Ένας κόσμος στα πρόθυρα της καταστροφής. Ένας πατέρας που αναζητά εμμονικά το παιδί του σε ένα κόσμο τόσο ζοφερό όσο και βίαιο. Αυτό είναι το No Place for Bravery.
Μια καταθλιπτική ιστορία
Το No Place for Bravery είναι ένα παιχνίδι που δίνει μεγάλη έμφαση στην πλοκή. Ακολουθώντας τις διδαχές των τίτλων που το έχουν εμπνεύσει (Dark Souls και Sekiro), χρησιμοποιεί το περιβάλλον όχι μόνο για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα αλλά και για να θέσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η περιπέτεια, με την κάθε τοποθεσία να μιλάει από μόνη της και λέει τη δική της ιστορία δίχως λέξη.
Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι το παιχνίδι αρκείται σε μια εικονική αναπαράσταση των νοημάτων του, όπως έκανε το καταπληκτικό Arise: A Simple Story, αλλά είναι ένα κανονικότατο Action-RPG. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε χαρακτήρες με προσωπικότητα, επιλογές και συνέπειες που θα έχουν αντίκτυπο στη ροή της ιστορίας αλλά και πολλά (πολλά όμως) ξεχασμένα έγγραφα που θα σας μυήσουν στο παρελθόν του κόσμου και των κατοίκων του.
Ο κόσμος του Dewr αργοπεθαίνει. Τα τελευταία ψήγματα πολιτισμού πασχίζουν να επιβιώσουν στις λιγοστές κατοικήσιμες περιοχές που ακόμη φέρουν τα σημάδια μιας αρχαίας τιτανομαχίας.
Ο Κολοσσός, ένα πανίσχυρο πλάσμα που στάλθηκε από τους ουρανούς για να καταστρέψει τον κόσμο, κείτεται παγιδευμένος από τη μαγική σφραγίδα που κρατά η συντεχνία των Φυλάκων (Guardians). Στο πέρασμα των χρόνων όμως, οι Φύλακες εξέλιπαν και οι τελευταίοι που απέμειναν απλά παραπαίουν.
Ο πρωταγωνιστής μας, ο Thorn, είναι ένας θηριώδης πολεμιστής και Φύλακας ο οποίος εγκατέλειψε τη συντεχνία για να κάνει οικογένεια. Όταν όμως η κόρη του απήχθη από ένα μάγο, ξεκίνησε ένα ασταμάτητο κυνήγι που τράβηξε χρόνια μέχρι που η γυναίκα του αρρώστησε.
Τότε ο Thorn αναγκάστηκε να σταματήσει το κυνήγι και να ανοίξει μια ταβέρνα για να βγάλει το προς το ζην. Στο μεταξύ υιοθέτησε ένα ανάπηρο αγοράκι, τον Phid και όλα κυλούσαν ήρεμα, μέχρι τη στιγμή που ένας παλιός του γνώριμος του χτύπησε την πόρτα….
Μια επική περιοδεία
Κάπως έτσι ξεκινάει η περιπέτειά μας σε ένα παιχνίδι που συνδυάζει την εξερεύνηση και την ισομετρική προοπτική των 2D Zelda με την αδίστακτη δυσκολία και τα επιπλέον συστήματα που απαιτούν οι επιρροές του Dark Souls.
Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που έχουμε να κάνουμε με ένα Action-RPG, το παιχνίδι δεν έχει παραδοσιακά συστήματα για leveling. Κάθε φορά που σκοτώνετε εχθρούς μαζεύετε κέρματα, με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε επιπλέον skills (αν έχετε βρει και τα απαραίτητα αντικείμενα βέβαια) από τον παράξενο lizardman που περιμένει στα bonfires.
Μιας που τα αναφέραμε, μπορείτε να ανακτήσετε τη ζωή σας στα διάφορα bonfires που χρησιμεύουν και ως checkpoints αλλά, φυσικά, αυτό σημαίνει ότι όλοι οι εχθροί θα αναγεννηθούν. Κάθε φορά που πεθαίνετε χάνετε ένα ποσοστό των χρημάτων που έχετε στις τσέπες σας. Αντίθετα όμως με τα κλασικά Soulslike (η παιχνίδια που έχουν επιρροές από αυτά, όπως το Blasphemous) δεν υπάρχει τρόπος να τα ανακτήσετε. Βέβαια είναι μικρό το κακό, αφού αργά η γρήγορα θα καταλάβετε ότι είναι γενικά καλή ιδέα να στοκάρετε θεραπευτικά φίλτρα από τον φίλο σας το lizardman.
Σε κάθε τοποθεσία που θα επισκεφθείτε υπάρχει ένας χάρτης που θα σας υποδείξει όχι μόνο το πού πρέπει να πάτε, αλλά και το πού κρύβονται πολύτιμα αντικείμενα. Η περιέργεια και η εξερεύνηση ανταμείβονται με θησαυρούς αλλά και αναμνήσεις του Thorn που αποκαλύπτουν επιπλέον πτυχές της παρασκηνιακής πλοκής του τίτλου.
