Το Anuchard είναι ένα ολοκαίνουριο action/adventure που μας κίνησε το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή που το είδαμε πριν ενάμιση χρόνο περίπου. Άξιζε λέτε η αναμονή;
Ένας κόσμος σε παρακμή
Αμέτρητα χρόνια πριν, πολύ πιο παλιά απ’ όσο φτάνουν οι θύμησες όσων έχουν μείνει ζωντανοί, το μαγικό βασίλειο της Anuchard κυριαρχούσε στους αιθέρες χάρη στη θεϊκή δύναμη των πέντε Φυλάκων του…
Λιμός, σεισμός και καταποντισμός ήταν αυτό που ακολούθησε, με το βασίλειο της Anuchard να χάνεται άπαξ δια παντός. Το μόνο που έχει απομείνει είναι ένα ξερονήσι στη μέση του πουθενά και μερικοί άνθρωποι που παλεύουν για επιβίωση εδώ και γενεές, ελπίζοντας στην επιστροφή και την ευλογία των πέντε.
Στο μεταξύ, κάποιοι τολμηροί κάτοικοι του νησιού κοτάνε να μπουν στη μυστήρια δίνη που υπάρχει στην παραλία και οδηγεί σε ένα «μπουντρούμι» που είναι κυριολεκτικά εκτός τόπου και χρόνου. Εκεί ελπίζουν να βρουν τους χαμένους Φύλακες, αλλά εις μάτην. Τις περισσότερες φορές όσοι μπαίνουν εκεί δεν ξαναβγαίνουν και τη θέση τους παίρνουν αγάλματα στο νησί.
Οι θρύλοι όμως λένε για μια φυσιογνωμία που μπορεί να σώσει τους μαρμαρωμένους ανθρώπους και να ξυπνήσει τους χαμένους Φύλακες: Την Καμπανοφόρο (Bellwielder).
Το ρόλο αυτό αναλαμβάνετε εσείς και, με την καθοδήγηση αρχαίων πνευμάτων, θα πρέπει να επαναφέρετε τη χαμένη ζωή και τη δόξα στην Anuchard.
Η ουσία
Η αλήθεια είναι πως κάνουμε την πλοκή να φαντάζει πολύ πιο ενδιαφέρουσα απ’ όσο είναι στην πραγματικότητα. Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, οι διάλογοι και η ιστορία μας προκαλούσαν κυριολεκτικά υπνηλία που είχαμε να νιώσουμε από τον καιρό του Necorbarista.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, υπομέναμε το επουσιώδες μπλα-μπλα για να φτάσουμε στο ζουμί: Το Dungeon (ή, πιο σωστά, τα Dungeons).
Για να μπείτε χρειάζεστε πάντα ένα ενθύμιο από κάποιον που ψάχνετε να βρείτε, γιατί σκοπός είναι να μη χαθεί κι ο Κωδωνοκρούστης μέσα στο Dungeon ψάχνοντας του υπόλοιπους! Στη διάθεσή σας έχετε μερικά εργαλεία τα οποία, σημειωτέον, δεν αλλάζουν και σημαντικά στην πορεία του παιχνιδιού.
Όσον αφορά επιθέσεις, μπορείτε να κάνετε ένα 2-hit combo πατώντας το A και ένα dash που οδηγεί σε hard attack αν έρθετε σε επαφή με εχθρό. Αν τον πετύχετε θα τον εκτοξεύσετε στο απέναντι ντουβάρι και θα του κάνετε το κεφάλι κουδουνίστρα – πράγμα απαραίτητο αν ο στόχος έχει «ασπίδα».
Προσοχή όμως γιατί μερικοί εχθροί, μόλις «σπάσει» η ασπίδα αντεπιτίθενται αυτόματα με μερικά fireballs. Και αυτό είναι όλο το εύρος των επιθέσεων και επιλογών σας για κινητικότητα. Όχι δεν κάνουμε πλάκα και ναι, παιχνίδια του 1992 στο Game Boy είχαν περισσότερο μηχανικό βάθος. Μπορείτε βέβαια να προσθέσετε επιπλέον επιθέσεις στο combo σας ή και κάποια επιπλέον εξτραδάκια ετοιμάζοντας φαγητό πριν μπείτε στο Dungeon, αλλά μην περιμένετε κάτι συγκλονιστικό.
Δευτερευόντως, μπορείτε να μαζέψετε διαμαντάκια κόβωντας χόρτα και ξεπαστρεύοντας εχθρούς για να γεμίσετε μια μπάρα ενέργειας. Αν αυτή γεμίσει, μπορείτε να αφήσετε ένα ραβδί στο έδαφος που θα σας γεμίσει τη ζωή για μερικά δευτερόλεπτα. Στην πορεία, αν είστε ενδελεχείς και κάνετε τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στο χωριό (από τη στιγμή που θα σας δοθεί αυτή η δυνατότητα), τότε θα έχετε στη διάθεσή σας περισσότερες επιλογές από ένα στεγνό heal over time.
Για ποιον χτυπάει η καμπάνα;
Όσον αφορά τα dungeons τα ίδια, δεν είναι και το απαύγασμα της έμπνευσης αλλά κάνουν τη δουλειά τους περίφημα. Σίγουρα δεν πέφτουν στις παγίδες του Hindsight 20/20, αλλά δεν είναι εξίσου καλά με κάτι σαν του Legend of Zelda: Oracle of Seasons.
