Πολλά γράφονται και λέγονται τον τελευταίο καιρό για τον (αναπόφευκτο) διάδοχο του Switch. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε στην κρυστάλλινη σφαίρα και να πούμε την άποψή μας.
Η αργοπορία της κυκλοφορίας του νέου Switch
Καιρό τώρα υπάρχουν διαδόσεις σχετικά με την καθυστέρηση του νέου Switch μέχρι την Άνοιξη του 2025 (σε μερικές περιπτώσεις).
Οι διάφοροι ιντερνετικοί αλλά και οι καλοί μας φίλοι, οι gaming analysts, λένε συχνά πως η Nintendo μπορεί και το κάνει γιατί έχει αυτοπεποίθηση, είναι γενναία και δυνατή. Για τους πολλούς, το Switch ήταν απίστευτα επιτυχημένο, ενώ η Nintendo έχει κι άλλες επιχειρήσεις πέρα από το gaming όπως θεματικά πάρκα αλλά και τη Super Mario Bros. Movie – την οποία ο πρόεδρος δεν ξεχνά να αναφέρει σε κάθε έκθεση οικονομικών.
Τα μεγάλα παιχνίδια του 2023 όπως το Tears of the Kingdom – Nintendo Next και Super Mario Bros. Wonder ήταν δείκτες που είπαν πως δε θα δούμε σύντομα το διάδοχο του Switch. Αν θα κυκλοφορούσε στα κοντά, τα παιχνίδια αυτά θα έπρεπε να καθυστερήσουν για τη νέα πλατφόρμα, αφού θα χρειαζόταν ένα παιχνίδι για την περίοδο των Χριστουγέννων του 2024.
Ποια είναι λοιπόν η πραγματικότητα;
Η Nintendo έχει τρομοκρατηθεί από την ανάγκη για τη μετάβαση στην επόμενη γενιά.
Τον Yamauchi τον τρόμαζε κάθε μετάβαση στη νέα γενιά. Το ίδιο και τον Iwata (ο οποίος συχνά το ανέφερε), οπότε πολύ πιθανό να επηρεάζει και την τρέχουσα διοίκηση της Nintendo.
Γιατί;
Γιατί καμία οικιακή κονσόλα της Nintendo δεν είχε έναν επιτυχημένο διάδοχο. Κάποιοι μπορούν να φέρουν σαν παράδειγμα το SNES. Μπορεί τα πρώτα παιχνίδια του SNES να θεωρούνται κλασικά σήμερα αλλά η Nintendo ξεκίνησε με λάθος στρατηγική, την οποία διόρθωσε στην πορεία της κονσολας.
Χρειάστηκε η κυκλοφορία του Donkey Kong Country και του Killer Instinct το 1994 για να πάρει τα πάνω του το SNES και να ξεφύγει από τη σκιά της Sega.
Τι μας λέει η ιστορία λοιπόν;
- SNES → N64: Μεγάλη πτώση της Nintendo στην αγορά
- N64 → GameCube: Μεγάλη πτώση της Nintendo στην αγορά
- GameCube → Wii: Καθολική αλλαγή πλεύσης που έφερε την επιτυχία
- Wii → WiiU: Μεγάλη πτώση της Nintendo στην αγορά
- WiiU → Switch: Αλλαγή πλεύσης που έφερε την επιτυχία
Στο μέτωπο των φορητών, το GameBoy και το DS έμειναν σταθερά κατά τη μετάβαση.
Τι θα δούμε με το «επόμενο Switch»;
Εδώ τίθεται το ερώτημα:
Αν η Nintendo κρατήσει την ονομασία τότε μάλλον προσανατολίζεται προς τη φιλοσοφια του φορητού (υβριδικού στο όνομα βέβαια, για να χρεώνει τα παιχνίδια σε home console τιμές για άλλη μια φορά). Αν πατήσουν το «reset» τότε μάλλον ακολουθούν την πορεία της οικιακής κονσόλας.
