Νιώθετε πως το Resident Evil έχει χάσει το δρόμο του και τα σύγχρονα walking simulator-horror σας αφήνουν ασυγκίνητους; Το Heaven Dust II σας ενδιαφέρει!
Σενάριο
Το παιχνίδι ξεκινά με ένα σύντομο εισαγωγικό βιντεάκι που εξιστορείται εν συντομία τις συνηθήκες της αρπαγής σας.
Μια ειδική ομάδα σας έχει περιορίσει σε ένα θάλαμο κρυογονικής ψύξης και σας μεταφέρει σε ένα πρότυπο ερευνητικό κέντρο για άγνωστους λόγους. Εκεί ξυπνάτε μη γνωρίζοντας πού ακριβώς βρίσκεστε ούτε το γιατί.
Το όνομά σας είναι Steve και είστε μόνος, σχεδόν γυμνός και αβοήθητος, περικυκλωμένος από τους ζωντανούς νεκρούς. Το μόνο που έχετε στη διάθεσή σας είναι το ένστικτο της επιβίωσης και τα μηνύματα που σας έχει αφήσει ο διευθυντής του ερευνητικού κέντρου. Σκοπός σας είναι αρχικά να μείνετε ζωντανοί και στην πορεία να βρείτε τις απαντήσεις που χρειάζεστε.
Δεν είναι κάτι πρωτοποριακό, αλλά πρέπει να πούμε πως κάνει τη δουλειά του περίφημα και υποθέτουμε πως συνεχίζει απευθείας μετά το τέλος του πρώτου τίτλου που κυκλοφόρησε δύο χρόνια νωρίτερα στο Switch. Σας περιμένει μια σχετικά γνώριμη ακολουθία από εταιρικές συνωμοσίες και πολλά πειράματα που παραβαίνουν όλους του διεθνείς νόμους περί βιοηθικής.
Τέλος, να πούμε πως αν δεν έχετε παίξει το πρώτο Heaven Dust, δε χρειάζεται να ανησυχείτε! Ούτε κι εμείς το είχαμε παίξει, αλλά δε νιώσαμε πως χάσαμε κάτι. Άλλωστε σας δίνονται αρκετά στοιχεία στην πορεία του τίτλου που καλύπτουν τυχόν κενά και θα λέγαμε πως το μυστήριο εντείνεται ακόμη περισσότερο όταν δεν έχετε ιδέα για το τι συμβαίνει.
Gameplay
Στην ουσία, θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το Heaven Dust II σαν ένα κλασικό Resident Evil με ισομετρική προοπτική ¾ και μερικές σύγχρονες βελτιώσεις. Όπως στα κλασικά παιχνίδια δράσης και τρόμου, θα πρέπει να επιβιώσετεσε ένα εχθρικό περιβάλλον, όπου όλοι οι μηχανισμοί (πόρτες και όχι μόνο) λειτουργούν με εκκεντρική λογική και απαιτούν τα κατάλληλα εργαλεία. Σε κάθε βήμα όμως καραδοκούν εχθροί που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε με περιορισμένα πυρομαχικά και βότανα για θεραπεία.
Επιπλέον, έχετε περιορισμένο χώρο στις τσέπες σας και save μπορείτε να κάνετε μόνο σε αυτόματους τηλεφωνητές που θα βρείτε διάσπαρτους σε πολύ συγκεκριμένα ασφαλή δωμάτια. Ευτυχώς, εδώ δε χρειάζεστε μελανοταινίες και μαζί με τον αυτόματο τηλεφωνητή συνήθως υπάρχει κι ένα μαγικό σεντούκι με μπόλικο χώρο όπου μπορείτε να αποθηκεύσετε τα περιττά αντικείμενα που κουβαλάτε. Κάθε μαγικό σεντούκι επικοινωνεί με όλα τα υπόλοιπα μέσα στο παιχνίδι οπότε ποτέ δε χρειάζεται να πισωγυρίσετε πολύ αν ξεχάσετε κάτι ή αν ξεμείνετε από χώρο.
