Όπως έχει ξανακάνει και στο παρελθόν, ο πρόεδρος της Nintendo μίλησε στην ιαπωνική Nikkei σχετικά με το μέλλον της βιομηχανίας του gaming και όχι μόνο.
Να σημειώσουμε πως την αρχική μετάφραση της συνέντευξη από τα Ιαπωνικά δημοσίευσε ο ιστότοπος Nintendo Everything.
Παρακάτω θα βρείτε μερικά από τα σημαντικότερα αποσπάσματα των όσων είπε ο Furukawa:
Ο αγώνας για να ξεπεραστούν οι συμβάσεις.
Αυτό είναι κάτι που δεν ξεκινήσαμε να κάνουμε πρόσφατα. Από τότε που μπήκα εγώ στην εταιρεία ακούω πως τα video games δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης, οπότε είναι φυσικό ο πελάτης να σταματήσει να παίζει κάποια στιγμή. Αυτός ο διαρκής κίνδυνος είναι μέρος της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας και των video games. Αυτό σημαίνει, ουσιαστικά, πως πρόκειται για μια πολύ ανελέητη βιομηχανία.
Πλέον υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ψυχαγωγούνται οι καταναλωτές και ο ανταγωνισμός για τον πολύτιμο, περιορισμένο χρόνο τους είναι πιο έντονος από ποτέ. Είναι απαραίτητο να συνεχίσουμε να καινοτομούμε στο μέλλον, ενώ ταυτόχρονα ανταγωνιζόμαστε και στο στίβο των games.
Μπορούν τα video games να συνεχίζουν να οδηγούν σε νέες καινοτομίες;
Καινοτομία είναι να κάνεις πραγματικότητα κάτι που οι περισσότεροι θεωρούν αδύνατον. Είναι πολύ σημαντικό να ψάχνομε αν υπάρχει κάτι απίθανο που μπορούμε να κάνομε πιθανό. Όταν μπορούμε με δημιουργικότητα να προσφέρουμε ψυχαγωγία που θεωρείτο τεχνικά ανέφικτη, τότε εκπλήσσουμε τους ανθρώπους.
Η προσπάθεια που κάνουμε για να ξεπεράσουμε τις συμβάσεις των κλασικών video games συνεχίζει να μεγαλώνει. Με το Wii, για παράδειγμα, δημιουργήσαμε δραστήρια παιχνίδια που έκαναν τον κόσμο να κινείται, να βελτιώνει την υγεία του και να ακονίζει το μυαλό του. Συνδυάσαμε το gaming hardware με την ιδέα ενός μεγάλου εύρους παικτών. Αυτό ήταν αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας πάνω στο τι μπορούσαμε να πετύχουμε. Αν αναγνωρίσουμε πως κάτι είναι διασκεδαστικό, γενικά το ερευνούμε εις βάθος. Έτσι τροφοδοτούμε την ανάπτυξη της καινοτομίας.
[…]
Μια γνώμη για την cloud πλατφόρμα της Google, το επονομαζόμενο “Stadia”.
Όταν μια μεγάλη εταιρεία σαν τη Google μπαίνει στο παιχνίδι, τότε η βιομηχανία των video games τραβάει ακόμη περισσότερο τα βλέμματα. Υπάρχει η δυνατότητα να έρθουν νέες τεχνολογίες και να επεκταθεί και το εύρος των εμπειριών που θα προσφέρονται στον παίκτη. Για μας ο ενθουσιασμός για τη βιομηχανία μας και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ μιας ποικιλίας εταιρειών είναι καλοδεχούμενοι.
Πώς θα επηρεάσει τις κλασικές κονσόλες η άνοδος του cloud gaming;
Είναι πιθανό το cloud gaming να τραβήξει τα βλέμματα του κοινού σε 10 χρόνια από τώρα. Αυτή τη στιγμή όμως δε νομίζω οτι οι κονσόλες θα πάνε πουθενά. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να μάθουμε το αποτέλεσμα.
Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητο να εστιάζουμε στη βελτίωση των μεθόδων του παιχνιδιού σε αφοσιωμένο υλισμικό. Αν αρχίσει το κοινό σου να λέει οτι είναι καλύτερα να παίζει σε άλλες κονσόλες ή smartphones, τελείωσες.
Μήπως η επιτυχία των αφοσιωμένων συστημάτων οδήγησε τη Nintendo στο λεγόμενο «δίλημμα της καινοτομίας »; Ένα τέλμα που, κατ’ επέκτασιν, την καθυστέρησε στον αγώνα των νέων τεχνολογιών;
Ο μεγάλος μας στόχος είναι να δημιουργούμε μοναδικές και συναρπαστικές εμπειρίες και όχι το υλισμικό καθεαυτό. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες επειδή τα τμήματα υλισμικού και λογισμικού που έχουμε έχουν δομηθεί για να λειτουργούν και να δημιουργούν σαν ενότητα.
Ο λόγος για τον οποίο γίνεται αυτό είναι γιατί πρέπει οι δημιουργοί του υλισμικού και του λογισμικού να έρχονται συχνά σε επαφή για να δημιουργήσουν τις καλύτερες δυνατές εμπειρίες.
Εταιρείες σαν την Apple όμως μπαίνουν στο gaming εστιάζοντας σε πράγματα όπως το AR, με τις αμερικάνικες εταιρείες γενικά να εκμεταλλεύονται τις νέες τεχνολογίες πολύ πιο επιθετικά.