Προσωπικά πιστεύω ότι η Nintendo φοβάται πολύ τη μετάβαση στην επόμενη γενιά και βλέπει τις «αποτυχίες» της σαν απόπειρες για εξυπνάδες, οπότε μάλλον θα οι επόμενες κινήσεις θα είναι πιο συντηρητικές.
Αν λοιπόν κάποιος λέει ότι η Nintendo δεν ανησυχεί για τη μετάβαση σε μια νέα κονσόλα, απλά κάνει λάθος. Ένας λόγος για την «καθυστέρηση» (αν υπήρξε καν καθυστέρηση) στην κυκλοφορία είναι για να βελτιωθεί η ποιότητα των παιχνιδιών.
Μπορεί η Nintendo να φοβάται τόσο πολύ, που περιμένει ώστε τα παιχνίδια για τη νέα κονσόλα να είναι έτοιμα. Αυτή τη φορά δε θα έχουν ένα νέο Zelda όπως είχαν για το Switch. Ούτε μπορούν να κάνουν άλλη μια μεταφορά του Mario Kart 8.
Αυτό που ενδιαφέρει εμένα όμως σχετικά με το υλικό της επόμενης κονσόλας δεν είναι οι προδιαγραφές αλλά το αν θα υπάρχουν φυσικές εκδόσεις για τα παιχνίδια.
Το ξεκίνημα
Μπορεί να θυμάστε ότι ξεκίνησε πολύ δυνατά χάρη στο Zelda: Breath of the Wild (που από μόνο του ήταν μεταφορά από το WiiU). Πέρα από αυτό και το Mario Kart 8 (άλλη μια μεταφορά που ήρθε λίγο αργότερα), δεν υπήρχαν πολλά αξιόλογα παιχνίδια.
Διαφωνείτε;
Δείτε τις λίστες παρακάτω και αναρωτηθείτε πόσα παιχνίδια βλέπετε να συζητιούνται μέχρι σήμερα και πόσα ξεχάστηκαν αργά ή (στις περισσότερες περιπτώσεις) γρήγορα:
Τίτλος | Ομάδα Ανάπτυξης | Retail/Digital |
1-2-Switch | Nintendo | Retail |
Just Dance 2017 | Ubisoft | Retail |
The Legend of Zelda: Breath of the Wild | Nintendo | Retail |
Skylanders: Imaginators | Activision | Retail |
Super Bomberman R | Konami | Retail |
I Am Setsuna | Tokyo RPG Factory | Digital |
Snipperclips | Nintendo | Digital |
Shovel Knight: Treasure Trove | Yacht Club Games | Digital |
Shovel Knight: Specter of Torment | Yacht Club Games | Digital |
Για να δούμε και τα Japan-only παιχνίδια:
Τίτλος | Ομάδα Ανάπτυξης |
Disgaea 5 Complete | NIS |
I Am Setsuna | Square Enix |
Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence | Koei Tecmo |
Puyo Puyo Tetris | Sega |
Romance of the Three Kingdoms 13 | Koei Tecmo |
Snipperclips | Nintendo |
Dragon Quest Heroes 1 & 2 | Square Enix |
Ορίστε και η λίστα με όλα τα παιχνίδια του λεγόμενου launch window, δηλαδή από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας μέχρι και το τέλος του Ιουνίου 2017:
Τίτλος | Ομάδα Ανάπτυξης | Retail/Digital |
The Binding of Isaac: Afterbirth+ | Nicalis | Retail / Digital |
Has Been Heroes | GameTrust | Retail |
Fast RMX | Shin’en | Retail |
Mario Kart 8 Deluxe | Nintendo | Retail |
ARMS | Nintendo | Retail |
Puyo Puyo Tetris | Sega | Retail / Digital |
Rime | Tequila Works | Retail |
Disgaea 5 Complete | NIS | Retail |
Splatoon 2 | Nintendo | Retail |
Redout | Nicalis | Retail / Digital |
Dragon Quest Heroes 1 & 2 | Square Enix | Retail |
Shovel Knight | Yacht Club Games | Digital |
Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως τα περισσότερα από τα παραπάνω παιχνίδια έχουν ξεχαστεί. Και οι λόγοι είναι εμφανείς, παρόλη την προσπάθεια της Nintendo να προωθήσει παιχνίδια όπως το Snippeclips ή το 1-2-Switch.
