Το Time on Frog Island θυμίζει από πολλές απόψεις ένα παλιό και αγαπημένο παιχνίδι των Nintendo fans. Είναι όμως πρίκιπας ο βάτραχος ή μήπως θα βγάλουμε φουσκάλες;
Ένα νησί γεμάτο βατράχους
Το πιο βασικό ερώτημα είναι, φυσικά, πώς μπορεί να καταλήξει κανείς σε ένα νησί γεμάτο βατραχάκια; Και μιλάμε για βατραχάκια που περπατάνε στα δυο πόδια κι έχουν ολόκληρο πολιτισμό, όχι ό,τι κι ό,τι! Μόνο Φαρίνα Γιώτη.
Η απάντηση είναι ναυάγιο. Σαν έναν πολύ γνωστό πρασινοσκούφη ήρωα, ο πρωταγωνιστής μας έπλεε στα πέλαγα πάνω σε μια βάρκα μέχρι που μια καταιγίδα έκανε το πλοιάριο φύλλο και φτερό και ο ίδιος κατέληξε στην ακτή του ομώνυμου νησιού.
Για κακή του τύχη δεν τον έσωσε μια όμορφη δεσπωσύνη, οπότε ξύπνησε με τη χαρακτηριστική γεύση της άμμου στο στόμα και υγρά παντελόνια…
Ευτυχώς ο Ροβινσώνας μας δεν είναι σε ακατοίκητο νησί και είναι αποφασισμένος να επισκευάσει το καραβάκι του.
Θα τα καταφέρει;
Μια διαφορετική περιπέτεια
Βλέποντας τα στγμιότυπα, μπορείτε εύκολα να καταλάβετε από ποιο παιχνίδι έχει πάρει έμπνευση το Time on Frog Island.
Όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, η δράση παρουσιάζεται από υπερυψωμένη προοπτική. Σκοπός σας είναι να εξερευνήσετε το Frog Island και να βρείτε τρόπους να αποκτήσετε όσα υλικά είναι απαραίτητα για την επισκευή της βάρκας σας – από πανιά μέχρι μαδέρια…
Ο χειρισμός είναι απλός και λειτουργεί αβίαστα και διαισθητικά αφού χρειάζεστε μόνο το control stick και ένα-δυο πλήκτρα που κάνουν όλα όσα χρειάζεστε. Αυτό σημαίνει ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τα χέρια σας θα «πετάνε» πάνω στο χειριστήριο, είτε είστε αρχάριοι, είτε «καραβανάδες» του gaming.
Συνήθως, σε τέτοια παιχνίδια, η εξερεύνηση συνδυάζεται με δράση και αλληλεπίδραση τόσο με το περιβάλλον όσο και με τους χαρακτήρες. Υπάρχει δηλαδή ένας συνδυασμός της περιπέτειας, του κινδύνου αλλά και της γνωριμίας με τον κόσμο – είτε μιλάμε για την ιστορία του, είτε για τους χαρακτήρες του.
Και κάπου εδώ είναι που το Time on Frog Island σκοντάφτει.
Bad times on Frog Island
Βλέπετε, θα μπορούσαμε να περιγράψουμε όλη την εμπειρία του παιχνιδιού με δύο λέξεις:
Άλλωστε, το μόνο που θα κάνετε είναι τον κούριερ. Για να αποκτήσετε κάτι, θα πρέπει να μιλήσετε με ένα από τα πολύχρωμα βατραχάκια, τα οποία θα σας δώσουν μια γενική ιδέα του τι ακριβώς θέλουν. Πώς; Όχι με κείμενο, ούτε με περιγραφή, αλλά με μια εικόνα. Θα πρέπει λοιπόν να εκμαιεύσετε από τα… «συμφραζόμενα».
Θα πρέπει όμως να θυμάστε τι είναι αυτό που σας έδειξαν γιατί ούτε καταγράφεται κάπου, ούτε έχετε κάποιο μπούσουλα για το προς τα πού βρίσκεται. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αρχίσετε το τρέξιμο μέχρι να βρείτε αυτό το κάτι, το οποίο όμως μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να βρεθεί γιατί δεν υπάρχει κάποιου είδους χάρτης για να έχετε στο περίπου μια ιδέα για το πού βρίσκεστε στο νησί.
Ακόμη κι αν βρείτε αυτό που ψάχνατε, θα πρέπει να φροντίσετε να μην έχει πέσει η νύχτα γιατί τα βατράχια στο μεταξύ τα πιάνει η νύστα και θα πρέπει να περιμένετε ως το επόμενο πρωί για να παραδώσετε. Επίσης, κάθε νύχτα ο ήρωάς μας θα αρχίσει να νυστάζει και θα πρέπει να βρείτε ένα μέρος για να φτιάξετε μια φωτιά…
…και να τον αφήσετε να κοιμηθεί. Ευτυχώς, αντίθετα με αυτό που περιμέναμε, τα αντικείμενα μένουν εκεί ακριβώς που τα αφήσατε και δε χρειάζεται κάθε μέρα να τρέχετε από την αρχή.
