Το Dusk Diver θέτει το ερώτημα: Τι θα συνέβαινε αν βάζαμε το Tokyo Mirage Sessions στην Ταϊβάν και του δίναμε τη δράση της σειράς Warriors;
Το ιστορικό
Τον τίτλο τον ανακαλύψαμε πρόσφατα ψάχνοντας για ένα καλό Warriors-style παιχνίδι δράσης. Η αναζήτηση αυτή μας οδήγησε στο Dusk Diver. Κρίνοντας από το trailer, φάνηκε πως ήταν αυτό που θέλαμε. Κοιτώντας πιο προσεκτικά, παρατηρήσαμε πως κυκλοφορεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο στην αγαπημένη μας κονσόλα. Κι όμως, πέρασε απαρατήρητο.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, το Dusk Diver έτυχε να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2019. Μια περίοδο που RPGs βαρέων-βαρών (όπως το Witcher 3, τα Baldur’s Gate και το PlaneScape: Torment με το Icewind Dale) εμφανίστηκαν στο Switch. Από την άλλη μεριά, οι λάτρεις των JRPG είχαν ήδη στα χέρια τους το Dragon Quest XI S. Τέλος, οι fan των anime-style RPG περίμεναν το Atielier Ryza που κυκλοφόρησε μία εβδομάδα αργότερα.
Ένα cel-shaded action-RPG από μια άγνωστη εταιρεία, ήταν ίσως καταδικασμένο. Του άξιζε όμως αυτή η μοίρα;
Διαβάστε παρακάτω και θα μάθετε!
Σενάριο
Όπως διαβάσατε και παραπάνω, το Dusk Diver διαδραματίζεται στην Ταϊβάν και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσα της, Ταϊπέι. Ακόμη πιο συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη συνοικία Ximending: Μια πεζοδρομημένης περιοχή που είναι το κέντρο της σύγχρονης υποκουλτούρας και της μόδας για ολόκληρη τη χώρα.
Οι γνώστες ήδη κάνετε τους παραλληλισμούς με τις συνοικίες Harajuku και Shibuya του Τόκυο στην Ιαπωνία. Και, βεβαίως, με το Tokyo Mirage Sessions #FE που κυκλοφόρησε και στο Switch στις αρχές του 2020.
Η Ximending λοιπόν είναι ο τόπος που συναντώνται η παράδοση με το μοντέρνο. Εκεί όπου γίνεται ο συγκερασμός της ιστορίας με τη μόδα. Μια συνοικία πολύβουη και γεμάτη ζωή και ενέργεια.
Από αυτή την ενέργεια προσελκύονται και οι θεότητες που κατοικούν στο όρος Kunlun (το αντίστοιχο του δικού μας Ολύμπου. Δεν είναι όμως όλα τα υπερφυσικά πλάσματα που μαγνητίζονται από την ενέργεια της περιοχής αγαθά και καλόβουλα.
Τα Κτήνη του Χάους, τα βδελυρά γεννήματα της Διάστασης του Χάους προσελκύονται κι αυτά με τη σειρά τους στη δίνη των συναισθημάτων της Ximending.
Οι οντότητες αυτές συνήθως περνούν απαρατήρητες από τους ανθρώπους, οι οποίοι δε μπορούν να αντιληφθούν την παρουσία τους. Η ανθρωπότητα γνωρίζει την ύπαρξή τους, αλλά όχι την επαφή που μπορεί να έχουν με την πραγματικότητα. Όμως η σύγκρουσή των δυνάμεων αυτών, σε βάθος χρόνου, άρχισε να προκαλεί αστάθειες και ρήγματα στο υφαντό της πραγματικότητας.
Κάθε ημέρα, την ώρα του δειλινού (dusk εις την Αγγλικήν), η ροή της ενέργειας γίνεται χαοτική και βίαιη. Τότε είναι που οι θεοί της Kunlun, τα πλάσματα του Χάους και οι άνθρωποι μπορούν να συγκεντρωθούν σε ένα μέρος. Το μέρος αυτό οι θεοί της Kunlun το ονόμασαν Youshanding.
Η ζώνη του λυκόφωτος μεταξύ των βασιλείων των ουρανών, της γης και του κάτω κόσμου. Μια εμπόλεμη ζώνη όπου οι φύλακες-θεοί βουτούν (dive στα Αγγλικά) στη μάχη για να κρατήσουν τα πλάσματα του Χάους περιορισμένα και να διατηρήσουν τον κόσμο των ανθρώπων ασφαλή.
Dusk Diver – Ο αόρατος φύλακας της ανθρωπότητας
Και κάπως έτσι συστηνόμαστε στην πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού, τη Yang Yumo. Μια χαριτωμένη, καλοσυνάτη και μοδάτη έφηβη που καταφθάνει ένα απόγευμα στη Ximending για να συναντήσει τη φιλενάδα της, την αφηρημένη Yusha. Αυτή τη φορά όμως, η βόλτα τους θα πάρει αναπάντεχη τροπή. Σύντομα θα αντιληφθούν οτι κάτι δεν πάει καλά. Ξαφνικά στους δρόμους δεν υπάρχει ψυχή και ο ουρανός φαντάζει ιδιαίτερα απειλητικός.
