Το Arcana of Paradise: The Tower είναι ένα συναρπαστικό roguelite deckbuilder που παρακολουθούμε από την πρώτη στιγμή και είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε!
Το παρασκήνιο
Χάρη στην εκδότρια Shueisha Games λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μοναδικό αυτό παιχνίδι της Tasto Alpha, μιας indie ομάδας ανάπτυξης από την Ιαπωνία που ιδρύθηκε μόλις το 2019 με επικεφαλής τον Tom Ikeda.
Το όνομα μπορεί να μη σας λέει πολλά, ωστόσο ο κ. Ikeda είναι βετεράνος της ιαπωνικής βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών, έχοντας τελέσει διευθυντικά αλλά και σχεδιαστικά χρέη σε ξεχωριστά παιχνίδια όπως το Lollipop Chainsaw, το Rule of Rose αλλά και το Little King’s Story (που απολαύσαμε χρόνια πριν στο Wii).
Ο ίδιος και η ομάδα του λοιπόν είναι έτοιμοι να μας φέρουν νέες εμπειρίες, αρχής γενομένης από το Arcana of Paradise: The Tower το οποίο, όπως σας είχαμε πει και παλιότερα, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 20 Απριλίου!
Μια πρώτη γεύση από το Arcana of Paradise: The Tower
Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση στο Arcana of Paradise είναι η πολυεπίπεδη ανατροπή της νόρμας. Εδώ δεν έχουμε μια ομάδα από θαρραλέους τυχοδιώκτες που εισβάλλουν στον πύργο για να νικήσουν το κακό που περιμένει στην κορυφή.
Αντίθετα, έχουμε μια ομάδα ανυπεράσπιστων παιδιών που ήδη κατοικεί στην ερειπωμένη, αλλά ασφαλή, κορυφή του πύργου. Δυστυχώς όμως, δε μπορούν να παραμείνουν για πάντα εκεί, αφού δεν έχουν ούτε ψωμί να φάνε! Για να μπορέσουν να επιβιώσουν, θα πρέπει να τολμήσουν να κατέβουν μέσα στον πύργο, που είναι γεμάτος κινδύνους, τέρατα και πλάσματα αλλόκοτα. Τι να κάνει όμως μια χούφτα παιδάκια ενάντια σε υποχθόνιες φρικαλεότητες και ανείπωτο κίνδυνο;
Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η μεγάλη φάλαινα που πετάει έξω από τον πύργο. Μια ανεξήγητη θεότητα (που μας θύμισε λίγο από Link’s Awakening και Baten Kaitos, λίγο από τη σειρά βιβλίων με τη Black Company) προσέχει τα παιδιά και, όταν έρθει η ώρα, θα ακούσουν το κάλεσμά της. Αν επιλέξουν να ακολουθήσουν, θα δεχθούν την ευλογία της και θα αποκτήσουν τις απαραίτητες δυνάμεις για να παλέψουν για χάρη των υπολοίπων.
Τι συμβαίνει όμως με τον πύργο; Γιατί βρίσκονται εκεί τα παιδιά; Τι ακριβώς συμβαίνει με τη μεγάλη, ιπτάμενη φάλαινα; Είναι αληθινός ο παράδεισος που περιμένει τα παιδιά έξω από τον πύργο; Όλα αυτά τα ερωτήματα περιμένουν απαντήσεις αλλά χρειάζεται τόλμη, δύναμη αλλά και εξυπνάδα για να απαντηθούν!
Ο κύκλος της ζωής
Όσον αφορά το gameplay, το Arcana of Paradise συνδυάζει στοιχεία από τρία αγαπημένα μας παιχνίδια: Το Darkest Dungeon, το Neoverse και το Baten Kaitos.
Το παιχνίδι είναι στη βάση του ένα roguelite. Κάθε μέρα, έχετε μερικές επιλογές να κάνετε.
Πρώτο και κύριο μέλημά σας είναι να επιλέξετε δύο παιδιά για να στείλετε μέσα στον πύργο για να εξερευνήσουν τα βάθη του, είτε για να αναζητήσουν ψωμί.
