Το Xenoblade Chronicles 3 είναι η «βαρβάτη» κυκλοφορία που βρίσκεται προ των πυλών για το Switch και δε μπορούσε να λείπει μια τεχνική ανάλυση από το Digital Foundry!
Μαζί με την τεχνική ανάλυση, που θα βρείτε στο τέλος, έχουμε στα χέρια μας σχόλια των δημιουργών σχετικά με το παιχνίδι χάρη στην ίδια τη Nintendo.
Ας ξεκινήσουμε όμως με λίγη τέχνη:
Xenoblade Chronicles 3 – Το μουσικό κομμάτι “A Formidable Enemy”
Για να έχουμε όμως την απαραίτητη μουσική υπόκρουση για τα παρακάτω, ας απολαύσουμε το νέο μουσικό κομμάτι που δημοσίευσε η Nintendo μέσω Twitter:
Τα σχόλια των επικεφαλής σχετικά με την πλοκή του Xenoblade Chronicles 3
Στα παρακάτω αποσπάσματα συζητούν οι Tetsuya Takahashi, διευθυντής της Monolith, ο παραγωγός Koh Kojima, και το διευθυντικό στέλεχος της Nintendo και παραγωγός Genki Yokota.
Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Nintendo λοιπόν:
Η εισαγωγή της πλοκής αποκαλύπτει πως οι άνθρωποι γεννιούνται για να πολεμούν κι έχουν προσδόκιμο ζωής μόλις 10 χρόνια… μια πολύ σοβαρή θεματολογία. Ποια ήταν η λογική για αυτή τη σύντομη δεκαετία ζωής;
Takahashi: Εμείς οι άνθρωποι ζούμε 70 με 80 χρόνια. Κάποιοι φτάνουν και τα 90 ή και ακόμη περισσότερο. Αλλά αναρωτιέμαι πόσο θα άλλαζε η προοπτική μας αν ζούσαμε πολύ λιγότερο. Οπότε, θέτοντας τη ζωή των χαρακτήρων στα 10 χρόνια, σκέφτηκα ποια δεκαετία θα έπρεπε να επιλέξω.
Σκεπτόμενος τη δική μου εμπειρία, σκέφτηκα πως τα χρόνια που όρισαν την προσωπικότητά μου ήταν η ηλικίες των 0 ως τα 10 αλλά σκέφτηκα ότι η περίοδος με τη μεγαλύτερη επιρροή στην προοπτική που απέκτησα για τη ζωή ήταν μεταξύ 10 και 20, τα χρόνια που ήμαστε όλοι πιο ευαίσθητοι.
Παρόλο που και οι δύο ήταν περίοδοι δέκα ετών, θα έλεγα πως η δεύτερη ήταν μια ευάλωτη περίοδος στην οποία εκτέθηκα σε πολλά, ανέλαβα προκλήσεις και δημιούργησα πράγματα, οι αξίες και ο τρόπος σκέψης μου άλλαξε δραστικά. Γι’ αυτό έβαλα τους πρωταγωνιστές σ’ εκείνη την περίοδο της ζωής τους.
Γι’ αυτό λοιπόν οι στρατιώτες είναι όλοι τόσο νέοι
Takahashi: Ήθελα οι νέες γενιές του σήμερα, μέσα από την ιστορία, να καταλάβουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους δρόμο και ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους.
Yokota: Έγιναν πολλές συζητήσεις στην αρχή για τα δέκα χρόνια ζωής.
Παρόλο που η σοβαρότητα ήταν εμφανής εξαρχής, θυμάμαι τις σκέψεις που ανέφερε ο κ. Takahashi και συμφώνησα απόλυτα. Ήμουν σίγουρος ότι θα ανέδιδαν την αίσθηση ενός Xenobalde και σκέφτηκα πως θέλω να παραμείνουμε σ’ αυτή την πορεία με αυτή την ιστορία.
Takahashi: Για μένα το πρώτο παιχνίδι ήταν σαν αριστούχος μαθητής. Το δεύτερο ήταν καλός μαθητής, αλλά όχι για αριστεία, είχε όμως πιο ανάλαφρη καρδιά… Το τρίτο ήθελα να μην είναι καλούλι. Ήταν μεγάλη πρόκληση να σκεφτώ ποια θα είναι αντίδραση όσων έπαιξαν τα άλλα δύο παιχνίδια, αλλά η θεματολογία ήταν «βρες τον εαυτό σου κι ένα νέο δρόμο για το μέλλον», οπότε ήξερα ότι δε γινόταν να γυρίσω στο παρελθόν ή να κάνω τα ίδια πάλι.
