Όταν το πολυσύμπαν αντιμετωπίζει τόσο μεγάλη καταστροφή που το ίδιο το Κενό αναγκάζεται να πάρει θέση, ξεκινά το Undungeon. Είστε έτοιμοι για ένα διαφορετικό Action-RPG;
Void, void, είσαι εδώ;
Η ιστορία μας ξεκινά από ένα φαινόμενο γνωστό ως “The Great Shift”, όπου αρκετές Γαίες του πολυσύμπαντος έπεσαν η μία πάνω στην άλλη και συντρίφτηκαν, κάνοντας παράλληλα καταστροφική ζημιά στο υφαντό του χωροχρόνου.
Κάπου εκεί θα γνωρίσουμε τον Void, έναν αθάνατο Herald με απίστευτη ευφυΐα και δύναμη, που δημιούργησε ο Θεός χρησιμοποιώντας αρχέγονα κομμάτια, κόκκαλα, όργανα και το πιο βασικό, συνείδηση. Φυσικά ο Void δεν είναι το μοναδικό πλάσμα που έχει επιλεγεί για να σώσει την κατάσταση…
Έτσι, ξεκινάμε με τον νεογέννητο Void να ταξιδεύει στις διάφορες διαστάσεις που καταρρέουν, προσπαθώντας να δώσει μία χείρα βοηθείας όπου είναι εφικτό. Παράλληλα μαθαίνει, εξελίσσεται και δυναμώνει όλο και περισσότερο. Η όψη του μπορεί να δείχνει τρομερή, αλλά μην ξεγελιέστε… Ο Herald μας είναι τόσο ψυχούλα όσο κι εσείς!
Όσο τριγυρνά λοιπόν για να βρει τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρει να επαναφέρει την προηγούμενη τάξη στο πολυσύμπαν μαθαίνει την ιστορία του κόσμου, το ρόλο των Heralds στην υπόθεση καθώς και πράγματα για τους διάφορους χαρακτήρες που συναντά. Θα βρεθούν μπροστά του κάθε λογής πλάσματα, εχθρικά και μη, τα περισσότερα περίεργα στην όψη και φρικαλέα για τα συνηθισμένα δεδομένα, ο Void όμως δεν πτοείται από κάτι τέτοιο φυσικά. Θα συνεχίσει ακλόνητος το έργο του και θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να βρει τις λύσεις που χρειάζονται σε κάθε περίπτωση.
Ο κόσμος που θα περιδιαβούμε είναι γεμάτος μαγεία, τεχνολογία και απειλές αλλά ο Void είναι εκεί για να ανακαλύψει απαντήσεις, να βρει το δρόμο του και φυσικά να κόψει κομματάκια όποιον άτυχο εχθρό προσπαθήσει να τον εμποδίσει.
Gameplay
Εδώ τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον για κάποιους και φέρνουν πονοκέφαλο σε κάποιους άλλους!
Το σύστημα του παιχνιδιού είναι αρκετά περίπλοκο, είτε έχει να κάνει με τις μάχες, είτε με το gear, είτε με τα διάφορα αντικείμενα, γενικά, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε. Αυτό μπορεί να το θεωρήσει κανείς θετικό ή αρνητικό, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του.
Εμείς μπορούμε να εκτιμήσουμε την περιπλοκότητα των μηχανισμών, παρόλα αυτά όμως μπορούμε να κατανοήσουμε πως η ελλιπής επεξήγηση, οι σύνθετοι συνδυασμοί πλήκτρων που θα πρέπει να εκτελέσετε για κάτι απλό όπως τον καθορισμό των hotkeys καθιστούν το gameplay λίγο αδέξιο.
Κατ’ αρχάς, ο Herald μας αποτελείται από διάφορα εσωτερικά όργανα που θα μπορούμε να ανταλλάζουμε για να γίνεται πιο ισχυρός. Με κάθε διαφορετικό όργανο που θα του εμφυτεύουμε θα αποκτά αναλόγως combat enhancers και passive abilities που μας βολεύουν σε κάθε περίσταση, είτε στην ώρα της μάχης δίνοντάς μας για παράδειγμα επιπλέον health είτε ακόμα και στις δοσοληψίες που θα έχουμε με τους merchants, για να μας δίνουν την πραμάτεια τους πιο οικονομικά.