Το πρότυπο ερευνητικό κέντρο που σας «φιλοξενεί» είναι γεμάτο μυστικά και γρίφους λογικής που ευτυχώς ποτέ δεν ξεφεύγουν από τα όρια και πάντα βγάζουν νόημα. Ευτυχώς όλα τα «ζεστά σημεία» είναι εμφανή χάρη στις ειδικές ενδείξεις επί της οθόνης και πάντα υπάρχουν τα απαραίτητα στοιχεία που σας δίνουν μια ιδέα για το τι πρέπει να κάνετε. Εσείς αρκεί να τα αποκρυπτογραφήσετε και να τα κάνετε πράξη.
Όλος ο ρυθμός του τίτλου έχει πολύ καλή ροή και σ’αυτό βοηθάει και ο αρκετά καλός σχεδιασμός του χάρτη, τον οποίο μπορείτε να συμβουλευτείτε ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός πλήκτρου. Όλο το παιχνίδι είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μπορείτε να ανοίγετε συντομεύσεις δρόμου όσο περισσότερο προχωράτε, οπότε ο χρόνος που σπαταλάτε σε ποδαρόδρομο περιορίζεται στο ελάχιστο.
Ταΐζοντας καυτό μολύβι τους απέθαντους
Φυσικά όμως δε θα χρειαστεί μονάχα να λύσετε γρίφους και να σπρώξετε κιβώτια για να ανοίξετε διόδους. Θα πρέπει να πολεμήσετε για τη ζωή σας, αφού όλοι οι διάδρομοι του ερευνητικού κέντρου έχουν γεμίσει με ζωντανούς νεκρούς. Ευτυχώς, το σύστημα μάχης του Heaven Dust II είναι εξαιρετικό και τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο.
Όπως στα Resident Evil θα πρέπει να οπλίσετε πριν πυροβολήσετε, αλλά το Heaven Dust πάει την ιδέα ένα βήμα παραπέρα. Το κάθε όπλο έχει τα δικά του στατιστικά και, με ταχύτητα ανάλογη με το crit rate, ο Steve θα στοχεύσει προς το αδύνατο σημείο του στόχου του. Πυροβολώντας το αδύναμο σημείο του κάθε τέρατος έχει ως αποτέλεσμα πολύ μεγαλύτερη ζημιά και συνήθως κεφάλια που σκάνε σαν καρπούζια με ένα απολαυστικό «κρατς».
Το παιχνίδι επίσης δανείζεται την ιδέα με το gunpowder mixing από το Resident Evil 3. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να αναμίξετε πυρίτιδα τεσσάρων τύπων με άδειους κάλυκες για να φτιάξετε τα πυρομαχικά που χρειάζεστε.
Στην πορεία, αν είστε φιλοπερίεργοι, θα βρείτε εξαρτήματα που μπορείτε να προσαρμόσετε στο κάθε όπλο για να βελτιώσετε συγκεκριμένες παραμέτρους. Οι πιο ενδελεχείς μάλιστα μπορεί να ξετρυπώσετε κομμάτια που μπορείτε να συνδυάσετε για να φτιάξετε μερικά πολύ δυνατά πυροβόλα.
Μπορεί να μην υπάρχει βαρύ πυροβολικό (όπως εκτοξευτές οπλοβομβίδων ή φλογοβόλα), αλλά μπορείτε να φτιάξετε δύο ειδών χειροβομβίδες: Εμπρηστικές και ηλεκτροπηξίας. Αυτές μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες ζημιές σε ομάδες εχθρών, αρκεί να τις χρησιμοποιήσετε με σύνεση.
Τέλος, φανταστική η ιδέα των τεσσάρων slot για τα όπλα (δύο πιστόλια, δύο βαριά όπλα) που είναι ξεχωριστά από το υπόλοιπο inventory και σας δίνουν τη δυνατότητα να οπλίζεστε ανάλογα με τις ανάγκες σας με το πάτημα ενός πλήκτρου, δίχως περιττές φασαρίες με τα μενού.