Φυσικά, όπως κάθε καλό παιχνίδι του είδους, από νωρίς θα συναντήσετε «εμπόδια» που απαιτούν κάποια δύναμη που θα αποκτήσετε παρακάτω. Θα χρειαστεί λοιπόν να γυρίσετε σε παλιότερες περιοχές για να ανοίξετε τις κρυφές αυτές διόδους και να αποκτήσετε οτιδήποτε κρύβεται από πίσω τους.
Βέβαια, η εξερεύνηση και η επίλυση γρίφων είναι απλά μία μονο πτυχή του παιχνιδιού, με την άλλη να είναι το…
Ασταμάτητο αιματοκύλισμα στο No Place for Bravery
Η μάχη είναι ένα πολύ βασικό συστατικό του παιχνιδιού, αφού σχεδόν σε κάθε σας βήμα θα δεχθείτε επιθέσεις από κάθε λογής εχθρούς που θα θελήσουν να δουν τι έχετε μέσα σας… κυριολεκτικά!
Το σχήμα του σώματός του μας προϊδεάζει για έναν άντρα που μπορεί να σκίσει σα σαρδέλα τον κάθε εχθρό και η ωμή βιαιότητα της μάχης το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία!
Φυσικά, όντας ένα Soulslike, το No Place for Bravery απαιτεί να κάνετε υπολογισμένες κινήσεις, αφού καθε χτύπημα απαιτεί να καναλώσετε stamina. Η άμυνα με την ασπίδα επίσης καναλώνει stance και, αν αυτό τελειώσει, τότε θα ζαλιστείτε μέχρι να ξαναγεμίσει. Αν είστε καλοί με τα timings τότε θα καταφέρετε να κάνετε Parry και να μειώσετε το stance meter του αντιπάλου σας!
Πέρα από την ασπίδα και το σπαθί σας, στην πορεία θα αποκτήσετε ένα σφυρί (που κάνει τρομερή ζημιά αλλά είναι πάρα πολύ αργό) και μια βαλλίστρα χειρός. Έχετε επίσης στη διάθεσή σας ίσως το πιο άχρηστο dodge που έχουμε δει σε παιχνίδι, το οποίο μάλιστα αξιοποιείται και για… platforming!
…ενώ μπορείτε να το αναβαθμίσετε και από παντελώς άχρηστο να γίνει απλά ανούσιο.
Μπορείτε επίσης να θέσετε τέσσερα αντικείμενα στα quick slots (που ενεργοποιούνται πατώντας ZR με ένα από τα τέσσερα face buttons του χειριστηρίου) μέσα από τα μενού. Μενού τα οποία είναι περιέργως δύσχρηστα και σας αφήνουν εκτεθειμένους σε εχθρικές επιθέσεις αφού το παιχνίδι δε μπαίνει σε παύση όταν τα ανοίγετε, οπότε προσοχή!
Όπως είναι αναμενόμενο, οι μάχες ενάντια στα bosses απαιτούν να προσαρμοστείτε στο ρυθμό τους και να ξεκινήσετε ένα δολοφονικό χορό αποφυγής, άμυνας και επίθεσης μέχρι τη στιγμή που θα τους γονατίσετε. Κι όταν ένας εχθρός γονατίσει, μένει εκτεθειμένος μέχρι τη στιγμή που θα πλησιάσετε για να τον εκτελέσετε με έναν απολαυστικά βάναυσο τρόπο!
Presentation
Μιας και το αναφέραμε, ειδική μνεία πρέπει να γίνει στον οπτικοακουστικό τομέα του No Place for Bravery, αφού τα γραφικά του είναι προσγμένα, λεπτομερέστατα και αποδίδουν το μακάβριο και απόκοσμο τοπίο του Dewr με αριστουργηματικό τρόπο. Ο φωτισμός και η αλλόκοτη καλλιτεχνική διέυθυνση προσθέτουν τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα που θέλει να περάσει το No Place for Bravery.
Τα sprites των χαρακτήρων αλλά και τα animations μας φάνηκαν εξαιρετικά στην τυπική προοπτική του παιχνιδιού, με κάθε κίνηση να έχει βάρος και να συνοδεύεται από κατάλληλα οπτικά αλλά και ηχητικά εφέ.
