Το Astral Ascent είναι ένα 2D action-roguelite που μετά από χρόνια ανάπτυξης και αναμονής κατέφθασε επιτέλους στην αγαπημένη μας κονσόλα. Αξίζει να ξεκινήσουμε την αστρική ανάβαση όμως;
Ο πόλεμος των άστρων
Ο γαλαξίας σείεται από έναν αέναο κατακτητικό πόλεμο που διεξάγει ένας πανίσχυρος ηγέτης που είναι γνωστός μόνο ως Master (καμία συγγένεια με τον γράφοντα. Πρόκειται περί συνωνυμίας!) που, σαν ιδέα, είναι μια μίξη μεταξύ του Thanos και του Galactus.
Με τις αμέτρητες, άψυχες, ορδές του διεξάγει πόλεμο ενάντια σε κάθε πολιτισμό. Με κάθε κατάκτηση, επιλέγει ο ίδιος τους καλύτερους πολεμιστές που τοποθετεί σε αυτοσχέδιες αστρικές φυλακές που ταυτόχρονα αποτελούν μουσεία της δόξας των κατακτήσεών του. Οι υπόλοιποι κάτοικοι κάθε πλανήτη επιλέγουν ανάμεσα στην καθολική υποταγή…
Τις φυλακές περιφρουρούν δώδεκα πανίσχυρα όντα που αναπαριστούν τους αστερισμούς του Ζωδιακού Κύκλου. Η πρωταγωνίστριά μας, Ayla, εισβάλλει μέσα σ’αυτό το ουράνιο φρούριο αποφασισμένη να εξοντώσει το Master και να τα βάλει με οποιονδήποτε σταθεί εμπόδιο στο δρόμο της.
Πρόκειται για πλοκή απλή και κατανοητή στη βάση, που εξελίσσεται διαφορετικά ανάλογα με το χαρακτήρα (αφού δεν είναι μόνο η Ayla αυτή που επιχειρεί να φτάσει στο θρόνο του Master) αλλά και το ζώδιο που θα επιλέξετε να σας αναπαριστά.
Πώς παίζεται το Astral Ascent;
Όπως διαβάσατε ήδη από το ξεκίνημα του review, πρόκειται για ένα roguelite 2D action game. Μπορείτε να το φανταστείτε ως ένα side-scrolling ξαδερφάκι του Hades, αφού η δομή του είναι αρκετά παρεμφερής – με τα bosses να θυμούνται ότι σας έχουν ταΐσει χώμα – ενώ το σύστημα μάχης του θυμίζει λιγάκι Dead Cells.
Το παιχνίδι πιάνει πολύ καλά όλα τα βασικά, αφού η κίνηση των χαρακτήρων σας είναι ρευστή και η ανταπόκριση του χειριστηρίου άμεση – πράγμα βασικότατο αφού η δυσκολία του παιχνιδιού είναι άνω του μετρίου οπότε τα λάθη τιμωρούνται αυστηρά.
Οι εχθροί έχουν ξεκάθαρα «tells» και αφήνουν εμφανή ίχνη στην περιοχή που πρόκειται να επηρεάσουν με την επόμενη επίθεσή τους, οπότε το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς είναι να προσαρμοστείτε στις απαιτήσεις και τους κινδύνους.
Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για τις αναπόφευκτες συγκρούσεις σας με τους 12 Φύλακες του Ζωδιακού. Οι επιθέσεις τους είναι ασταμάτητες, αδίστακτες και ο χρόνος που σας δίνεται να αντιδράσετε ελάχιστος. Καλά θα κάνετε να έχετε συνηθίσει τον έλεγχο αλλά και τον τρόπο που παίζει ο χαρακτήρας σας αν θέλετε να έχετε την παραμικρή ελπίδα να βγείτε ζωντανοί από μια μάχη εναντίον τους.
Καθεμιά αποτελείται από μια σειρά τυχαίων σταδίων που ακολουθούν μερικά προσχέδια: Εξερεύνηση, μάχη, γαλήνιο δωμάτιο όπου μπορείτε να ξαποστάσετε και πάει λέγοντας. Στο τέλος κάθε σταδίου επιλέγετε τι είδους θα είναι το επόμενο στάδιο, τη δυσκολία του αλλά και τις αντίστοιχες ανταμοιβές.
