Είστε λάτρεις των Fire Emblem αλλά τα έχετε παίξει μέχρι θανάτου; Ψάχνετε κάτι που να μην είναι τελείως anime; Το Redemption Reapers σας περιμένει!
Ένας κόσμος τυλιγμένος στην απόγνωση
Η πλοκή του Redemption Reapers είναι στη βάση της απλή αλλά κατανοητή και προσφέρει τα δέοντα για να αποδώσει την απεγνωσμένη μάχη μιας χούφτας ανθρώπων ενάντια στο σκοτάδι.
Ο κόσμος είναι ένα κλασικό μεσαιωνικό fantasy παρασκήνιο, με αντιμαχόμενα βασίλεια και μισθοφορικούς στρατούς. Ένας από αυτούς τους στρατούς βρίσκεται στο προσκήνιο της ιστορίας:
Τα μέλη του αποτελούνται από κάθε λογής επιζώντες των πολέμων, όπως τέως ιππότες και όχι μόνο. Όλοι τους κουβαλάνε την οδύνη του παρελθόντος αλλά κι ενός τρομερού περιστατικού που είχε ως αποτέλεσμα το τάγμα τους να αποκτήσει το προσωνύμιο των «Άπιστων Θεριστών» (Faithless Reapers) από το ευρύ κοινό.
Όλα αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν που ταλανίζει μεν τις ψυχές των πρωταγωνιστών, πρέπει να παραμείνει στο παρασκήνιο χάριν της επιβίωσης δε.
Βλέπετε, ο κόσμος δέχεται επίθεση από μια αλλόκοτη ορδή αστάματητων και αιμοσταγών φρικαλεοτήτων που ονομάζονται Mort. Όπως ακριβώς έκαναν οι ορδές του Σάρουμαν στην κοιλάδα του Ρόχαν, έτσι κι εδώ οι Mort έχουν εξαπολύσει μια καταιγιστική εισβολή που έχει αφανίσει βασίλεια κι έχει ξεκληρίσει χωριά, πόλεις και καστροπολιτείες.
Αντιμέτωπη με την λαίλαπα αυτή, η ομάδα των Αετών πρέπει να βρει τρόπο όχι μόνο να επιβιώσει με κάθε τρόπο, αλλά και να φέρει το φως της ελπίδας σε ένα κόσμο που βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στο σκοτάδι.
Η πλοκή παρουσιάζεται μέσα από σκηνές διαλόγων και cinematics, ενώ τα archives δίνουν παρασκηνιακές πληροφορίες που εμπλουτίζουν τον κόσμο ακόμα περισσότερο.
Gameplay
Λοιπόν, δώστε βάση γιατί έχουμε να πούμε μερικά σημαντικά πράγματα εδώ. Όλο το παιχνίδι κυριολεκτικά περιστρέφεται γύρω από τα mechanics της μάχης αλλά και της προετοιμασίας.
Φανταστείτε σα θεμέλιο τα Fire Emblem: Path of Radiance και Radiant Dawn. Δηλαδή στη μάχη κάθε γύρος χωρίζεται στη φάση του παίκτη, στη φάση του εχθρού και στη φάση των δευτερευόντων μονάδων στο χάρτη (είτε πρόκειται για αμάχους, είτε για συντρόφους πολεμιστές ή αλλιώς killstealers).
Σε κάθε γύρο οι χαρακτήρες σας (5 στο μέγιστο, πολύ βασικό) μπορούν να κινηθούν έναν ορισμένο αριθμό τετραγώνων πριν και μετά την επιθέσή τους. Η θέση που θα καταλάβουν στο τέλος της κίνησής τους έχει ζωτική σημασία γιατί, αν βρίσκονται εντός εμβέλειας σε εχθρό που θα δεχθεί επίθεση από σύμμαχο στον ίδιο γύρο μπορούν να κάνουν δωρεάν follow-up attack…
Μιας και είπαμε για επιθέσεις, να σημειώσουμε για τους αδαείς πως κάθε επίθεση έχει ως αποτέλεσμα μια άμεση αντεπίθεση (με το ανάλογο ποσοστό ευστοχίας) από αυτόν που «εισπράττει κατάθεση» σε ατσάλι εκείνη τη στιγμή. Αυτό ισχύει για όλους τους εχθρούς αλλά και για τους δικούς σας χαρακτήρες.
