Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του αρχικού Gargoyle’s Quest στο Game Boy, ο Firebrand ξαναχτύπησε στο NES. Είναι άξιος συνεχιστής ή μια απογοήτευση;
Πλοκή
Μπορεί λοιπόν το παιχνίδι να έχει το 2 (με λατινική γραφή, βεβαίως-βεβαίως) στον τίτλο, αλλά στην πραγματικότητα το Demon Darkness είναι το prequel του Gargoyle’s Quest για το Game Boy.
Το παιχνίδι ξεκινά με τον πρώτο Firebrand που ετοιμάζεται να εκπαιδευτεί για να γίνει ένας σωστός πολεμιστής για το Βασίλειο των Ghoul. Όσο όμως περνάει τη δοκιμασία γίνεται η αρχική εισβολή των δυνάμεων του Destroyer, που ξεκινά με την εξάπλωση του Μαύρου Φωτός (Blacklight). Όπως και πριν, το φως καθιστά ανίσχυρους τους Άρχοντες του Βασιλείου (σχεδόν σαν την πραγματική ζωή δηλαδή).
Μόνη τους ελπίδα είναι να δώσουν στο Firebrand όση δύναμη τους έχει απομείνει και να τον κατευθύνουν στο επόμενο βήμα της περιπέτειάς του, μέχρι να γίνει η θρυλική Κόκκινη Λαίλαπα που όλοι γνώριζαν στον αρχικό τίτλο.
Όπως και πριν, φυσικά, τυχόν αναφορές σε δαιμονικές υπάρξεις έχουν αναγραμματιστεί…
Gameplay
Όπως και πριν, το Gargoyle’s Quest II παίζεται όπως το Legend of Zelda II: The Adventure of Link. Είναι δηλαδή ένας συνδυασμός από RPG σκηνές εξερεύνησης από υπερυψωμένη προοπτική αλλά και σκηνές δράσης που παίζονται σαν ένα 2D side-scrolling action/platformer.
Τα βασικά λοιπόν παραμένουν, αφού θα χρειαστεί να εξερευνήσετε τον overworld, να περιδιαβείτε σε πόλεις και να μιλήσετε με τους δαιμονικούς κατοίκους για να συλλέξετε στοιχεία για το τι πρέπει να κάνετε τη συνέχεια.
Όπως και πριν, σε κάθε πόλη κάποιος προσφέρει το password που θα χρειαστείτε αν θέλετε να συνεχίσετε το παιχνίδι άλλη ώρα, αλλά και κάποιος που θα ανταλλάξει φιαλίδια με επιπλέον continue. Συχνά-πυκνά θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε λίγο το μυαλό σας αλλά δε θα πάθει και καμιά κράμπα από τον κόπο.
Το ευτύχημα είναι πως το Demon Darkness διορθώνει ή βελτιώνει όλα τα προβλήματα που είχε το αρχικό παιχνίδι. Για αρχή, το δύστροπο «μενού δράσεων» έχει «πάρει πόδι» και όλα, από συνομιλίες μέχρι αλληλεπιδράσεις, λειτουργούν άμεσα και διαισθητικά απλά πατώντας το A.
Η απόδοση του κειμένου είναι πιο κατανοητή…
…το κείμενο εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα ενώ τα random encounters στον overworld έχουν εξαλειφθεί πλήρως!
Στο κομμάτι της δράσης, για άλλη μια φορά μπορείτε να πιαστείτε από κάθε κάθετη επιφάνεια (αρκεί να μην έχει καρφιά βέβαια) και να αιωρηθείτε για σύντομο χρονικό διάστημα. Η δυσκολία και η ακρίβεια στην κίνηση δίνει και πάλι το παρών…
Όπως και πριν, στην πορεία θα αποκτήσετε αναβαθμίσεις τόσο για τη ζωή σας όσο και για τη δύναμη των φτερών σας, οπότε θα αντέχετε περισσότερα χτυπήματα αλλά και θα αιωρείστε για περισσότερη ώρα.