Ο λόγος είναι απλός: Όπως είπαμε και παραπάνω, δεν αποκτάτε καμία απολύτως νέα δύναμη ή ικανότητα (ή κάποιο αντικείμενο τέλος πάντων ρε αδερφέ) που να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τα dungeons. Πάντα ψάχνετε για κόκκινους κρυστάλλους που ανοίγουν πόρτες, ολογράμματα που ρίχνουν λίγο φως στις τελευταίες στιγμές αυτού που ψάχνετε (αδιάφορο), επιπλέον παγιδευμένες ψυχές και υλικά που σας είναι απαραίτητα για τα upgrades.
Το μοναδικό πράγμα που κάνει τη συνταγή λίγο πιο πικάντικη είναι ο ένας και μοναδικός «γριφο-μηχανισμός» (δεν είναι λέξη αυτό; Ε, τώρα είναι!) του παιχνιδιού: Ένας κρύσταλλος που πρέπει να χτυπήσετε με heavy attack για να τον κάνετε να αναπηδήσει μέχρι το στόχο σας.
Αυτό είναι το μόνο σημείο που πάντα απαιτεί λίγη λεπτότητα και οι δημιουργοί βρίσκουν τρόπους να το κάνουν όλο και πιο περίπλοκο κι ενδιαφέρον όσο προχωρά η περιπέτεια.
Όσο βαρετό κι αν το κάνουμε να ακούγεται (και στην αρχή είναι), ανακαλύψαμε πως, μετά από μερικές ώρες ενασχόλησης, αρχίσαμε να απολαμβάνουμε τις εξορμήσεις μας στα dungeons και, κατ’ επέκτασιν, το ίδιο το Anuchard.
Καλλιτεχνικές πινελιές
Όλη η αισθητική του μοιάζει σα να ξεπήδησε από 2D παιχνίδι του Game Boy Advance ή του Nintendo DS. Πολύ όμορφα χρώματα, προσεγμένα περιβάλλοντα, χαριτωμένο ύφος και μπόλικες λεπτομέρειες διακοσμούν κάθε πίξελ της οθόνης σας είτε βρίσκεστε στο Dungeon, είτε στο νησί.
Η ποικιλία στα περιβάλλοντα αλλά και στα sprites είναι αξιέπαινη, ενώ τα animations είναι εξίσου ποιοτικά. Μερικά πολύ όμορφα εφέ συμπληρώνουν το καρέ των γραφικών που μας άφησαν αρκετά ικανοποιημένους, ενώ το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τις τεχνικές επιδόσεις του τίτλου. Τρέχει σταθερά στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και, αν εξαιρέσουμε τα σύντομα loading screens κάθε φορά που αλλάζετε οθόνη, μιλάμε για ένα άρτιο αποτέλεσμα!
Όσον αφορά τα του ήχου, η μουσική αποτελείται από χαλαρωτικές και πιασάρικες μελωδίες οι οποίες μάλιστα αλλάζουν δυναμικά όταν ξεκινάτε και τελειώνετε μια μάχη! Σε γενικές γραμμές δηλαδή, όλο το ηχητικό σύνολο του Anuchard θα συνοδεύει την περιπέτειά σας πολύ ευχάριστα!
Ηχούν λοιπόν οι καμπανες χαρμόσυνα για το Anuchard;
Ναι και όχι.
Είναι αρκετά ευχάριστο για να περάσετε αρκετούτσικες ώρες, αλλά έχει μερικά θεματάκια. Το κυριότερο είναι πως δεν είναι και το πιο συναρπαστικό παιχνίδι του κόσμου. Κάνει τη δουλειά του, αλλά θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο.
Μας άρεσε ο τρόπος που αλλάζει η Anuchard όσο κάνετε upgrades και τα side quests προσφέρουν επιπλέον πραγματάκια να κάνετε.
…γιατί τα side quests «λήγουν» αν βγάλετε το Dungeon του κάθε chapter. Το πρόβλημα που είχαμε πολλές φορές ήταν ότι δεν καταλάβαμε τι ακριβώς κάναμε λάθος, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε με μπόλικα expired quests.
Ίσως ο καλύτερος τρόπος να περιγράψουμε το πώς νιώθουμε για το Anuchard είναι να πούμε πως μας έκανε να νιώσουμε πως παίζαμε ένα AA game στο GBA ή το DS… Μια στιγμή, δεν το είπαμε ξανά αυτό; Έχει τα καλά του, αλλά για τον έναν ή τον άλλο λόγο οι περιορισμοί του το αποτρέπουν από το να γίνει κάτι ξεχωριστό.
Πάντως σίγουρα δεν είναι χάσιμο χρόνου, οπότε αν ψάχνετε για ένα action RPG που δε θα στοιχίσει τα μαλλιά της κεφαλής σας, δοκιμάστε το!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: Action / Adventure
- Εκδότης: stellarNull
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Freedom Games
- Διάθεση: Ψηφιακή μέσω eShop
- Παίκτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού ήταν μια ευγενική προσφορά της Freedom Games