Βλέπετε, κάθε παιδί απαιτεί μια φρατζόλα κάθε μέρα και ξεκινάτε με έξι παιδιά, από τα 20 συνολικά, στην κορυφή του πύργου. Αν, στο ξεκίνημα μιας νέας μέρας δεν έχετε αρκετό ψωμί για να τα ταΐσετε τότε, δυστυχώς, Game Over και φτου κι απ’ την αρχή ένα νέο run με διαφορετικά παιδιά.
Κάθε παιδί έχει τη δική του ιστορία, διαφορετικά χαρακτηριστικά αλλά και ξεχωριστές κάρτες με τις οποίες ξεκινά μια εκδρομή μέσα στον πύργο.
Ναι, καλά διαβάσατε, κάρτες. Είπαμε και παραπάνω πως το παιχνίδι είναι και deckbuilder οπότε, ανάλογα με το συνδυασμό κλάσης (Πολεμιστής, Μάγος, Μάντης) και τα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού θα πρέπει να προσαρμόσετε το playstyle σας.
Στα βάθη του Πύργου
Όπως και να έχει, όλο το ψωμί του Arcana of Paradise έχει να κάνει με τις εξορμήσεις σας στον πύργο και τους ορόφους του. Οι επιρροές του Darkest Dungeon είναι εμφανείς, αφού το ζευγάρι των παιδιών που στέλνετε ακολουθεί αυτόματα μια προκαθορισμένη πορεία μέχρι κάποιο τυχαίο event.
Τα event αυτά μπορεί να είναι συναντήσεις με κάποιον παράξενο χαρακτήρα που θέλει κάτι ή ένα συμβάν που απαιτεί την προσοχή σας. Η λύση πάντα έχει να κάνει μα κάποια κάρτα (οι επιρροές του Baten Kaitos που λέγαμε) την οποία, αν έχετε στην τράπουλά σας και χρησιμοποιήσετε σωστά, τότε θα κερδίζετε και την ανάλογη ανταμοιβή!
Δώστε προσοχή στα στοιχεία που σας δίνει το παιχνίδι για να έχετε μια ιδέα από το τι χρειάζεστε και πού, για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες να κερδίσετε επιπλέον κάρτες για την τράπουλά σας…
Πολεμώντας για τη ζωή μας
Η μάχη είναι ένα μοναδικό και εθιστικό στοιχείο του παιχνιδιού, που αποτελεί ευτύχημα αφού θα χρειαστεί να πολεμήσετε συχνά και σκληρά για να επιβιώσετε.
Το σύστημα μάχης μας θύμισε πολύ το αντίστοιχο του Baten Kaitos Origins, αφού παρόλο που αναμιγνύει real-time και turn-based στοιχεία, είναι απλό και κατανοητό. Έχει επίσης πολύ μεγάλο βάθος για όποιον δώσει την απαραίτητη σημασία στις ικανότητες των παιδιών, στις λεπτομέρειες της κάθε κάρτας, αλλά και σε όσους έχουν την απαραίτητη φαντασία και δημιουργικότητα να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό ενάντια σε κάθε εχθρό.
Έχετε ένα deck που αποτελείται από τις 2-3 βασικές κάρτες κάθε παιδιού, συν όσες κάρτες κερδίζετε μετά από κάθε σας νίκη ή κάποιο event. Κάθε φορά στο χέρι σας τραβάτε τέσσερις τυχαίες κάρτες και μπορείτε να ξανατραβήξετε ανά πάσα στιγμή χωρίς κάποια ποινή, οπότε αξιοποιήστε αυτή τη δυνατότητα στο έπακρο!
Πολλές κάρτες μάλιστα έχουν διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το αν είναι γυρισμένες κανονικά ή ανάποδα (σαν κάρτες Ταρό δηλαδή, εξ ου και το Arcana στον τίτλο). Ένα βότανο π.χ. μπορεί να σας θεραπεύσει κανονικά αλλά να σας δηλητηριάσει αν είναι γυρισμένο ανάποδα ή ένα σπαθί κανονικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επίθεση, ανάποδα όμως είναι άχρηστο αφού η λαβή δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τίποτα. Προσοχή λοιπόν σε εχθρούς και κάρτες που μπορούν να… ανατρέψουν τα δεδομένα!
Κάτι πολύ βασικό είναι οι κάρτες άμυνας που έχετε στη διάθεσή σας, οι οποίες μπορούν να ελαττώσουν τη ζημιά που δέχεστε. Αν όμως έχετε σωστό timing, τότε μπορείτε να κάνετε ένα perfect guard…
Έχει ψωμί η υπόθεση
Αργά η γρήγορα θα επιστρέψετε πίσω στη βάση σας, νικητές ή ηττημένοι.
