Το Sorrowvirus είναι μια αρρωστημένη περιπέτεια μέσα σε έναν αλλόκοτο κόσμο. Το ερώτημα είναι αν αξίζει τη βουτιά ή αν είναι καλύτερα να ασχοληθούμε με κάτι άλλο.
Μια σύντομη ιστορία
Το Sorrowvirus είναι μια κλασική περίπτωση ενός indie παιχνιδιού που επιχειρεί να εξάψει τη φαντασία ρίχνοντάς σας σε ένα ασυνήθιστο περιβάλλον με εξωπραγματικές συνθήκες που μας θύμισαν ιαπωνικό light novel. Για να καταλάβετε τι εννοούμε:
Ο πρωταγωνιστής μας, ο Wyatt, πάσχει από ανίατης μορφής καρκίνο. Οι γονείς του, απεγνωσμένοι, στράφηκαν σε μια πειραματική «θεραπεία»: Τον ομώνυμο Sorrowvirus, ο οποίος στέλνει το Wyatt στο «Καθαρτήριο», απ’ όπου σύντομα επιστρέφει υγιέστατος. Ο θάνατός του όμως αποδεικνύεται αναπόφευκτος και το μόνο που τον περιμένει είναι άλλη μια κάθοδος στο Καθαρτήριο, απ’ όπου επανέρχεται.
Κάθε φορά που επιστρέφει στη ζωή, συμβαίνουν δύο αξιοσημείωτα πράγματα:
Πρώτον, μαζί του φέρνει νέα υλικά από τον «άλλο κόσμο» και, δεύτερον, τα συμπτώματα του καρκίνου επιστρέφουν πιο απότομα και πολύ πιο έντονα. Οι γονείς του είναι αποφασισμένοι να τον κρατήσουν δέσμιο σ’ αυτή την κατάσταση μέχρις ότου βρεθεί οριστική λύση. Ο Wyatt λοιπόν είναι παγιδευμένος σε μια αέναη ανακύκληση του μαρτυρίου του, φαινομενικά δίχως διέξοδο.
Ο Wyatt βρίσκεται στο δωμάτιό του στην κλινική, αλλά όχι στον πραγματικό κόσμο. Παράξενα μηνύματα, ανατριχιαστικές μαριονέτες και ζοφερά πλάσματα καραδοκούν σε κάθε γωνία. Το χειρότερο; Όσο περισσότερο περιφέρεται (μέσα από τις δικές σας κινήσεις) στον «άλλο κόσμο», τόσο περισσότερο «ξεφεύγει» η λογική του.
Θα καταφέρει να βρει τη λύτρωση ή μήπως τελικά απλά ματαιοπονεί; Η μοίρα του είναι στα χέρια σας!
Εξερευνώντας έναν αλλόκοτο κόσμο
Καλά όλα αυτά, αλλά πώς παίζεται το παιχνίδι; Ως εξής:
Το Sorrowvirus είναι μια περιπέτεια μυστηρίου και εξερεύνησης σε προοπτική πρώτου προσώπου. Αυτό σημαίνει κίνηση με το αριστερό stick, ενώ το δεξί ελέγχει την κίνηση της κάμερας στο χώρο. Πατώντας Y αλληλεπιδράτε με αντικείμενα (όποτε εμφανίζεται ένα χέρι στην οθόνη), με το ZL σκύβετε και με το ZR τρέχετε. Αυτό ήταν όλο!
Πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι έχουμε να κάνουμε με άλλο ένα walking simulator, κάτι που ως ένα βαθμό ισχύει, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Θα λέγαμε πως το Sorrowvirus έχει περισσότερα κοινά με το Paratopic παρά με οτιδήποτε άλλο. Δε μας πιστεύετε; Ας απαριθμήσουμε τις ομοιότητες:
- Η αφήγηση δεν ακολουθεί τα συνηθισμένα μονοπάτια, ξετυλίγεται αποσπασματικά και εξαρτάται εξολοκλήρου από το πόσο ενδελεχείς είστε ως παίκτες.
- Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο να παιχτεί «μονορούφι», με κάθε playthrough να διαρκεί περίπου 45 λεπτά με 1 ώρα.
- Κάθε φορά που ξεκινάτε από την αρχή, αποκαλύπτονται νέες πτυχές στο μυστήριο.
- Το μυστήριο είναι κάτι εντελώς απόκοσμο και απαιτεί από εσάς να συνδέσετε τις τελείες για να βγάλετε ένα νόημα από τα όσα συμβαίνουν.
- Η αίσθηση του παιχνιδιού είναι αλλόκοτη και παραπέμπει σε cult σειρές, ταινίες και παιχνίδια.
Βέβαια, όπως επιβάλλεται σε ένα adventure game, σας περιμένουν γρίφοι και σπαζοκεφαλιές. Αυτό είναι και το πιο αδύναμο σημείο του Sorrowvirus, καθώς δεν υπάρχει καθόλου φαντασία όσον αφορά τους μηχανισμούς, αλλά ούτε και στο τι απαιτείται από τον παίκτη να κάνει.