Ποια η θέση του τίτλου μέσα στη σειρά;
Takahashi: Το παιχνίδι αυτό είναι το αποκορύφωμα της τριλογίας. Το πρώτο παιχνίδι μας έδειξε τον πρωταγωνιστή και τους συντρόφους του και τον τρόπο ζωής τους στον κόσμο του Bionis, του θεού. Τους είδαμε να αξιοποιούν τη λεπίδα που βλέπει το μέλλον, το Monado, για να προστατέψουν τον κόσμο τους και να πολεμήσουν για το μέλλον.
Το δεύτερο είναι μια ιστορία πεπερασμένης και αιώνιας ζωής, όπου ο πρωταγωνιστής ζει σε ένα κόσμο τιτάνων στον ουρανό, συναντά ένα αθάνατο κορίτσι Blade και μαζί ψάχνουν να βρουν τον παράδεισο.
Το τρίτο είναι μια ιστορία έξι στρατιωτών από αντίπαλα έθνη στον Αιώνιο, έναν κόσμο που συνδέει το πρώτο και το δεύτερο παιχνίδι.
Δηλαδή η ιστορία συνεχίζει μέσα από τους τρεις τίτλους;
Takahashi: Όχι, οι ιστορίες του ένα, του δύο και του τρία είναι αυτόνομες. Κάποια στοιχεία και σχέδια από το ένα και το δύο θα εμφανιστούν εδώ κι εκεί στο τρία, αλλά δε χρειάζεται να έχει παίξει κανείς τα δύο πρώτα παιχνίδια για να καταλάβει την ιστορία.
Επειδή όμως είναι μια σειρά από έργα, η θεματολογία τους είναι συνεπής και αναπτύσσεται σε σχέση με άγνωστους παράγοντες. Επίσης, χρησιμοποίησα τον όρο «αποκορύφωμα» πριν, αλλά ο τίτλος αυτός ενώνει όλες τις θεματολογίες των 15 ετών από το 2007, όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του πρώτου Xenoblade Chronicles, αλλά και των συστημάτων gameplay που αναπτύχθηκαν μαζί με τη σειρά.
Yokota: Λέγοντας «αποκορύφωμα» λοιπόν δεν εννοούμε ένα κλείσιμο για τη σειρά, αλλά ότι συμπληρώνει τη θεματολογία της τριλογίας.
Takahashi: Ναι, σωστά. Υποθέτω ότι είναι σαν μια σύνοψη πριν συνεχίσουμε με το επόμενο βήμα στο μέλλον.
Η τεχνική ανάλυση του Xenoblade Chronicles 3
Σύμφωνα λοιπόν με το Digital Foundry η ποιότητα των γραφικών και της εικόνας γενικότερα έχουν βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με το Xenoblade 2. Το παιχνίδι μάλιστα χρησιμοποιεί temporal upscaling, το οποίο δουλεύει μια χαρά αν παίζετε σε portable mode.
Αυτή τη φορά, τα μοντέλα των χαρακτήρων «πατάνε» πιο ρεαλιστικά στο έδαφος και τα animation για το τρέξιμο είναι πιο σωστά σε σχέση με την ταχύτητα με την οποία κινούνται οι χαρακτήρες.
Το motion blur που είδαμε για πρώτη φορά στο Xenoblade Chronicles X συνεχίζει να δίνει το παρών σε cutscenes αλλά και το gameplay για να αποδώσει την αίσθηση της γρήγορης κίνησης.
Το περιβάλλον έχει πολύ υψηλή ποιότητα, αλλά με μερικές υποχωρήσεις λόγω των τεχνικών περιορισμών. Ο ουρανός π.χ. είναι ένας θόλος με ένα texture, αλλά τα σύννεφα παράγονται δυναμικά και αλλάζουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Οι σκιές, όπως και παλιότερα, δεν αλλάζουν ανάλογα με τη θέση του ήλιου.
Όπως πάντα βέβαια, το παιχνίδι έχει απέραντες εκτάσεις με εξαιρετικές υφές στο περιβάλλον και πολύ δυνατή καλλιτεχνική διεύθυνση, αλλά αντικείμενα όπως βράχια, γρασίδια και τα συναφή εμφανίζονται σε σχετικά κοντινή απόσταση μόνο.
Το framerate είναι στα 30, με τις επιδόσεις να κυμαίνονται ανάλογα με την περιπλοκότητα του περιβάλλοντος και την ένταση της δράσης. Το ίδιο ισχύει και για τα cinematics, μερικά από τα οποία είναι pre-rendered.
Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, πάμε στο βίντεο του Digital Foundry, το οποίο μιλάει με περισσή λεπτομέρεια: