Οι στόχοι της Nintendo με μια αναδρομή στο παρελθόν
Όταν έγινα πρόεδρος, συζήτησα με τους διευθυντές τα ερωτήματα «τι είναι η Nintendo» και «τι κάνει σαν εταιρεία». Επαναλάβαμε πως είμαστε «μια εταιρεία που φέρνει χαμόγελα». Η Nintendo εδώ και καιρό θεωρεί την ιδέα της «ψυχαγωγίας» ως τον ακρογωνιαίο λίθο των επιχειρήσεών της και θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε τον κόσμο να χαμογελά με την ψυχαγωγία. Για να καταλάβετε το πώς φτάσαμε στη βασική αυτή στρατηγική, θα ήθελα να ξεκινήσουμε με μια ανασόπηση των αλλαγών που έγιναν στο επιχειρηματικό περιβάλλον της Nintendo από τις αρχές του 2000 μέχρι και σήμερα, μαζί με τις αλλαγές στρατηγικής που κάναμε για να ανταποκριθούμε.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η πρόοδος στις επιδόσεις των κονσολών σύντομα οδήγησαν σε πιο εκλεπτυσμένα και περίπλοκα παιχνίδια. Αυτό οδήγησε σε μια ολοένα και πιο αποδεκτή άποψη στην κοινή γνώμη πως τα video games ήταν μόνο για μια συγκεκριμένη ομάδα θαυμαστών. Αυτό έφερε μειωμένη ζήτηση καθώς αυξανόταν η αδιαφορία του κοινού. Αυτό το ονομάσαμε «φαινόμενο φυγής των gamer».
Για να αντεπεξέλθουμε, υιοθετήσαμε τη στρατηγική «επέκτασης του gaming πληθυσμού» και, με τα Nintendo DS και Wii, προσφέραμε τρόπους παιχνιδιού που θα μπορούσαν να απολαύσει ο οποιοσδήποτε ασχέτως ηλικίας, φύλου ή gaming εμπειρίας. Αυτές οι προσπάθειες για την επέκταση της βάσης καταναλωτών έφερε σημαντικά αποτελέσματα στα DS και Wii.
Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, οι smart συσκευές με οθόνες αφής και άλλες προχωρημένες λειτουργίες εξαπλώθηκαν ραγδαία. Μπήκαμε σε μια εποχή, όπου ο καθένας είχε μαζί του μια συσκευή που μπορεί να παίξει παιχνίδια. Αυτό, σε συνδυασμό με τη δημοφιλία νέων μοντέλων πληρωμών όπως τα free-to-start, ελάττωσαν σημαντικά το όριο της δημιουργίας παιχνιδιών, κάτι που οδήγησε σε αμέτρητους τίτλους.
Μέσα σ’ αυτό το ρευστό περιβάλλον, ξαναορίσαμε τις δυνάμεις μας. Μαζί με τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχουμε στη δημιουργία προϊόντων υλικολογισμικού, επιδιώξαμε να ανακαλύψουμε νέες ευκαιρίες επιχειρηματικότητας. Εστιάσαμε λοιπόν σε χαρακτήρες και κόσμους που έχουμε χτίσει καθ’ όλη την ιστορία των οικιακών μας κονσολών. Πήραμε τα ΙΡ αυτά ως εφαλτήριο για να τα επεκτείνουμε. Έτσι, βασική στρατηγική μας έγινε «η επέκταση βάσης χρηστών που έχουν πρόσβαση στα Nintendo IP» και αρχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά στη χειραγώγηση των smart συσκευών και την επέκταση των IP Μας. Ανάμεσα στα άλλα, θεματικά πάρκα, περιεχόμενο βίντεο και εμπορεύματα με τους χαρακτήρες μας.
Ο Furukawa για την τρέχουσα κατάσταση
Το σημερινό περιβάλλον επιχειρηματικότητας για τις εφαρμογές σε smart συσκευές δείχνει σημάδια ωρίμανσης και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο άγριος. Επίσης, γίνεται ακόμη δυσκολότερο να δημιουργήσουμε διαφορετικές gaming εμπειρίες σε διαφορετικές συσκευές. Με την εξάπλωση των smart συσκευών, ο gaming πληθυσμός έχει επεκταθεί πέρα από τα όρια των video game συσκευών της Nintendo. Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε προϊόντα που δεν περιορίζονται από τον ορισμο «game» και φέρνουν καταναλωτές ασχέτως περιοχής, φύλου και ηλικίας. Ο ρόλος «επέκταση του gaming πληθυσμού» δεν ταιριάζει πλέον στην τρέχουσα ατμόσφαιρα.
Πιστεύουμε πως η δύναμη της Nintendo είναι πως είμαστε σε θέση να δημιουργούμε λογισμικό διασυνδεδεμένο με υλισμικό και έχουμε τη δύναμη να δημιουργούμε ψυχαγωγία που μπορεί να απολαύσει οποιοσδήποτε: Οικογένειες, φίλοι, παιδιά και ενήλικες και να διασκεδάζουν όλοι μαζί.
Θέλουμε να επεκτείνουμε τη βάση χρηστών που αλληλεπιδρά με τις κεντρικές μας αξίες μέσω των Nintendo IP και να εμβαθύνουμε της σύνδεση που έχουμε με τους καταναλωτές εκμεταλλευόμενοι το Nintendo Account.
Δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες να συναντήσουν οι καταναλωτές μας τους χαρακτήρες της Nintendo και τους κόσμους τους στην καθημερινότητά τους, δημιουργούμε κόσμο που έχει ήδη μια επαφή με τη Nintendo.