Ας το εξηγήσουμε όμως λίγο παραπάνω αυτό.
Ο νοητός λαβύρινθος
Οι «γρίφοι» του Sorrowvirus, αν μπορούμε καν να τους χαρακτηρίσουμε έτσι, είναι στην ουσία pixel hunts σε ένα 3D χώρο. Θυμάστε εκείνα τα ηλίθια σημεία του Metroid: Other M; Εκεί όπου έπρεπε να σαρώσετε με το μάτι κάθε πίξελ της εικόνας για να βρείτε το «ζεστό σημείο» που θα σας επιτρέψει να προχωρήσετε;
Αυτό είναι το 50% των γρίφων που θα αντιμετωπίσετε. Το άλλο 50% έχει να κάνει με το άναμμα κεριών.
Κάπου εδώ να εξηγήσουμε κάτι:
Δεν έχουμε πρόβλημα όταν ένας δημιουργός αξιοποιεί το presentation για να αποδώσει αφηγηματικά στοιχεία ή να δώσει διακριτικά στοιχεία για τα επόμενα βήματα σε ένα παιχνίδι.
Όταν όμως όλα περιστρέφονται γύρω από την αναζήτηση για κεριά και μαριονέτες (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), τότε το πράγμα καταντά λίγο κουραστικό.
Γιατί;
Γιατί, όπως βλέπετε κι από τα στιγμιότυπα, το Sorrowvirus διαθέτει λεπτομερέστατα και αληθοφανή, σχεδόν φωτορεαλιστικά, γραφικά. Αυτό είναι μεγάλο προσόν όσον αφορά το presentation γιατί το οπτικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό, πάντα τηρουμένων των αναλογιών. Ναι, λείπουν τα πιο «εξελιγμένα» εφέ φωτισμού από την PC έκδοση, αλλά εκείνα «γονατίζουν» ακόμη και «θηριώδη» μηχανήματα οπότε δε νομίζουμε ότι υπάρχει λόγος να παραπονιόμαστε.
Όλη αυτή η οπτική πληροφορία όμως, καταλήγει να πλημμυρίζει τα μάτια σας με ερεθίσματα και να κάνει την αναζήτηση περισσότερο κοπιαστική απ’ όσο θα έπρεπε. Ναι, μερικά αντικείμενα ξεχωρίζουν γιατί «αστράφτουν», αλλά όχι όλα. Προσθέστε και το άγχος του αόρατου χρονόμετρου που σας πιέζει και η πρώτη σας βόλτα μέσα στο Sorrowvirus θα είναι πιθανώς δυσάρεστη.
Τα πράγματα βελτιώνονται βέβαια από εκεί και μετά, καθώς από το δεύτερο playthrough μπορείτε να βρείτε ένα ρολόι τσέπης που αφαιρεί το χρονικό περιορισμό και τα επιπλέον στοιχεία που θα βρείτε προσδίδουν περισσότερο βάθος στην ακατάληπτη πλοκή.
Sorrowvirus – Μια ιστορία με νόημα ή ένα απρόσωπο τίποτα;
Είναι μια περιπέτεια που έχει πολύ δυνατά production values με καταπληκτικά γραφικά, εξίσου φανταστικό ήχο και αναπάντεχα καλό voice-acting. Τα σκηνικά αλλά και η ατμόσφαιρα συνθέτουν ένα αλλόκοτο σκηνικό που μας θύμισε λίγο το Layers of Fear.
Αν λοιπόν θέλετε ένα παιχνίδι μυστηρίου που να μη σας δίνει όλο το νόημα στο πιάτο και να αναδίδει «indie horror» από κάθε (ομολογουμένως πανέμορφο) πίξελ του, τότε αξίζει τα λεφτά του και θα κρατήσει το ενδιαφέρον σας για αρκετές ώρες μέχρι να ανακαλύψετε και τα τέσσερα τέλη.
Μόνο να έχετε κατά νου πως δεν είναι το τέλειο παιχνίδι, καθώς αποτελεί ένα spin-off του Faceless (όπως υποδηλώνει και ο υπότιτλος): Ενός horror game που φαντάζει κι εκείνο με τη σειρά του παγιδευμένο στο «Καθαρτήριο» του Steam Early Access. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως οι προσδοκίες σας θα πρέπει να είναι ανάλογες.
Εμάς μας συνάρπασε η ιδέα και η αφήγηση του τίτλου, ενώ ο τρόπος με τον οποίο ξετυλίγεται η πλοκή είναι του γούστου μας. Μας άρεσαν επίσης οι διάφορες αναφορές σε παιχνίδια όπως τα Fran Bow (ανάμεσα στα άλλα), αλλά καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι για όλα τα γούστα.
Κινηθείτε λοιπόν ανάλογα με τη διαίσθησή σας αφού, αντίθετα με το προαναφερθέν Paratopic, δεν είναι και το πιο φθηνό παιχνίδι στο eShop.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Adventure, Horror
- Εκδότης: Eastasiasoft
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Adam Sklar
- Διάθεση: Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίχτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός της παρουσίασης είναι μια ευγενική προσφορά της Eastasiasoft