Μέσα στη σύγχυση, τα δύο κορίτσια θα συναντήσουν ένα τέρας με απειλητικές διαθέσεις. Για να σώσει τη φιλενάδα της, η Yumo θα τραυματιστεί θανάσιμα. Από το χείλος του χαμού όμως θα τη σώσει ο Leo. Ένας σοβαρός και γεροδεμένος άντρας που θα επιχειρήσει να τη θεραπεύσει.
Και κάπου εκεί τα πράγματα παίρνουν αναπάντεχη τροπή. Δίχως να ξέρει κανείς τους το γιατί, η Yumo απορροφά όλη την ενέργεια του άντρα, που καταλήγει να μοιάζει με λούτρινο λιονταράκι. Εκείνος της συστήνεται ως ο τοπικός Guardian που ονομάζεται Leo. Με τη δύναμή του, η Yumo αναλαμβάνει το ρόλο του Dusk Diver. Είναι καθήκον της πλέον να προστατεύει τη Youshanding από τις εισβολές του Χάους.
Όπως καταλαβαίνετε, η πλοκή έχει επιρροές από τις παραδόσεις τις Άπω Ανατολής με τον παράλληλο κόσμο των πνευμάτων και τις θεότητες – φύλακες που προστατεύουν τον κόσμο και την πάλη των ουράνιων και των υποχθόνιων θεοτήτων. Κρίμα που δεν υπάρχει σοβαρή ανάπτυξη αυτής της πτυχής του σεναρίου.
Όλη η ιστορία παρουσιάζεται μέσα από διαλόγους οι οποίοι διακοσμούνται από πολύ καλοφτιαγμένο artwork. Δυστυχώς το βάρος αυτών των διαλόγων περιορίζεται στα τυπικά anime κλισέ που έχουμε δει πάμπολλες φορές στο παρελθόν. Αυτό δε θα ήταν από μόνο του πρόβλημα, αν το σενάριο δεν ήταν εντελώς προβλέψιμο και πεζό. Τουλάχιστον μέχρι το 9ο κεφάλαιο, όπου αρχίζει και γίνεται λίγο πιο ενδιαφέρον. Πιάσαμε τον εαυτό μας όμως πολλές φορές να πατάει το κουμπί για να φεύγουν πιο γρήγορα οι ατελείωτοι διάλογοι, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι πραγματικά επουσιώδεις.
Πρώτες εντυπώσεις

Ο χαρακτήρας σας, μία μεγάλη ανοιχτή αρένα και απέναντί σας μια ορδή από τέρατα. Από την πρώτη μπουνιά που θα ρίξετε θα καταλάβετε οτι έχει δοθεί η απαραίτητη έμφαση στην αίσθηση που έχουν τα χτυπήματά σας. Από τα οπτικά μέχρι και τα ηχητικά εφέ των χτυπημάτων μέχρι τα animations, όλα έχουν το απαραίτητο βάρος. Θα σας δώσουν να καταλάβετε οτι ρίχνετε χτυπήματα που τσακίζουν. Αυτό το στοιχείο είναι ζωτικής σημασίας για ένα τέτοιο παιχνίδι και είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να έχουμε τέτοιες εντυπώσεις με το καλημέρα.
Αν αμφιβάλλετε για τη σημασία του παραπάνω, δεν έχετε παρά να ανατρέξετε σε ένα παρόμοιο παιχνίδι που παρουσιάσαμε παλαιότερα, το Nights of Azure 2. Παρόλο το fanservice και το καλλίγραμμο κορμί των ηρωίδων του, απουσίαζε η αίσθηση του «βάρους» στα χτυπήματα. Γι’ αυτό το λόγο εκείνο το παιχνίδι ήταν ουσιαστικά άψυχο.
Gameplay
Μετά το πέρας της εισαγωγής, το Dusk Diver σας εισάγει σιγά-σιγά με σταθερό ρυθμό (και μερικά tutorials) στο ρυθμό του και το πώς λειτουργεί.
Το ορμητήριό σας είναι το Tumaz Mart. Ένα μίνι μάρκετ όπου εργάζονται τα δύο πνεύματα-φύλακες (Guardians) της Ximending. Εκεί θα σας δοθεί ένα μαγικό περιδέραιο. Μ’ εκείνο η Yumo μπορεί να διατηρήσει την ανθρώπινη μορφή της δίχως να απομυζά την ενέργεια του Leo. Η Yumo, συνδεδεμένη μοιραία με τα πνεύματα της Ximending, πηγαίνει κάθε απόγευμα μετά το σχολείο στο μαγαζί για να δουλέψει και να βοηθήσει με την κατάσταση της Youshanding.