Πέρα από αυτά, κάθε χαρακτήρας έχει στη διάθεσή του 10 Action Points (AP) το γύρο.
Άμυνα σημαίνει ότι θα δεχθείτε μισό damage από εχθρικά χτυπήματα αλλά δεν θα κάνετε αντεπίθεση. Στο τέλος κάθε γύρου ξαναγεμίζουν τα 6 από τα 10AP και θα πρέπει να μάθετε να παίζετε το Art of the Deal όσον αφορά την «οικονομία των AP» αφού τα active skills που θα ξεκλειδώνονται για τους χαρακτήρες σας όσο παίρνουν levels…
…σας δίνουν επιπλέον ευελιξία στη μάχη, ενώ τα passive skills θα ενισχύσουν τις ικανότητες και τις συνέργειες μεταξύ τους.
Τακτικές μάχης
Όπως και στα Fire Emblem κάθε αποστολή έχει διαφορετικό στόχο που πρέπει να εκπληρωθεί για να στεφθεί με επιτυχία, ενώ βαθμολογείστε και για τις επιδόσεις σας στο τέλος καθεμιάς.
Στο χάρτη θα βρείτε διάσπαρτα σεντούκια γεμάτα καλούδια και αντικείμενα που λαμπυρίζουν. Αν παίξετε το ρόλο της καρακάξας μπορείτε να αποκτήσετε πολύ χρήσιμα accessories και ενδιαφέρουσες ματιές στην ιστορία πίσω από την κουρτίνα.
Κάτι βασικό που πρέπει να πούμε είναι ότι τα 5 μέλη της ομάδας έχουν καθορισμένους ρόλους και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια διαφοροποίησης ή παρέκκλισης από τα αρχέτυπα αυτά.
Βρίσκεται εκεί για να τρώει ξύλο και να γελάει με την ελλιπή τεστοστερόνη των αντιπάλων που (μάταια) προσπαθούν να τον κάνουν να πονέσει.
Οι εχθροί χτυπάνε σαν τρένα και έχετε στη διάθεσή σας 5 χαρακτήρες που θα πρέπει να ξεπαστρέψουν δεκάδες τερατουργήματα τη φορά. Μιλάμε για θηρία που θα βάλουν τα δυνατά τους για να σας κάνουν να φιλήσετε τα πλακόστρωτα και τα ματωμένα χώματα.
Θεραπεία υπάρχει, με τη μορφή ενός ροφήματος που έχει στην τσέπη του κάθε μέλος της ομάδας με το ξεκίνημα κάθε αποστολής. Μπορείτε να το ξαναγεμίσετε πλησιάζοντας σε ένα πίδακα ζωής, που θα σας θεραπεύσει πλήρως και θα γεμίσει το φιαλίδιό σας (αν είναι άδειο) και εν συνεχεία η ενέργειά του θα εξαντληθεί.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως δε σας παίρνει να κάνετε τους ήρωες και το παιχνίδι δεν ενδείκνυται για one-man army τακτικές. Εκμεταλλευόμενοι όμως τη γεωμετρία του χώρου, τις μοναδικές δυνάμεις της ομάδας και την οξυδέρκειά σας μπορείτε να υπερνικήσετε την αριθμητική υπεροχή του εχθρού.
Ευτυχώς δεν υπάρχει permadeath, αλλά δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που θα χάσει μονάδα χωρίς να κάνει restart…
Προετοιμασία
Όσο καλές κι αν είναι οι τακτικές σας όμως, δε θα θέλατε να βρεθείτε ξεβράκωτοι στ’ αγγούρια και να πολεμάτε με σπασμένα ματσούκια, έτσι δεν είναι;
Προετοιμαστείτε κατάλληλα λοιπόν, αρχικά αγοράζοντας τα κατάλληλα όπλα…
Συνεχίστε πουλώντας πολύτιμα αντικείμενα, όπως ράβδους χρυσού, και επενδύοντας τα Skill Points σας για να αναπτύξετε τα skills που θέλετε στον κάθε χαρακτήρα.
Αν έχετε τα κατάλληλα υλικά, μπορείτε να κατασκευάσετε ή να αναβαθμίσετε τα όπλα σας για να γίνουν οι γενναίοι σας ακόμη πιο αποδοτικές φονικές μηχανές. Κι αν σας ξέφυγε κάτι στις προηγούμενες αποστολές, κανένα πρόβλημα! Πολύ σύντομα θα ξεκλειδώσετε τα Skirmish που είναι στην ουσία όλοι οι χάρτες που έχετε «βγάλει» αλλά με όλα τα αντικείμενα που αφήσατε να βρίσκονται ακόμα στη θέση τους.