Επίσης θα μπορούμε να εξοπλίσουμε τον πυρήνα του με ποικίλα nodes και runes στις θέσεις που ξεκλειδώνονται σταδιακά και θα τον κάνουν όλο και πιο φοβερό και τρομερό. Δεν θα μπούμε σε πολλές παραπάνω λεπτομέρειες για να μην μακρηγορούμε, αλλά όπως καταλάβατε υπάρχει πολύ “ψωμί” όσον αφορά το πόσο ξεχωριστά μπορεί να βιώσει ο καθένας μας το παιχνίδι σε σχέση με τις επιλογές που θα κάνει για το ιδανικό του gear.
Βέβαια, οι δημιουργοί του Undungeon σκέφτηκαν να προσθέσουν ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη ζωή μας πιο δύσκολη – κάτι που τυγχάνει να είναι κι από τα στοιχεία που δε μας άρεσαν ιδιαίτερα ούτε στο Legend of Zelda: Breath of the Wild: Ο εξοπλισμός μας σιγά σιγά καταστρέφεται.
Εξ ανάγκης λοιπόν αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε όργανα, το καθένα στην ώρα του αφού, όση ώρα μένει ο Herald λειψός, χάνει όλα τα bonuses που του παρείχε το συγκεκριμένο όργανο. Το καλό είναι ότι, όταν κάτι σπάσει, η μάχη σταματά προσωρινά και το σύστημα μας επιτρέπει επιτόπου να κάνουμε την αντικατάσταση που θέλουμε.
Και μιας που μιλήσαμε για τις μάχες, μπορούν να γίνουν εφιάλτης για κάποιους, μιας και όσο περνά η ώρα που αφήνουμε μία να εξελίσσετε αντί να γίνεται πιο εύκολη απλά θα μας ζορίζει όλο και πιο πολύ.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Επειδή εδώ τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά από τα συνηθισμένα.
Κατ’ αρχάς, κάθε φορά που ένας εχθρός καταφέρνει να πετύχει τον Herald μας παίρνει ένα μόνιμο buff στο damage που κάνει.
Κι αν τύχει να δεχθείτε επιθέσεις από εχθρούς εκτός οθόνης είναι πολύ εύκολο να πρέπει να τα βάλετε με εχθρούς που καταλήγουν να κάνουν 500% περισσότερη ζημιά. Μια κατάσταση που θα συμβεί αρκετά συχνά, ιδιαίτερα δεδομένων των τεχνικών προβλημάτων.
Μία ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στον τρόπο που μπορούμε να γιατρέψουμε τον Herald μας αφού, αντί για τους συνηθισμένους τρόπους που συναντάμε σε άλλα παιχνίδια (όπως potions ή spells), εδώ η δουλειά γίνεται με consumable item. Μόνο που ο Void θα το ρίξει στο έδαφος και θα πρέπει να προλάβει να το “σπάσει” για να γιατρευτεί πριν το σπάσει κάποιος εχθρός και πάρει εκείνος το πολυπόθητο health για τον εαυτό του!
Οπτικοακουστικός τομέας.
Υπέροχα και λεπτομερή pixel art γραφικά που μας βάζουν αμέσως στο κλίμα του απειλητικού, αλλά και μαγευτικού πολλές φορές, πολυσύμπαντος που εξερευνούμε και μας κρατούν προσηλωμένους στην σκοτεινές πτυχές του κόσμου που εμφανίζεται στην οθόνη μας. Από τα sprites των χαρακτήρων που συναντούμε μέχρι και τα τοπία που ανοίγονται σιγά σιγά μπροστά μας, όλα είναι όπως ακριβώς θα θέλαμε, ευδιάκριτα, πανέμορφα και μοναδικά!
Βέβαια, στον αντίποδα υπάρχουν και τα διάφορα προβλήματα που μας χάλασαν την εμπειρία, όπως το ότι παρόλο που μπορούσαμε να κινηθούμε όπως θέλαμε, ο Herald μας δεν έχει πλήρες animation, κάτι που είδαμε και στο Lamentum πριν καιρό.
Το framerate είναι επίσης ένα πάρα πολύ μελανό σημείο, τουλάχιστον στο Switch. Έχει πολύ πτωτικές τάσεις, με συχνό «λόξιγκα» όταν ένας νέος εχθρός κάνει spawn και η κατάσταση χειροτερεύει όσο περισσότεροι χαρακτήρες βρίσκονται στο πεδίο της μάχης. Όταν στα πρώτα στάδια θα χρειαστεί να συνοδεύσετε μερικούς νομάδες όσο πλάσματα της ερήμου σας επιτίθενται, θα καταλάβετε πως ο προβληματικός τεχνικός τομέας είναι ο κυριότερος εχθρός σας.