Έτσι ξεκινά και τελειώνει το καθένα από τα 13 συνολικά κεφάλαια στα οποία χωρίζεται το παιχνίδι. Σε κάθε κεφάλαιο, αν θέλουμε να αποδομήσουμε εντελώς τη διαδικασία που ακολουθούν τα γεγονότα, θα κάνετε τα εξής:
Κάθε απόγευμα που η Yumo καταφθάνει με το μετρό στη Ximending πηγαίνει στο Tumaz Mart, όπου οι πρωταγωνιστές μας (η Yumo, ο Leo και η αφεντικίνα τους) συζητούν για τα νέα προβλήματα που προέρχονται από τη Youshanding, τα οποία εσείς θα πρέπει να ερευνήσετε. Αυτός σε κάθε κεφάλαιο είναι ο πρωτεύων στόχος σας, που συνήθως καταλήγει σε ένα ρήγμα προς τον άλλο κόσμο.
Για να μπει η Yumo σε κάθε ρήγμα θα πρέπει να έχει στην κατοχή της ένα συγκεκριμένο αριθμό από Dragon Vein Shards (περισσότερα γι’ αυτά σε λιγάκι). Μόλις μπείτε μέσα, θα μεταφερθείτε σε μια σκιώδη πλευρά της πραγματικότητας, που λειτουργεί ως το dungeon του κεφαλαίου.
Η ώρα της κρίσης
Εκεί, στα dungeon, τα πράγματα είναι λίγο απογοητευτικά. Αν συγκρίνουμε το παιχνίδι με το Tokyo Mirage Sessions, το οποίο δομικά του μοιάζει πολύ, τότε το Dusk Diver μένει πολύ πίσω.
Το Tokyo Mirage Sessions έκανε μια αξιοσέβαστη προσπάθεια με τα dungeons. Υπήρχαν πάντα γρίφοι και στοιχεία εξερεύνησης. Όλα αυτά, συνδυασμό με τις έντονες αντιθέσεις στα χρώματα, πετύχαιναν το στόχο τους να σας μεταφέρουν σε έναν αλλόκοτο κόσμο, με την αισθητική μιας στρεβλωμένης γκλαμουριάς να είναι διάχυτη παντού.
Η Youshanding από την άλλη δεν είναι παρά ο ίδιος χάρτης με τη Ximending. Το μόνο που αλλάζει σε κάθε κεφάλαιο είναι το ποιοί δρόμοι είναι μπλοκαρισμένοι. Τα χρώματα δε, είναι σαν το αρνητικό μιας φωτογραφικής μηχανής. Κυριαρχεί δηλαδή το μαύρο και με λεπτομέρειες σε νέον χρώματα που αποδίδουν ένα μοντέρνο cyberpunk look. Μια αισθητική που θα μπορούσε να δουλέψει καλύτερα αν οι χάρτες είχαν πιο πολύ ενδιαφέρον, και περισσότερο κάθετο ύψος (verticality).
Αυτό δε σημαίνει οτι δεν υπάρχει ποικιλία στους στόχους σας κάθε φορά, ούτε οτι το παιχνίδι δεν έχει έξυπνες ιδέες. Θα συναντήσετε τηλεμεταφορείς, εμπόδια που μπορείτε να σπάσετε με τους spirit guardians, ενίοτε και λίγο platforming. Το πιο συχνό φαινόμενο όμως θα είναι να κυνηγάτε το δείκτη στο minimap με τους εχθρούς να κλείνουν το δρόμο σας μέχρι να τους ξαποστείλετε από εκεί που ήρθαν. Στο τέλος κάθε «κεφαλαίου» συνήθως σας περιμένει ένας εντυπωσιακός αρχηγός που θα δοκιμάσει τις ικανότητές σας.
Μετά το πέρας κάθε αποστολής θα βαθμολογηθείτε ανάλογα με το χρόνο που κάνατε και θα κερδίσετε τις ανάλογες ανταμοιβές.
Αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν
Σε κάθε κεφάλαιο, πέρα από την κεντρική πλοκή, θα μπορείτε να περιδιαβείτε ελεύθερα τη συνοικία της Ximending, να μιλήσετε στους χαρακτήρες στο Tumaz Mart και να παίξετε (ή να ξαναπαίξετε) κάποια αποστολή που έχετε «ξεκλειδώσει».
Ψάχνοντας, κάτι που προτείνουμε να κάνετε, θα ανακαλύψετε πως στη συνοικία της Ximending υπάρχουν διάσπαρτα Dragon Vein Shards. Αυτά είναι θραύσματα της μαγείας των δράκων και είναι απαραίτητα για να μπορέσει ένα ανθρώπινο σώμα να αντέξει στον αφύσικο κόσμο της Youshanding. Στην ουσία, αυτό σημαίνει οτι χρειάζεστε ένα συγκεκριμένο αριθμό από αυτά για να μπείτε στα «dungeons» του παιχνιδιού.
