Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και ήρθε η ώρα για το sequel της γνωστής σε όλους ιστορίας με το Σκρουτζ! Είναι το Ebenezer and the Invisible World κάτι διαχρονικό ή θα φύγει με το νέο έτος;
Σενάριο
Η πλοκή του παιχνιδιού είναι μια ανεπίσημη συνέχεια της πασίγνωστης Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας του Καρόλου Ντίκενς. Μετά τα γεγονότα και τα όσα είδε παρέα με τα Φαντάσματα, ο κος. Σκρουτζ ξυπνά κυριολεκτικά άλλος άνθρωπος! Πλέον όχι μόνο είναι καλόκαρδος και γεμάτος αγάπη για το συνάνθρωπο αλλά, χάρη στην επαφή του με το υπερφυσικό, μπορεί και βλέπει όλα τα φαντάσματα που στοιχειώνουν τους δρόμους του Λονδίνου.
Ο Caspar Malthus, ο νεαρός απόγονος ενός αδίστακτου και πλούσιου βιομήχανου έχει πάρει τα χειρότερα στοιχεία της προσωπικότητας του πατέρα του κι έχει κάνει τη ζωή των εργατών του κόλαση. Το φάντασμα ήταν, όσο ζούσε, φίλος με τον Caspar οπότε είναι βέβαιος ότι κάτι δεν πάει καλά με το νεαρό μεγιστάνα.
Ο Σκρουτζ, αποφασισμένος να κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει οπλίζεται με θάρρος, το γούστο του στο ντύσιμο, το καπέλο του και το πιστό του μπαστούνι και βγαίνει στους χιονισμένους δρόμους για να σώσει τον Caspar από τον εαυτό του!
Πρόκειται για μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία, αφού η ιδέα έχει ζουμί και τα διάφορα φαντάσματα που θα βρείτε στην πορεία προσφέρουν ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον Caspar αλλά και τον κόσμο.
Δυστυχώς, όλο το ενδιαφέρον χαντακώνεται από τις φλύαρες συζητήσεις που σχεδόν δεν έχουν τελειωμό. Πραγματικά, από τον καιρό του Persona 5 Strikers είχαμε να αναρωτηθούμε πώς γίνεται χαρακτήρες να μιλάνε τόσο πολύ δίχως να λένε τίποτα. Κάπως έτσι, μαζί με τη διαρκή επανάληψη ορισμένων απλοϊκών μοτίβων, πεθαίνει κάθε ίχνος καλής θέλησης ή οποιαδήποτε ελπίδα να σας συναρπάσει το σενάριο.
Εξερευνώντας το Λονδίνο στο ρόλο του Ebenezer
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και έχουμε πάρα πολλά καλά (και ακόμη περισσότερα πραγματικά διαμάντια) παιχνίδια του είδους στο Switch – από το Metroid Dread και το Bloodstained: Ritual of the Night ως το Blasphemous.
Ετοιμαστείτε λοιπόν να εξερευνήσετε ένα χάρτη γεμάτο προκλήσεις και μυστικά, θησαυρούς, artifacts και μυστήρια. Στη διάθεσή σας έχετε τα βασικά, με το Σκρουτζ να είναι ιδιαίτερα ευέλικτος για τζέντλεμαν προχωρημένης ηλικίας, αφού μπορεί να κάνει άλματα και να σπάσει με περισσή χάρη τα δόντια των εχθρών με την μαγκούρα του.
Το παιχνίδι λοιπόν κάνει αρκετά πράγματα σωστά αφού Ευτυχώς, τα φαντάσματα που θα συναντήσετε θα σας δώσουν επιπλέον δυνάμεις – από επιπλέον επιθέσεις μέχρι νέες μεθόδους κινητικότητας που θα σας ανοίξουν το δρόμο για περεταίρω εξερεύνηση.
Στοιχειωμένη εμπειρία
Δυστυχώς για τον Σκρουτζ και την παρέα του, η αναμονή για το update που διόρθωσε κάποια από τα ενοχλητικά στοιχεία της αρχικής του κυκλοφορίας μας έδωσε το χρόνο να παίξουμε ένα πραγματικά υποδειγματικό Metroidvania, που δεν είναι άλλο από το 9 Years of Shadows.
Για αρχή έχουμε το σχετικά άκαμπτο animation του Σκρουτζ που συχνά θα σας αφήσει εκτεθειμένους, αλλά και την αδυναμία να κάνετε άλμα για να διακόψετε το backdash. Ακούγεται χαζό, αλλά αν έχετε παίξει ένα καλό Metroidvania θα εκπλαγείτε από το πόσο αλλάζει την αίσθηση η του ελέγχου η απουσία της δυνατότητας αυτής.