Οι μαγικές δυνάμεις της ανάσας επιστρέφουν και, πέρα από τη δυνατότητα να σπάτε εύθραυστους τοίχους και να μπορείτε να πατήσετε σε κάθετες αιχμηρές επιφάνειες, θα αποκτήσετε μια νέα δύναμη: Τη δημιουργία μιας προσωρινής πλατφόρμας οπουδήποτε θελήσετε.
Γραφικά – Ήχος
Όπως μπορείτε να δείτε και από τα διάσπαρτα στιγμιότυπα, οπτικά το Demon Darkness είναι σαφώς ανώτερο από το πρώτο Gargoyle’s Quest. Ναι, είναι παιχνίδι για NES αλλά τα πλούσια χρώματα και η επιπλέον λεπτομέρεια απογειώνουν την ήδη δυνατή καλλιτεχνική διεύθυνση του αρχικού τίτλου.
Θα λέγαμε μάλιστα πως στέκεται άξια στα πόδια του ακόμα και στις μέρες μας, που το 8-bit art style δίνει και παίρνει χάρη σε παιχνίδια όπως το Shovel Knight ή το φανταστικό Odallus (review εδώ). Ακόμη πιο ζωντανό animation, νέοι εχθροί, νέες τοποθεσίες αλλά και πραγματικά τεράστιοι αρχηγοί πλέκουν ένα φανταστικό αποτέλεσμα!
Φυσικά, τίποτα δεν είναι τέλειο. Το slowdown και το sprite flickering είναι αναπόφευκτα δεδομένης της τεχνολογίας, αλλά η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από πριν.
Η μουσική κυμαίνεται σε εξίσου υψηλά επίπεδα, με όμορφες μελωδίες να συνοδεύουν τη δράση και ηχητικά εφέ που δεν «γρατζουνάνε» τα αυτιά όπως στον αρχικό τίτλο.
Gargoyle’s Quest II: The Demon Darkness – Άξιος συνεχιστής ή τον έφαγε το μαύρο σκοτάδι;
Ναι, υπάρχει μια απαιτούμενη καμπή εκμάθησης και προσαρμογής στις απαιτήσεις, αλλά είναι πολύ πιο playable και προσιτό στους νεότερους παίκτες απ’ ότι ήταν το πρώτο Gargoyle’s Quest.
Κάπου εδώ να αναφέρουμε πως το Demon Darkness κυκλοφόρησε και στο Game Boy, με όλες τις βελτιώσεις να δίνουν το παρών, εκτός από το πλούσιο χρώμα στα γραφικά φυσικά. Σαν αντίβαρο όμως, διαθέτει μερικά επιπλέον side-scrolling “dungeons” που δεν υπάρχουν στην NES έκδοση!
Δυστυχώς, καμία από τις δύο εκδόσεις δεν είναι (ακόμα) διαθέσιμη μέσω των αντίστοιχων app για το Nintendo Switch. Μόνες διέξοδοι για να το απολαύσετε λοιπόν είναι είτε να κυνηγήσετε ένα παλιό cartridge, είτε να βρείτε κάποιον που να το αγόρασε στη Virtual Console του 3DS ή του WiiU πριν κλείσουν οριστικά. Εναλλακτικά, να καταφύγετε σε λιγότερο… ενδεδειγμένες μεθόδους οπότε να προτείνουμε το Jump Speed patch.
Σε τελική ανάλυση λοιπόν, θα λέγαμε πως κάνει θαυμάσια δουλειά ως sequel αφού είναι καλύτερο και βελτιωμένο από κάθε άποψη, παρόλο που δεν εξελίσσει σημαντικά το gameplay. Παραμένει δηλαδή μια συναρπαστική, εθιστική περιπέτεια γεμάτη έξυπνες προκλήσεις και βαθμό δυσκολίας άνω του μετρίου – πλην όμως σύντομη και απόλυτα γραμμική. Με άλλα λόγια, είναι ό,τι πρέπει αν ψάχνετε ένα καλό action/adventure με RPG στοιχεία, που όμως να σέβεται και το χρόνο σας!
- Κονσόλα: NES (αρχική παρουσίαση), Game Boy, 3DS Virtual Console, Wii U Virtual Console
- Είδος: Action/Adventure/RPG
- Εκδότης: Capcom
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom
- Διάθεση: Φυσική από καταστήματα retro gaming
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Όχι
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας