Αν διψάτε για ένα χορταστικό JRPG, το Mugen Souls υπόσχεται να σας ξεδιψάσει! Θα μπορέσει όμως να ανταποκριθεί στις προσδοκίες ή θα αποδειχθεί… άψυχο;
Κατακτητικές τάσεις
Η πλοκή του Mugen Souls είναι, όπως θα περίμενε κανείς από την ομάδα της Compile Heart, μια μεγάλη παλαβομάρα γεμάτη fanservice και χιουμοριστικές αναφορές σε κλισέ που αφορούν τα videogames, αλλά και τη γενικότερη κουλτούρα που έχει δημιουργηθεί τους.
Πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Chou-Chou, η αυτοαποκαλούμενη αδιαμφισβήτητη κυρίαρχος των πάντων και καλυτερότερη θεά όλων των εποχών. Σκοπός της είναι να κάνει τους επτά κόσμους που βλέπει στο ουράνιο στερέωμα δικούς της χάρη στη δύναμή της να μετατρέπει οποιοδήποτε πλάσμα σε υπηρέτη.
Στο πλευρό της έχει την ακαμάτρα δαιμόνισσα (ή μήπως άγγελο) Altis αλλά και τον Ryuto που είναι παράφορα ερωτευμένος μαζί της οπότε την υπηρετεί με όλο του το είναι δίχως να χρειαστεί η Chou-Chou να χρησιμοποιήσει τη δύναμή της πάνω του.
Όλη η πλοκή παρουσιάζεται εξ ολοκλήρου μέσα από σκηνές διαλόγων που θυμίζουν visual novel, με τα πορτρέτα των χαρακτήρων να είναι λίγο πιο ζωντανά από ένα τυπικό παιχνίδι του είδους (μας θύμισαν λίγο τα skits του Tales of Symphonia για το PS2) ενώ διαθέτουν πλήρες voice acting σε Αγγλικά και Ιαπωνικά. Από την άλλη όμως, αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ξεχάσετε οριστικά κινηματογραφικές σκηνές οποιουδήποτε είδους.
Αυτό δε θα ήταν πρόβλημα αν η πλοκή είχε έστω λίγο ενδιαφέρον. Δυστυχώς, παρόλη τη σπιρτόζικη απόδοση των διαλόγων στα Αγγλικά, το περιεχόμενο καθαυτό είναι καθόλα κουραστικό με τους χαρακτήρες να φλυαρούν αδιάκοπα.
Ο ορισμός του λέμε πολλά χωρίς να λέμε τίποτα.
Το πρόβλημα με τις προσωπικότητες των χαρακτήρων είναι όχι τόσο ότι είναι μονοδιάστατες αλλά, αντίθετα με το Seven Pirates H για παράδειγμα, καταλήγουν αντιπαθητικές.
Περιπέτειες στους επτά κόσμους
Το διαστημόπλοιο που διοικεί η Chou-Chou, απ’ όπου μπορείτε να κάνετε κάθε είδους προετοιμασίες για τις εξορμήσεις σας (από ψώνια για τα απαραίτητα μέχρι την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την ομάδα σας) και τον καθέναν από τους επτά κόσμους που θα πρέπει να κατακτήσετε.
Για να το κάνετε αυτό πριν πεθάνουμε όλοι από γηρατειά, θα πρέπει να υποτάξετε με συνοπτικές διαδικασίες τον Ήρωα και τον Υπερδαίμονα (μετάφραση δική μας) του κάθε κόσμου. Αυτό θα πετύχετε ταξιδεύοντας στις…
…τοποθεσίες του κάθε κόσμου, καθεμιά με μέγεθος περίπου όσο οι χάρτες του προαναφερθέντος Seven Pirates H. Αυτό δε θα πρέπει να σας παραξενεύει δεδομένου ότι και τα δύο παιχνίδια προέρχονται από την ίδια ομάδα ανάπτυξης.
Διάσπαρτα στους χάρτες θα βρείτε events που θα σας συστήσουν σε νέους χαρακτήρες και μηχανισμούς αλλά και μαγικούς κρυστάλλους που θυμίζουν Rupees από τα Zelda, όπου μπορείτε να κάνετε save.
Όσο τριγυρνάτε στον κάθε θεματικό κόσμο δεν έχετε να κάνετε και πολλά πράγματα. Απλά θα περιδιαβείτε και θα απολαμβάνετε το τοπίο όσο έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για κάψουλες που περιέχουν αντικείμενα και, το κυριότερο, για σημεία που θα σας επιτρέψουν να «υποτάξετε» τη γη την ίδια.
Θα ακολουθήσετε τα ίχνη και τα στοιχεία που σας παρέχει το παιχνίδι πριν χρησιμποιήσετε τη δύναμη του… Moe!
Όχι δεν κάνουμε πλάκα. Περισσότερα γι’αυτό όμως παρακάτω γιατί το άλλο πράγμα που σας περιμένει στους κόσμους είναι οι εχθροί.
Ώρα για δράση!
Το σύστημα μάχης του Mugen Souls ξεκινά κάπως μπερδεμένο και γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκο.
