Ένας πύργος στη μέση του πουθενά, μια ομάδα από παιδιά ζει στην κορυφή του υπό το άγρυπνο βλέμμα μιας ιπτάμενης φάλαινας. Αυτό είναι το κεντρικό μοτίβο του Arcana of Paradise – The Tower.
Εισαγωγικά
Πριν συνεχίσουμε με το review καθαυτό, να πούμε πως είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε την pre-release έκδοση του τίτλου μερικούς μήνες πριν. Στο εκτενές preview που κάναμε (και μπορείτε να βρείτε εδώ) ήδη έχουμε παρουσιάσει τους βασικούς μηχανισμούς αλλά και την ιδέα πίσω από το παιχνίδι.
Αν λοιπόν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς παίζεται αλλά και το τι σας περιμένει, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε το εν λόγω preview για να ενημερωθείτε ακόμα πιο αναλυτικά.
Πάμε τώρα στο κυρίως πιάτο:
Το κυνήγι ενός άπιαστου παράδεισου
Στην κορυφή του ομώνυμου πύργου, ανάμεσα στα χαλάσματα, υπάρχει μια ομάδα παιδιών που ζει υπό το άγρυπνο βλέμμα μιας θεότητας που μοιάζει με ιπτάμενη φάλαινα (οι λάτρεις του Link’s Awakening και του Baten Kaitos θα χαμογελάσουν εδώ).
Η θεότητα αυτή φροντίζει τα παιδιά αλλά το ψωμί τους, η μόνη πηγή τροφής, λιγοστεύει. Για να βρουν περισσότερο ψωμί, θα πρέπει να κατέβουν στα έγκατα του πύργου, όπου καραδοκούν μεταλλαγμένα και διεστραμμένα πλάσματα.
Για να καταφέρουν να βγουν ζωντανά από τις κακοτοπιές και για να μπορέσουν να βοηθήσουν και τους υπόλοιπους, κάποια παιδιά ακούνε το κάλεσμα της φάλαινας και μπορούν να επιλέξουν να βαπτιστούν υπέρμαχοι των υπολοίπων. Θα αποκτήσουν έτσι κάποιες δυνάμεις που θα τους φανούν απαραίτητες για την επιβίωση.
Κάθε μέρα, δυο παιδιά κατεβαίνουν μέσα στο κτίσμα για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο και να φέρουν πίσω τον άρτον τον επιούσιο, ενώ πολύ σύντομα θα μάθουν για την ύπαρξη του παραδείσου που τα περιμένει έξω από τον πύργο.
Είναι όμως αλήθεια όσα πιστεύουν για τον παράδεισο;
Πώς παίζεται το Arcana of Paradise;
Αν θα έπρεπε να το περιγράψουμε συνοπτικά, θα λέγαμε πως συνδυάζει στοιχεία από τρία παιχνίδια:
Το dungeon crawling του Darkest Dungeon, το σύστημα μάχης του Neoverse και μηχανισμούς αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον που μας έφεραν στο νου το προαναφερθέν Baten Kaitos.
Κάθε μέρα, κάθε παιδί που έχετε στη διάθεσή σας (μαζί με όσα επιπλέον καταφέρετε να διασώσετε, 20 στο σύνολο) χρειάζεται ένα καρβέλι ψωμί για να ζήσει. Αν ξεμείνετε από ψωμί, τότε Game Over!
Το ψωμί όμως το χρειάζεστε για να κάνετε ευχές στο μεγάλο δέντρο, οι οποίες θα εισακουστούν την επόμενη μέρα και θα σας δώσουν τη δυνατότητα να αναστηλώσετε ένα από τα χαλάσματα στην κορυφή του πύργου
Σταδιακά τα παιδιά θα αποκτούν τη δυνατότητα να επιλέξουν μία από συνολικά τρεις κλάσεις, αρχής γενομένης από τους Πολεμιστές, καθεμιά με το δικό της σύστημα μάχης και διαφορετικές κάρτες. Κάθε παιδί παίρνει τυχαία στατιστικά και χαρακτηριστικά με το βάπτισμα της Φάλαινας, αλλά και μια χούφτα διαφορετικές κάρτες με τις οποίες θα ξεκινάνε κάθε εξόρμηση στον πύργο…
Και στις κάρτες μπαίνει το κομμάτι Arcana που λέει και ο τίτλος του παιχνιδιού. Όπως και στις κάρτες Ταρό, πολλές από τις κάρτες που έχετε στη διάθεσή σας έχουν διαφορετικά αποτελέσματα, ανάλογα με τον αν είναι σωστά ή αναποδογυρισμένες. Αυτό ισχύει όχι μόνο στην εξερεύνηση αλλά και στη μάχη.
Μιας και τις αναφέραμε…
Χαρτομαντεία
Οι κάρτες είναι το άλφα και το ωμέγα του gameplay, αφού κάθε σας δράση έχει να κάνει με τις κάρτες που έχετε στη διάθεσή σας.
Κάθε παιδί ξεκινά με τέσσερις κάρτες, ενώ όσο αποκτάτε «Tower Experience» από τις εξορμήσεις σας, θα ξεκλειδώνετε επιπλέον κάρτες που μπορείτε να πάρετε μαζί σας για ένα μικρό αρχικό deck που μπορείτε να κάνετε shuffle ανά πάσα στιγμή χωρίς κάποια ποινή.
Στη μάχη, που γίνεται σε πραγματικό χρόνο, μπορείτε να συνδυάσετε κάρτες ίδιου τύπου (σπαθιά φερ’ ειπείν) για να κάνετε Chain attacks και να καταφέρετε ακόμη περισσότερη ζημιά. Με κάρτες άμυνας μπορείτε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας και, αν τις παίξετε την τελευταία στιγμή πριν από μια εχθρική επίθεση, θα αποκρούσετε το χτύπημα και θα ζαλίσετε τον αντίπαλο!