Γραφικά – Ήχος
Κακά τα ψέματα, πρέπει να παραδεχθούμε πως στον οπτικό τομέα το Heaven Dust II ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες. Το περιβάλλον είναι πάντα γεμάτο λεπτομέρειες και υψηλής ποιότητας 3D μοντέλα. Εντύπωση μας έκανε πως το κάθε όπλο που εξοπλίζεστε φαίνεται πάνω στον ίδιο τον Steve. Το ίδιο και κάθε εξάρτημα που προσαρμόζετε στα όπλα σας φαίνεται πάνω τους! Αξίζει να σημειώσουμε το UI που σας δείχνει πολύ διακριτικά και συνάμα περιεκτικά όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Εφέ όπως δυναμικές σκιές, ambient occlusion αλλά κι ένα απαλό chromatic aberration στα όρια της οθόνης αξιοποιούνται άριστα και βελτιώνουν τη συνολική εικόνα του τίτλου. Άλλα εφέ όπως καπνοί, εκπυρσοκροτήσεις, και animations κρίνονται θαυμάσια. Το στιλιζαρισμένο cel-shading προσθέτει μια πινελιά προσωπικότητας και θα λέγαμε πως ταιριάζει γάντι με το demi-chibi look των χαρακτήρων.
Ναι μεν υπάρχουν κάποιες υποχωρήσεις σε σχέση με την PC έκδοση, αλλά μόνο αν τις συγκρίνετε πλάι-πλάι θα το καταλάβετε. Τεχνικά δε, η ανάλυση είναι η μέγιστη που μπορεί να αποδώσει το Switch σε docked/handheld και το παιχνίδι τρέχει σταθερά και απροβλημάτιστα στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο.
Όσον αφορά τον ήχο του, το Heaven Dust II ακολουθεί πιστά (και πολύ σωστά) το δρόμο που χάραξαν τα Resident Evil. Ήχοι όπως τα βήματά σας σε κάθε επιφάνεια, πόρτες που τρίζουν, σανίδια που λυγίζουν κάτω από το βάρος σας και οστά που γίνονται κομμάτια από καλοζυγισμένα χτυπήματα αποδίδονται πολύ σωστά. Πολλές φορές μάλιστα θα μπορέσετε να αντιληθφείτε την παρουσία των εχθρών από τους ήχους που κάνουν, πολύ πριν τους δείτε.
Η μουσική, από την άλλη, λάμπει δια της απουσίας της και δεν υπήρχαν κομμάτια που να μας έμειναν στο νου, πέρα από τη χαλαρωτική μελωδία των safe rooms. Ο τίτλος επίσης δε διαθέτει voice acting, οπότε όλοι οι διάλογοι θα πρέπει να αποκτούν φωνή μόνο μέσα στο μυαλό σας, πράγμα κατανοητό δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι που έκαναν μια χούφτα άνθρωποι με σχεδόν ανύπαρκτο προϋπολογισμό.
Τι μας χάλασε τη συνταγή;
Μικρά προβληματάκια δίνουν παντού το παρών στο Heaven Dust II. Από μόνα τους δεν είναι σημαντικά, αλλά η συχνότητα που θα τα συναντήσετε θα επηρεάσει ως ένα βαθμό τον παράγοντα διασκέδαση.
Κατ’ αρχάς να ξεκινήσουμε με τη μετάφραση του τίτλου στα Αγγλικά, που έγινε από ένα παλικάρι με το όνομα west. Χάρη στον παιχταρά μας, έχουμε ένα παιχνίδι με τα πιο απίστευτα engrish που έχουμε δει εδώ και καιρό (κάνουν τα λάθη του WitchSpring3 να φαντάζουν ασήμαντα).