Η αφεντικίνα θα σας ειδοποιήσει αν υπάρχει κάποιο Dragon Vein Shard κοντά σας. Μόλις την ακούσετε λοιπόν, καλά θα κάνετε να σταματήσετε και να ρίξετε μια ματιά στον περίγυρό σας για να το βρείτε. Υπάρχουν πολλά από δαύτα σε όλο το παιχνίδι και κάθε φορά που βρίσκετε ένα θα παίρνετε δώρο και μερικά skill points που θα κάνουν τη ζωή σας πολύ καλύτερη. Υπάρχει μια πληθώρα από δεξιότητες που μπορείτε να αναβαθμίσετε ανάλογα με τα γούστα σας. Για μας, σημαντικότερα είναι τα SP slots, Moves, Attack και Spirit Power. Είμαστε βλέπετε λεβέντες και δε χρειαζόμαστε επιπλέον HP!
Σε κάθε main quest υπάρχουν τρία κρυμμένα Shards κι ένα επιπλέον που μπορείτε να κερδίσετε αν καταφέρετε να πάρετε S Rank. Μόνος γνώμονας για το rank σας είναι ο χρόνος που θα χρειαστείτε για να «βγάλετε» το dungeon. Αν είστε completionists λοιπόν θα πρέπει να παίξετε το κάθε main dungeon τουλάχιστον δύο φορές.
Στη Ximending επίσης θα συναντήσετε ντόπιους (και όχι μόνο) που χρειάζονται τη βοήθειά σας. Τα side quests αυτά, το παιχνίδι τα ονομάζει Links. Γιατί; Γιατί ενισχύουν το δεσμό της ομάδας σας με την ενέργεια και την ευγνωμοσύνη των κατοίκων. Καλό είναι δηλαδή να τα κάνετε όποτε έχετε την ευκαιρία. Όχι μόνο θα μάθετε περισσότερα για τη σχέση των κατοίκων με τους Guardians, αλλά θα καταφέρετε να ξεκλειδώσετε επιπλέον πράγματα να κάνετε στη Ximending.
Αυτά περιλαμβάνουν ναούς, gacha machines αλλά και περισσότερα καταστήματα φαγητού. Από αυτά μπορείτε να κερδίσετε περισσότερα dragon vein shards, επιπλέον στολές για τους χαρακτήρες, artwork καθώς και buffs για τα στατιστικά σας!
Ναι, αγοράζοντας φαγητό από πλανόδιους πωλητές και καταστήματα κερδίζετε ενισχυμένα στατιστικά για την επόμενη μάχη σας. Όπως καταλαβαίνετε, όσο πιο πολλές επιλογές έχετε, τόσο πιο εύκολο θα είναι να πετύχετε τα πολυπόθητα S Ranks.
Επιπλέον, όσο παίζετε θα αυξάνετε τους δεσμούς σας με τους Guardians. Όταν ο δεσμός σας φτάσει σε «άλλο επίπεδο» (όταν κάνει level up δηλαδή) θα ξεκλειδωθεί ένα event. Το Guardian Invitation είναι μια πρόσκληση για φαγητό όπου θα έχετε την ευκαιρία να μάθετε πιο πολλά για την προσωπικότητά του καθενός. Αυτό το event με τη σειρά του θα σας ανοίξει το εστιατόριο που επισκεφθήκατε αλλά και το επόμενο Guardian Quest. Αν καταφέρετε να βγείτε ζωντανοί από το Quest αυτό, θα ξεκλειδώσετε νέες Summon Attacks που σημαίνει ακόμη περισσότερη ευελιξία στη μάχη!
Σε γενικές γραμμές λοιπόν το Dusk Diver έχει πολύ ομαλό progression. Εισάγει νέους χαρακτήρες, νέα abilities και λειτουργίες με σταθερό ρυθμό που προσθέτουν στις δικές σας δυνατότητες αλλά ανοίγουν περισσότερες δημιουργικές οδούς για να νικήσετε τους αντιπάλους σας.
Και, φυσικά, δεν πρέπει να ξεχάσουμε τις αποστολές της Αφεντικίνας (Boss’ Requests) από τις οποίες μπορείτε να ξεκλειδώσετε περισσότερα consumables για να αγοράσετε από το Tumaz Mart.
Με άλλα λόγια όσο περισσότερο ασχολείστε, τόσο περισσότερο ανταμείβεστε για αυτό!
Ακατάπαυστη δράση
Όλα τα παραπάνω όμως είναι απλά η γαρνιτούρα. Το «ψωμί» του Dusk Diver, και ο βασικός λόγος για να το παίξετε, είναι η μάχη. Η ασταμάτητη δράση, τα απανωτά χτυπήματα και οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να συνδυάσετε τις κινήσεις σας για να κάνετε ολοένα και πιο εντυπωσιακά combos. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως είναι τόσο εθιστική που χάρη σ’ αυτήν το παιχνίδι μονοπώλησε το ενδιαφέρον και τον ελεύθερο χρόνο μας μέχρι τους τίτλους τέλους.
