80s vibes, μια περιπέτεια τριών παιδιών με έναν εξωγήινο σε ένα point-and-click adventure που μας επιστρέφει στις χρυσές εποχές του είδους. Αυτό είναι το Unusual Findings – εκπληρώνει όμως όσα υπόσχεται;
Η πλοκή
Το έναυσμα για την περιπέτεια είναι μια τυπική ιστορία για έφηβους εκείνης της δεκαετίας:
Ο πρωταγωνιστής μας ξεκινά τιμωρία στο δωμάτιό του μετά από μια φάρσα η οποία είχε κακή κατάληξη για την αυλή του γείτονα, η οποία μοιάζει πλέον με βομβαρδισμένο τοπίο.
Για κακή (ή μήπως καλή;) του τύχη, ένας από τους φίλους του τον περιμένει έξω από το παράθυρο με μερικά νέα: Οι τρίτος της παρέας έχει φτιάξει έναν αυτοσχέδιο αποκωδικοποιητή οπότε είναι η ώρα να τον δοκιμάσουν. Και τι καλύτερος τρόπος από το να δουν μερικές ζουμερές κυρίες να βγάζουν τα ρούχα τους (αν καταλαβαίνετε τι θέλουμε να πούμε);
Το παράξενο είναι ότι ο αποκωδικοποιητής, αντί για προγράμματα ακατάλληλα για ανηλίκους, φέρνει μια αλλόκοτη εικόνα στην τηλεόραση. Ένα γεγονός που ακολουθείται από μια έκρηξη στο κοντινό δάσος.
Αποφασισμένοι να βγάλουν άκρη από αυτά τα ανεξήγητα φαινόμενα, οι τρεις φίλοι θα ανακατευτούν σε μια απίστευτη ιστορία η οποία συνδυάζει τον E.T. τον Εξωγήινο, θεωρίες συνωμοσίας αλλά και κάθε είδους αναφορά στη δεκαετία του ’80 μπορεί να στριμώξει μια ομάδα σε ένα παιχνίδι!
Εξερευνώντας τα ασυνήθιστα ευρήματα
Το παιχνίδι παίζεται σαν ένα παραδοσιακό point-and-click adventure. Τα παιχνίδια αυτά συνήθως δεν είναι παρά ένα μακροσκελές puzzle game με μια ευχάριστη οπτικοακουστική επένδυση και ενδιαφέρουσα ιστορία.
Αυτό σημαίνει ότι, σε όρους gameplay, εσείς ελέγχετε το δείκτη επί της οθόνης με το control stick που κοκκινίζει όταν περνάει πάνω από κάτι με το οποίο μπορείτε να αλληλεπιδράσετε πατώντας το Α. Εναλλακτικά, αν παίζετε σε handheld mode, μπορείτε να κάνετε τα πάντα χρησιμοποιώντας την touch screen που θα λέγαμε πως είναι και η προτιμότερη μέθοδος ελέγχου για μας.
Το τι είναι αυτό το κάτι μπορείτε πάντα να το δείτε στο πάνω μέρος της οθόνης και αν επιλέξετε να αλληλεπιδράσετε τότε τα παλικάρια σας θα πλησιάσουν και θα εμφανιστεί το μενού με τις 3 πιθανές ενέργειες: Να ρίξετε μια ματιά, να απλώσετε ένα χέρι (είτε αυτό σημαίνει να μεταχειριστείτε το αντικείμενο, είτε να χτυπήσετε έναν άνθρωπο) ή να «μιλήσετε» με το στόχο σας.
Οι συνομιλίες και οι επιλογές που θα κάνετε στους διαλόγους σας θα σας παρέχουν απαραίτητα στοιχεία για να συμπεράνετε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σας. Μάλιστα, ανάλογα με τις κινήσεις σας, πολλές φορές θα ακολουθήσετε διαφορετική πορεία στην πορεία του παιχνιδιού, που σημαίνει όχι μόνο πολλαπλά τέλη αλλά και πολλαπλές διαδρομές μέχρι το τέλος. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό σημαίνει αυξημένο replayability – πράγμα σημαντικό για ένα είδος που είναι διαβόητο για τη γραμμικότητά του!
Φυσικά, όπως συνηθίζεται σε τέτοια παιχνίδια, θα χρειαστεί να μαζέψετε και να χρησιμοποιήσετε ένα σωρό αντικείμενα για να βρείτε λύσεις στους πολυάριθμους γρίφους που σας περιμένουν. Όλα τα κουβαλάτε στο μαγικό τσαντάκι του Sport Billy που χωράει τα πάντα μέσα και μπορείτε να ανοίξετε πατώντας το X. Τα αντικείμενα εν συνεχεία τα «σέρνετε» πάνω σε άλλα αντικείμενα για να τα συνδυάσετε ή σε στοιχεία του περιβάλλοντος και παρακολουθείτε τα αποτελέσματα.
Στοιχειώδες, αγαπητέ Watson!