Θυμάστε το Quest 64; Μήπως το ιδιαίτερα βαθύ σύστημα μάχης του Aidyn Chronicles σας είχε φανεί πολύ απλό;
Ε, τότε το Mugen Souls είναι το παιχνίδι που ψάχνατε, γιατί θα σας βάλει να κάνετε ζογκλερικά με 45 διαφορετικούς παράγοντες ανά πάσα στιγμή!
Ξεκινάμε από τη σειρά που παίζουν οι χααρακτήρες που απεικονίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης. Όταν είναι σειρά σας, μπορείτε να κινηθείτε μέσα σε μια περιορισμένη ακτίνα προτού αποφασίσετε σε ποιον εχθρό θα επιτεθείτε. Αν επόμενος στη σειρά είναι μέλος της ομάδας και βρίσκεται εντός εμβέλειας τότε μπορείτε να εκτελέσετε μια συνδυαστική επίθεση με ιδιαίτερα μακροσκελές animation, το οποίο ευτυχώς μπορείτε να απενεργοποιήσετε ανά πάσα στιγμή.
Πέρα από απλές επιθέσεις, σύντομα θα αποκτήσετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε skills, με τα οποία μπορείτε να εκσφενδονίσετε (Blastoff) το στόχο σας πάνω σε άλλα τέρατα ή κρυστάλλους.
Οι κρύσταλλοι έρχονται σε δύο μεγέθη: Μεγάλο και μικρό.
Οι μεγάλοι κρύσταλλοι επηρεάζουν όλο το πεδίο της μάχης ενώ οι μικροί έχουν μεγαλύτερη ποικιλία από αποτελέσματα, αλλά σε μικρότερη εμβέλεια. Δυστυχώς, για να τα κάνετε όλα αυτά θα πρέπει να κάνετε πολλές, μα πάρα πολλές, κολοτούμπες μέσα σε μενού.
Θα πρέπει να ρυθμίσετε τη γωνία και τη δύναμη εκτόξευσης των εχθρών, να υπολογίσετε πόσα Blastoff Points κερδίζετε με κάθε επίθεση, να δείτε αν μπορείτε να πετύχετε τις ανταμοιβές που αιωρούνται πάνω από το πεδίο της μάχης κι όλα αυτά όσο λαμβάνετε υπόψιν τη θέση τη δική σας αλλά και των υπολοίπων κι ελέγχετε τι status effects παρέχει ο κάθε κρύσταλλος στο πεδίο.
Κι ύστερα υπάρχει και το Peon Ball…
…με τη διαφορά που μπορεί να σκάσει στα μούτρα σας. Άλλος ένας παράγοντας που περιπλέκει λοιπόν τα πράγματα.
Όλα αυτά συνωμοτούν για μια εμπειρία που ξεφεύγει από τη στρατηγική και καταλήγει εξαντλητική αφού διαρκώς σκαλίζετε μενού και υπομενού,προσπαθείτε να βρείτε μια καλή προοπτική για να έχετε καλύτερο οπτικό πεδίο ενώ ταυτόχρονα συνυπολογίζετε παράγοντες στο μυαλό σας.
Moe Kill
Η Chou-Chou, όπως είπαμε, έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει τον οποιοδήποτε εχθρό σε ταπεινό υποτακτικό της. Αυτό το κάνετε μία φορά το γύρο πατώντας το Y.
Εν συνεχεία επιλέγετε τρεις διαφορετικές ατάκες που θα επηρεάσουν εχθρούς και κρυστάλλους εντός εμβέλειας με αποτέλεσμα να αυξηθούν δαφορετικά τρεις διαφορετικές μπάρες συναισθημάτων. Όποια γεμίσει πρώτη θα έχει το ανάλογο αποτέλεσμα που είναι:
- Ο εχθρός γίνεται λεφτά
- Ο εχθρός εξαγριώνεται
- Ο εχθρός μεταμορφώνεται σε Peon
Το ιδανικό φυσικά είναι να μετατρέψετε το στόχο σας σε Peon, το οποίο γίνεται κυρίως αν έχετε το ίδιο Moe Affinity με τον εχθρό. Μάλιστα, αν καταφέρετε να το κάνετε αυτό σε κρύσταλλο, τότε όλοι οι εχθροί εντός εμβέλειας θα γίνουν αυτόματα Peons. Ναι, αν κάνετε Moe Kill το μεγάλο κρύσταλλο τότε όλοι οι κάτοικοι του πεδίου της μάχης θα γίνουν υπηρέτες σας!
Όπως και με τα παιχνίδια της σειράς Megami Tensei, οι εχθροί έχουν τυχαία Moe Affinities τα οποία είναι πέρα από το δικό σας έλεγχο. Εσείς μπορείτε μεν να αλλάξετε μορφή όσο εξερευνείτε κατά το δοκούν, αλλά εν ώρα μάχης (και άρα Moe Affinity) μία φορά ανά εξόρμηση, τουλάχιστον στην αρχή. Για να ανεβάσετε όμως το Charm Level σας θα πρέπει να κάνετε διαρκώς Moe Kill τους εχθρούς σας.
