Το Ground Theme του Super Mario Bros. είναι από τις πιο γνωστές μελωδίες σε όλο τον κόσμο του gaming. Πώς φτάσαμε όμως στην πασίγνωστη και αγαπημένη σύνθεση;
Τα βήματα για τη δημιουργία του Ground Theme αλλά και της μουσικής του Super Mario Bros. γενικότερα
Μιλώντας με την ιαπωνική σελίδα NHK ο Koji Kondo, ο θρυλικός μουσικοσυνθέτης της Nintendo, μίλησε για τη διαδικασία της δημιουργίας της μουσικής που αγαπήσαμε μικροί και μεγάλοι.
Αν αναρωτιέστε περί τίνος πρόκειται, μιλάμε για αυτό το μουσικό κομμάτι:
Πάμε στο ψητό:
Ποια ήταν η πρώτη σας εντύπωση για το Super Mario Bros.
Στην αρχή, είδα το παιχνίδι όταν παιζόταν και τα γραφικά ήταν ολοκληρωμένα μέχρι ένα σημείο, οπότε μου ζητήθηκε να ετοιμάσω ένα soundtrack και ηχητικά εφέ. Πριν από αυτό, τα παιχνίδια είχα μόνο μικροσκοπικούς χαρακτήρες που κινούνταν σε μαύρη οθόνη, οπότε ένας τόσο μεγάλος χαρακτήρας να κινείται, με γαλανό ουρανό και πράσινα λιβάδια μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Σκέφτηκα ότι φαίνεται πολύ διασκεδαστικό.
Πώς αναπτύξατε αυτή σας την εντύπωση;
Ο γαλανός ουρανός και τα πράσινα λιβάδια μου άφησαν την μεγαλύτερη εντύπωση οπότε συνέθεσα μια μουσική που ήταν σα μια χαλαρωτική βόλτα στον ήλιο. Μετά όμως είδα το Mario να τρέχει και να χοροπηδάει οπότε ο ρυθμός και το τραγούδι δεν ταίριαζαν. Το πρώτο τραγούδι πήγε στα σκουπίδια και το επόμενο που συνέθεσα είναι αυτό που έχουμε τώρα.
Ποιος πήρε την απόφαση να πεταχτεί, εσείς ή άλλο μέλος της ομάδας;
Τα άλλα μέλη μου είπαν ότι το τραγούδι είχε περίεργη αίσθηση για κάποιο λόγο. Πράγματι, μπορεί να ταίριαζε με τα παρασκήνια, αλλά δεν πήγαινε με το gameplay.
Αφού δεν έκανε, ποια ήταν η κατεύθυνση όταν ξεκινήσατε με το Ground Theme;
Υπάρχει ένας συγκεκριμένος ρυθμός που ταιριάζει τέλεια με την αίσθηση του τρεξίματος ή του άλματος, οπότε προσπάθησα να τον πιάσω και να τον κάνω μελωδία.
Υπήρξε πολλή «δοκιμή και πλάνη» μέχρι να βρείτε το ρυθμό αυτό;
Φυσικά. Έπρεπε να παίξω το παιχνίδι ξανά και ξανά πολλές φορές. Προσπαθώντας να βρω το ρυθμό, σκεφτόμουν την εναλλαγή του tempo και της βασικής μελωδίας
Το συνεχίσατε αυτό ακόμη κι όταν βγήκαν νέες κονσόλες;
Ναι. Οι κινήσεις των εχθρών αλλάζουν από παιχνίδι σε παιχνίδι, φυσικά, που σημαίνει αλλαγές στο γενικότερο ρυθμό. Κάθε παιχνίδι λοιπόν το έπαιζα ο ίδιος ξανά και ξανά για να βρω το σωστό ρυθμό και να αρχίσω να συνθέτω.
Πότε αρχίσατε να δουλεύετε στο Super Mario Bros.;
Ήταν η δεύτερη χρονιά μου.
Υπήρχε πίεση; Πώς νιώθατε;
Πριν δουλέψω με τον Mario, κυρίως ήμουν υπεύθυνος για τη δημιουργία ηχητικών εφέ και δεν είχα δημιουργήσει BGM (σ.σ: Background Music, τη μουσική που ακούγεται όσο παίζετε δηλαδή). Όταν όμως ξεκίνησα να δουλεύω στον Super Mario, ήθελα να δημιουργήσω μουσική που δεν είχε ξανακουστεί πριν. Μπορεί να ήταν μεγάλη η πίεση, αλλά ήθελα κάπως να δημιουργήσω ανεπανάληπτη και διασκεδαστική μουσική χρησιμοποιώντας μονάχα τρεις νότες.
Όταν το ολοκληρώσατε, τι είπαν τα άλλα μέλη της ομάδας;
Όταν άκουσαν το Ground Theme, πολλοί είπαν «Ωραίο ακούγεται, τι είδος είναι;» αλλά δεν είχα στο μυαλό μου κάποιο είδος μουσικής. Πολλοί είπαν ότι ακούγεται σα Latin ή Jazz αλλά είπα «Όχι, είναι Game Music». Δεν ταιριάζει σε κάποια κατηγορία, δημιουργήθηκε για να ταιριάζει με ένα παιχνίδι.