Το TOKOYO είναι ένα σκληροπυρηνικό 2D platformer που θέτει το εξής ερώτημα: Πόσο καλά μπορείτε να προσαρμοστείτε σε νέες προκλήσεις;
Ένας πύργος ατελείωτος
Η πλοκή του Tokoyo είναι δευτερεύουσας σημασίας, καθώς αποτελεί απλά το παρασκήνιο για το παιχνίδι.
Σε ένα άγνωστο τόπο λοιπόν, κομμάτια από ένα κόσμο εγκαταλελειμένο μαζεύονται, συσσωρεύονται σε ένα πύγρο πριν καταρρεύσουν ξανά και ξανά. Αυτός ο ξεχασμένος πύργος λέγεται ότι προσελκύει όσους έχουν «άξιες» ψυχές.
Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο ενός από αυτά τα ξεχωριστά πλάσματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δοκιμασίες του πύργου.
Όπως καταλαβαίνετε δηλαδή, εδώ έχουμε να κάνουμε με την πεμπτουσία αυτού που πολλοί ευαγγελίζονται λέγοντας: «Το gameplay είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία σε ένα βιντεοπαιχνίδι!»
Gameplay
Το Tokoyo: The Tower of Perpetuity είναι, όπως είπαμε και παραπάνω, ένα 2D platformer που δε χαρίζει κάστανα. Αντίθετα όμως με άλλα παιχνίδια του είδους, που προϋποθέτουν πως θα παίξετε και θα ξαναπαίξετε τις ίδιες πίστες μέχρι να ακονίσετε τις ικανότητές σας αρκετά μέχρι να τα καταφέρετε, εδώ όλος ο κόσμος αλλάζει κάθε μέρα.
Ναι, καλά διαβάσατε. Όπως σας αναφέραμε από την πρώτη στιγμή που το είδαμε, κάθε 24 ώρες στην πραγματική ζωή ο πύργος παράγεται αυτόματα και εντελώς τυχαία από τον server του παιχνιδιού. Αυτό σημαίνει πως καθημερινά σας περιμένει μια νέα σειρά από προκλήσεις για να δοκιμάσετε τα όριά σας!
Σκοπός σας είναι να διαλέξετε έναν από τους διαθέσιμους χαρακτήρες και να τολμήσετε να ανεβείτε όσο πιο ψηλά μπορείτε στον πύργο. – γιατί όχι μέχρι και την κορυφή!
Κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του παρασκήνιο και βρίσκεται στον πύργο για τους δικούς του λόγους.
Αυτό που έχει αντίκτυπο στο παιχνίδι είναι οι διαφορετικές επιθετικές ικανότητες του καθενός. Βλέπετε, παρόλο που όλοι τους μπορούν να κάνουν διπλό άλμα (και ανταποκρίνονται αναπάντεχα καλά και άμεσα σε κάθε σας εντολή), κανείς τους δεν έχει πλήκτρο επίθεσης!
Αντίθετα, αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να ενεργοποιήσετε μια επιθετική ικανότητα, ξεχωριστή για κάθε χαρακτήρα, η οποία έχει ένα cooldown σε δευτερόλεπτα. Αυτό φαίνεται στη μπλε ράβδο κάτω από τη ράβδο της υγείας σας στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης και σημαίνει δύο πράγματα.
Πρώτον είναι ξεκάθαρο πως δε μπορείτε να «σπαμμάρετε» επιθέσεις για να καταστρέψετε ό,τι βρεθεί στο δρόμο σας, οπότε θα πρέπει να μάθετε να αναγνωρίζετε τα στοιχεία που υποδεικνύουν κινδύνους ενώ κινείστε σαν αίλουρος. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα ενδείξεις επί της οθόνης για κάθε εχθρό που βρίσκεται εκτός οπτικού πεδίου!
Δεύτερον, πώς θα πρέπει να προσαρμόσετε το playstyle σας ανάλογα με τον τρόπο που λειτουργεί η επιθετική σας κίνηση. Ένας χαρακτήρας π.χ. μπορεί να παράγει ένα στρόβιλο από σπαθιά γύρω του, ενώ ένας άλλος εκτοξεύει ριπές ενέργειας μπροστά του οπότε έτσι αλλάζει εντελώς η προσέγγισή σας απέναντι στους εχθρούς.
Βάζοντας το roguelite στοιχείο σε ένα platformer
Κάθε μέρα προσφέρει νέες και απρόβλεπτες προκλήσεις, όπως ορόφους με πηχτό σκοτάδι,γυάλινες και αδιόρατες επιφάνειες, ή μονοχρωματικές χρωματικές παλέτες.
Ύστερα, σε συγκεκριμένους ορόφους θα σας δοθεί η επιλογή να προσευχηθείτε σε ένα από δύο πλάσματα: Ένα Λευκό Θεριστή Ψυχών και μια Μαύρη Δαιμόνισσα. Η επιλογή σας θα αλλάξει τη δομή των επόμενων ορόφων, που αυξάνει ακόμα περισσότερο το απρόβλεπτο στοιχείο αλλά και το replayability!