Καταλαβαίνετε λοιπόν πως έχουμε να κάνουμε με ένα φαύλο κύκλο δοκιμής και πλάνης που οδηγεί σε ατέρμονο grind, που θα γίνει ο εφιάλτης όσων είναι μανιακοί με το να ολοκληρώνουν τα παιχνίδια τους 100% (ή το αντίθετο, ανάλογα με τη βλάβη που έχει ο καθένας).
Γοητεία
Οπτικά, το Mugen Souls είναι αρκετά ελκυστικό, με πολύ όμορφο και εκφραστικό artwork στις σκηνές διαλόγων και καλή καλλιτεχνική διεύθυνση.
Όλα τα 3D τοπία βέβαια θα μπορούσαν άνετα να προέρχονται από ένα PS2 αλλά, παρόλα αυτά, ο γενικός σχεδιασμός και η τσαχπινιά που αναδίδουν όλα τα στοιχεία των γραφικών, από τα χρώματα μέχρι και το σχεδιασμό των μενού, συνδυάζονται σε ένα πολύ ευχάριστο σύνολο.
Δυστυχώς, τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι chibi (ή Super-Deformed, όπως θέλετε πείτε το) κι έτσι αυτόματα χάνουν πολλούς πόντους όσον αφορά την παρουσία τους επί της οθόνης. Ύστερα, το framerate έχει πτωτικές τάσεις σε πιο «περίπλοκα» περιβάλλοντα οπότε δε μιλάμε και το πιο «σουλουπωμένο» παιχνίδι όσον αφορά τον οπτικό τομέα.
Ο ήχος από την άλλη αποτελείται από ευχάριστες, αλλά όχι ιδιαίτερα ξεχωριστές, μελωδίες και ικανοποιητικά εφέ ενώ το voice acting κρίνεται αναπάντεχα καλό και στις δύο γλώσσες!
Mugen Souls – Ένα σώμα, μια ψυχή ή μήπως ξεψυχισμένο;
Για αρχή να πούμε πως η Switch έκδοση είναι, τουλάχιστον απ’ όσο έχουμε καταλάβει, η μοναδική εκτός Ιαπωνίας που δεν έχει λογοκριθεί όσον αφορά το artwork και διαθέτει και το minigame στο οποίο «χαϊδεύετε» τις κορασίδες για να ξεκλειδώσετε τις δυνάμεις τους.
Επιπλέον, περιέχει όλα τα DLC (και είναι πάρα πολλά) τα οποία είναι όχι μόνο διακοσμητικά αλλά μπορούν πολύ εύκολα να «σπάσουν» το progression της ιστορίας. Τέλος, το Mugen Field προσφέρει πολλές ώρες ενασχόλησης αφού είναι στην ουσία το αντίστοιχο του Pit of 100 Trials που είδαμε στο Paper Mario: The Thousand-Year Door – 100 συνεχόμενες μάχες με την πρόκληση να αυξάνεται σταδιακά όσο προχωράτε και τη δυνατότητα να εγκαταλείψετε ανά 10 μάχες. Ευτυχώς, μπορείτε να συνεχίσετε από εκεί που σταματήσατε, ενώ υπάρχει κι ένα σύστημα που σας επιτρέπει να στοιχηματίσετε Mugen Points για, δυνητικά, μεγάλες ανταμοιβές!
Στον αντίποδα όμως έχουμε ένα παιχνίδι που καταλήγει περισσότερο αγγαρεία παρά διασκέδαση σε σχεδόν κάθε βήμα: Από τους πληκτικούς διαλόγους, το κουραστικό κολύμπι μέσα στα μενού της μάχης, το ασταθές framerate μέχρι το Moe Kill system που απλά σπαταλάει το χρόνο μας και τις μάχες με τα πλοία που θεωρήσαμε προχειροφτιαγμένες.
Αυτές δεν τις αναφέραμε ως τώρα γιατί είναι διαμετρικά αντίθετες με τις κανονικές μάχες το Mugen Souls. Είναι δηλαδή απλές και με ελάχιστο βάθος, οπότε αν περιμένετε κάτι στο επίπεδο του αξέχαστου Skies of Arcadia ή καλύτερο τότε θα σας προσγειώσουμε απότομα.
Εν κατακλείδι λοιπόν το Mugen Souls είναι ένα παιχνίδι με πολλή ψυχή και άφθονο περιεχόμενο, που όμως δεν κατάφερε να μας κρατήσει το ενδιαφέρον οπότε οφείλουμε να παραδεχθούμε πως το εγκαταλείψαμε πολύ πριν δούμε το τέλος του. Οι λάτρεις των JRPG και όσοι μπορούν να παραβλέψουν όσα εμείς θεωρούμε προβλήματα μπορούν να προσθέσουν 2.0 στην τελική βαθμολογία.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: JRPG
- Εκδότης: Eastasiasoft
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Idea Factory, Compile Heart, Cocone Corporation
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Eastasiasoft