Να έχετε επίσης στο νου σας πως η περίπτωση βροχόπτωσης αλλάζει τα δεδομένα και κάνει ορισμένα πλασματάκια (και όχι μόνο) να εξαφανίζονται οπότε θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για τέτοιες περιπτώσεις.
Γραφικά και ήχος
Όπως έχετε καταλάβει μόνοι σας από τις εικόνες μέχρι τώρα, το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα καλλιτεχνικό ύφος που μας παρέπεμψε σε κάτι σαν το Wind Waker. Αυτό σημαίνει έντονες διαβαθμίσεις στα χρώματα και εκφραστικοί, καρτουνίστικοι χαρακτήρες.
Κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού η προοπτική και τα έντονα χρώματα που αξιοποιούνται για την απόδοση του περιβάλλοντος βοηθάνε στο να είναι πάντα ξεκάθαρο το τι βλέπετε και το πού πάτε. Ακόμη κι έτσι όμως, ο σχεδιασμός του νησιού δεν έχει αρκετά landmarks για να σας βοηθήσει στην πλοήγηση οπότε πολύ πιθανό να περάσετε τις πρώτες σας ώρες σαν ακέφαλο κοτόπουλο όσο σκουντουφλάτε πέρα-δώθε προσπαθώντας να απομνημονεύσετε μερικές τοποθεσίες.
Όσο για τον τομέα του ήχου, η μουσική είναι ευχάριστη και ταιριάζει με το χαλαρό ρυθμό του παιχνιδιού με τα ηχητικά εφέ να προσθέτουν επιπλέον ευχάριστες νότες (και μερικές φορές να προσφέρουν στοιχεία) στην όλη περιπέτεια. Τα βατραχάκια «μιλάνε» με τα δικά τους ακαταλαβίστικα, πράγμα που δίνει μια επιπλέον κωμική χροιά στα τεκταινόμενα και μας θύμισε εποχές που παίζαμε Banjo-Kazooie στο N64.
Time on Frog Island λοιπόν – Αξίζει να αφιερώσουμε το χρόνο ή μήπως είναι χάσιμο χρόνου;
Στην ουσία του, το Time on Frog Island είναι ένα puzzle/adventure το οποίο έχει μερικά σοβαρά προβληματάκια. Φυσικά δε μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει κάποια ικανοποίηση από την αποκρυπτογράφηση των, οριακά αποκρυφιστικών, στοιχείων που σας δίνουν οι βάτραχοι για το τι θέλουν ή από τα μικρά μυστικά που μπορεί να αποκαλύψετε δοκιμάζοντας πράγματα.
Επίσης, μπορείτε να κάνετε ένα σωρό πράγματα πάνω στο νησί και να φτιάξετε ένα νέο σπίτι για τον εαυτό σας αν το επιλέξετε αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός πως όλο το gameplay έχει να κάνει με ατελείωτο πηγαινέλα που καταλήγει να γίνεται πιο χρονοβόρο κι από questlines σε κάποιο MMORPG.
Ως εκ τούτου, θα λέγαμε πως σε τελική ανάλυση είναι ένα παιχνίδι που καταλήγει περισσότερο κουραστικό παρά διασκεδαστικό και η αίσθηση που μας άφησε είναι, δυστυχώς, πως χάναμε άσκοπα το χρόνο μας.
Οι αναμνήσεις του καπετάνιου μας κάθε φορά που έπεφτε για ύπνο και η ανύπαρκτη προσωπικότητα των NPCs δεν ικανοποίησαν αρκετά την περιέργειά μας ούτε πυροδότησαν τη φαντασία μας για να μας κάνει να συνεχίσουμε και στο τέλος όλη η περιπέτεια κατέληξε αγγαρεία.
Συνοψίζοντας, είναι κάτι που θα περιμέναμε να δούμε σαν μια σειρά από side quests σε ένα πιο πλήρες action/adventure. Μας θύμισε λίγο το ξεχασμένο Captain Rainbow αλλά εδώ λείπει το «ψωμί» που, σε άλλες περιπτώσεις, θα μας συνάρπαζε. Κι έτσι, στα μάτια μας είναι μισό παιχνίδι και αυτό αντανακλάται στην τελική του βαθμολογία.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Puzzle / Adventure
- Εκδότης: Merge Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Half Past Yellow
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Ναι
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού ήταν μια ευγενική προσφορά της Merge Games