Με ποια λογική όμως θα αντιληφθείτε τι αντικείμενο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και σε ποια περίσταση;
Δυστυχώς, κάπου εδώ εντοπίζεται ένα από τα σημαντικότερα και μελανότερα σημεία του παιχνιδιού. Ένα πρόβλημα που είναι τυπικό των point-and-click adventures σε σημείο που οδήγησε στην εξαφάνισή τους από προσώπου gaming για πολλά χρόνια:
Τι σημαίνει αυτό; Ότι ενώ σε πολλές περιπτώσεις το τι χρειάζεστε είναι εμφανές και βγάζει νόημα, οπότε απλά πρέπει να γίνετε λίγο εφευρετικός στο να το αποκτήσετε, υπάρχουν άλλες τόσες που απλά η λογική πάει περίπατο.
Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Για παράδειγμα, σε αρκετά σημεία θα πρέπει να κάνετε μια πολύ συγκεκριμένη ακολουθία από ενέργειες για να αποκαλυφθεί μια κρυφή επιλογή διαλόγων με έναν συγκεκριμένο (άσχετο κατά τα άλλα με τα τεκταινόμενα) NPC. Άλλες φορές πάλι οι γρίφοι απαιτούν να χρησιμοποιήσετε άσχετα μεταξύ τους αντικείμενα για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Αργά ή γρήγορα, όλο το gameplay εκφυλίζεται σε ένα αέναο κυνήγι των «ζεστών σημείων» (που ευτυχώς μπορείτε να εμφανίσετε πατώντας το πάνω στο d-pad) για να δοκιμάσετε τα πάντα με τα πάντα μέχρι να βρείτε μια λύση στο αναθεματισμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Και, δυστυχώς, την όλη διαδικασία μόνο διασκεδαστική δε μπορούσαμε να την περιγράψουμε.
80s αισθητική
Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, το Unusual Findings είναι πραγματικά μια ωδή στη δεκαετία του ’80.
Από τις ατελείωτες αναφορές σε ταινίες, βιντεοπαιχνίδια και κόμικς της εποχής μέχρι το ύφος και το σχεδιασμό των γραφικών που, με εξαίρεση ορισμένα στοιχεία που «βγάζουν μάτι», θα μπορούσε κάλλιστα να μας πείσει οτι σχεδιάστηκε με γνώμονα τα δεδομένα της εποχής.
Τα χρώματα, τα animations αλλά και όλη η αισθητική του τίτλου μας έφερε στο νου την εν λόγω δεκαετία – μια χρονική περίοδο με την οποία και οι νεότεροι ίσως έχουν έρθει σε επαφή χάρη σε έργα όπως τη σειρά Stranger Things.
Ο ήχος από την άλλη αποτελείται όχι μόνο από μελωδίες που άνετα θα μπορούσαν να προέρχονται από εκείνη την εποχή αλλά και από κανονικότατα, licensed τραγούδια της εποχής!
Ένα στοιχείο που δε μας ενθουσίασε ήταν αυτό του voice acting. Και μας προκαλεί αίσθηση το παρουσιάζουν ως μεγάλο ατού του παιχνιδιού. Ίσως παίζει ρόλο το περιβάλλον με το οποίο μεγάλωσε ο καθένας, αλλά η προφορά, οι φωνές αλλά και σύνολη η ηθοποιία στο παιχνίδι μας φάνηκε μέτρια.
Είναι καθαρά ερασιτεχνική αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα εμπόδιο σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως απέδειξε περίτρανα το Quest for Infamy. Εδώ όμως, λίγο οι ψευτο-εφηβικές φωνές, λίγο οι ατελείωτες αμερικανιές στους διαλόγους και το τελικό αποτέλεσμα σίγουρα δε μας άφησε με χαμόγελα.
Unusual Findings – Μια ασυνήθιστα καλή περιπέτεια ή μήπως ένα δυσάρεστο εύρημα;
Δε μπορούμε να πούμε ότι δεν απολαύσαμε τα εξωπραγματικά και πολλές φορές σπαρταριστά σκηνικά που είδαμε, ή το χιούμορ της γραφής αλλά και όλες τις αναπάντεχες εκπλήξεις του σεναρίου. Όλες οι αναφορές στην κουλτούρα που γνωρίσαμε μεγαλώνοντας είναι φυσικά μεγάλο θετικό στην όλη εμπειρία – ταυτόχρονα όμως ένα νοσταλγικό στοιχείο που δε σημαίνει και πολλά σε όσους δεν έζησαν εκείνη την περίοδο.
Παρόλο όμως που είναι διασκεδαστικό και πολύ καλοφτιαγμένο, η όλη διαδικασία του gameplay μας κούρασε σε μεγάλο βαθμό. Ευτυχώς που κάθε νέο ευτράπελο και κάθε ανατροπή μας κρατούσε στην οθόνη γιατί διαφορετικά δε θα είχαμε φτάσει καν ως το τέλος.
Κάπως έτσι λοιπόν, μπορούμε να το προτείνουμε αλλά όχι ανεπιφύλακτα. Αν, βέβαια, είστε βετεράνος τέτοιων τίτλων και τα προβλήματα που είχαμε με την ασταμάτητη διαδικασία δοκιμής και πλάνης σας φαίνονται το αλατοπίπερο της ζωής, τότε προσθέστε 1.5 στην τελική βαθμολογία!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Point-and-Click Adventure
- Εκδότης: ESDigital Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Epic Llama
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Ναι (Cloud Saves)
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού ήταν μια ευγενική προσφορά της ESDigital Games