Τα χρόνια περνάνε και οι καιροί αλλάζουν. Ορίστε τι θα ήθελα να μου είχαν πει 30+ χρόνια πριν, όταν ήμουν νεότερος και όροι όπως retro gamers δεν υπήρχαν στο λεξιλόγιο.
Να εκτιμάτε τις εταιρείες που είναι συνώνυμες με την ποιότητα, γιατί αυτό δεν κρατάει για πάντα
Μια εταιρεία σαν την Origin ήταν κάτι ασύλληπτο. Δημιούργησε τα Ultima, τα Wing Commander και έφεραν τη μία επανάσταση μετά την άλλη. Μετά από χρόνια, η ποιότητα των παιχνιδιών έπεσε και η εταιρεία πλέον δεν υφίσταται.
Θυμάστε τον καιρό που το όνομα Konami σήμαινε αυτόματα καταπληκτικά παιχνίδια; Contra, Gradius, Castlevania, Metal Gear Solid. Ακόμα θυμάμαι που κάποτε λέγαμε πως υπάρχουν υπερβολικά πολλά Castlevania για το Nintendo DS.
Και στα καλά καθούμενα, χάθηκαν όλα.
Να εκτιμάτε τις εταιρείες που βγάζουν καλά παιχνίδια όσο μπορείτε. Δε θα υπάρχουν για πάντα, παρόλο που όλοι έτσι πιστεύαμε.
Μια εταιρεία που έφερνε τα πάνω κάτω στη βιομηχανία με κάθε της παιχνίδι. Κι ύστερα, εν ριπή οφθαλμού, όλα τέλειωσαν.
Πολλοί αναρωτιούνται γιατί είμαι τόσο υπερβολικός όσον αφορά τη Nintendo και αυτή είναι η απάντηση. Η Nintendo, καιρό τώρα, απομακρύνεται από τις αξίες που έκαναν τα IP της μεγαλειώδη. Ακόμη κι ο Miyamoto έχει πει ότι στις μέρες μας δεν υπήρχε περίπτωση να τον είχε προσλάβει η εταιρεία.
Το ευτύχημα είναι ότι η φιλοσοφία της Nintendo για τη διασύνδεση υλικού και λογισμικού, που γεννά την ανάγκη για παρουσία στο στίβο της κονσόλας, την ωθεί να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις ούτως ώστε γενιές και γενιές να μπορούν να παίζουν νέα παιχνίδια Mario, Zelda και όχι μόνο.
Ποτέ μην εμπιστεύεστε το Hype
Είναι ελάχιστες οι φορές που η πραγματικότητα ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις του hype. Θα έλεγα μάλιστα να δίνετε περισσότερη προσοχή στα παιχνίδια που δεν έχουν hype… αλλά αντ’ αυτού έχουν ιστορικό από την ομάδα ανάπτυξης. Όσοι δοκιμάσαμε το Mario Kart στο SNES ξέραμε ότι η σειρά έχει μέλλον. Το ίδιο και με το Warcraft 2 της Blizzard ή (πιο πρόσφατα) το πρώτο Divine Divinity από τη Larian.
Σπάνια το «μεγάλο hit» μιας εταιρείας είναι το πρώτο της παιχνίδι. Χρειάζεται χρόνος και εξέλιξη για να φτάσουν στην επιτυχία. Ακόμα και το Super Mario Bros. χρειάστηκε τα Donkey Kong κι ένα Mario Bros (σκέτο, χωρίς Super) για να γίνει. Για ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα, δείτε το Hades που δεν ήρθε από το πουθενά.
Εμπιστευθείτε το ένστικτό σας
Μην εμπιστεύεστε τα περιοδικά (που πλέον δεν υπάρχουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις), ούτε το internet ή τα διάφορα forums και social media.
Κοιτώντας τις δεκαετίες παιχνιδιών που έχω αγοράσει για διάφορες κονσόλες και PC, αντιλαμβάνομαι ότι τα περισσότερα θεωρούνται «διαχρονικά» και «κλασικά» παιχνίδια. Πώς γνώριζα τι να αγοράσω; Δεν ήξερα. Απλά αγόραζα μόνο ό,τι μου άρεσε. Τα γούστα του mainstream μέλλοντος συμπίπτουν με το γούστο που είχα στο εκάστοτε παρόν.
Γιατί συνέβη αυτό;
Θεωρώ πως χρειάζεται χρόνος για να αραιώσει η επίδραση του marketing και να μπορέσει ο κόσμος να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του. Πολλοί επενδύουν ολόκληρο το εγώ τους σε ένα παιχνίδι και θέλουν να πείσουν τους πάντες (και τον εαυτό τους) ότι είναι καλό.
Στο πέρασμα των χρόνων παρατήρησα ότι, όταν επιστρέφω στη retro συλλογή μου για να παίξω κάποιο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού, τότε κάποιο είδος (genre) δεν έχει επαρκή παρουσία στη σύγχρονη αγορά του gaming και πρόκειται να εκραγεί για άλλη μια φορά.
Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης βιομηχανίας (indie και μη) προσανατολίζεται στην αναπαραγωγή της εμπειρίας που προσέφεραν τα παλιότερα παιχνίδια.
Μην πουλάτε τα παιχνίδια σας
Σοβαρά μιλάω, αγαπητοί αναγνώστες.
Στο τέλος θα καταλήξετε να τα αγοράζετε αργότερα στην τριπλάσια τιμή.
Η δική σας συνεισφορά
Εσείς τι συμβουλές θα δίνατε σε νεότερους gamers;
Πείτε μας στα social media, στα σχόλια παρακάτω ή στο server μας στο Discord!