Τι βγαίνει αν συνδυάσουμε λίγο από Story of Seasons, λίγο από Wall-E με κάτι από RPG και μια δόση από… Luigi’s Mansion; Το No Place Like Home!
Σενάριο
Το No Place Like Home λαμβάνει χώρα στο μακρινό μέλλον και η ιστορία παρουσιάζεται μέσα από πολύχρωμο artwork αλλά και διαλόγους μεταξύ χαρακτήρων.
Η βασική πλοκή του παιχνιδιού έχει ως εξής:
Ο πλανήτης Γη έχει γίνει ένα ατελείωτο σκουπιδαριό και η ανθρωπότητα σιγά σιγά μετοικεί στον Άρη. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο μιας κοπέλας που περιμένει τη σειρά της για το ταξίδι στον Κόκκινο Πλανήτη…
…μέχρι που θυμάται ότι είχε υποσχεθεί στον παππού της να πάει να τον δει πριν το ταξίδι.
Και κάπως έτσι κατεβαίνει στη Γη, στο αγρόκτημα του παππού, για να το βρει έρημο και γεμάτο βουνά από σκουπίδια.
Κυριολεκτικά!
Τι απέγινε ο παππούς; Πώς κατέληξε έτσι το αγρόκτημα;
Οι ερωτήσεις περιμένουν απάντηση, αλλά πρώτα πρέπει να μπει μια τάξη!
Γραφικά –Ήχος
Εκ πρώτης όψεως, το παιχνίδι θυμίζει έντονα εποχές PS2/GC με γραφικά που μας παρέπεμψαν λίγο στο ξεχασμένο Darkened Skye, λίγο στο Dr. Muto, λίγο στο Super Monkey Ball Adventure… αλλά χωρίς τη γοητεία.
Βλέπετε, το No Place Like Home διαθέτει μεν ένα δικό του art style στα πορτρέτα των χαρακτήρων
οπτικά όμως το σύνολο θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε οριακά μέτριο παιχνίδι της 6ης γενιάς κονσολών.
Ακόμη κι έτσι όμως, θα μπορούσαμε να χωνέψουμε το άχαρο και κοινότοπο ύφος των γραφικών αν είχαν κάτι που να τα νοστιμέψει ή που να δείχνει ότι έχει γίνει ικανοποιητική δουλειά. Δυστυχώς, κάθε πτυχή του οπτικού τομέα κρίνεται ελλιπής: Από τα ανύπαρκτα animation και εφέ, το ύποπτο collision detection μέχρι την ανεπαρκή ανατροφοδότηση όταν χτυπάμε αντιπάλους…
Κι ύστερα είναι το framerate που, παρόλο καθ’ όλα παρωχημένο look, είναι ασταθές και διαρκώς παρουσιάζει πτωτικές τάσεις από τη στιγμή που θα εμφανιστούν αρκετά αντικείμενα επί της οθόνης – είτε αυτά είναι βουνά από σκουπίδια είτε κτίρια που θα χτίσετε εσείς στη φάρμα σας.
Στον τομέα του ήχου δεν είχαμε μεγάλες προσδοκίες δεδομένου ότι πολύ σπάνια τέτοια παιχνίδια έχουν αξιομνημόνευτη μουσική. Δεν πέσαμε έξω, αφού οι μελωδίες που συνοδεύουν την περιπέτεια είναι απλά εκεί, στο παρασκήνιο, και δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα. Όσο για τα ηχητικά εφέ, κυμαίνονται κι εκείνα στο ίδιο επίπεδο: Υπάρχουν και κάνουν τη δουλειά τους, αλλά ως εκεί.
Gameplay
Όλα τα παραπάνω όμως δεν έχουν σημασία, αρκεί το «ζουμί» να είναι συναρπαστικό και χορταστικό!
Όλα τα καλά ενός farming sim είναι εκεί: Θα πρέπει να μαζέψετε υλικά, να κατασκευάσετε εργαλεία και μηχανήματα που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε όλα τα απαραίτητα όπως κοτέτσια, στάβλους, χοιροστάσια, παρτέρια και χωράφια. Όλα τους, αφού τα κατασκευάσετε, θα μπουν στην τσάντα σας (τύφλα να ‘χει ο Sport Billy) κι ύστερα είναι στο χέρι σας να τα τοποθετήσετε όπου θέλετε – ναι, ακόμα και τα παρτέρια σας!