Στα θεμέλιά του συστήματος μάχης βρίσκεται το DNA της σειράς Warriors. Αν έχετε παίξει κάποιο από τα συγκεκριμένα παιχνίδια της σειράς θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας.
Για τους αδαείς όμως, θα πρέπει να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι.
Πολεμάτε τους εχθρούς σας ελέγχοντας το χαρακτήρα σας απο προοπτική τρίτου προσώπου και μπορείτε να συνδυάσετε ελαφριές και βαριές επιθέσεις για να κάνετε combos. Οι συνδυασμοί πάνε ως εξής:
Πατάτε την ελαφριά επίθεση από μία ως πέντε φορές. Μπορείτε να τελειώσετε το combo οποιαδήποτε στιγμή πριν την πέμπτη ελαφριά επίθεση πατώντας τη βαριά επίθεση, οπότε το combo τελειώνει εκεί.
Μια σημαντική προσθήκη είναι το SP Bar – οι μπλέ μπάρες στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης. Μπορείτε να χρησιμποιήσετε μία από αυτές τις μπάρες για να καλέσετε ένα Guardian για μια Summon Attack που θα ολοκληρώσει το combo που κάνατε.
Για να γίνει το πράγμα πιο πικάντικο, μερικοί εχθροί έχουν και θωράκιση. Αυτή εμφανίζεται ως μια λευκή ράβδος κάτω από τη μπάρα της ζωής τους. Ναι, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να βλέπετε το πόση ζωή έχει απομείνει στο κάθε σας θύμα! Όσο λοιπόν υπάρχει θωράκιση, ο συγκεκριμένος εχθρός δε χάνει ζωή και μπορεί να αγνοήσει την κρούση (hitstun) των χτυπημάτων σας. Θα πρέπει λοιπόν να βρείτε τρόπο να εξουδετερώσετε την άμυνά του γρήγορα, γιατί όσο αργείτε, η θωράκιση ανανεώνεται.
Το κάθε combo λοιπόν έχει διαφορετικό αποτέλεσμα και άρα χρηστικότητα. Αυτό σημαίνει οτι στον πυρετό της μάχης θα πρέπει να έχετε συναίσθηση του πεδίου της μάχης, του πλήθους και της θέσης των εχθρών που πολεμάτε, το Guardian που έχετε ενεργό αλλά και της κατάστασής σας για να επιλέγετε σωστά τις κινήσεις σας.
Ο κάθε Guardian έχει κι εκείνος με τη σειρά του τη δική του χρησιμότητα. Ο Leo, ο «παλιός» και δυνατός κάνει απλές αλλά καταστροφικές επιθέσεις. Ο Bahet, ο νεαρός ευγενής ροκάς και χορτοφάγος ειδικεύεται σε area-of-effect επιθέσεις που εμποδίζουν το Armor των εχθρών από το να ανανεώνεται ενώ η θεάρα και ευλογημένη με πλούσια τα ελέη Le Viada ειδικεύεται σε multi-hit επιθέσεις που διαπερνούν τη θωράκιση, χτυπώντας κατευθείαν στη ζωή των εχθρών. Το καλύτερο είναι πως μπορείτε να αλλάζετε τον ενεργό Guardian με το πάτημα ενός πλήκτρου. Αυτό σημαίνει πως, αν έχετε αρκετά SP μπορείτε να συνδυάσετε πολλές Summon Attacks σε ένα combo!
Την ίδια στιγμή όμως πρέπει να αποφεύγετε τις επιθέσεις. Ο μόνος τρόπος να το κάνετε αυτό είναι ένας ελιγμός αποφυγής (dodge). Αυτό σας δίνει ένα μικρό παράθυρο (περίπου όσο διαρκεί το animation) στη διάρκεια του οποίου είστε άτρωτοι. Αν καταφέρετε να κάνετε dodge την τελευταία στιγμή, τότε θα κάνετε το λεγόμενο Just Dodge. Αυτό θα σας δώσει τρεις γεμάτες SP Bars και θα επιβραδύνει όλους τους εχθρούς γύρω σας για λίγη ώρα όσο εσείς τους σπάτε τα δόντια. Για να αποφεύγεται όμως η κατάχρηση, θα χρειαστεί να περάσει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα πριν μπορέσετε να ξανακάνετε Just Dodge.
Όσο χτυπάτε τους εχθρούς σας, αυτοί θα ρίχνουν σφαιρίδια (orbs) που σας γεμίζουν ζωή, SP αλλά και TP. Όσο μεγαλύτερα combo κάνετε, τόσο πιο πολλά orbs πέφτουν και όσο πιο πολλά orbs πέφτουν, τόσο περισσότερο μπορείτε να συνεχίζετε να τους κοπανάτε. Το γεγονός οτι το combo counter είναι πολύ επιεικές και δε μηδενίζεται αν δεχτείτε κάποιο χτύπημα θα σας βοηθήσει ακόμα περισσότερο.
