Το Broken Blades αποτελεί ένα 2D action roguelite που όμως έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό στο Switch. Θα τα καταφέρει ή θα χαθεί στην αφάνεια;
Σενάριο
Το Broken Blades σπαταλά λιγότερο χρόνο με το σενάριο ακόμη κι από το πρόσφατο Vagante. Απλά ξεκινάτε με τον πολεμιστή σας μέσα σε μια σπηλιά και σκοπός σας είναι να επιβιώσετε όσο περισσότερο μπορείτε πριν συναντήσετε το δημιουργό σας.
Αυτό είναι όλο. Ας ξεκινήσει η σφαγή!
Gameplay
Το Broken Blades λοιπόν είναι ένα 2D action-platformer, βάζει όμως στην εξίσωση και μπόλικα στοιχεία roguelite. Δηλαδή αδίστακτη δυσκολία, μηδενικές εξηγήσεις για μηχανισμούς πέρα από τα βασικά και φυσικά τον παράγοντα τύχη που επηρεάζει όχι μόνο το χάρτη αλλά και τα αντικείμενα που θα βρείτε στο δρόμο σας. Μπορείτε να κάνετε διπλό άλμα και έχετε στη διάθεσή σας μια κολοτούμπα που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους, αφού σας δίνει γενναιόδωρα invincibility frames.
Στην ουσία, αν θέλαμε να το απογυμνώσουμε από τα περιφερειακά του κομμάτια θα το περιγράφαμε ως ένα roguelite Metroidvania με γραφικά που παραπέμπουν σε flash games που παίζαμε κάποτε στα Newgrounds.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό και γενόσημο παιχνίδι. Βλέπετε, το Broken Blades διαθέτει μερικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει, όπως για παράδειγμα το «leveling system» του. Το βάζουμε σε εισαγωγικά γιατί δεν αυξάνετε απαραίτητα τα στατιστικά σας, ούτε κερδίζετε εμπειρία. Αντίθετα επιλέγετε ένα από τα δύο τυχαία χαρακτηριστικά που θα σας παρουσιάσει το παιχνίδι όταν τύχει να βρείτε έναν πάπυρο.
Το άλλο ξεχωριστό στοιχείο του Broken Blades είναι το σύστημα αναβάθμισης του όπλου σας. Ο πρωταγωνιστής σας ξεκινά με ένα κοντό ξίφος που κάνει ποταπό damage. Όσο εξερευνείτε όμως θα ανακαλύψετε σπασμένα κομμάτια από λεπίδες, τα οποία μπορείτε να προσαρμόσετε στο δικό σας ξίφος. Όσο πιο πολλά κομμάτια προστίθενται στη λεπίδα σας, τόσο περισσότερες δυνάμεις αποκτά, αλλά ταυτόχρονα γίνεται πιο μεγάλη και άρα πιο δύσχρηστη. Θα πρέπει λοιπόν να βρείτε μια ισορροπία που να σας βολεύει.
Κακοτοπιές
Παρόλες τις καλές του ιδέες, το παιχνίδι δυστυχώς είναι προχειροφτιαγμένο και, όσον αφορά την ποιότητα, ανταποκρίνεται πλήρως στο παρουσιαστικό του.
Κατ’ αρχάς, το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού είναι πολύ υψηλό, άλλο ένα στοιχείο που μας θύμισε το Vagante. Η διαφορά εδώ είναι πως όταν πεθαίνετε διατηρείτε όλα σας τα upgrades, όπως για παράδειγμα το έγγραφο που σας επιτρέπει να μπείτε σε σπηλιές. Σε διαφορετική περίπτωση ο πολεμιστής μας προτιμά να χεστεί πάνω του παρά να μπει μέσα…
Το πρόβλημα όμως, όπως και στην περίπτωση του Demoniaca: Everlasting Night, δεν είναι η δυσκολία από μόνη της. Σε συνδυασμό όμως με το αισθητό input delay αλλά και το προβληματικό framerate η όλη διαδικασία αρχίζει να καταντάει κουραστική. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, πολλές φορές το ύποπτο hit detection θα έχει σαν αποτέλεσμα να τρώτε χτυπήματα από εκεί που δεν το περιμένετε.
Επιπλέον το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα τσιγκούνικο όσον αφορά το loot, που δίνεται με το σταγονόμετρο. Στις ώρες που αφιερώσαμε με το παιχνίδι, φερ’ ειπείν, δε βρήκαμε ούτε μία ασπίδα.
Τέλος, μιας και κάνουμε συγκρίσεις, να πούμε πως αντίθετα με το Vagante και το Demoniaca, το Broken Blades δεν έχει κανενός είδους χάρτη για να έχετε ένα μπούσουλα του πού πάτε και από πού ήρθατε.
Οπτικοακουστικός τομέας
Είναι εμφανές ότι το Broken Blades δεν πρόκειται να κερδίσει βραβεία στο κομμάτι του presentation. Τα γραφικά είναι απλοϊκά και μετά βίας ξεπερνούν τα όρια του μετρίου. Στα θετικά τους συγκαταλέγονται τα ευανάγνωστα γράμματα, το έντονα χρώματα και τα καλοσχεδιασμένα πλασματάκια που θα ξεκοιλιάσετε.
Από την άλλη, τα animations κρίνονται υποτυπώδη με το χαρακτήρα μας να είναι μακρινός συγγενής του American Psycho καθώς όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει παραμένοντας ανέκφραστος και στωικός ακόμη κι όταν τρώει καρφιά σαν το κεφάλι του και μπάλες φωτιάς ίσα με το μπόι του. Τα παρασκήνια τέλος, λόγω θεματολογίας, είναι πολύ επαναλαμβανόμενα – όπως ακριβώς συνέβη και με το Vagante.
Η ευχάριστη έκπληξη, και σίγουρα ένα από τα θετικά του τίτλου, είναι η μουσική και τα ηχητικά εφέ. Οι μελωδίες είναι πολύ ευχάριστες και συνοδεύουν αρκετά καλά την όλη περιπέτεια, αλλά δεν αρκούν για να σώσουν το παιχνίδι.
Broken Blades ή μήπως Broken Game;
Σίγουρα όμως δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, πόσο μάλλον τον ανταγωνισμό που η ίδια η εταιρεία διατείνεται πως ήταν η έμπνευση για τον τίτλο. Δεν είναι κακό παιχνίδι, αλλά έχει σημαντικά τεχνικά προβλήματα που επηρεάζουν το gameplay και τον παράγοντα διασκέδαση, ενώ το presentation του δεν είναι και τίποτα το ιδιαίτερο.
Στα θετικά του συγκαταλέγονται οι έξυπνες ιδέες του, αλλά και η πολύ προσιτή τιμούλα του. Από την άλλη όμως, η τιμή αυτή αντανακλά την ποιότητα του παιχνιδιού που σας περιμένει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, οπότε πράξτε αναλόγως.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Metroidvania / Roguelite
- Εκδότης: Golden Eggs Studio
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Ultimate Games
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Ultimate Games