Δεύτερον, η προοπτική συνήθως αξιοποιείται περίφημα αλλά υπάρχουν φορές που απλά δε μπορείτε να δείτε τι σας περιμένει και πού βρίσκεται, παρόλο που το ακούτε. Αυτό, σε συνδυασμό με την κακή συνήθεια που έχει το παιχνίδι να ξαναγεννάει εχθρούς σε μέρη που έχετε «καθαρίσει» μπορεί να σας εκνευρίσει χωρίς να υπάρχει λόγος. Ειδικά δεδομένου πως πολύ σπάνια σας δίνεται αρκετός χώρος για να κινηθείτε και να τους αποφύγετε.
Μιας και αναφέραμε τους εχθρούς, θα πρέπει να σχολιάσουμε την έλλειψη ποικιλίας αφού, αν εξαιρέσουμε τα bosses, όλοι τους είναι ζόμπι σε παραλλαγές με μόλις δύο εξαιρέσεις που δεν είναι καν άξιες αναφοράς. Επίσης, ένα αγαπημένο «κόλπο» των δημιουργών είναι να βάζουν εχθρούς να φυτρώνουν κυριολεκτικά από το πουθενά μόλις λύσετε ένα γρίφο. Υποθέτουμε πως σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένταση, αλλά όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει με τόση συχνότητα και τόσο απροκάλυπτα τότε η ψευδαίσθηση χαλάει.
Ένα μικρό θεματάκι είχαμε και με το χάρτη ο οποίος αρχικά μας φάνηκε λίγο δυσανάγνωστος και χρειαστήκαμε λίγο χρόνο να προσαρμοστούμε στην αποκρυπτογράφησή του. Μετά από αυτό το στάδιο θα δείτε πως λειτουργεί πολύ καλά, αν απαιτεί να βρείτε το χάρτη της εκάστοτε τοποθεσίας για να τον συμβουλευτείτε. Ως τότε, κάθε δωμάτιο που επισκέπτεστε θα παραμένει μαύρο.
Τέλος, υπάρχουν μερικά θέματα τεχνικής φύσεως. Δε μπορείτε με κανένα τρόπο να κάνετε scroll down το κείμενο, οπότε αρχεία που θα βρείτε και δε χωράνε στην οθόνη δε θα μπορείτε να τα διαβάσετε μέχρι τέλους. Κι ύστερα υπάρχουν τα executions που μπορείτε να εκτελέσετε πατώντας L την κατάλληλη στιγμή… κάτι που απλά δε λειτουργεί!
Heaven Dust II – Παραδεισένια εμπειρία ή να πιάσουμε κάνενα ξεσκονόπανο;
Σε τελική ανάλυση θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα ποιοτικό survival horror game. Κάνει μερικά ατοπήματα και σκοντάφτει σε κάποια βασικά πράγματα. Αυτό που μπορούμε σίγουρα να πούμε είναι πως πραγματικά νιώσαμε σα να παίζουμε ένα νέο-κλασικό Resident Evil. Κάνει όλα όσα θα θέλαμε να δούμε από κάτι τέτοιο, αλλά δεν προσφέρει κάποια καινοτομία, ούτε έχει κάτι που θα το κάνει να ξεχωρίσει.
Ανάλογα με τι θέλετε να παίξετε λοιπόν, τότε αυτό θα είναι ένα μεγάλο υπέρ ή ένα μεγάλο κατά του Heaven Dust II. Εμείς από τη μεριά μας το αγαπήσαμε παρά τα σφάλματά του, ενώ διαθέτει επιπλέον τέλη αλλά και unlockables για όσους θεωρούν το replayability σημαντικό.
Ένας τελευταίος λόγος που δε μπορούμε να το συστήσουμε ανεπιφύλακτα είναι πως η τιμή του είναι πολύ κοντά με το παιχνίδι που προσπαθεί να τιμήσει (η διαφορά του στο eShop με το Resident Evil είναι μόλις €5). Κι όταν το πρωτότυπο είναι ανώτερο από σχεδόν κάθε άποψη, καταλαβαίνετε ότι πρέπει να βάλουμε αστερίσκους.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / Advenure / Horror
- Εκδότης: Indienova
- Εταιρεία Ανάπτυξης: One Gruel Studio
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Indienova