Με λίγη εξάσκηση και εξοικείωση λοιπόν θα γίνετε ένας σίφουνας καταστροφής που αποφεύγει επιθέσεις, διαλύει τα πάντα στο πέρασμά του και γεμίζει την οθόνη με εκτυφλωτικά εφέ χάρη στα combo και τα Summon attack σας!
Φυσικά, δε θα μπορούσε να λείπει και το Focus Spirit, που εδώ λέγεται D. ARMS mode. Όσο χτυπάτε τους εχθρούς με Summon Attacks, θα μαζεύετε TP που απεικονίζονται από το χρώμα που παίρνουν τα μαλλιά της Yumo στη γωνία της οθόνης. Όταν ενεργοποιήσετε το D. ARMS mode, η Yumo μεταμορφώνεται σε… «Super Saiyan» και αυτόματα οι επιθέσεις της γίνονται πιο καταστροφικές. Θα αποκτήσετε και τη δυνατότητα να «αδειάσετε» το D. ARMS mode με μία, εντελώς καταστροφική, επίθεση που θα την περιγράφαμε φαντασμαγορική.
Όταν οι εχθροί πηγαίνουν στον αγύριστο, ρίχνουν θραύσματα από κορμί τους (μοιάζουν με ρόμβους), τα οποία μπορείτε να πουλήσετε στο Tumaz Market για να βγάλετε λεφτά. Με τα χρήματα αυτά μπορείτε να αγοράσετε consumables. Ευτυχώς δεν υπάρχει κανενός είδους grind για υλικά όπως συνηθίζεται στα Warriors παιχνίδια, οπότε τα monster parts πάνε κατευθείαν για πούλημα. Φροντίστε μόνο να μην μαζέψετε 800 parts πριν πάτε να τα πουλήσετε γιατί θα πρέπει να αυξάνετε το πλήθος τους ένα ένα. Όχι, δεν υπάρχει τρόπος να τα πουλήσετε όλα μαζί. Ποιος ο λόγος αυτής της απόφασης; Έλα μου ντε! Ούτε κι εμείς ξέρουμε!
Χτυπημένη και μελανιασμένη
Ένα μελανό σημείο του παιχνιδιού (που επηρεάζει και το gameplay) είναι ότι η κάμερα είναι δύστροπη γιατί είναι εντελώς χειροκίνητη. Όταν χοροπηδάτε σαν το «κατσίκι» από εδώ κι από κει η κάμερα παραμένει στατική, πράγμα που δε βοηθάει πάντα. Μπορείτε να την κεντράρετε πίσω από την πλάτη σας ή να κλειδώσετε τον κοντινότερο στόχο. Όμως καμία από αυτές τις λύσεις δεν είναι η ιδανική. Όταν σας περικυκλώνουν καμιά εκατοστή εχθροί κι ο πιο επικίνδυνος είναι ανάμεσα σε άλλους σαράντα, είναι τουλάχιστον κοπιαστικό να προσπαθείτε να κάνετε lock-on πάνω του.
Το άλλο πταίσμα έχει να κάνει με το σύστημα μάχης. Κυρίως με το γεγονός πως δεν υπάρχει τρόπος να εκτοξεύσετε τους εχθρούς σας στον αέρα για να κάνετε aerial juggles εύκολα. Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όπως κάποια combo που συνδυάζουν Summon Attacks. Δυστυχώς όμως, όχι κάτι που θα σηκώσει και τη Yumo στον αέρα δίπλα τους για να συνεχιστεί το μακέλεμα απρόσκοπτα.
Οπτικός Τομέας
Η όλη αισθητική του Dusk Diver αναμιγνύει τα ρεαλιστικά γραφικά της Unreal Engine 4 για το περιβάλλον, μαζί με πανέμορφο cel-shading για όλους τους χαρακτήρες.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς, η αναπαράσταση της συνοικίας Ximending έχει γίνει με τη δέουσα προσοχή και μάλιστα με τις άδειες των καταστημάτων. Για κάποιον που δεν έχει πάει ποτέ εκεί, το παιχνίδι έχει καταφέρει περίφημα να του απεικονίσει όλη την περιοχή με αξιοπιστία. Οι δρόμοι, τα σοκάκια και οι διαβάσεις δημιουργούν ένα χάρτη εντυπωσιακό σε έκταση αλλά και λεπτομέρεια. Το αντίβαρο βέβαια είναι ότι θα χρειαστείτε χρόνο να εγκλιματιστείτε. Τα εμπορικά καταστήματα και οι βιτρίνες είναι πολλά και δεν αποτελούν ευδιάκριτα σημεία αναφοράς για κάποιον που παίζει για πρώτη φορά. Όσο βέβαια περνάτε χρόνο ψάχνοντας και κοιτώντας το χάρτη από το pause menu, θα αρχίσετε να αναγνωρίζετε τα διάφορα μέρη και να προσανατολίζεστε καλύτερα.
