ink – Build Analyzer;
Για να δούμε ακριβώς τι κάνει το build μας, μπαίνουμε στην καρτέλα Build Analyzer, διαλέγουμε το όπλο μας πάνω αριστερά και το φτιάχνουμε σέρνοντας τα εικονίδια των abilities στα αντίστοιχα slots. Το site μετά μας δίνει πολλές πληροφορίες, μέσα σε καρτέλες:

Καλό είναι να τα διαβάσετε όλα, γιατί εξηγούν σχεδόν όλες τις παραμέτρους ενός όπλου. Υπάρχουν, όμως, κάποια πράγματα που πρέπει να έχετε στο νου σας:
- Όταν κάτω από μια παράμετρο υπάρχει ένα ability (ή δύο, σε κάποιες περιπτώσεις), σημαίνει ότι αυτά τα abilities επηρεάζουν την παράμετρο
- Υπάρχει μια επιλογή για το αν έχουμε ενεργό το αναψυκτικό από το Tacticooler
- Για τα OG, LDE, CB και DR εμφανίζεται μια επιλογή για το αν είναι ενεργά ή όχι (συμβουλευτείτε τον πίνακα στην αρχή του Guide)
- Σε κάθε επιλογή, Base είναι η παράμετρος χωρίς κανένα ability που να την επηρεάζει, Build είναι το τελικό νούμερο που καθορίζεται από το build μας
Αναζητώντας συγκεκριμένα ρούχα με συγκεκριμένα abilities
Ας μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Η μισή απόλαυση σε αυτό το παιχνίδι είναι να παίζουμε πολύ όμορφα ρούχα (ή πολύ άσχημα) και για αυτό το σκοπό ίσως αναζητήσουμε μια μπλούζα ή οτιδήποτε άλλο με κάποιο συγκεκριμένο Ability.
Αν ψάχνετε συγκεκριμένο gear με συγκεκριμένο ability τότε μπορείτε να το ζητήσετε από το κατάλληλο channel του discord της Inkademy (ο μεγαλύτερος server Splatoon στον κόσμο με πάνω από 12.000 μέλη) ή στο Woomy Warehouse που εξειδικεύεται σε αυτό τον τομέα. Μπορείτε να μου ζητήσετε invite σε προσωπικό μήνυμα αρκεί να μπείτε στον Discord server μας.
Κλείνοντας…
Όπως το Metagame των όπλων μεταβάλλεται συνεχώς, έτσι και τα καλύτερα Builds για κάθε όπλο μεταβάλλονται με την πορεία του χρόνου. Αν θέλετε να είστε μονίμως ενημερωμένοι ή να ρωτήσετε την γνώμη των πιο έμπειρων παικτών στην Ελλάδα, ελάτε στον Discord server μας, όπου, επίσης, μπορούμε να παίξουμε μαζί υπό φιλική ατμόσφαιρα που προάγει την βελτίωση. Σας περιμένουμε όλους!