Τις σοδειές σας, αφού πρώτα βρείτε τους κατάλληλους σπόρους, θα πρέπει να τις φροντίσετε και να τις ποτίσετε ενώ όσο βοηθάτε τους κατοίκους της περιοχής θα ανοίγετε ολοένα και περισσότερες δυνατότητες για να αναπτύξετε τη φάρμα αλλά και το πολυεργαλείο σας, που θα σας ανοίξει κυριολεκτικά νέους ορίζοντες!
Μιας και το αναφέραμε, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το μηχάνημα που έχετε στην πλάτη. Συνδυάζει την απορροφητικότητα του Poltergust 3000 (θα το δείτε να απορροφά βουνά από σκουπίδια σε δευτερόλεπτα) με τη διατρητικότητα ενός γεωτρύπανου (στην πορεία).
Από την πρώτη στιγμή που θα ξεκινήσετε, ένα από τα πιο βασικά και χρονοβόρα πράγματα που θα κάνετε σε κάθε σας βήμα είναι να γκρεμίζετε ατελείωτους σωρούς από σκουπίδια πριν τα μαζέψετε με τη σκούπα σας. Είναι μια διαδικασία που, ξεκινώντας, φαίνεται ενδιαφέρουσα αλλά πολύ σύντομα καταλήγει κουραστική και σταματάει απότομα το ρυθμό του παιχνιδιού.
Και, δεδομένου ότι θα πρέπει να επιδίδεστε στο άθλημα ξανά και ξανά και ξανά στη διάρκεια της περιπέτειας, είμαστε σίγουροι ότι ο όγκος των σκουπιδιών είναι τόσος απλά για να ανεβάσει τις ώρες που χρειάζονται για να τερματίσετε το παιχνίδι.
No Place Like Home – Να μετακομίσουμε ή να μείνουμε σπίτι μας καλύτερα;
Παρόλο που δε μας αρέσει, γιατί καταλαβαίνουμε τις δυσκολίες δημιουργίας ενός τέτοιου τίτλου από μια μικρή και αυτόνομη ομάδα, είμαστε υποχρεωμένοι να γίνουμε πολύ αυστηροί με το παιχνίδι.
Βλέπετε, δεν είναι το πρώτο ούτε το τελευταίο παιχνίδι που δε σέβεται το χρόνο του παίκτη (όπως το πρόσφατο Mugen Souls). Συνήθως όμως, εκείνα τα παιχνίδια έχουν «αυτό το κάτι που θέλω» όπως λέει και το γνωστό άσμα.
Δυστυχώς, το No Place Like Home δεν τα καταφέρνει και πολύ καλά. Έχει όλα τα βασικά στοιχεία για ένα παιχνίδι που συνδυάζει farming sim και 3D περιπέτεια αλλά δεν έχει δική του προσωπικότητα. Τα πάντα είναι άψυχα, απλά μια checklist με στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τέτοιο παιχνίδι χωρίς όμως ίχνος σπιρτάδας ή ζωντάνιας που θα μπορέσει να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη.
Και όχι, το να αποτελείται κάθε διάλογος από ολόκληρες παραγράφους δε σημαίνει ότι οι χαρακτήρες αποκτούν ενδιαφέρον ή προσωπικότητα – ένα πρόβλημα που είχαμε και με το Necrobarista – οπότε καταλήξαμε απλά να προσπερνάμε τα πάντα γιατί… ήταν κουραστικά.
Κι αυτό είναι το τελικό συναίσθημα που αφήνει το No Place Like Home.
Είναι από τις περιπτώσεις που νιώσαμε ότι απλά χάνουμε το χρόνο μας παίζοντας γι’ αυτό και δεν το παίξαμε μέχρι τέλους – κι αυτό χωρίς να λάβουμε καν υπόψιν την τιμή που έχει στο Nintendo eShop. Θα μπορούσαμε βλέπετε να είμαστε λίγο πιο επιεικείς μαζί του, αλλά όταν είναι πιο ακριβό από το εκπληκτικό Stardew Valley τα λόγια περιττεύουν. Στο ίδιο εύρος τιμής είναι και το Rune Factory 4 Special που, παρόλο που διαθέτει προχειρότατα upscaled γραφικά από το Nintendo DS, επιδεικνύει όλα όσα θα θέλαμε να έχει κάτι σαν το No Place Like Home.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / Simulation
- Εκδότης: Merge Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Awaken Realms
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Merge Games