Ανάμεσα στα διάφορα στάδια της προοδευτικής δυσκολίας του πύργου θα συναντήσετε ένα πανδοχείο, όπου μπορείτε να ξαποστάσετε πίνοντας ένα από τα τρία ροφήματα που θα ανανεώσουν τη ζωή σας και θα προσφέρουν κάποια άλλα bonus. Φυσικά θα αντιμετωπίσετε και bosses τα οποία απαιτούν συγκέντρωση στο έπακρο αλλά και ικανότητα!
Παίξαμε αρκετές μέρες το παιχνίδι γιατί είναι ιδιαίτερα εθιστικό και μπορούμε να πούμε το εξής: Αντίθετα με κάτι σαν το Within the Blade, ποτέ δεν πέσαμε πάνω σε κάποιο απατεώνικο layout ή ζαβολιάρικα enemy placements (τα Ελληνικά μας σήμερα δίνουν ρεσιτάλ), πράγμα που θα αποκαλούσαμε μεγάλο κατόρθωμα για κάτι που στην ουσία είναι εντελώς randomly generated.
Φυσικά, σε κάθε run θα βρείτε τυχαία power-ups που προσφέρουν ακομη μεγαλύτερη ευελιξία. Από επιπλέον ζωή κάθε φορά που σκοτώνετε ένα ανθρωπόμορφο εχθρό, μέχρι μειωμένα skill cooldowns και shikigami που εξαπολύονται αυτόματα για να σας προστατεύσουν μόλις κάνετε επίθεση!
Όταν έρθει η ώρα να «παραδώσετε πνεύμα», τότε μπορείτε να αφήσετε μια επιγραφή στον τάφο σας, την οποία θα βρουν οι άλλοι παίκτες.
Τότε μπορείτε να επιλέξετε αν θα συνεχίσετε πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα (μηδενίζοντας όμως το σκορ σας) ή αν θα σταματήσετε για να δείτε τη θέση σας στην παγκόσμια κατάταξη.
Η αλλοτινή αίσθηση του Tokoyo
Το Tokoyo αναδίδει μια παράξενα νοσταλγική αλλά συνάμα μοντέρνα indie αίσθηση. Παρόλο το σύγχρονο pixel art κομμάτι στα γραφικά, που σημαίνει μικρούτσικη γραμματοσειρά και εξίσου μικρά sprites, καταφέρνει να παραμένει ευδιάκριτο ενώ διαθέτει μια «χαριτωμενιά» που σπανίζει.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο ακουστικό κομμάτι. Οι ήχοι που πλαισιώνουν όλη τη δράση είναι ταιριάζουν γάντι ενώ και η chiptune μουσική διαθέτει μελωδίες που καταφέρνουν να κλέψουν την παράσταση ακόμη και στις πιο απαιτητικές περιστάσεις!
TOKOYO: The Tower of Perpetuity – Μια ασταμάτητη πρόκληση ή ένα αέναο μαρτύριο;
Όχι μόνο ασταμάτητη αλλά και πορωτική πρόκληση, παρόλο που είναι τόσο ζόρικη όσο η χαλάρωση στο κρεβάτι του φακίρη!
Είναι ένα παιχνίδι που ξεχειλίζει… «γιαπωνεζιά».
…αλλά την αίσθηση της ποιότητας που ξεχειλίζει από κάθε τεχνική πτυχή του τίτλου, παρότι indie.
Από τον «σφιχτό» χειρισμό με την αξιοσημείωτη ακρίβεια στην ανταπόκριση μέχρι το εντυπωσιακά καλοσχεδιασμένο «τυχαίο» level design, τα καλά υπολογισμένα mechanics αλλά και την σύγχρονη-retro αισθητική, μιλάμε για ένα παιχνίδι που προδίδει την καταγωγή του με τον καλύτερο τρόπο!
Αν λοιπόν αναζητάτε ένα 2D platformer που θα δοκιμάσει τα όριά σας σε καθημερινή βάση, τότε μην το σκέφτεστε καν! Το μόνο στοιχείο που μας ανησυχεί είναι η προφανής ανάγκη του τίτλου να παραμένει συνδεδμένο στο internet και τον server του. Κάτι που σημαίνει ότι αν, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, διακοπεί η πρόσβαση σε ένα από τα δύο τότε το παιχνίδι δυνητικά αχρηστεύεται. Αν, τέλος, είστε από αυτούς που προτιμούν story-based παιχνίδια με ανύπαρκτη πρόκληση τότε μπορείτε να αφαιρέσετε 3.0 από την τελική βαθμολογία.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 2D Platform / Roguelite
- Εκδότης: PLAYISM
- Εταιρεία Ανάπτυξης: //commentout
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves, Online Leaderboards
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της PLAYISM