Η μουσική είναι σίγουρα ένας μεγάλος παράγοντας για τον οποίο θέλαμε να συνεχίσουμε να παίζουμε, αφού συνδυάζει μια μελαγχολία με απόκοσμα φωνητικά που μας μεταφέρουν σε έναν άλλο κόσμο με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Το κείμενο είναι οριακά δυσανάγνωστο, με το handheld mode να εντείνει περισσότερο πρόβλημα. Κι ενώ το pixel art είναι πολύ δυνατό, τα συνεχή zoom κατά τη διάρκεια των cinematics είναι μεγάλη αστοχία κατά τη γνώμη μας, αφού όχι μόνο κάνουν τα γραφικά να μοιάζουν με μια αδιάκριτη σούπα από πίξελ αλλά ενοχλούν και θα λέγαμε πως αφαιρούν από τη δραματικότητα της κάθε σκηνής.
Επιπλέον, παρόλη την υπάρχουσα λεπτομέρεια ο Thorn και οι εχθροί δεν έχουν «πολύπλευρο animation», πράγμα που σημαίνει ότι ενώ μπορείτε να κινηθείτε προς πάσα κατεύθυνση, τα sprites δε διαθέτουν το αντίστοιχο εύρος (κάτι που συναντήσαμε και στο Lamentum). Αντίθετα όμως με εκείνο το παιχνίδι, εδώ αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα.
Μιας και το αναφέραμε…
Το σαράκι που τρώει τον βασικό κορμό
Πολλά μικρά και, φαινομενικά, ασήμαντα πράγματα όπως το προαναφερθέν animation συνδυάζονται και σε βάθος χρόνου καταλήγουν να κάνουν το παιχνίδι κουραστικό.
Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε το γεγονός πως είναι πάγια τακτική του τίτλου να σας φέρνει αντιμέτωπους με ομάδες εχθρών που έχουν «βαλλιστική υποστήριξη» από σημεία εκτός οθόνης, δίχως να σας δίνεται κάποια ένδειξη για το τι πρόκειται να συμβεί. Όταν αυτό συνδυάζεται με την ανάγκη να κάνετε ταυτόχρονα και «dodge» για να πάτε από πλατφόρμα σε πλατφόρμα όσο πολεμάτε, αντιλαμβάνεστε πως έχουμε να κάνουμε με μια συνταγή που δεν αφήνει και τις καλύτερες εντυπώσεις.
Συνδυάστε το με το γεγονός πως το collision detection του τίτλου είναι απλά broken με τις πιθανότητες να συνάδουν με τα animations να είναι γύρω στα 50-50. Χάσαμε το μέτρημα από τις φορές που επιθέσεις απλά πέρασαν από μέσα μας δίχως να μας αγγίξουν ενώ άλλες φορές τρώγαμε χτυπήματα από το πουθενά!
Κι όλα αυτά χωρίς να λάβουμε υπόψιν τα πάμπολλα bugs που υπάρχουν στο παιχνίδι. Το day-1 update διόρθωσε μερικά χοντρά προβλήματα του τίτλου, αλλά όταν η μάχη βασίζεται στην ακρίβεια και ένα miniboss (φερ’ ειπείν) κάνει dash και εξαφανίζεται μέσα στους τοίχους και μας αναγκάζει να κάνουμε reload για να μπορέσουμε να αγγίξουμε την ανταμοιβή μας τότε κάτι δεν πάει καλά.
Ακόμα χειρότερα, τα execution animations κανονικά σας κάνουν άτρωτους όσο διαρκούν… εκτός κι αν το παιχνίδι αποφασίσει να μη σας κάνει τη χάρη. Έτσι, εκεί που λέγατε πως θα πάρετε μια ανάσα για να ανασυνταχθείτε και να αντιμετωπίσετε τους άλλους τρεις αντεροβγάλτες, θα φάτε πισώπλατες μαχαιριές όσο είστε κλειδωμένοι σε ένα execution animation.
Ναι, όλα αυτά είναι θέματα που ίσως διορθωθούν στο μέλλον αλλά οφείλουμε να σας προειδοποιήσουμε σε περίπτωση που σκέφτεστε να ασχοληθείτε με το παιχνίδι.
No Place for Bravery – Γερό σαν τον Thorn ή «μισερό» σαν τον Phid;
Στην τρέχουσα κατάστασή του; Θα λέγαμε το δεύτερο.
Κι ενώ η βασική ιδέα παραμένει απίστευτα ελκυστική για τα γούστα μας, τα συνεχή προβλήματα με το gameplay και τη μάχη, αλλά και το ασταθές framerate συνωμότησαν για μας κουράσουν και να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια. Ναι μεν υπάρχει η δυσκολία story mode, αλλά αυτό δεν είναι λύση όταν οι βασικοί μηχανισμοί συνωμοτούν εναντίον μας.
Ως εκ τούτου, με δυσκολία θα το προτείναμε αν και είμαστε σίγουροι πως οι λάτρεις των soulslike θα βρουν πολλά πράγματα που θα αγαπήσουν. Εμείς, από την άλλη, θα λέγαμε να περιμένετε και να δείτε τι θα γίνει στο μέλλον με πιθανά updates.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action-RPG / Soulslike
- Εκδότης: Ysbryd Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Glitch Factory
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Ysbryd Games