Το Castle Morihisa κατέφθασε στο Switch αυτή την εβδομάδα και ήρθε η ώρα να μάθουμε αν αξίζει μια εκδρομή στο κάστρο ή αν είναι καλύτερα να μείνουμε σπίτι μας!
Σενάριο
Σε μια ζοφερή εκδοχή της φεουδαρχικής Ιαπωνίας, το ομώνυμο κάστρο έχει τυλιχτεί στη σιωπή μετά από ένα διάγγελμα του Αυτοκράτορα. Οι φήμες λένε πως οι άρχοντας του κάστρου Morihisa έχει βάλει στο μάτι το θρόνο, αλλά κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς έχει συμβεί.
Αυτό που ξέρουν όλοι όμως είναι ότι η επαρχία του κάστρου έχει γεμίσει με σκοτεινά πλάσματα και μοχθηρά τέρατα της μυθολογίας. Αποφασισμένος να λύσει το μυστήριο πίσω από το σκοτάδι, ο metsuke Yagyū Munenori επικαλείται τέσσερις θαραλλέες ψυχές που είναι αποφασισμένες να κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να φθάσουν στο κάστρο και να λύσουν την κατάρα.
Gameplay
Αν θέλαμε να περιγράψουμε το Castle Morihisa με όσο πιο λίγα λόγια γίνεται, τότε θα το λέγαμε σαν το Neoverse, χωρίς όμως το ποιοτικό presentation. Περιέργως, είναι πολύ ακριβής περιγραφή, αλλά ταυτόχρονα κάτι τέτοιο δε θα ήταν δίκαιο για το ίδιο το παιχνίδι.
Ας το αναλύσουμε λοιπόν λίγο περισσότερο!
Εσείς ξεκινώντας επιλέγετε μεταξύ των αρχικά δύο διαθέσιμων κλάσεων και ξεκινάτε το ταξίδι σας προς το κάστρο. Το ταξίδι αυτό καθορίζεται από «πίστες» στο χάρτη, οι οποίες μπορεί να είναι μάχες ενάντια σε εχθρούς, μάχες ενάντια σε ιδιαίτερα επικίνδυνους εχθρούς αλλά και επιπλέον events που μπορεί να σας προσφέρουν διάφορα ευεργετικά αποτελέσματα.
Πολλές φορές θα κληθείτε να επιλέξετε μεταξύ πολλαπλών επιλογών για το κάθε σας βήμα, οπότε η μοίρα σας είναι λίγο-πολύ στα χέρια σας. Να ξέρετε όμως πως το πιο πιθανό η μοίρα αυτή να είναι ένα άδοξο τέλος, καθώς η δυσκολία της κάθε μάχης αυξάνεται γεωμετρικά όσο προχωράτε.
Οι δύο κλάσεις που έχετε αρχικά στη διάθεσή σας είναι ο Monk και ο Onmyoji (κάτι μεταξύ μάγου και μάντη). Αν καταφέρετε να φτάσετε ως το τέλος της περιπέτειας με έναν από τους δύο, τότε ξεκλειδώνετε έναν ακόμη χαρακτήρα: Το Samurai και τη Ninja αντίστοιχα.
Κάθε κλάση έχει τα δικά της mechanics αλλά και τη δική της τράπουλα. Ο Monk με προσευχή και μάντρα ενισχύει τις άμυνές του και ακινητοποιεί αντιπάλους. Ο Onmyoji επικαλείται πνεύματα και κάνει μαγεί του αίματος, παίζοντας με τη ζωή του για να κάνει ζημιά και να απομυζήσει τη ζωή των εχθρών του. Ο Samurai χρησιμοποιεί άνθη κερασιάς (ναι, καλά διαβάσατε) και αντεπιθέσεις με το κοφτερό λεπίδι του για να προκαλέσει τρομερή ζημιά. Τέλος, η Ninja κάνει φονικούς συνδυασμού με kunai, shuriken και σύμβολα. Με συνολικά περίπου 300 κάρτες, αντιλαμβάνεστε πως οι πιθανοί συνδυασμοί και οι στρατηγικές είναι τουλάχιστον πολυάριθμες!
Εμβαθύνοντας στο σύστημα του Castle Morihisa
Για να δοθεί επιπλέον βάθος (και ένα στοιχείο τυχαιότητας στα τεκταινόμενα), κάθε φορά που ξεκινάτε θα επιλέξετε το πνεύμα ενός μεγάλου ήρωα που μπορεί να σας γλιτώσει από ζόρικες καταστάσεις. Επιπλέον, όσο κερδίζετε θα αποκτάτε skill points με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε ταλέντα που σας επιτρέπουν να διαμορφώσετε το δικό σας playstyle.
Μετά από κάθε μάχη, κερδίζετε χρήματα αλλά και μία κάρτα δώρο. Ανά πάσα στιγμή όμως μπορείτε να επισκεφθείτε το μαγαζί, όπου μπορείτε να αγοράσετε κάρτες από τη συλλογή που σας παρέχει κάθε φορά το παιχνίδι.