Τέλος, στο Preparation Menu μπορείτε να διαβάσετε όλο το backstory των χαρακτήρων αλλά και του κόσμου που έχετε ανακαλύψει μέχρι εκείνο το σημείο.
Απεικονίζοντας τη βία στρατηγικά
Οπτικά το Redemption Reapers έχει σαφείς επιρροές από δυτική φαντασία, με προσγειωμένα και αληθοφανή περιβάλλοντα. Η αισθητική είναι γενικότερα ζοφερή και μας έφερε στο νου κάτι μεταξύ Lord of the Rings και The Last Story (όσοι το έπαιξαν στο Wii ξέρουν).
Το artwork και η λεπτομέρεια στο σχεδιασμό των χαρακτήρων είναι πολύ θετικά σημεία ενώ το ίδιο ισχύει και για την όλη εικόνα που έχουν τα μενού αλλά και η γραμματοσειρά. Τα πάντα είναι ευδιάκριτα, ευχάριστα στο μάτι, πολύ καλαίσθητα και ταιριάζουν άψογα με την όλη ατμόσφαιρα του τίτλου. Η αφήγηση πριν από κάθε αποστολή (με το ταξίδι της ομάδας να απεικονίζεται στο χάρτη) μας θύμισε Fire Emblem, ενώ η ποιότητα των cinematics είναι πάντα πολύ υψηλή.
Η ποιότητα της εικόνας είναι αρκούντως ικανοποιητική εντός μάχης, με τους χάρτες να αναπαριστούν αληθοφανέστατα περιβάλλοντα, γεμάτα λεπτομέρεια και με τρόπο που αποδίδει την ατμόσφαιρα της εκάστοτε τοποθεσίας. Είτε πρόκειται για λεληλατημένες πόλεις, υγρά ορυχεία, φρούρια ή παλάτια το σίγουρο είναι πως το σκηνικό είναι πάντα καλοσχεδιασμένο.
Οι συμπλοκές λαμβάνουν χώρα στο χάρτη, δίχως μεταβάσεις σε «παράλληλα σύμπαντα» όπως συνέβαινε σε παλιότερα Fire Emblem. Για να νοστιμίζει η συνταγή πολλές φορές η κάμερα απεικονίζει τη δράση από δραματικές γωνίες. Αυτό είναι όμως δίκοπο μαχαίρι, γιατί ενώ τα animations είναι πολύ όμορφα γίνονται εμφανείς οι ελλείψεις στα μοντέλα των μονάδων αλλά και την ανάλυση της εικόνας που δεν είναι και πολύ υψηλή.
Είναι ένα ψεγάδι που υφίσταται για πρακτικούς λόγους, ήτοι τις επιδόσεις (το παιχνίδι φορτώνει εντυπωσιακά γρήγορα), το framerate που παραμένει πάντα σταθερό στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο αλλά και την ευκρίνεια της εικόνας που παραμένει εξαιρετική σε handheld αλλά και desktop modes.
Ιαχές του πολέμου
Η μουσική, ειδικά εν ώρα μάχης, είναι με διαφορά η καλύτερη που έχουμε ακούσει σε παιχνίδι του είδους και ήταν η πρώτη φορά που κατάφερε όχι μόνο να μας τραβήξει την προσοχή αλλά να μας πορώσει ακόμη περισσότερο όσο παλεύαμε για τη ζωή μας!
Ατμοσφαρική, μελαγχολική, δραματική, ελεγειακή, επική αλλά και θριαμβευτική είναι επίθετα που θα επιλέγαμε για να περιγράψουμε τη μουσική υπόκρουση του Redemption Reapers και τη σπουδαία δουλειά που έχει κάνει ο μουσικοσυνθέτης.
Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης άψογα και ακούγονται ακριβώς όπως πρέπει για να πλαισιώσουν σωστά τα τεκταινόμενα.
Πάμε τώρα στην ηθοποιία των χαρακτήρων, η οποία εμάς μας φάνηκε πολύ καλή. Μας άρεσε που ακούσαμε για άλλη μια φορά τους «συνήθεις υπόπτους» που έχουμε απολαύσει πολλάκις σε παιχνίδια τέτοιου βεληνεκούς (μιλάμε για παραγωγές που δεν έχουν πολλά εκατομμύρια να ρίξουν σε μεγάλα ονόματα).