Πριν τη μάχη σας με το Φύλακα του Ζωδιακού πάντα επισκέπτεστε την ταβέρνα της Ανδρομέδας, όπου μπορείτε να κάνετε μερικές αγορές της τελευταίας στιγμής αξιοποιώντας τα δύο είδη αγαθών που συλλέγετε: Άστρα ή πετράδια.
Μετά από κάθε σας ήττα επιστρέφετε στον Ουράνιο Κήπο, όπου τα πράγματα είναι ήρεμα. Εκεί μπορείτε να μιλήσετε με τους διάφορους ενδιαφέροντες NPC και, όπως σε κάθε καλό roguelite (όπως Darkest Dungeon ή Cult of the Lamb φερ’ ειπείν) να αποκτήσετε μόνιμα upgrades που θα κάνουν την επόμενη προσπάθειά σας πιο εύκολη.
Χτυπήματα εν κινήσει
Όπως αντιλαμβάνεστε, το σύστημα μάχης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο χτίζεται όλη η εμπειρία και έχετε στη διάθεσή σας απλές και γρήγορες επιθέσεις πατώντας Y. Κάνουν λίγη ζημιά αλλά γεμίζουν τα MP σας, που χρειάζεστε για να εξαπολύσετε τα μαγικά σας.
Έχετε στη διάθεσή σας μια σειρά από τέσσερις μαγικές επιθέσεις, διαφορετικές για κάθε χαρακτήρα, που ενεργοποιείτε με το X. Ανάλογα με τα μαγικά που θα σας βγάλει το κάθε σας run και ανάλογα με τις δικές σας προτιμήσεις, μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας σειρά από επιθέσεις που κι εκείνες με τη σειρά τους μπορείτε να ενισχύσετε με επιπλέον εφέ.
Στο ξεκίνημα κάθε πίστας μάλιστα θα επιλέξετε ένα επιπλέον perk που θα σας δώσει ακόμη περισσότερες δυνατότητες να σπάσετε τα μούτρα των αντιπάλων σας…
Επιπλέον, με το ZL έχετε στη διάθεσή σας μια επιπλέον αμυντική ικανότητα αλλά κι ένα dodge με το A που σας προσφέρει πολύτιμα invincibility frames. Όλα τους έχουν τα ανάλογα cooldowns οπότε φροντίστε να έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα ή να είστε αράχνη, οπότε θα έχετε αρκετά μάτια για να παρακολουθείτε κάθε στοιχείο που είναι απαραίτητο μέσα στο χαμό της μάχης.
Τέλος, όσο παίζετε θα μαζεύετε θεραπευτικά θραύσματα που μπορείτε να ενεργοποιήσετε πατώντας ZR. Αν έχετε μαζέψει 5 τέτοια πριν θεραπευτείτε τότε η θεραπεία θα είναι ακόμη πιο δυνατή, αλλά ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται λένε οπότε μην τα τσιγκουνευτείτε αν τα χρειαστείτε!
Όλες αυτές τις κινήσεις, μαζί με διπλά άλματα και σε συνδυασμό με τις κατευθύνσεις στο d-pad ή το control stick θα πρέπει να μάθετε να τις αξιοποιείτε σωστά. Η αλήθεια είναι ότι ο χειρισμός θέλει λίγη συνήθεια γιατί τα απαιτούμενα πλήκτρα είναι πολλά, οι εχθροί επιτίθενται μαζικά και μερικές φορές έτυχε να μπλεχτούμε…
Μην αποκαρδιωθείτε από τις αρχικές αποτυχίες όμως γιατί, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως.