Φυσικά, μια τόσο πολυσύχναστη περιοχή επιβάλλεται να είναι γεμάτη με κόσμο. Όπως και στο Tokyo Mirage Sessions, το πλήθος αυτό απεικονίζεται από μονοχρωματικές σιλουέτες. Οι διαφορές όμως με το TMS είναι δύο. Εδώ μπορείτε να εξερευνήσετε ελεύθερα. Να χαζεύετε τη λεπτομέρεια πάνω στον κάθε πάγκο με παντόφλες ή ρούχα. Δεν περιορίζεστε πάνω σε πεζοδρόμια που λειτουργούν ως (για να το πούμε χαριτολογώντας) «σιδηροδρομικές γραμμές».
Επίσης, το πλήθος της Ximending είναι εξ’ ολοκλήρου φτιαγμένο από 3D μοντέλα. Όσο πλησιάζετε θα τα δείτε να παίρνουν κανονική μορφή… χωρίς πρόσωπο όμως. Ίσως ήταν καλλιτεχνικής φύσεως η συγκεκριμένη επιλογή. Από την άλλη, ίσως έγινε για λόγους επιδόσεων. Ίσως και για τα δύο. Όπως να έχει, θυμίζουν πάρα πολύ τους meme NPC που θα δείτε στο διαδίκτυο. Οι πρωταγωνιστές έχουν μερικές ατάκες που σπάνε πλάκα με αυτό ακριβώς το κομμάτι του παιχνιδιού.
Το οπτικό κομμάτι διατηρεί τη λεπτομέρεια και την εκπληκτική αισθητική του και στο φωτισμένο με neon ημίφως της Youshanding. Δυστυχώς όμως εκεί είναι που η ιδιαίτερη λεπτομέρεια του περιβάλλοντος της Ximending χάνεται. Στη Youshanding απογυμνώνεται η γεωμετρία του περιβάλλοντος με ένα αποτέλεσμα που απλά δε συναρπάζει καθόλου. Από την άλλη, ίσως ήταν απαραίτητο αυτό για να υπάρχει λιγότερος «θόρυβος» από το περιβάλλον. Έτσι είναι πιο ευδιάκριτη η δράση όταν σας περικυκλώνουν οι δεκάδες εχθροί που θα αντιμετωπίσετε.
Στη μάχη φυσικά το παιχνίδι γίνεται μια πανδαισία χρωμάτων και εφέ. Και μέσα στο χαμό τα γραφικά παραμένουν ευδιάκριτα χάρης στις έξυπνες επιλογές που έχουν γίνει στο διαχωρισμό τους. Έτσι, όσο γεμάτη κι αν είναι η οθόνη από τα πυροτεχνήματα, δεν υπάρχει περίπτωση να μη μπορείτε να ξεχωρίσετε τι ακριβώς βλέπετε.
Θέματα τεχνικής φύσεως για το Dusk Diver
Το ευτύχημα μέσα σε όλα αυτά είναι πως η ανάλυση του παιχνιδιού είναι ικανοποιητική. Με το μάτι υπολογίζουμε πως το Dusk Diver τρέχει σε 1280×720 αλλά δεν έχουμε τρόπο να το εξακριβώσουμε. Ο ρυθμός ανανέωσης απεικόνισης (framerate) είναι εντυπωσιακά σταθερός, αλλά με ανώτατο όριο στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Είναι κρίμα που δεν έχουμε την επιλογή για 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Από την άλλη, κρίνοντας από τις περιστασιακές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις πολυσύχναστες σκηνές της Ximending, ίσως σε μια τέτοια περίπτωση να υπήρχε μεγάλη διακύμανση στο framerate που θα ενοχλούσε περισσότερο.
Θα παρατηρήσετε επίσης σημεία όπου υπαρχουν τυπογραφικά λάθη. Εμφανώς δεν υπήρξετο απαραίτητο quality control στα κείμενα και μερικές φορές το αποτέλεσμα είναι εξώφθαλμο.
Το άλλο μελανό σημείο των γραφικών είναι το πρόσωπο του 3D μοντέλου της πρωταγωνίστριας. Παρόλη τη λεπτομέρεια που έχουν όλοι οι υπόλοιποι κεντρικοί χαρακτήρες, είναι παράξενο η Yumo να έχει ένα κεφάλι σαν αυγό που να διαφέρει τόσο πολύ από το artwork.
Τέλος, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη ποικιλία στα είδη εχθρών. Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες με κάθε κατηγορία να έχει, αισθητές μεν, αλλά μικρές διαφορές. Αρκούν για να ξεχωρίσουμε τον κάθε εχθρό και τις ικανότητές του, αλλά θα προτιμούσαμε κατιτίς παραπάνω.