Αν γυρίσετε σώοι, τότε το ψωμί που μαζέψατε αθροίζεται με τα αποθέματά σας και ξεκινάτε τις προετοιμασίες για μια νέα εξόρμηση. Να έχετε υπόψιν πως πρώτα θα πρέπει να παιδιά να φάνε το πρωί και μετά θα επιστρέψουν οι γενναίοι σας με προμήθειες, οπότε το νου σας!
Παιδιά που έπεσαν στη μάχη θα χρειαστούν συνολικά τρεις μέρες ανάρρωσης μέχρι να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους, πράγμα που μπορεί να σας αφήσει σε δύσκολη θέση ειδικά αν δεν καταφέρατε να μαζέψετε αρκετό ψωμί.
Στο μεταξύ, κάθε μέρα μπορείτε να κάνετε μια ευχή στο μεγάλο δέντρο (με την ανάλογη θυσία σε καρβέλια) για να αναστηλώσετε κάποιο από τα ερείπια στα οποία τριγυρνάνε τα παιδιά.
Κάθε μνημείο που αναστηλώνετε σας παρέχει ολοένα και περισσότερες ευκολίες, αλλά το ερώτημα είναι αν σας παίρνει να ξοδέψετε τα απαραίτητα καρβέλια σε μια αναβάθμιση που δεν ξέρετε τι ακριβώς θα σας προσφέρει.
Σε κάθε περίπτωση, κάθε εξόρμηση σας χαρίζει Tower Exp, τα οποία στην πορεία ξεκλειδώνουν περισσότερες κάρτες τις οποίες μπορεί να αποκτήσετε ως ανταμοιβές σε επόμενες εξορμήσεις…
Τέλος, όσο τα παιδιά περνάνε καιρό αναμεταξύ τους, δημιουργούν δεσμούς όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά ξεδιπλώνουν τις προσωπικότητές τους ολοένα και περισσότερο!
Οι απόψεις μας για το Arcana of Paradise: The Tower
Μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης με την πρώιμη έκδοση του παιχνιδιού, μπορούμε να πούμε πως είμαστε αρκετά ενθουσιασμένοι!
Καταλάβαμε πως είχαμε να κάνουμε με ένα δυνατό τίτλο από τη στιγμή που ξεκινούσαμε και δε θέλαμε να ξεκολλήσουμε από την οθόνη μας. Λίγο η έκπληξη κάθε φορά που ερχόμασταν αντιμέτωποι με κάποιο event, λίγο το εθιστικό σύστημα μάχης που μας κρατούσε σε εγρήγορση ειδικά ενάντια στα bosses που απαιτούν οξυδέρκεια και γρήγορες αντιδράσεις, λίγο ο κίνδυνος όταν τα παίζουμε όλα για όλα με το ψωμί των παιδιών…
Ε, όσο να ‘ναι είναι όλα στοιχεία που μας κάνουν να θέλουμε να παραβλέψουμε τις ελλείψεις του presentation. Βλέπετε, παρόλη την καλλιτεχνική επιμέλεια του Masaoki Shindo, το παιχνίδι προδίδει τις indie καταβολές του πολύ περισσότερο από κάτι σαν το Darkest Dungeon. Ένα παιχνίδι από το οποίο το Arcana of Paradise φαίνεται να αντλεί έμπνευση όσον αφορά στοιχεία του presentation, που ωστόσο δε μπορεί να φτάσει όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα – τουλάχιστον όχι σε αυτό το στάδιο.
Παρόλες τις ελλείψεις των γραφικών όμως (όπως τα χαμηλής ανάλυσης sprites με το ελλιπές animation), η μουσική και η συνολική ατμόσφαιρα μας αποζημίωσαν.
Μένει μόνο να δούμε όχι μόνο το τελικό αποτέλεσμα αλλά, κυρίως, το πόσο καλά θα τρέχει το παιχνίδι (που χτίζεται πάνω στη Unity Engine) στο Switch. Όλα αυτά σε συνάρτηση, φυσικά, με τον όγκο περιεχομένου που θα προσφέρει, αλλά και την τιμή που θα έχει στο eShop!