Οπτικοακουστικός τομέας
Το Astral Ascent διαθέτει πολύ όμορφα γραφικά, γεμάτα χρώμα και φαντασία όσον αφορά τα σκηνικά. Οι σημαντικοί χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, με εντυπωσιακά ρευστή κίνηση και ομαλότατο animation. Οι απλοί εχθροί, από την άλλη, δεν είναι εξίσου φροντισμένοι αφού δεν επιδεικνύουν την ίδια λεπτομέρεια και είναι όχι μόνο generic αλλά και περίεργα γλυκούληδες σε σημείο που αρχίσαμε να απορούμε αν ο φοβερός και τρομερός στρατός του Master αποτελείται από 1st tier Pokemon!
Παρόλους τους επαίνους όμως, τα γραφικά εν συνόλω έχουν ένα πρόβλημα που απαντάται συχνά-πυκνά σε indie τίτλους (το Garden Story είναι το κλασικό παράδειγμα που χρησιμοποιούμε) και δεν είναι άλλο από την έλλειψη σωστών χρωματικών διαβαθμίσεων και ευδιάκριτων περιθωρίων. Προβλήματα που είναι κυρίως εμφανή στα sprite των κεντρικών χαρακτήρων…

Η μουσική, από την άλλη, είναι ένα δυνατό σημείο του presentation. Δυναμική, γεμάτη ζωντάνια και πάντα ταιριαστή, θα σας συνοδεύσει σε κάθε σας βήμα και κάθε σας χτύπημα. Δεν είναι κάτι που θα βάλετε να ακούσετε εκτός παιχνιδιού, αλλά παραμένει πολύ καλή. Αναπάντεχα καλό βέβαια είναι το κομμάτι της ηθοποιίας γιατί πραγματικά δεν περιμέναμε τόσο άρτιο αποτέλεσμα.
Astral Ascent – Άνοδος στα άστρα ή εις Άδου κάθοδος;
Η ποιότητά του είναι εμφανής από το πολύ όμορφο εισαγωγικό κλιπάκι που θυμίζει κινούμενο σχέδιο και το ευτύχημα είναι πως όσοι ψάχνουν για ένα απλό αλλά εθιστικό 2D action game με μπόλικα roguelite στοιχεία θα το απολαύσουν. Έχει τη γοητεία του και τη δική του νοστιμιά, αφού ο κόσμος που υφαίνει είναι ενδιαφέρων, ενώ οι χαρακτήρες που θα συναντήσετε έχουν προσωπικότητα παρόλο που οι σημαντικοί χαρακτήρες προσπαθούν να το παίξουν πολύ cool και καταλήγουν ολίγον cringe.
Πολύ σημαντικό είναι οι επιπλέον χαρακτήρες που μπορείτε να ξεκλειδώσετε, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι το διπλό τοπικό συνεργατικό που απλά απογειώνει την όλη εμπειρία – αρκεί βέβαια να έχετε στο πλευρό σας ένα συμπαίκτη πρόθυμο να φάει τα μούτρα του μαζί σας στην προσπάθεια για τη βελτίωση.
Θα μπορούσε να είναι καλύτερο; Ναι, αφού υπάρχει μια αδιόρατη ποιότητα που φαίνεται να λείπει – βλέπετε δεν κατάφερε να μας πορώσει όσο άλλα παιχνίδια του είδους. Ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη αίσθηση κρούσης στα χτυπήματα, ίσως ευθύνεται η όλη εικόνα που φαντάζει ατελής και (όταν αρχίζουν τα πυροτεχνήματα) «δυσανάγνωστη» για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω. Ίσως ο χειρισμός που ποτέ δε νιώσαμε να κάνει το «κλικ» στα δάχτυλά μας.
Όπως και να έχει όμως, παραμένει ένα δυνατό παιχνίδι που έχει πολλά να προσφέρει σε όσους ψάχνουν για μια ένεση αδρεναλίνης σε ένα roguelite με μπόλικο replayability. Αν είστε από αυτούς, και δε σας ενοχλούν τα όσα είπαμε παραπάνω, τότε προσθέστε ένα επιπλέον 1.5 στην τελική βαθμολογία κι αποκτήστε το!
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 2D Action / Platform / Roguelite
- Εκδότης: MP2 Games
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Hibernian Workshop
- Διάθεση: Φυσική από καταστήματα, Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίκτες: 1-2 (τοπικά)
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού είναι μια ευγενική προσφορά της MP2 Games