Κάτι που δε θέλω να παρεξηγήσει το κοινό είναι η λογική μας απέναντι στις νέες τεχνολογίες – Δεν τους γυρνάμε την πλάτη, αλλά ερευνούμε και αναπτύσσουμε διαρκώς. Οι ομάδες ανάπτυξης υλισμικού αξιολογούν συνέχεια κάθε είδους νέα τεχνολογία που είναι διαθέσιμη και συμβουλέυονται τις ομάδες λογισμικού μας. Αν κρίνουν πως κάποια τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα παιχνίδι, τότε αυτό θα συμβεί. Δε θα αλλάξουμε αυτή τη θεμελιώδη προσέγγιση στο μέλλον μας.
Όσο για το AR, είναι σίγουρα ένας από τους παράγοντες που μας ενδιαφέρουν. Αυτή τη στιγμή ερευνούμε με ποιούς ενδιαφέροντες τρόπους μπορούμε να το αξιοποιήσουμε.
Τα eSports έχουν γίνει μεγάλο θέμα, με μεγάλα χρηματικά έπαθλα για τους νικητές. Η Nintendo διεξάγει eSports, αλλά χωρίς έπαθλα. Μήπως χάνεται έτσι η επαφή με τις τρέχουσες τάσεις;
Τα eSports αποτελούνται από το κοινό που παρακολουθεί τους παίκτες να συναγωνίζονται επί σκηνής για κάποιο έπαθλο, κάτι που έχει γίνει μια απίστευτη ατραξιόν για τα video games. Δεν έχουν όλα να κάνουν όμως με την αίσθηση του ανταγωνισμού.
Για να μπορέσει ένας ικανοποιητικός αριθμός ανθρώπων να απολαύσει τα παιχνίδια μας, ανεξαρτήτως εμπειρίας, ηλικίας ή φύλου, θέλουμε να βελτιώσουμε αυτά τα events για να μπορεί να λάβει μέρος ένα μεγάλο εύρος παικτών. Η ειδικότητά μας είναι να καλλιεργούμε μια διαφορετική νοοτροπία από τις άλλες εταιρείες, όχι να αυξάνουμε τα έπαθλα.
Η μάχη για ανταγωνιστικές αμοιβές στους ταλαντούχους δημιουργούς.
Αυτή είναι η φυσική πορεία του πράγματος. Γίνεται σίγουρα όλο και έντονος ο αγώνας για να κρατήσουμε εξαιρετικά ταλαντούχους ανθρώπους. Ωστόσο δεν παίρνουμε μέρος σε ανταγωνισμό τέτοιου είδους .
Ο λόγος που έχουμε τη δυνατότητα να μαθαίνουμε τις απόψεις των καταναλωτών μας από όλο τον κόσμο, πελατών που λάτρεψαν τη Nintendo μεγαλώνοντας, είναι γιατί αυτοί οι καταναλωτές τώρα εργάζονται στη Nintendo. Θέλουμε ανθρώπους που να θέλουν να μπουν στην ομάδα μας.
Η εργασία σε μια εταιρεία σημαίνει σημαντική δαπάνη χρόνου από τον εργαζόμενο, οπότε είναι άκρως σημαντικό να υπάρχει σύμπνοια με τη φιλοσοφία μας. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που γίνονται η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δημιουργία παιχνιδιών που προκαλούν κατάπληξη σε όσους τα δοκιμάζουν.
Οι δημιουργοί πρέπει να εργάζονται σκληρά για να διατηρήσει η Nintendo την αίγλη της. Πώς φροντίζετε γι’ αυτό;
Το προσωπικό ανάπτυξης εργάζεται με πάθος για να ανακαλύψει νέους τρόπους για να απολαμβάνει ο κόσμος τα παιχνίδια μας. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να διατηρώ μια ατμόσφαιρα που να τους επιτρέπει να εργάζονται χωρίς περιορισμούς, όσο εγώ διαχειρίζομαι τις επιχειρήσεις.
Δηλαδή δεν ανακατεύστε στη δουλειά τους;
Δεν ασχολούμαι με τις διεργασίες τους. Δεν είμαι επικεφαλής κάποιου τμήματος ανάπτυξης και του προσωπικού, οπότε δε νομίζω πως έχει αξία η προσωπική μου ανάμιξη. Πάντα βασίζομαι σε επαγγελματίες που ξέρουν πώς να διαχειριστούν τις εκάστοτε περιστάσεις.
Η Nintendo είναι γνωστή ως το παράδειγμα ιαπωνικής εταιρείας που καινοτομεί στο εξωτερικό. Ποιές είναι οι σκέψεις σας για τη μείωση του πληθυσμού στην Ιαπωνία;
Η σημασία της ιαπωνικής αγοράς δε θα αλλάξει για μας. Ωστόσο, με τη μείωση των γεννήσεων και την αυξανόμενη ηλικία των ηλικιωμένων, είναι απαραίτητη η ανάπτυξη προϊόντων που να απευθύνονται σε μεγάλος εύρος γενεών. Αν το κάνουμε αυτό, μπορούμε να πετύχουμε παρόλες τις αλλαγές της ιαπωνικής αγοράς.
Φαίνεται όμως πως η ιαπωνική αγορά θα συρρικνωθεί.
Αν το δούμε απλά, ναι. Ήδη, όμως από τις ξενες αγορές προέρχεται το 70% των πωλήσεών μας. Θα γίνει όλο και πιο σημαντικό να προσπαθήσουμε να επεκταθούμε σε αγορές που δεν έχουμε κερδίσει ακόμη.
[…]