Οι κάρτες έχουν διαφορετικά αποτελέσματα όμως, ανάλογα με το αν είναι σε όρθια ή ανάποδη θέση. Μια κάρτα ξίφους π.χ. πρέπει να έχει τη λάμα σε όρθια θέση για να κάνει ζημιά, ενώ αν είναι γυρισμένη με τη λαβή προς τα πάνω θα είναι απλά άχρηστη. Μάλιστα, πολλοί εχθροί θα αποπειραθούν να σας προκαλέσουν ανακατωσούρα φέρνοντας όλη την τράπουλά σας τούμπα. Εκεί θα σας φανεί χρήσιμη κάρτα του Κρεμασμένου που θα γυρίσει όλες τις κάρτες σας, οπότε αξιοποιήστε την στρατηγικά!
Πέρα από τις μάχες στις εξορμήσεις σας θα συναντήσετε τους διάφορους εκκεντρικούς κατοίκους του πύργου, οι οποίοι θα σας ζητήσουν κάτι. Είτε ψωμί, είτε κάτι άλλο. Αυτό το κάτι άλλο είναι πάντα μια κάρτα (όπως τα Magnus των Baten Kaitos). Αν έχετε στη διάθεσή σας αυτό που θα σας ζητήσουν, τότε μπορείτε να τους το προσφέρετε αλλά έχει σημασία ακόμη και το πώς θα είναι γυρισμένη η κάρτα με την έκβαση της συνάντησης συχνά να αλλάζει ανάλογα!
Μπορεί όμως να συναντήσετε κάθε λογής events, από σεντούκια μέχρι σκοτεινιασμένα δωμάτια. Εκεί έχει πάντα σημασία η σωστή κίνηση.
Μετά από κάθε μάχη ή event θα σας δοθεί η επιλογή μιας τυχαίας ανταμοιβής σε κάρτες που είτε θα προστεθούν στην τράπουλά σας, ή θα λειτουργούν παρασκηνιακά για το εκάστοτε run.
Παρουσίαση
Οπτικά το Arcana of Paradise παραμένει πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα με την pre-release έκδοση που παίξαμε, οπότε τα ψεγάδια του συνεχίζουν να υφίστανται.
Τα sprites των παιδιών και των χαρακτήρων δεν έχουν ικανοποιητική λεπτομέρεια ή animation, οι ραφές στο παρασκήνιο είναι ορισμένες φορές εμφανείς ενώ το framerate δεν είναι πάντα σταθερό (τα θαύματα της Unity Engine στο Switch, όπως συνήθως).
Ευτυχώς, η καλλιτεχνική επιμέλεια του mangaka Masaoki Shindo διανθίζει τον οπτικό τομέα, ενώ μπορούμε να πούμε πως το παιχνίδι πραγματικά λάμπει σε portable mode με την οθόνη ενός Switch OLED. Το μέγεθος της οθόνης αλλά και η ζωντάνια της οθόνης βοηθάνε να γίνουν τα γραφικά όχι μόνο πιο εύπεπτα, αλλά να λάμψουν!
Ο ήχος από την άλλη είναι το δυνατό στοιχείο του presentation με πανέμορφη μουσκή που συνδυάζει μυστηριακή χροιά στην εξερεύνηση με παράφωνες νότες στη μάχη. Από την άλλη, οι απόκοσμοι ήχοι των NPCs μαζί τα αρμονικά παράταιρα (ακούγεται οξύμωρο, αλλά δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να τα περιγράψουμε) εφέ συνθέτουν τη μοναδική και εξωπραγματική ατμόσφαιρα του πύργου με θαυμάσιο τρόπο!
Arcana of Paradise – The Tower – Επίγειος παράδεισος ή εις Άδου κάθοδος;
Όπως είπαμε και στο preview που κάναμε, το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα εθιστικό. Κάθε εξόρμηση προσφέρει νέες προκλήσεις, απρόβλεπτα events, ενώ θα σπάτε το κεφάλι σας να βρείτε τη λύση στα προβλήματα των κατοίκων του πύργου.
Οι συνομιλίες των παιδιών και το δέσιμο μεταξύ τους όσο ζουν περιπέτειες μαζί οδηγούν σε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ τους…
Το καλύτερο είναι πως πρόκειται για ένα παιχνίδι κομμένο και ραμμένο για φορητό gaming. Οι σύντομες εξορμήσεις σας διαρκούν περίπου ένα τεταρτάκι ενώ, αν τύχει και τραβήξει παραπάνω, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να κάνετε suspend και να συνεχίσετε ανά πάσα στγμή.
Κι ύστερα υπάρχουν τα Halls of Arcana, που προσφέρονται για όσους θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους ενάντια στα παγκόσμια leaderboards, οπότε θα λέγαμε πως υπάρχει αρκετό ψωμί εδώ.
Δυστυχώς, σε σύγκριση με το Darkest Dungeon ή το Slay the Spire, δύο παιχνίδια με τα οποία θα μπορούσαμε πολύ εύκολα να το συγκρίνουμε, θα λέγαμε πως χάνει σημαντικά. Δε φτάνει ούτε στο ελάχιστο την αντίστοιχη του πρώτου ούτε το βάθος του deckbuilding του δεύτερου.
Παρόλα αυτά, παραμένει ένα πολύ δυνατό παιχνίδι που έχει να προσφέρει πολλά – ειδικά αν είστε κάποιος που απωθείται από την αδσώπητη δυσκολία των τυπικών roguelite games.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Adventure / Deckbuilding/ Roguelite
- Εκδότης: Shueisha Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Tasto Alpha
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves, Leaderboards
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Shueisha Games