Όσον αφορά τη μάχη, έχετε στη διάθεσή σας 3 action points, με την κάθε κάρτα σας να απαιτεί ένα ορισμένο αριθμό από δαύτα για να παιχτεί. Μια τεράστια διαφορά με το Neoverse είναι ότι η θωράκιση που αποκτάτε με κάρτες άμυνας εξαφανίζεται στο τέλος κάθε γύρου και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η δυσκολία του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα υψηλή. Όταν έχετε να αντιμετωπίσετε 3 ή 4 εχθρούς που ετοιμάζουν τουλάχιστον 4 damage έκαστος και μία κάρτα άμυνας σας δίνει 3 armor και στοιχίζει 1 AP τότε καταλαβαίνετε πως η ζημιά είναι αναπόφευκτη.
Έτσι λοιπόν το gameplay είναι συνδυασμός μαχητικής τακτικής, deckbuilding, στρατηγικού σχεδιασμού αλλά και μπόλικης τύχης.
Οπτικοακουστικός τομέας
Εδώ είναι το σημείο που το Castle Morihisa χωλαίνει σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το artwork είναι από μόνο του πολύ όμορφο και προσεγμένο, με ένα χάρτη που θυμίζει έντονα κλασικές απεικονίσεις τοπίων στην τεχνοτροπία Ukiyo-e.
Στις μάχες το artwork συνεχίζει να είναι πολύ όμορφο και ευδιάκριτο, με τα sprites των χαρακτήρων και των εχθρών να είναι λεπτομερή αλλά μικρά σε μέγεθος. Η καλλιτεχνική διεύθυνση στη μάχη αρχικά μας θύμισε το εκπληκτικό Darkest Dungeon αλλά μετά καταλάβαμε πως του λείπουν δύο πολύ σημαντικά στοιχεία:
Η προσωπικότητα και το animation.
Οι χαρακτήρες δεν έχουν καν φωνή, ενώ το animation θα το συγκρίναμε με αυτό του Final Fantasy.
Ναι το πρώτο. Στο NES. Αυτό σημαίνει ότι όλο το presentation είναι εν τέλει άνοστο, αφού οτιδήποτε θα μπορούσε να αποδώσει λίγο γούστο ή κατιτίς παραπάνω απουσιάζει εντελώς.
Τουλάχιστον τα κείμενα, τα εικονίδια και τα μενού είναι ευδιάκριτα και επίσης καλοσχεδιασμένα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το artwork στις κάρτες.
Ο ήχος κάνει τη δουλειά του, με τα εφέ να είναι παρόντα και να λειτουργούν όπως πρέπει. Η μουσική είναι επίσης ταιριαστή με τη θεματολογία και να συμπληρώνει ευχάριστα τη μάχη (και όχι μόνο). Δεν είναι κάτι που μας έμεινε, ούτε και την προσέχαμε στη διάρκεια της μάχης, αλλά ήταν μια ευχάριστη παρασκηνιακή νότα πάρα ταύτα.
Castle Morihisa – Δικαιωματικός άρχοντας ή ανάξιος σφετεριστής;
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Είναι ένα αρκετά καλοφτιαγμένο deckbuildind roguelite και είναι μια τίμια προσπάθεια αλλά χάνει σημαντικά στα σημεία. Στον πυρήνα του είναι καλοστημένο, αν όμως το συγκρίνουμε με άλλα παιχνίδια του είδους χωλαίνει σημαντικά στο presentation.
Το σημαντικό όμως είναι ότι η υπερβολική δυσκολία του αφαίρεσε σημαντικά από τον παράγοντα διασκέδαση, αφού ποτέ δε νιώσαμε πως είχαμε μια τίμια πιθανότητα να τα βγάλουμε πέρα. Δε διαθέτει επίσης επιπλέον προκλήσεις ή modes όπως το Neoverse, χωρίς να βάλουμε καν στην εξίσωση το fanservice που περιέχει εκείνο το παιχνίδι.
Ακόμη και κάτι απλό όσο ο κέρσορας είναι πιο δύσχρηστος, καθώς δεν κινείται ελεύθερα με το control stick. Ως αποτέλεσμα αυτού, θα πρέπει να σκαλίζετε τα μενού βήμα-βήμα για να δείτε τα status effects που «τρέχουν» στο πεδίο της μάχης (κάτι που, για να είμαστε δίκαιοι, συνέβαινε και στο Darkest Dungeon).
Ως εκ τούτου, δε μπορούμε να πούμε πως είναι μια σίγουρα καλή αγορά. Αν όμως τυγχάνετε λάτρεις του είδους, μπορείτε να το δοκιμάσετε αφού η τιμή του δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή και οι μύστες του deckbuilding σίγουρα θα έχουν καλύτερη τύχη από μας με τη στρατηγική. Αν ανήκετε λοιπόν σε αυτή την κατηγορία παικτών, προσθέστε 1.5 στην τελική βαθμολογία.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Deckbuilder / Roguelite / Collectible Card Game
- Εκδότης: Smokingbear Studio
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Thermite Games
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Thermite Games
Ως λατρης καρτοπαιχνιδων και της ιαπωνικης κουλτουρας, μπηκε ηδη στη λιστα!