Περνώντας στον τομέα του ήχου, το Undungeon δεν μας απογοήτευσε αλλά ούτε και μας ενθουσίασε. Η μουσική επένδυση του ήταν θα πολύ μυστηριώδης και ατμοσφαιρική. Από την άλλη όμως δεν έδινε τις σωστές δόσεις έντασης στα κατάλληλα σημεία όπως στις μάχες. Γενικά, ότι ακούσαμε μας άφησε ικανοποιημένους, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα έμπαιναν στην κορυφή της λίστας μας.
Undungeon – Να σωθεί το πολυσύμπαν ή να γίνει στάχτη και μπούρμπερη;
Μας άρεσε το γεγονός ότι δεν επρόκειτο για μία απλή βόλτα στο πάρκο αλλά έπρεπε να καθίσουμε να σκεφτούμε στρατηγικά και να χρησιμοποιήσουμε ότι δυνατότητες μας παρείχε το παιχνίδι για να τα βγάλουμε πέρα. Ίσως βέβαια αυτό να μην είναι κάτι που το εκτιμούν όλοι αλλά οπωσδήποτε εμάς δεν δυσαρέστησε καθόλου… τουλάχιστον σαν ιδέα.
Μας άρεσαν επίσης και οι μικρές πινελίτσες που έδιναν διαφορετικό feeling στο παιχνίδι, όπως για παράδειγμα όταν άρχιζε να πέφτει επικίνδυνα το health μας και η οθόνη σκοτείνιαζε ενώ δημιουργούνταν ρωγμές όσο πλησιάζαμε στο να συναντήσουμε το δημιουργό μας! Δυσκόλευε βέβαια την κατάσταση την ώρα της μάχης αλλά έκανε σίγουρα τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα.
Να πούμε επιπροσθέτως ότι η πλοκή ήταν ίσως από τα καλύτερα κομμάτια του Undungeon. Μία όαση επιστημονικής φαντασίας που μας τάιζε απλόχερα πληροφορίες για τον περίεργο κόσμο που σιγά σιγά ανακαλύπταμε, καθώς και για τους αινιγματικούς κατοίκους του.
Και πάλι, βέβαια, κυρίως σαν ιδέα αφού το κλασικό πρόβλημα του κάθε αρχάριου συγγραφέα όμως δίνει και εδώ το παρών: Ο όγκος του κειμένου δε σημαίνει αυτόματα και σεναριακό βάθος και πολλές φορές το κείμενο μας κούρασε αφού λέει πολλά χωρίς να λέει τίποτα επί της ουσίας.
Ένα bonus του Undungeon που επίσης μας ικανοποίησε πολύ ήταν το Karma system που έχει το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο ευγενικοί ήμασταν με τα πλάσματα που συναναστρεφόμασταν τόσο το καλύτερο για το Κάρμα μας, κάτι που μας βοηθούσε, για παράδειγμα, στο να παίρνουμε εκπτώσεις για αντικείμενα ή να αποκτάμε χρήσιμους συμμάχους.
Και βεβαίως, υπήρχε η δυνατότητα αντί να το παίζουμε καλούληδες και γλυκούληδες να ήμαστε σε αντίθεση σκληροί, ανελέητοι και γενικώς, να κάνουμε τους πάντες να τρέμουν από το φόβο τους! Όλα σε τελική ανάλυση είναι θέμα επιλογών.
Δυστυχώς όμως, όλοι οι ενδιαφέροντες μηχανισμοί, οι έξυπνες ιδέες και το εκπληκτικό presentation καταποντίζονται από το κακό framerate, το συχνό και κουραστικό loading αλλά και την εξαντλητική περιπλοκότητα τόσο του κειμένου όσο και του gameplay.
Σε τελική ανάλυση λοιπόν, το Undungeon δίνει την εντύπωση ενός τίτλου που θα μπορούσε να είναι πολλά περισσότερα και που μετά βίας τρέχει στο Switch. Ως εκ τούτου, παρόλο που καθυστερήσαμε μήνες με την ελπίδα ότι τα όποια τεχνικά προβλήματα θα διορθωθούν με κάποιο update, είμαστε αναγκασμένοι να πούμε πως θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί αν θέλετε να το αποκτήσετε.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / RPG
- Εκδότης: tinyBuild
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Laughing Machines
- Διάθεση: Ψηφιακή μέσω Nintendo eShop
- Παίκτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού ήταν μια ευγενική προσφορά της tinyBuild