Οι ατάκες εν ώρα μάχης δίνουν έναν αέρα ζωντάνιας και προσωπικότητας στους χαρακτήρες επί της οθόνης, ενώ τα διάφορα cinematics, οι διάλογοι αλλά και η αφήγηση κυμαίνονται γενικότερα σε καλό επίπεδο.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ερασιτέχνες ή ατάλαντους ηθοποιούς, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται και για ρεσιτάλ ερμηνείας. Η απόδοση των διαλόγων ήταν αρκετή για να συμβάλλει στο συνολικό presentation αλλά μέχρι εκεί. Από την άλλη υπάρχει πάντα η επιλογή για ιαπωνικό voice acting, οπότε όλοι είναι κερδισμένοι!
Redemption Reapers – Δημιουργία και απολύτρωση ή καταποντισμός;
Είναι τόσο δύσκολο όσο πρέπει για να μας ζορίσει χωρίς να μας σπάσει τα νεύρα, η σοβαρή και συνάμα «ιαπωνικο-fantasy» αισθητική είναι μια ανάσα δροσιάς σε ένα είδος που έχει κατακλυστεί από τα δύο άκρα (δυτικό sci-fi από την μία, anime waifus από την άλλη) ενώ όλοι του οι μηχανισμοί συνδυάζονται αρτιότατα σε ένα θαυμάσιο σύνολο.
Η τιμή που έχει στο eShop (από τον Απρίλιο και στα ράφια των καταστημάτων) είναι υψηλή και αυτόματα το φέρνει σε αντιπαραβολή με παιχνίδια βαρέων-βαρών. Ενώ λοιπόν είναι μια φανταστική προσθήκη στο σύμπαν των tactical RPG είναι πιο ακριβό από το Warhammer 40.000: Mechanicus, έχει την ίδια τιμή με το XCOM 2 Collection και είναι πολύ κοντά στην τιμολόγηση των Fire Emblem. Κι εκεί είναι που χάνει το παιχνίδι γιατί, πολύ απλά, παρόλο που διαθέτει ένα campaign που θα σας πάρει περίπου 30 (απολαυστικότατες, το επαναλαμβάνουμε) ώρες να ολοκληρώσετε… δεν έχει επιπλέον περιεχόμενο.
Επιπλέον, η τιμή του προκαλεί συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό όσον αφορά τις λεπτομέρειες – ένα σημείο όπου το Redemption Reapers χωλαίνει.
Για παράδειγμα, παρόλο που το positioning είναι ζωτικής σημασίας, δεν υπάρχουν διαφορετικά terrain types, ενώ η υψομετρική διαφορά δεν προσφέρει πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα. Δεν υπάρχει τρόπος να ελέγξετε εν τάχει τους εχθρούς για να δείτε ποιος κρατάει κάτι που σας ενδιαφέρει, παρόλο που μπορείτε να κάνετε το ίδιο με τις δικές σας μονάδες πατώντας τα ZR/ZL. Τέλος, δε μπορείτε να πειράξετε την κάμερα με κανένα τρόπο. Ούτε να την περιστρέψετε, ούτε να κάνετε zoom in/zoom out.
Σε τελική ανάλυση λοιπόν, πρόκειται για ένα εκπληκτικό παιχνίδι, ένα διαμάντι με μερικά τραχιά σημεία που γίνονται ακόμη πιο εμφανή λόγω κόστους. Βρισκόμαστε λοιπόν αντιμέτωποι με μια κατάσταση που μας θύμισε το Warlock of Firetop Mountain: Ένα παιχνίδι που θα προτείναμε δαγκωτό στους λάτρεις των tactical RPG που θέλουν πρόκληση και μια καταθλιπτική ιστορία χωρίς waifu που τα βάζουν με το θεό ή εξωγήινους με λέιζερ… αν ήταν σε πιο προσιτή τιμή.
Ως έχει, παραμένει αξιόλογο αλλά όχι απαραίτητο. Είναι όμως ένα εξαιρετικό πρώτο βήμα που μας έκανε να ξερογλειφόμαστε για ένα sequel!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Tactical RPG
- Εκδότης: Binary Haze Interactive
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Adglobe
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop, φυσική στα καταστήματα λιανικής από τον Απρίλιο του 2023
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Binary Haze