Εντοπίσαμε μάλιστα μερικές πραγματικά περίεργες ή «μισοψημένες» σχεδιαστικές επιλογές. Για αρχή, θα παρατηρήσετε ότι στα μενού εντός παιχνιδιού. Το πλήκτρο επιλογής είναι το B, που ταυτόχρονα είναι το πλήκτρο ακύρωσης, με αποτέλεσμα να θέλετε να εξοπλιστείτε με κάτι…
Το παιχνίδι διαθέτει επίσης διάφορα bugs και glitches, όπως το γεγονός ότι κρασάρει συχνά-πυκνά ενώ το προαναφερθέν update έστρωσε μεν κάπως το παιχνίδι, αλλά από την άλλη έφερε νέα θέματα στο προσκήνιο, όπως πλαίσια κειμένου…
Όσα updates και να γίνουν όμως δε μπορεί να αλλάξει ο σχεδιασμός του χάρτη που είναι υπερβολικά εκτενής και άδειος, οπότε διαρκώς μας έδινε την εντύπωση ότι χάναμε το χρόνο μας όσο παίζαμε. Βάλτε στην εξίσωση και το γεγονός ότι όταν ολοκληρώνετε ένα quest πρέπει να επιστρέψετε στο φάντασμα που σας το ανέθεσε…
…και δίχως δυνατότητες να βάλετε μόνοι σας δείκτες στο χάρτη. Κάπως έτσι αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε μια συνταγή για μια εξαντλητική εμπειρία που αγγίζει τα όρια της αγγαρείας – ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.
Χριστουγεννιάτικη αισθητική
Τα χρώματα, τη λεπτομέρεια και το σχεδιασμό του περιβάλλοντος θα τα χαρακτηρίζαμε με μια λέξη «πλούσια», ενώ η ατμόσφαιρα είναι ξεκάθαρα Χριστουγεννιάτικη χάρη στα πανέμορφα χιονισμένα παρασκήνια στους εξωτερικούς χώρους. Οι διάφορες περιοχές που θα επισκεφθείτε έχουν την κατάλληλη αισθητική, με τοποθεσίες όπως το Αστεροσκοπείο να κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι καρτουνίστικος και, παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένος, τους βοηθάει να ξεχωρίσουν μέσα στα ρεαλιστικά σκηνικά. Το animation είναι ικανοποιητικό ενώ το artwork των διαλόγων και των μενού είναι εξίσου καλοφτιαγμένο.
Δυστυχώς, όσο καλαίσθητο κι είναι οπτικά τόσο χωλαίνει τεχνικά αφού θα παρατηρήσετε συχνές πτώσεις στο framerate, ειδικά σε πιο περίπλοκες σκηνές ενώ θα προσέξετε ότι η ποιότητα των 2D στοιχείων μεταβάλλεται ανάλογα με την περίσταση.
Στον τομέα του ήχου έχουμε αιθέριες μελωδίες που μας μεταφέρουν στο μαγικό, Χριστουγεννιάτικο κόσμο του τίτλου και συνοδεύουν ευχάριστα την όλη περιπέτεια. Το πρόβλημα είναι ότι, ακόμη και στις σκηνές με έντονη δράση, όπως σε μάχες με αρχηγούς, η μουσική δεν ανεβάζει ρυθμό ή ταχύτητες και παραμένει ήσυχη και χαμηλών τόνων. Τα ηχητικά εφέ, από την άλλη, κάνουν τη δουλειά τους ενώ, όπως είναι αναμενόμενο, voice acting δεν υπάρχει.
Ebenezer and the Invisible World – Ένας θαυμαστός, νέος κόσμος ή μήπως στοίχειωσε;
Μπορεί λοιπόν το παιχνίδι να μας τράβηξε την προσοχή σαν ιδέα και σαν προοπτική, εν τέλει αποδείχθηκε κατώτερο των περιστάσεων παρόλο που επιφανειακά τα κάνει όλα σωστά.
Είναι όμορφο, είναι ελκυστικό, ακούγεται συναρπαστικό αλλά έχει να συγκριθεί με αμέτρητα παιχνίδια που είναι όλα τους καλύτερα είτε στα επιμέρους είτε εν συνόλω. Το μεγαλύτερο ατόπημα του Ebenezer όμως είναι ότι κάθε φορά που ξεκινούσαμε να παίζουμε καταλήγαμε κουρασμένοι γιατί, αντί να διασκεδάζαμε, διαρκώς παλεύαμε με όλα τα μικρά προβλήματα που σιγά-σιγά γίνονται αφόρητα.
Ως εκ τούτου, παρόλο που το Ebenezer and the Invisible World τσεκάρει όλα τα κουτάκια, δεν κάνει τίποτα ιδιαίτερα καλά για να ξεχωρίσει ώστε να μπορέσουμε να το προτείνουμε.
- Κονσόλα: Nintendo Switch
- Είδος: 2D Metroidvania
- Εκδότης: Play on Worlds
- Εταιρεία Ανάπτυξης: Orbit Studio
- Διάθεση: Φυσική από καταστήματα, Ψηφιακή από το Nintendo eShop
- Παίκτες: 1
- Online στοιχεία: Cloud Saves
- Δείτε εδώ την πολιτική βαθμολογίας μας
- Ο κωδικός του παιχνιδιού είναι μια ευγενική προσφορά της Play on Worlds