Χρειάστηκε χρόνος για να αποδείξει το Switch την αξία του στην αγορά αλλά, όπως προβλέψαμε όταν γράφαμε τον επικήδειο του WiiU, όταν οι εκδότες μυρίστηκαν λεφτουδάκια ξεκίνησε η πλημμύρα των τίτλων που συνεχίζει μέχρι και σήμερα.
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ του Switch και του διαδόχου του πολύ πιθανό να είναι η αρχική πλημμύρα από παιχνίδια. Όλοι οι εκδότες θα θέλουν να έχουν παιχνίδια έτοιμα για τη νέα κονσόλα που θα διαδεχθεί το Switch. Το αν η Nintendo τους έχει ήδη στείλει development kits δεν το γνωρίζουμε αλλά η κατάσταση είναι η μέρα με τη νύχτα μετά την πανωλεθρία του WiiU, όπου όλοι οι εκδότες ήθελαν να μείνουν μακριά από την κονσόλα της Nintendo.
Προβλέψεις
Ο διάδοχος του Switch ίσως να έχει το δυνατότερο launch line up στην ιστορία του console gaming. Αν ισχύουν οι φήμες, το 2025 (ή το 2026) δεν είναι πολύ μακριά. Δεν είναι υπερβολή να αναμένουμε πολλά παιχνίδια του PS5 ή του XBOX. Αν ήδη έχουμε μεταφορές των Sony games στα PC, γιατί όχι και στην κονσόλα της Nintendo;
Το ενδεχόμενο η Nintendo να επεκτείνει τις online «υπηρεσίες» της με νέα παιχνίδια. Η αρχή ήδη έγινε, πειραματικά βέβαια, με τα DLC του Animal Crossing και του Splatoon οπότε το επόμενο βήμα θα ήταν κάποιου είδους Nintendo Gamepass.
Προσωπικά, εφόσον θα έχω τη δυνατότητα να αγοράζω ακόμα τα παιχνίδια «είμαι μέσα» αλλά, κρίνοντας από τα λεγόμενα της διοίκησης στα συμβούλια επενδυτών, είναι αναπόφευκτη η μεγαλύτερη στροφή προς το ψηφιακό κομμάτι. Σε βαθμό που το digital/online να είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας πλατφόρμας.
Το ενδιαφέρον θα ειναι τι θα προσφέρει η νέα κονσόλα που θα κάνει τους παίκτες να φύγουν μακριά από το Switch. Ένα ενδεχόμενο είναι η νέα κονσόλα να σκοντάψει γιατί το κοινό θα μείνει προσκολλημένο στο Switch που έχει αμέτρητα παιχνίδια όπως το Mario Kart 8 και όχι μόνο. Είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Sony μέχρι και σήμερα αφού το PS5 δεν πουλάει τόσο καλά όσο περίμενε η εταιρεία.
Άλλωστε, παρόλο τον ντόρο που γίνεται για το άλμα στην επόμενη γενιά, κανείς δε ρωτάει τη γνώμη του μέσου αγοραστή – παρά μόνο του hardcore gamer που έχει τα videogames σαν κύρια ασχολία.
Σίγουρα; Ακόμη και εν μέσω της οικονομικής ύφεσης που διανύουμε; Προσωπικά, τα προγνωστικά μου για τη Nintendo τείνουν προς το αρνητικό και λόγω των μακρο-οικονομικών παραγόντων. Επιπλέον, δεδομένου ότι η σύγχρονη τάση είναι οι παίκτες να προσανατολίζονται στα παλιότερα, πιο ποιοτικά παιχνίδια, το Switch μπορεί να συνεχίσει να ζει για πολύ περισσότερο καιρό απ’ όσο θα ήθελε ίσως και η ίδια η Nintendo.
Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να χαντακώσει τη νέα κονσόλα; Πόσο πιθανό είναι αυτό το ενδεχόμενο; Η απάντηση στο επόμενο άρθρο, που δε θα αργήσει πολύ.