Ήχος
Ίσως το πιο αδύναμο κομμάτι του Dusk Diver, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι κακό. Απεναντίας, τα ηχητικά εφέ είναι ακριβώς όπως πρέπει να είναι. Θα ακούτε δυνατούς γδούπους να τονίζουν το κάθε σας χτύπημα και τις γεμάτες ενέργεια φωνές της Yumo και των Guardians στη μάχη. Οι διάλογοι και το οι περιβαλλοντικοί ήχοι ζωντανεύουν τον ψηφιακό κόσμο της Ximending.
Η μουσική από την άλλη πλευρά είναι απλά… καλή. Σίγουρα άνω του μετρίου και υπάρχουν μερικά κομμάτια που έχουν πιασάρικο ρυθμό, αλλά πολύ λίγα ξεχωρίζουν και προκαλούν αίσθηση.
Κάνουν όμως τη δουλειά τους και πλαισιώνουν ανάλαφρα τις βόλτες σας στην πολύβουη Ximending. Οι εξορμήσεις στη Youshanding συνοδεύονται με πενιές από ηλεκτρικές κιθάρες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη.
Αξίζει να σημειωθεί πως το παιχνίδι παρέχει την επιλογή ανάμεσα σε Ιαπωνική και Κινέζικη γλώσσα για τους χαρακτήρες, σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε μια δοκιμή.
Τι επιπλέον υπάρχει για όσους τελειώσουν το Dusk Diver;
Στο post-game μπορείτε να μαζέψετε οτιδήποτε σας ξέφυγε στο παιχνίδι. Από Guardian Quests μέχρι Dragon Vein shards, το παιχνίδι είναι πλέον εξολοκλήρου στη διάθεσή σας.
Αναφέραμε νωρίτερα τα gacha machines (που φαίνεται να υπάρχουν σε όλα τα παιχνίδια πλέον) που μπορείτε να ξεκλειδώσετε στο παιχνίδι. Πριν σας λούσει κρύος ιδρώτας, να σας πούμε πως είναι μακράν τα καλύτερα gacha machines όλων των εποχών!
Καθένα έχει να σας προσφέρει επιπλέον μουσική και φανταστικό artwork για το Gallery Mode του παιχνιδιού, αλλά και επιπλέον στολές για τη Yumo και τους Guardians. Τι τα κάνει τόσο ξεχωριστά; Οτι κάθε φορά που γυρνάτε το μοχλό, θα κερδίσετε κάτι που δεν έχετε. Εγγυημένα και χωρίς εξαίρεση!
Τέλος, για όσους επιθυμούν να δοκιμάσουν τα όριά τους, όλα τα missions περιλαμβάνουν ένα προαιρετικό Hard mode που δε συστήνεται για όσους δεν ξέρουν τι κάνουν.
Τελικό Συμπέρασμα
Το Dusk Diver ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Παρά τα στραβοπατήματα, είναι εμφανές ότι οι δημιουργοί του έβαλαν την ψυχή και την αγάπη τους στο παιχνίδι. Είναι δύσκολο να ψέξουμε κάτι που προσπαθεί τόσο φιλότιμα. Και που καταλήγει τελικά να αξίζει περισσότερο απ’ όσο μας προϊδέασαν τα επιμέρους κομμάτια του.
Θα μπορούσε κανείς να πει το gameplay πεζό και επαναλαμβανόμενο. Τα side quests φαιδρά και την πλοκή απλή και άνευ ουσίας. Η ταχύτητα όμως με την οποία γίνονται όλα σημαίνει οτι ποτέ δε νιώθετε οτι χάνετε το χρόνο σας. Το gameplay, ειδικά στις μάχες, παραμένει πάντοτε εθιστικό. Προσωπικά μιλώντας, μόνιμα προσπαθούσαμε να δοκιμάσουμε τα όρια του τι μπορούσαμε να κάνουμε με το σύστημα μάχης.
Κι αυτό εν τέλει είναι το σημάδι ενός καλού παιχνιδιού. Όταν, παρά τα ελαττώματά του, συνεχίζει να τραβάει την προσοχή και το ενδιαφέρον του παίκτη να δοκιμάσει άλλη μια φορά. Να ξεκλειδώσει άλλο ένα reward.
Αξίζει λοιπόν;
Ω ναι!
Πόσο μάλλον όταν το παιχνίδι στοιχίζει 35€ (21€ αυτή τη στιγμή και μέχρι τις 18 Μαρτίου) αλλά καταλήγει να είναι πιο απολαυστικό από full-price κυκλοφορίες. Και πραγματικά αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους δημιουργούς για αυτό που κατάφεραν.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 3D Action / RPG
- Εκδότης: PQube
- Εταιρεία Ανάπτυξης: WANIN Games, JFI Games, JERA
- Διάθεση: Υλική από τα καταστήματα και Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves